Vierumäen Liikunnanohjaajan (AMK) pääsykokeista

Mözö

Onkos joku ollut viime vuosina kyseisissä pääsykokeissa? Itse olis tarkoitus nyt hakea ja kiinnostais et mitä testejä siellä on, vois vaikka vähän valmistautuu ;) Lähinnä liikuntatestit kiinnostaa, mutta saa toki kertoa niistä psykologisista ja haastatteluistakin!
Kiitokset vaivautuneille jo nyt :)

8

4695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rety

Minua kiinnostaisi myös pääsykokeiden sisältö, rankkuus yms. :) Olen itse ajatellut hakea kylläkin Rovaniemelle tai Kajaaniin, en Vierumäelle, mutta onhan niissä pääsykokeissa varmasti samaakin. Eniten minua arvelluttaa se, että onko minusta läpäisemään pääsykokeet, koska vaikka olen liikunnallinen, en ole mitenkään huippukunnossa. Myös monien eri lajien osaaminen pelottaa, koska varsinkin tanssi on aina ollut sellainen liikuntamuoto, jota en oikein ymmärrä. :D

• viime vuonna

terppa.
      olin keväällä 07 pääsykokeissa Vierumäelle ja olipa aika haaste voin sanoa! :D olen aina ollut hyvä kaikessa liikunnassa mutta siellä täytyy olla tosi hyvä kaikessa jos haluaa jatkoon.. eli lajeja oli Cooper, luistelu sirklaten etuperin ja takaperin, tanssi, kymppiloikka, uinti 25m, telinevoimistelussa pieni temppurata ja puomit ja piti renkaissa heittää "voltti" ja sitten oli vielä sellanen ohjausharjoitus jossa sulle annettiin joku väline esim "pallot" tms ja piti keksiä leikki tai peli tms.

Kaikissa suorituksissa mitattiin vain nopeutta tai pituutta aikalailla eikä tekniikkaa millään tavalla! Jatkosta en osaa kertoa sillä en päässyt.. Mutta tosiaan sillon kun olin niin pääsykokeissa oli yht 300 hlöä ja 36 tms pääsi sisään joten aika hyvä täytyy olla että pääsee =) mutta tsemppiä!!

• mmm

Hei. Pitääkö sinne lähettää todistus omasta kielitaidosta, jos on käynyt lukion ja siellä pitkän enkun on M arvoisesti kirjoittanut (keväällä 2008 kirjoitin). Tai pitikö lähettää mitään muutakaan?

Ohjeita olen lukenut mutta yllättävän vaikeaselkoisia ovat.

• ohjeet
        mmm kirjoitti:

Hei. Pitääkö sinne lähettää todistus omasta kielitaidosta, jos on käynyt lukion ja siellä pitkän enkun on M arvoisesti kirjoittanut (keväällä 2008 kirjoitin). Tai pitikö lähettää mitään muutakaan?

Ohjeita olen lukenut mutta yllättävän vaikeaselkoisia ovat.

eli tarkemmat ohjeet tulivat sitten vasta kun saat kutsun pääsykokeisiin! jos saat sen siis. Kannattaa laittaa se 1. vaihtoehdoksi koska siitä saa sen 5 pistettä..

Muistaakseni kopiot kaikista koulutodistuksista ym pitää näyttää vasta sitten kun sinut on hyväksytty opiskelemaan (?) en ole ihan varma mutta näin toimittiin kun pääsin opiskelemaan haagaheliaan liiketaloutta...

• mmm
        ohjeet kirjoitti:

eli tarkemmat ohjeet tulivat sitten vasta kun saat kutsun pääsykokeisiin! jos saat sen siis. Kannattaa laittaa se 1. vaihtoehdoksi koska siitä saa sen 5 pistettä..

Muistaakseni kopiot kaikista koulutodistuksista ym pitää näyttää vasta sitten kun sinut on hyväksytty opiskelemaan (?) en ole ihan varma mutta näin toimittiin kun pääsin opiskelemaan haagaheliaan liiketaloutta...

Joo ykkösvaihtoehdoksi on laitettu. Tuossa ohjeita lueskeltuani sain semmoisen käsityksen, että ei tartteisi lähettää jos on suomessa käynyt lukion, vaan ne saa ne tiedot valmiiksi jostain.

Onko kellään muuten kokemusta opiskelusta Vierumäellä tällä kyseisellä linjalla? Olisi kiva kuulla.

Myös jos testeissä olleet osaisivat suunnilleen kertoa minkälaisia matkoja siellä esim coopperissa vedeltiin, tai mihin aikaan 25m uitiin jne. Tai vastaavasti minkälaisia tuloksia siellä pitäisi saada että maksimipisteet saisi. Oliko hakijat miten hyviä luistelemaan ja ylipäätään kaikki tieto olisi plussaa.

• jatkoa
        mmm kirjoitti:

Joo ykkösvaihtoehdoksi on laitettu. Tuossa ohjeita lueskeltuani sain semmoisen käsityksen, että ei tartteisi lähettää jos on suomessa käynyt lukion, vaan ne saa ne tiedot valmiiksi jostain.

Onko kellään muuten kokemusta opiskelusta Vierumäellä tällä kyseisellä linjalla? Olisi kiva kuulla.

Myös jos testeissä olleet osaisivat suunnilleen kertoa minkälaisia matkoja siellä esim coopperissa vedeltiin, tai mihin aikaan 25m uitiin jne. Tai vastaavasti minkälaisia tuloksia siellä pitäisi saada että maksimipisteet saisi. Oliko hakijat miten hyviä luistelemaan ja ylipäätään kaikki tieto olisi plussaa.

sillon cooperissa kyllä yli 2800m porukka veti.. ja luistelussa taso oli aika hyvä (itse olin aivan surkea siis) ainakin yksi sm tason luistelija oli siellä..... ja tosiaan kun miehet ja naiset taistelevat samoista paikoista ni jätkät oli ainakin tosi hyviä luistelussa! ja juoksussa... ja siis jos maksimipisteitä testeissä hakee niin suorituksen pitää olla _hyvä_ :/

• mmm
        jatkoa kirjoitti:

sillon cooperissa kyllä yli 2800m porukka veti.. ja luistelussa taso oli aika hyvä (itse olin aivan surkea siis) ainakin yksi sm tason luistelija oli siellä..... ja tosiaan kun miehet ja naiset taistelevat samoista paikoista ni jätkät oli ainakin tosi hyviä luistelussa! ja juoksussa... ja siis jos maksimipisteitä testeissä hakee niin suorituksen pitää olla _hyvä_ :/

Ainiin ja tärkeinhän se olikin unohtua, eli tapahtuiko kaikki siellä englanniksi, vai puhuttiinko siellä tai saiko itse puhua suomea?

• mmm
        mmm kirjoitti:

Ainiin ja tärkeinhän se olikin unohtua, eli tapahtuiko kaikki siellä englanniksi, vai puhuttiinko siellä tai saiko itse puhua suomea?

Niin puhun nyt sitten oikeastaan tästä Degree Programme in Sports and Leisure Management koulutuksesta, enkä tuosta normaalista liikunnanohjaaja koulutuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5616
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4257
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      170
      2227
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1774
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe