Korjaus

filth87

Olen tässä pohtinyt paikallisten suhtautumista minuun ja tässä muutama asia.
Harrastaisin metsästystä ihan mielelläni kunhan saisin vain kaikki luvat aluksi kuntoon.
Käsi aseita en tajua koska ne eivät kuulu metsästykseen paitsi jos aikoo loukkuun lopettaa eläimen, Ja loukku metsästystä en aijo alkaa harrastaan.
Enkä hyväksy susien tai muidenkaa eläinten sala kaatamista tai ampumista rauhoitus aikana. Metsästyksen täytyy aina mennä sääntöjen mukaisella tavalla.

40

4068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ampuja

"Käsi aseita en tajua koska ne eivät kuulu metsästykseen ..."

Pitääkö tuo ymmärtää niin, että mielestäsi vain metsästys on hyväksyttävä ampuma-aseen käyttötarkoitus? Jos pitää, niin mistä olet saanut moisen päähäsi?

• jotain tietävä

tietää metsästyksestä ja metsän eläimistä,jopa kalastuksesta. Kannattaa kuunnella asioista tietäviä. Korhonen saa monta plussaa.Viisaana ihmisenä ymmärtänet, ettei tältä palstalta neuvoja tule. Kannattaa olla yhteydessä RKTällään.Ps.vain pienenä vihjeenä,ainoastaan sinulle.

• filth87

Korhosen kanssa olen ollut yhteyksissä asiasta ja olen huomannu et asia mies. Mut kukaan ei voi sanoa onko oikea kaveri ennenku on tavannu tai ollu livenä yhteyksissä pitempään..Viisaasta en tiedä mut jokin järki edes minullakin on :D

• eikö oo

ollut puhetta!!!
        Tsat!Tsat!
        Ei ihteään saa kehua noin törkeällä tavalla.

• jotain tietävältä

Miettiä saat, kuka ampuu ja mitä. Vielä sekin,ettei luvat ole kunnossa. Ettet vain olisi ongella keskellä talvea? Olisiko aika virittää pilkki ja yrittää saalistaa vaik lahnoi.Kai kerrot saalistuksen tuloksen, saitko hengiltä pannoitetun suden vai haavoititko naarasta pienen vasan rinnalta.Älä unohda ahveniakaan olla mainittematta liukkal kelil.
      Tosi mies tarvitsee aseen, ei leikkikaluksi, vaan siksi, että osaa sitä käyttää, ilman vaikeuksia.

• filth87

Siis meinasin sitä että olen ollu mukana metsästyksessä ja nyt ku siihe tulee mahdollisuus nii hankin metsästys kortin ja luvat aseeseen.... Olen siis ollu ns ruumiin kantaja metsällä aikaisemmin.. Ja kalastuksesta sen verran et siihe on luvat kunnossa ja tykkään siitä harrastuksesta niinkuin marjastuksestakin....

• jotain tietävältä
        filth87 kirjoitti:

Siis meinasin sitä että olen ollu mukana metsästyksessä ja nyt ku siihe tulee mahdollisuus nii hankin metsästys kortin ja luvat aseeseen.... Olen siis ollu ns ruumiin kantaja metsällä aikaisemmin.. Ja kalastuksesta sen verran et siihe on luvat kunnossa ja tykkään siitä harrastuksesta niinkuin marjastuksestakin....

Unohdin mainita, minäkin tykkään puolukoista, mansikoista ja mustikoista,vattuja unohtamatta.
        Mennäänkö tulevana syksynä neljän tuulen tielle? Etpä uskalla, koska et tiedä minne joudut. Minäpä tiedän sen neljän tuulen tien. Ajattele, saattaisit "nähdä", mut et ampua pupujussin viel ennen valkoista peitettä. Kiinnostaako? Tuskin, olet vielä nuori,mut nuorissa on tulevaisuus!Harvemmat nuoret harrastavat marjastusta. Kaikkea hyvää sinulle kaikesta huolimatta ja toivottavasti et joudu kulkemaan Via Dolorosaa.

• sivistystä
        filth87 kirjoitti:

sinulle nuorimies. Huuli lentää, muttei ole edes aseenkantolupaa, ei vihellystaitoa ja moraali 0-toleranssissa. Että kehtasit Korhosta mollata, kuulin. Oulus on minullakin tuttuja, olet jopa käynyt parturissa.
        Korhosta kuuntelen, katselen, luen jatkossa, jos hän sattuu samalle aaltopituudelle ts mgz/suomi 24

• filth87
        jotain tietävältä kirjoitti:

Unohdin mainita, minäkin tykkään puolukoista, mansikoista ja mustikoista,vattuja unohtamatta.
        Mennäänkö tulevana syksynä neljän tuulen tielle? Etpä uskalla, koska et tiedä minne joudut. Minäpä tiedän sen neljän tuulen tien. Ajattele, saattaisit "nähdä", mut et ampua pupujussin viel ennen valkoista peitettä. Kiinnostaako? Tuskin, olet vielä nuori,mut nuorissa on tulevaisuus!Harvemmat nuoret harrastavat marjastusta. Kaikkea hyvää sinulle kaikesta huolimatta ja toivottavasti et joudu kulkemaan Via Dolorosaa.

Minä tykkään enemmän ottaa marjat muualta ku kaupasta mut jokainen saa sanoa mielipiteensä... ei minun ole pakko ampua jänistä vaikka sen näkisinki. Kuten metsästys kirjassa sanotaan nii omiin tarpeisiin :s eli se periaate pitää

• filth87

Olen elämässäni kohdannu pahoja tilanteita ku kuhmolaiset yhteensä... Mut mitä hemmetin väliä sil. vie minut metsään ja marjaan. Ei kiinnosta mut lopettakaa tuo turha jauhaminen

• filth87
        sivistystä kirjoitti:

sinulle nuorimies. Huuli lentää, muttei ole edes aseenkantolupaa, ei vihellystaitoa ja moraali 0-toleranssissa. Että kehtasit Korhosta mollata, kuulin. Oulus on minullakin tuttuja, olet jopa käynyt parturissa.
        Korhosta kuuntelen, katselen, luen jatkossa, jos hän sattuu samalle aaltopituudelle ts mgz/suomi 24

Parturissa en oo käyny ku ite leikkasin...ja korhosta en mollaa missään tilanteessa... mitä ny ymmärsin siitä nii asiaa puhuu. Mut kaikkilla on mielipide mut aina saa korhoselta kysyä olenko mollannu sitä???

• edelleen jotain tietävä
        filth87 kirjoitti:

Olen elämässäni kohdannu pahoja tilanteita ku kuhmolaiset yhteensä... Mut mitä hemmetin väliä sil. vie minut metsään ja marjaan. Ei kiinnosta mut lopettakaa tuo turha jauhaminen

vie sut marjastamaan, jos viel syksyl olet samaa mielt. Kaik ei ole kotosi Kuhmost, vaik kui annat ymmärtää. Saattaa joku olla toist puolt jokkee tai Mansesta. Luulen,ettet oo Oulust,etkä varmaankaan "pihast". Marjamaille tahot, vaikkei kiinnosta. Tattimailleko haluat sittenkin?Kukapa halusi jauhaa? Kerro vain edell terv Korhoselle;mielelläni juttelen hänen kanssaan. Pidä huolta itsestäsi, mut muista, ettet voi yksin kantaa koko Kuhmoa matkassasi.

• minulta
        filth87 kirjoitti:

Minä tykkään enemmän ottaa marjat muualta ku kaupasta mut jokainen saa sanoa mielipiteensä... ei minun ole pakko ampua jänistä vaikka sen näkisinki. Kuten metsästys kirjassa sanotaan nii omiin tarpeisiin :s eli se periaate pitää

Voiko ampuakaan, jollei ole lupaa, saati asetta? Millä ampuisit, jos olisi pakko omiin tarpeisiin? Olet unohtanut antaa vastauksia muutamiin kysymyksiin! Kuis olet ollut ns. ruumiin kantajana? Salakaatoi varm harrastaa ne, jotka vain omiin tarpeisiin, ei niit lihoi varmaan kaupan hyllyl myytävänä ole; sehän on kiellettyä!

• edelleen

Unohdin äsken mainita, et käsiase ja jalkajousi ovat 2 eri asiaa. Kyl loukkueläin kuolee ilman niitäkin. Miksi sinä ylipäätään hakisitkaan lupia ns aseelle, koska kuulostaa et eläinaktivismi on valloillaan sinun seurapiirissä? Eläimet ovat eläimiä ja ihmiset ihmisiä. Lukase tarina >Romuluksesta ja Remuksesta. Ymmärtänet kaiketi jos aikuinen olet. Ole varovainen kaikkien välineittesi kera,olipa niillä lupia tai ei.

• filth87

Tottakai olen . oli ase mikä tahansa nii turvallisuus ja huolellisuus opn pää asia.

• jotain tietävältä
        filth87 kirjoitti:

Tottakai olen . oli ase mikä tahansa nii turvallisuus ja huolellisuus opn pää asia.

Et eksynyt aiheesta. Mukava kuulla et tykkäät turvallisuudesta, mut muistathan sen kaikilla elämän aloilla!
        Muistathan myös sen, että ystävät ovat ystäviä, niin kauan kuin valuuttaa riittää,mutta kun pula tulee, ystävät ovat tosi kaukana ja cnt;t venytettävissä. Kannattaisiko miettiä..ystävyyssuhteita uudemman kerran.

• filth87

Et eksynyt aiheesta. Mukava kuulla et tykkäät turvallisuudesta, mut muistathan sen kaikilla elämän aloilla!
        Muistathan myös sen, että ystävät ovat ystäviä, niin kauan kuin valuuttaa riittää,mutta kun pula tulee, ystävät ovat tosi kaukana ja cnt;t venytettävissä. Kannattaisiko miettiä..ystävyyssuhteita uudemman kerran.

Kaverini sanoi et kavereita on ainaki 100,000 mut kun apua tarvii nii ystäviä on niin paljon että 2 käden sormilla voi laskea. eli kavereita löytyy aina mut paljonko ystäviä???? minä uskon et viha miehiä kuhmosta tuun saamaan mut toivon että tulevat suorille viivoille että ei tarvi selän takaa ampua :S

• jotain ja jostain
        filth87 kirjoitti:

Kaverini sanoi et kavereita on ainaki 100,000 mut kun apua tarvii nii ystäviä on niin paljon että 2 käden sormilla voi laskea. eli kavereita löytyy aina mut paljonko ystäviä???? minä uskon et viha miehiä kuhmosta tuun saamaan mut toivon että tulevat suorille viivoille että ei tarvi selän takaa ampua :S

Kyllä sinulla on ystäviä. Ole onnellinen.100.000-10
        90000 kaveria-kaik Kuhmolaiset. Kukaan kait ei ammu,mut kui luulet vihamiehiä tienannees.Kuhmo on kaunis paikka, älä mollaa kaupunkia, äläkä kuhmolaisia.Ystävät ovat ystäviä, mutta ystävienkin luottamus täytyy tienata, sinun ja minunkin.

• joltain joka tietää
        jotain ja jostain kirjoitti:

90000 kaveria-kaik Kuhmolaiset. Kukaan kait ei ammu,mut kui luulet vihamiehiä tienannees.Kuhmo on kaunis paikka, älä mollaa kaupunkia, äläkä kuhmolaisia.Ystävät ovat ystäviä, mutta ystävienkin luottamus täytyy tienata, sinun ja minunkin.

ystävistä. Unohtui 3 nollaa.Suo anteeksi kirjvirhe.Eipä muuta, hyvää vknloppua tai vknlopun alkua sinulle ystäviesi seurassa.

• jospa välillä
        joltain joka tietää kirjoitti:

ystävistä. Unohtui 3 nollaa.Suo anteeksi kirjvirhe.Eipä muuta, hyvää vknloppua tai vknlopun alkua sinulle ystäviesi seurassa.

vähän pussaisitta ja sitten taas perseen nuolentaa.

• filth87
        jotain ja jostain kirjoitti:

Olenko mollannu? en tietääkseni mut joka paikassa on joku joka ei tykkää jostain. esim minusta suomen kirkko juipit ei tykkää. Ja aina löytyy se joku joka alkaa puhumaan pahaa muista?

• kateeksi
        jospa välillä kirjoitti:

vähän pussaisitta ja sitten taas perseen nuolentaa.

sinulla...minulla on tapana rakastella, ei homoilla. EIPÄ AINAKAAN SINUA HALUTA SUUDELLA!!!, VAI MEINATKO ET FAZERIN SININEN MAISTUU, KIITOS EI AINAKAAN MINULLE!!! Voit yrittää muuta reittiä.

• tyttö vain
        filth87 kirjoitti:

Olenko mollannu? en tietääkseni mut joka paikassa on joku joka ei tykkää jostain. esim minusta suomen kirkko juipit ei tykkää. Ja aina löytyy se joku joka alkaa puhumaan pahaa muista?

En ole vielä huomannu että olisit mollannu. Aina täältä joku löytyy joka puhuu. Sitten puhutaan porukalla selän takana. Yhellä on sitte pokkaa tulla sanomaan päin naamaa,hän onkin ystävä.Kaverithan on aina täysin samaa mieltä, ystävät eivät. Tervetuloa tänne:)

• jos ei peräti
        kateeksi kirjoitti:

sinulla...minulla on tapana rakastella, ei homoilla. EIPÄ AINAKAAN SINUA HALUTA SUUDELLA!!!, VAI MEINATKO ET FAZERIN SININEN MAISTUU, KIITOS EI AINAKAAN MINULLE!!! Voit yrittää muuta reittiä.

osunut ja uponnut...antakaa ny mennä vaan ihan kuin miehet konsanaan....;DDDDD

• filth87
        kateeksi kirjoitti:

Sua homostelu kiinnostaa nii mene pois? olen ihan umpi hetero?

• on kavereita
        filth87 kirjoitti:

ja kotieläimiä voi olla joillai paljon, voi kuljettaa mukana. Voi kuitenkin käydä niin, et loputkin kaverit voi kaikota kahden käden sormiin niitä mukana kuljetettaessa. Miksi luulet,et vihamiehet Kuhmos sinua odottavat? Et kai ole tehnyt asian eteen jotain?

• Kun muutat asuinpaikaksesi Kuhmon, on sinulla silloin vapaa metsästysoikeus valtion mailla Kuhmon kunnan alueella.

Lyhyet tai semilyhyet aseet ovat näillä korkeuksilla lähinnä iippolan uhkaa ajatellen, ei metsästysmielessä olemassa. Itse h.kohtaisesti tosin sallisin pistoolimetsästyksen kurssituksen jälkeen.

• jotain tietävä

kiittää Korhosta lopultakin txt:n! Sinulla kai kavereit riittää, mutta kai muistat minuakin jossain vaiheessa.
        Mitäpä mieltä olisit yhteisistä kurssihetkistä? Otettaisiin selvää salakielestä, ts siitä mitä en ymmärrä, etkä sinäkään.

• No voi helevetti

siinä sitä taas on k0rh0smaista viisautta.
        Lyhyet ja semilyhyet.....
        Kaikkea sitä perkele maailmaan mahtuukin kuin tuollaisten harhojen riivaamat tyypit.
        Jotkut vielä puhuu että järkeviä ja asiantuntevia lausuntojan saa Esa-pojulta joka toimii Iippolan uhkaa vastaan aistihavaintomiehenä niin täytyy sanoa että olokoon perkeleet ja jääköön Pöljän asemalle loput.

• siel
        No voi helevetti kirjoitti:

siinä sitä taas on k0rh0smaista viisautta.
        Lyhyet ja semilyhyet.....
        Kaikkea sitä perkele maailmaan mahtuukin kuin tuollaisten harhojen riivaamat tyypit.
        Jotkut vielä puhuu että järkeviä ja asiantuntevia lausuntojan saa Esa-pojulta joka toimii Iippolan uhkaa vastaan aistihavaintomiehenä niin täytyy sanoa että olokoon perkeleet ja jääköön Pöljän asemalle loput.

missä tietoutta. Ottaisitko vaik tietosanakirjan esiin ja opiskelisit sitä vaik, mitä tarkoittaa sana harha! Meit mahtuu maailmaan ja paljon mahtuukin, et ole yksin. Mikä onni ja autuus. Käväsetkö ensin ite Asemalla nimeltä Pöljä. Ihan vain siksi,et osattaisiin sinne ja kehuttaisiin sinua kamalasti, koska asema saa uusia asiakkaita.Saisit kamalan hyvän maineen.

• tietosanakirja
        siel kirjoitti:

missä tietoutta. Ottaisitko vaik tietosanakirjan esiin ja opiskelisit sitä vaik, mitä tarkoittaa sana harha! Meit mahtuu maailmaan ja paljon mahtuukin, et ole yksin. Mikä onni ja autuus. Käväsetkö ensin ite Asemalla nimeltä Pöljä. Ihan vain siksi,et osattaisiin sinne ja kehuttaisiin sinua kamalasti, koska asema saa uusia asiakkaita.Saisit kamalan hyvän maineen.

sekä karttakirja ja ala tutkailla missä se Pöljän asema on.
        Sitten harjoittele selkokielellä kirjoittamista että muutkin ymmärtää kuin sisäsiittoiset vilttiketjulaiset.

• tuli aikoinaan
        tietosanakirja kirjoitti:

Sitten harjoittele selkokielellä kirjoittamista että muutkin ymmärtää kuin sisäsiittoiset vilttiketjulaiset.

tutkailtua siihen malliin, et poattipoukammaanki ossoon männä, ei tarvinne männä ehtimmään asemmie mis pöljät assuu. Savolaesistahan ei ota selevee ees selekokielellä.

• sinä sait suomennettua
        tietosanakirja kirjoitti:

sen, mitä et ymmärtänyt?

• sotapäällikkö

Onhan sitä hupi- ja rata-ammuntaa sun muuta.

• Nykyään hupiammuntaa ei hyväksytä luvan perusteeksi. Tyhjä kaljapurkkikin pitää ampua vakavin naamoin ja tapahtumaa pitää kutsua metallikuva-ammunnaksi.

Näillä perusteluilla ajattelin ostaa tämmöisen kivääritarkkuuteen yltävän plinkkerin, jolle ei oikeastaan lain mukaista järkevää hankintaperustetta löydy nykyisen lain mukaan:

http://www.youtube.com/watch?v=sT3DtUmeKCI

• ammuskelee

periaatteittensa mukaan. Tulee olutölkillekin hintaa. Menee paukku pantteineen, ellei satu olemaan venäläistä.

• kivääritarkkuuteen?!
        k0rh0nen kirjoitti:

Nykyään hupiammuntaa ei hyväksytä luvan perusteeksi. Tyhjä kaljapurkkikin pitää ampua vakavin naamoin ja tapahtumaa pitää kutsua metallikuva-ammunnaksi.

Näillä perusteluilla ajattelin ostaa tämmöisen kivääritarkkuuteen yltävän plinkkerin, jolle ei oikeastaan lain mukaista järkevää hankintaperustetta löydy nykyisen lain mukaan:

laita korhonen kunnon ilma-ase, anschütz 9003 premium. se on kymmenestä metristä käytännössä täydellisen tarkka. juha hirven kilpakalu.

jos sillä vetelet 60:n laukauksen sarjoja napakymppejä, voit sanoa olevasi ampuja.

• trg-mies
        k0rh0nen kirjoitti:

Nykyään hupiammuntaa ei hyväksytä luvan perusteeksi. Tyhjä kaljapurkkikin pitää ampua vakavin naamoin ja tapahtumaa pitää kutsua metallikuva-ammunnaksi.

no ei ainakaan tuossa yltäny kivääritarkkuuteen...

• trg-mies kirjoitti:

no ei ainakaan tuossa yltäny kivääritarkkuuteen...

Amerikkalaiset nyt eivät osaakaan ampua.

• kivääritarkkuuteen?! kirjoitti:

laita korhonen kunnon ilma-ase, anschütz 9003 premium. se on kymmenestä metristä käytännössä täydellisen tarkka. juha hirven kilpakalu.

jos sillä vetelet 60:n laukauksen sarjoja napakymppejä, voit sanoa olevasi ampuja.

Juha Hirvi on kova jätkä. Itselläni tarkoitusperät ovat hieman toiset, eli pitää osata tupsutella vaihteleville matkoille. Toki pitää olla osumatarkkuuttakin, mutta ballistiikan tuntemus on kaiken A ja O.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      65
      4242
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4241
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      109
      2905
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      58
      2796
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2029
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1353
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1281
    Aihe