Hei!
Onko välilaskukentillä mahdollista poistua kentän ulkopuolelle? Minulla olisi mahdollisesti 10 tunnin pysähdys Saksassa, niin olen yrittänyt miettiä tuolle ajalle jotain tekemistä.
Lentokentältä poistuminen
4
3783
Vastaukset
- on mahdollista
Kyllä voit Saksassa lähteä kaupungille tuon pysähdyksen aikana.
- kai on
Mutta kyseessä ei kyllä ole välilasku, vaan koneenvaihto. Välilasku on 1-2 tuntia jolloin jatketaan samalla koneella. Ei lentokentät mitään lukollisia vankiloita ole joista ei pois pääse...
- Satunnainen reissailija
Meillä oli viisi tuntia aikaa Amsterdamissa ennen jatkolentoa ja lähdimme kaupungille. Juna lähti lentoasemalta, joten oli helppo homma. Vähän se tuntui hassulta, mutta varmsitimme kahdessa paikassa, että tosiaan voimme häipyä sieltä kentältä.
Eli tosiaan koneenvaihto siis kyseessä.
Kun saavutte Saksaan niin kävelette vain normaalisti kohti ulostuloa, mutta useimmiten laukku menee suoraan toiseen koneeseen niin ei tarvitse mennä matkalaukkuhihnalle odottamaan laukkua vaan riittää siis, että kävelee suoraan ulos seuraten niitä Exit-kylttejä. Toki kannattaa varmistaa laukun suoraan meneminen toiseen koneeseen, mutta yleensä jos lennot samassa varauksessa niin laukkukin menee sitten suoraan. Itse olen aina kysynyt lähtöselvityksessä, että meneekö laukku suoraan toiseen koneeseen niin ei ole jäänyt mitään epäselvyyttä asiasta.
Etukäteen kannattaa ottaa selvää miten lentokentältä pääsee keskustaan eli tutustua lentokentän nettisivuihin. Sitten tietenkin on hyvä miettiä missä aikoo käydä siellä kaupungissa ja mielellään vaikka tulostaa netistä joku kartta, koska aika on kuitenkin rajallinen, ettei ehdi nähdä kaikkea. Lentokentälle kannattaa mennä ajoissa, jotta ette myöhästy. Mutta teillä on sitten jo se lähtöselvitys tehtynä (oletan nyt että molemmat lennot samalla varauksella) eli kentälle saavuttuanne voitte kävellä lähtöselvityksen ohi suoraan turvatarkastukseen ja sitten olettekin jo sillä "varsinaisella" lentokentän puolella, siis siellä matkustajien puolella, jossa on Tax Free ym.
Itse valitsen aina mahdollisimman pitkän vaihtoajan, koska on mukavaa myös matkan varrella nähdä uusia paikkoja. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia, onhan matka tietenkin paljon pidempi, mutta mielestäni myös mielenkiintoisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837