Omistan tällähetkellä kolme kissaa.
Mustavalkoisen, ruskearaidallisen ja punavalkoisen kollin. Kaikki ovat leikattuja.
Mustavalkoinen poika tuli asumaan luoksemme koeajalle käyttäytymisongelmien vuoksi. Kissa on ollut jo nyt kolmella omistajalla (minä olen se kolmas) ja en yhtään ihmettele, miksi. Edellisestä kodistaan se tuli kokeiluun luokseni sen vuoksi, että se hyökkäili perheen äidin kimppuun niin rajusti, että aiheutti päähän, jalkoihin ja ranteisiin vertavuotavia haavoja. Ensimmäisistä omistajista minulla ei ole tarkempia tietoja, mutta alkoholisoituneita ovat ainakin olleet, sen tiedän.
Edellisessä kodissa kissa leikkautettiin vuoden ikäisenä, joten voisiko olla mahdollista, että kollimainen taistelunhalu on jäänne? Ruskearaidallinen ja punavalkoinen kissa on leikkautettu jo varhain ennenkuin mitään suurta hormonituotantoa ehti tapahtua.
Nyt kuitenkin itse asiaan: Alussa kaikki kolme poikaa tulivat hienosti toimeen keskenään. Ruskearaidallinen kävi säännöllisesti katsomassa, voiko mustavalkoinen hyvin. Uusi tulokas seurasi raitapaitaa joka paikkaan ja tutki samalla ympäristöä. Kuukausi tämän jälkeen alkoi ongelmat; mustavalkoinen alkoi käyttäytyä äärimmäisen saalisviettisesti ja aggressiivisesti raidallista kohtaan. Se hyökkää päälle, puree, repii ja raatelee niin että karvat pölisee ja raidallisella kissalla on joka viikko rupia ja haavoja. Ihmeelliseksi tämän tekee se, että vaikka raitapaita antaa turpaan takaisin ja kunnolla, mustavalkoinen kissa ei välitä mistään saamistaan vekeistä eikä kivusta, vaan yltyy kahta kamalampaan tappamiseen. Punavalkoinen tulee toimeen molempien osapuolien kanssa yhtä hyvin, ja leikkii sopuisasti niiden kanssa ilman tappeluita.
Olen yrittänyt virikkeistää tätä hurjapäätä vaikka millä koiran aktivointileluilla (se kun on mahdottoman älykäs ja osaa ratkoa ongelmia) jotta sen aktiiviteetit suuntautuisivat leluihin ja makupalojen etsimisiin toisen kissan sijasta. Laservalo minulta löytyy, lukuisat määrät erilaisia kissanviihdykkeitä, koiranaktivointileluja, silityshetkiä, temppujen opettamista, valjasulkoilua yms yms. Mikään ei tunnu tepsivän, kissa jatkaa toisen "tappamista".
Raidallinen kissa on jo niin ahdistunut, että se kuseksii ja kakkaa makkarini lattialle, kun se ei saa edes vessaan mennä enää rauhassa. Olen joutunut sijaamaan sille nukkumapaikan vaatekaappiini, jotta toinen ei sitä sieltä löytäisi. Reppana tulee vain syömään, ja katoaa kaikessa hiljaisuudessa niin hyvin kuin saattaa takaisin makkariin piiloon.
Tarkoitukseni oli alunperin sopeuttaa mustavalkoinen kissa hyvällä tarkoituksella, jotta se saisi seuraa kavereista eikä olisi ainoana kissana, mutta tämä tilanne ei saa enää jatkua.
Eli, olisiko kissan parempi elää tallikissana, vai pitääkö se todella lopettaa?
Uuteen kotiin?
stressissä
1
206
Vastaukset
- emmiina45
Minulla oli kerran kissa, joka syntyi villinä eikä koskaan kesyyntynyt eikä rauhoittunut kunnolla. Voisiko kyseessä olla samantapainen kissa vai onko se vain niin alkukantaisen agressiivinen, että paras paikka todella on talli hiirineen ja myyrineen. Katti saisi elää omalla tavallaan erakkona tallin kinginä ja käyttää kaiken tarmonsa saalistamiseen, tuskin se hevosten kimppuun kävisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1147293
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985233Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333412Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961501Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?481290