muistakaa eettiset

periaatteet!!!

Tässä kun hiihtolomat alkavat, niin onko tietoa, näin lama-aikana, mikä lapin hiihtokeskuksista käyttää vain suomalaista työvoimaa?

ainakin viime vuonne, kun oli nousukausi, törmäsin Iso-syötteelle virolaisiin, vaikka paikkakunnan työttömyysaste oli silloin jo, 10%.
suurtyöttömyyden uhatessa on eettinen matkailu entistä tärkeämpää.

työllistääkö tämä vaasan "rapavuori" vain suomalaisia?

Jos ei löydy hiihtokeskuksia, jotka työllistävät paikallisia tai muuten vaan alkuasukkaita, saa lappi jäädä väliin ja tämä perhe suunnistaa Lapualle, Seinäjoelle tai vimpeliin, joisa ei taatusti ole kuin suomalaisia työtekijöitä.

eli onko tietoa, mitä keskuksia käyttämällä suosin suomalaista työtä ja työntekijöitä ja torjun näin osaltani lamaa?

13

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lappajärvellä

Varma nakki että et törmää mamuihin!

Kivitipussa sitten yöpyminen/syöminen käy hyvin.
      Aamulla Lapuan kautta lasketellen kotio illalla, Seuraavana päivänä sitten hiihtokeskus Rapatunturille, tapaan meidän mamut.
      Ja eikös tuo hiihtoloman voi sivistyneesti lopettaa Öjbergillä.

• olen lopettanut

hiihtämisen. Varmuuden vuoksi, ettei vain törmää ihmisiin yleensäkään.

• on koko

maailmaa koskeva asia ! Tarvitaan isompi leka !

• loisii mieluummin kotona ko...

Ei suomalainen työntekijä rupea töitä tekemään. tyhmä töitä tekee viisas pääsee vähemmällä.

• eettistä

matkustaa lappiin? On sielä työntekiä minkä maalainen tahansa, omistajat käärii rahat. Eettisintä olisi kai se rapatunturi, mutta jos haluat mennä ks viikolla, ei kai jokapaikkaan mahdu enää.

• voi olla

ihan vaan kotona. Käykää kirjastossa ja pulkkamäessä ja hiihtelemässä. Metsäkalliossa on ainakin ihan hyvät ladut. Luistelukin on ihan kivaa puuhata lasten kanssa.

• varmaan huomannut

että täällä palstalla on aivan turha puhua mistään "eettisistä periaatteista" eikä etiikasta yleensäkää. Täällä on joukko vaasalaisia luusereita, joita ei saa töihin kirveelläkään, puhumattakaan, että lähtisivät Vaasan keskustan ulkopuolelle. Sen verran maailmankatsomukseltaan vammaista porukkaa täällä on, joten, tervetuloa kaikki ahkerat virolaiset ja maahanmuuttajat. Jonkun pitää näitäkin, maailman takahikiän peräkammarin poikia hoitaa vanhuksina, kunhan nyt ensin sossun rahoilla muutaman vuoden juopottelevat. Ne ei lähde mihinkään!! Ja pysyvät yhtä ahdasmielisinä juntteina, maailman loppuun asti!

• lumiukko...

Minä olen töissä. itse asiassa olen esimiesasemassa suuressa Vaasassakin vaikuttavassa yrityksessä.
        Käyn täällä kun pitäisin muutenkin taukoa töistä. Siksi kirjoitelen yleensä päivällä.
        Ja minä olen ottanut sinun kanssasi yhteen niin pakkoruotsista kuin maahanmuuttajistakin.

En ole asiassani yksin. itseasiassa yhä suurempi osa maahanmuuton ja pakkoruotsin vastustajista on kaltaisiani. Googlaa vaikka ne jotka ilmoittavat olevansa julkisesti suomen sisun jäseniä (minä en ole. Vielä). He ovat lähinnä tohtoreita, tieteilijöitä, insinöörejä...
        Toisin sanoen koulutettua porukkaa.
        Sinusta en ole varma. Kirjoitat mitä sattuu, sinulla ei ole mitään tietoa edes suomen historiasta, etkä osaa edes suomea.
        Todennäköisesti olet siivoaja, joka on saanut työpaikkansa suhteillaan ja olet vain katkera.

Jos olet kerran niin innostunut maahanmuutosta, niin miksi et ota heitä kotiasi asumaan?
        Älä sotke iljettäviin touhuihisi muita. Kannata joskus itse vastuusi omista tekemisistäsi, kuten pakolaisten vastaanottamisesta.

Vai eikö sinusta ole siihen?

• Heil Hitler,
        lumiukko... kirjoitti:

Minä olen töissä. itse asiassa olen esimiesasemassa suuressa Vaasassakin vaikuttavassa yrityksessä.
        Käyn täällä kun pitäisin muutenkin taukoa töistä. Siksi kirjoitelen yleensä päivällä.
        Ja minä olen ottanut sinun kanssasi yhteen niin pakkoruotsista kuin maahanmuuttajistakin.

En ole asiassani yksin. itseasiassa yhä suurempi osa maahanmuuton ja pakkoruotsin vastustajista on kaltaisiani. Googlaa vaikka ne jotka ilmoittavat olevansa julkisesti suomen sisun jäseniä (minä en ole. Vielä). He ovat lähinnä tohtoreita, tieteilijöitä, insinöörejä...
        Toisin sanoen koulutettua porukkaa.
        Sinusta en ole varma. Kirjoitat mitä sattuu, sinulla ei ole mitään tietoa edes suomen historiasta, etkä osaa edes suomea.
        Todennäköisesti olet siivoaja, joka on saanut työpaikkansa suhteillaan ja olet vain katkera.

Jos olet kerran niin innostunut maahanmuutosta, niin miksi et ota heitä kotiasi asumaan?
        Älä sotke iljettäviin touhuihisi muita. Kannata joskus itse vastuusi omista tekemisistäsi, kuten pakolaisten vastaanottamisesta.

Vai eikö sinusta ole siihen?

ja huomenna lisää. Sen arvoinen sinun viestisi!!!

• kanna?
        Heil Hitler, kirjoitti:

ja huomenna lisää. Sen arvoinen sinun viestisi!!!

vaadi meitä muita osallistumaan maahanmuuton kustannuksiin, vaikka me emme halua tänne yhtään maahanmuuttajaa.

et myöskään, edelleekään, osaa ottaa vastuuta teoistasi ja majoita mamuja vaikkapa kotiisi, omalla kustannuksellasi?

• sinulla..

..tarjota töitä Vaasassa, meille peräkammarin pojille?

Sallitko silti et vapaa-aikana käymme tällä palstalla? Kuten sinäkin, tai mistäs minä tiedän kenen koneelta viestisi tulee tänne?

• pojille!!!!!
        sinulla.. kirjoitti:

..tarjota töitä Vaasassa, meille peräkammarin pojille?

Sallitko silti et vapaa-aikana käymme tällä palstalla? Kuten sinäkin, tai mistäs minä tiedän kenen koneelta viestisi tulee tänne?

kyllä se on nyt niin, että ensisijaisesti tulee työllistää ja tukea maahanmuuttajia.

kysykää vaikkapa Thorsilta!

• Syöksylaskija

Se on taatusti suomalaisten pyörittämä. Tosin mäen pudotuskorkeus on vain 20 metriä, mutta haitanneeko tuo? :))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      140
      10166
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      40
      4040
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3602
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2654
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1428
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1386
    Aihe