Paha karma

Toivoton tapaus

Tämä saattaa kuulostaa hullulta. Olen kuitenkin ihminen joka lähestyy maailmaa vain ja ainoastaan tieteellisestä ja ateistisesta näkökulmasta. Mutta olen tullut siihen tulokseen että ihmisellä on karma eli kohtalo johon et voi itse vaikuttaa.

Hieman taustaa: lasken itse työkseni tilastotodennäköisyyksiä jotenka minulla on vahva matemaattinen perusta todennäköisyyksille sekä tiedän jo ulkomuistista monen jopa arkielämän todennäköisyyden.

Elämässäni on aina sattunut ja sattuu vähintäänkin hulluja asioita. Aiemmin ajattelin että tämä on turhautuneen ihmisen "miks aina mulle" "tyypillistä mun säkää" valittelua. Mutta kun elämässä tulee sitä paskaa niskaan tarpeeksi kauan jatkuvalla syötöllä niin alkaa ajatukset hieman muuttumaan että asioiden takana tarvii olla jonkin ns kohtalon tms. On aivan turha edes harkita mitään mihin onnella voi olla vaikutusta. Jos heittäisin noppaa esim. kenen tahansa kanssa ei minulla olisi mitään toivoa voittaa pitkällä tähtäimellä.

Olen se jalkapallomaalivahti joka ottelun loppuhetkillä päästää ratkaisevan maalin koska nappuloiden nauhat aukeaa, kompastun ja rikon polveni. Matkalla sairaalaan kaveri ajaa kolarin ja loppumatka mennään ambulanssilla. Lopulta polvileikkaus epäonnistuu ja saan myös sairaalabakteerin. Ja siis nämä oli vain pisaroita meressä.

Olisi mielenkiintoista tietää lisää karmasta teiltä jotka alaa harrastatte. Minkälaisia erilaisia "noitia" ja "uskontoja" tuohon liittyy? Älköön kukaan kiitos ala puhumaan mistään kristinuskon tai muunkaan valtauskonnon jumalista koska niihin en usko eikä ne edes liity kyseiseen asiaan.

Olisin lähes valmis käymään jopa jollain ennustajaeukolla kuuntelemassa parit loitsut joilla karma ns. neutralisoituu, niin taikauskoiseksi olen tullut tämän asian suhteen.

8

3318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakea ennustajaa

      Ehkä kannattaa miettiä vielä tarkemmin, mille asiantuntijalle menee.Menisin sinuna ennemmin vaikka johonkin kehoterapiaan, esim. rosenterapia tai sitten hyvälle reiki-kurssille.

      En usko että tässä tapauksessa olisi hyötyä katsoa "tulevaisuuttasi" kovasti psykologisoiden. Voit yrittää itse tutkia jotain intuitiolle ja synkroniteetille perustuvaa univesaalia symbolikieltä, joita ovat esim. I Ching, Feng Shui, astrologia (laajemmin kuin horoskooppitasolla, on myös monia muita tapoja. Esim. jonkun luovan jutun tekeminen omassa rauhassa, musiikki, maalaus, runot tms. sekä luonnossa liikkuminen ja sille herkistyminen. Ehkä meditaatiokin sopisi.

      Tee kuitenkin jotain sellaista, jolla voit tutustua omiin "klikkeihin". Idea on siinä, että kun selvität nämä energiatukokset oman psyyken ja tunteen tasolla niin niiden ei tarvitse ulkoistua ja tuottaa konkreettista harmia.

      Olet jo läpäissyt yhden testin, kun lähdet kysymään, mitä pitäisi tehdä. Meidät on kasvatettu ajattelemaan vain toisella aivopuoliskolla ja tukahduttamaan muunlaiset viestit, jotka eivät perustu suoraan rationaliteettiin.

    • Hyvä niin

      Olet oikeassa. Tosin syy pahaan karmaan voi osaittain johtua erinäisten sattumusten/luonteen yms aiheuttamasta vuorenvarmasta henkilökohtaisesta "uskosta", että kaikki epäonnistuu minun kohdalla kuitenkin. Kuluneen sanonnan mukaanhan usko siirtää vuoria. Voimakastahtoiset ihmiset taas voivat menestyä elämässä aivan luonnovastaisen hyvin, vaikka esim. ÄO olisi idiootin tasoa (esimerkkejä tuskin tarvitsee mainita ;))

      On olemassa myös vakuuttavaa tilastollista dataa siitä että onnettomuudet ja epäonni tosiaan kasautuu tietyille ihmisille. Tämä aihe tosin määritellään tieteellisesä maailmankuvassamme lähinnä paratieteen puolle sen kiistämättömästä tutkimus ja toistamisvoimasta huolimatta, joten aihetta ei erityisen vakavasti julkisuudessa käsitellä. Ikävä kyllä.

      • Delusions

        Toisaalta mitä onnettomuuksiin tulee, niin suuri osa niistä on varmasti selitettävissä esimerkiksi asianomaisen kömpelyydellä tai jopa pienellä asenne-erolla joihinkin asioihin. Nimim. Niihin muutamaan prosenttiin kuuluva.

        Olen itsekin miettinyt karman tai kohtalon olemassaoloa runsaasti. Tapaturma-altis olen, mutta samalla monilta osin myös erittäin onnekas. Asiat tuntuvat usein menevän haluttuun suuntaan ilman että asian eteen ainakaan tietoisesti tekee kauheasti työtä, vaikkakaan tietysti aina ei ihan niin helpollakaan olla päästy.

        Mene ja tiedä. Ajatus karmasta on omasta mielestä pohjimmiltaan hyvin absurdi, mutta kiehtova kyllä.


      • Delusions kirjoitti:

        Toisaalta mitä onnettomuuksiin tulee, niin suuri osa niistä on varmasti selitettävissä esimerkiksi asianomaisen kömpelyydellä tai jopa pienellä asenne-erolla joihinkin asioihin. Nimim. Niihin muutamaan prosenttiin kuuluva.

        Olen itsekin miettinyt karman tai kohtalon olemassaoloa runsaasti. Tapaturma-altis olen, mutta samalla monilta osin myös erittäin onnekas. Asiat tuntuvat usein menevän haluttuun suuntaan ilman että asian eteen ainakaan tietoisesti tekee kauheasti työtä, vaikkakaan tietysti aina ei ihan niin helpollakaan olla päästy.

        Mene ja tiedä. Ajatus karmasta on omasta mielestä pohjimmiltaan hyvin absurdi, mutta kiehtova kyllä.

        Ehkä suurin karmaan liittyvä yleiskäsitys on se, että karman laki olisi sidoksissa ainoastaan jälleensyntymiseen, tai muulla tavalla edellisiin- tai tuleviin elämänmuotoihin.
        Riippumatta siitä allekirjoittaako yksilö uskoaan jälleensyntymiseen;
        Karma kulkee sykleissä läpi ihmisen elämän myös sen nykyisessä muodossa, jolloin yksilö aiheuttaa itselleen hyvää tai huonoa karmaa riippuen ihmisen (yksilön) itse tekemistään valinnoista.
        Karma ei ole itseisarvoisesti kohtalo, jota ei voisi muuttaa, vaan aijemmassa syklissä tehtyjen valinnoiden seuraukset toteutuvat karman lain mukaan viimeistään seuraavassa syklissä.


      • Kahvipannu
        andy.crow kirjoitti:

        Ehkä suurin karmaan liittyvä yleiskäsitys on se, että karman laki olisi sidoksissa ainoastaan jälleensyntymiseen, tai muulla tavalla edellisiin- tai tuleviin elämänmuotoihin.
        Riippumatta siitä allekirjoittaako yksilö uskoaan jälleensyntymiseen;
        Karma kulkee sykleissä läpi ihmisen elämän myös sen nykyisessä muodossa, jolloin yksilö aiheuttaa itselleen hyvää tai huonoa karmaa riippuen ihmisen (yksilön) itse tekemistään valinnoista.
        Karma ei ole itseisarvoisesti kohtalo, jota ei voisi muuttaa, vaan aijemmassa syklissä tehtyjen valinnoiden seuraukset toteutuvat karman lain mukaan viimeistään seuraavassa syklissä.

        Minusta pointti on siinä, miten ajattelee asioiden vaikuttavan elämänmenoon. Jos jotain epäonnista tapahtuu, mieti, seurasiko siitä myös jotain hyvää. Voi olla, että asian pohdiskeleminen nostaa mieleesi aina vain lisää kömmähdyksiä ja tunnet itsesi epäonniseksi. Jos alkaisit ajatella positiivisemmin, etkä murehtisi jokaista sukan kastumista ja kahvikupin kaatumista,huomaisit ehkä olevasi samanlainen kuin muutkin.

        Minusta on turhaa selitellä sekavia sykleistä ja karman laeista. Sekaisinhan tässä menee.

        On totta, että toisilla käy parempi säkä kuin toisilla. Mutta ehkä se riippuu siitä, mistä kulmasta katsoo. Henkinen tasapaino ja hyvinvointi ratkaisee.

        Mainittakoon, että olen itsekin todella taikauskoinen. Toivottavasti tästä on sinulle apua!


      • yurkie
        andy.crow kirjoitti:

        Ehkä suurin karmaan liittyvä yleiskäsitys on se, että karman laki olisi sidoksissa ainoastaan jälleensyntymiseen, tai muulla tavalla edellisiin- tai tuleviin elämänmuotoihin.
        Riippumatta siitä allekirjoittaako yksilö uskoaan jälleensyntymiseen;
        Karma kulkee sykleissä läpi ihmisen elämän myös sen nykyisessä muodossa, jolloin yksilö aiheuttaa itselleen hyvää tai huonoa karmaa riippuen ihmisen (yksilön) itse tekemistään valinnoista.
        Karma ei ole itseisarvoisesti kohtalo, jota ei voisi muuttaa, vaan aijemmassa syklissä tehtyjen valinnoiden seuraukset toteutuvat karman lain mukaan viimeistään seuraavassa syklissä.

        Kuulostaa siltä että Andy on ottanut asioista selvää.. paljon parempi niin kuin joidenkin taktiikka että vain tuputtaa omat vankkumattomat mielipiteensä aiheesta kuin aiheesta vaikka se ei itseään edes kiinnostaisi.

        Niitä on ihan liikaa. Pahimmillaan kyseiset henkilöt tulevat sitten vielä neuvomaan muita. :)

        Aihe toisaalta on pienelle ihmiselle niin vaikea että ei sitä ihan noin vain sisäistä vaikka tutkisi näitä asioita koko elämänsä.

        Meditaatio, jooga, Qi Gong yms. alan kirjallisuuden ohella auttavat ymmärtämään asiaa pikkuhiljaa.. . absoluuttista totuutta tuskin saadaan -ja vaikka joku valaistuisikin ja ymmärtäisi perinpohjaisesti miten karma, inkarnaatio, kohtalo yms. toimivat niin milläs välittää sen tiedon ihmisille joita asia kiinnostaa just sen parin satunnaisen rivin verran jossain foorumilla? :P


    • hokus.pokus

      Vanha ketjuhan tämä on.

      Kyllä herättää kysymyksiä.

      "Olisi mielenkiintoista tietää lisää karmasta teiltä jotka alaa harrastatte. Minkälaisia erilaisia "noitia" ja "uskontoja" tuohon liittyy? Älköön kukaan kiitos ala puhumaan mistään kristinuskon tai muunkaan valtauskonnon jumalista koska niihin en usko eikä ne edes liity kyseiseen asiaan."

      - Aloittaja ei siis suinkaan ole ateisti vaan uskoo jonkinlaiseen henkimaailmaan. Miksihän?

      - Tarjottiin avuksi erilaista meditaatiota yms. henkiparantamista. Onko näistä mahtanut olla apua.

      (On muuten aivan totta sekin, että toisilla vain kaikki asiat menee päin seiniä alkoipa mihinkä vain... Toiset taas porskuttavat aallonharjalla vaikka eivät mitenkään edes välttämättä yritä.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe