Inglesissä pelkällä Suomen kielellä? Ei tuo kielitaito oikein eden Englantia sisällä niin ollaankos siellä ihan ummikkona? Ruokalistat tai jos respaan on asiaa? Mahtaako tjären oppaista olla apua vai häipyykö ne kun saa matkalaiset majoitettua?
Pärjääkö
12
1047
Vastaukset
- Tietäjä60
Venäjällä pärjää parhaiten. Muutama sana thaita voi myös auttaa, espanjalaista kun noilla saarilla ei ole nähty sitten sisällissodan.
- don luis
jos et sanaakaan osaa muuta kuin suomea niin silti n.s. suomalaispaikoissa,joita on runsaasti,voit(joudut)oleskelemaan.siis hyvin pärjää.
- pärjätty
jokaisessa Kanarian kohteessa vaikka ei puhuta kuin suomee, savvoo, hiljoo, kovvoo. Hotelliasioinnin ym. helpottamiseksi osta pieni sana/lausekirja. Omassa käytössä Bertlizin Espanjaa matkailijoille jossa hyviä lauseita ja sanoja.
- matkaan vaan
vastauksista, eiköhän tästä sitten selvitä kunnialla! Pitänee joku opus hommata niin helpottaa ongelma tilanteissa.
- positiivinen asenne
matkaan vaan kirjoitti:
vastauksista, eiköhän tästä sitten selvitä kunnialla! Pitänee joku opus hommata niin helpottaa ongelma tilanteissa.
Kyllä pärjää hyvin,ei mitään hätää.Ja kun sanat ei riitä,aina voi käyttää elekieltä.Ravintoloissa menu myös usein suomenkielellä.Eikun menoksi.
- espanjallakin
Hooolaaa! Huudetaan aina kun tervehditään.
Una cerveza por favor. Tämä toistetaan niin kauan että tulee nälkä. Sitten karjaistaan tapass!!!
Jonka jälkeen jatketaan taas edellisellä.
Lähtiessä sanotaan Grraaasiaaass, mutsoss raassiass, jotta päästään juottolaan myös seuraavana päivänä.- Minäkin kokeilen
Ihan hymyilytti, kun olet jonkun kurssin käynyt!
Todellakin noilla sanoilla monet pärjäävät. Kysyjä otapa vaan muistiin!
Ehkä voisi lisätä, Hasta luego,, kaipa tuokin sit pitäisi jotenkin vääntää, mutta olen kai liian vanha siihen. hyvää matkaa vaan kaikille! - espanjallakinnn
Minäkin kokeilen kirjoitti:
Ihan hymyilytti, kun olet jonkun kurssin käynyt!
Todellakin noilla sanoilla monet pärjäävät. Kysyjä otapa vaan muistiin!
Ehkä voisi lisätä, Hasta luego,, kaipa tuokin sit pitäisi jotenkin vääntää, mutta olen kai liian vanha siihen. hyvää matkaa vaan kaikille!Minä sanon mielummin Hasta la vista!..Il be back (ja ruma irvistys perään)
- matkaan vaan
espanjallakinnn kirjoitti:
Minä sanon mielummin Hasta la vista!..Il be back (ja ruma irvistys perään)
vielä teille kaikille espanjan kielikursista :)
- hyvä vaan
matkaan vaan kirjoitti:
vielä teille kaikille espanjan kielikursista :)
Näillä minä ainakin pärjäsin. Lisäksi vähän enklantia ja hymyä tai irvistystä tarpeen mukaan.
Hyvin siellä pärjää. - lisää...
hyvä vaan kirjoitti:
Näillä minä ainakin pärjäsin. Lisäksi vähän enklantia ja hymyä tai irvistystä tarpeen mukaan.
Hyvin siellä pärjää. - vähän opiskellut
lisää... kirjoitti:
Huomenta vaan,
Olipa oudosti sanottu tuo: asun hotellissa
Olen tottunut ihan yksinkertaisesti sanomaan:
Vivo en el hotel ???
Oppia ikä kaikki, kuten sanotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724847
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724644Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv812895Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222266Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska181732- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851308