Lagu II takajousitus

Renooo..

Ostin loppusyksystä 108 km ajetun -04 farkun ja sen jälkeen eräs kaverin kaveri sanoi että aijaijai ku just 100 km jälkeen noissa malleissa alkaa takajousitus kolaamaan, kun sitä ei pääse voitelemaan helpolla!? Nyt 114 km taulussa ja kieltämättä kolahtelee pienissä saumoissakin ilkeästi?
Raidetangonpäitä ei ole 90 jälkeen vaihdettu. onko iskarit loppu vai vai uskoako kaverin kaveria ja käydä huollossa näyttämässä? Onko tyypillistä? Muuten auto upea ja toiminut hyvin!!

6

1432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rellustaja

Takajousituksen kumipuslat kuluvat aikaa myöten ja alkavat kolista. Puslien vaihdolla vika korjaantuu, mutta on merkkiliikkeessä työhön nähden kohtuu kallis remontti.

• lg,owhj

suunnilleen paljonko puslien vaihto merkkihuollossa maksaa?

• Pena50xx
        lg,owhj kirjoitti:

suunnilleen paljonko puslien vaihto merkkihuollossa maksaa?

Minulla on farkku, vm. 2002 ajettu 207tkm. MInulla kans kolis aina kun ajoi montun tms. yli. Pyysin tarjouksen merkkihuollosta, hinta arvio 400€, ja ei merkkihuollossa noin 360€ (siis pelkät puslan vaihdot). Minä tein näin, ostin puslat Motonetistä, hinta 120€/pari. Samoin ostin iskarit 116€/pari samoin takajouset (vahvistetut) 111€/pari. Sitten vein nämä kaikki paikalliselle, tuntemalleni autokorjaalle, joka vaihtoi noi kaikki, kustannus työstä 135€. Eli, kokonaiskustannus oli n. 482€, töineen ja sisältäen myös iskarit ja uudet vahvistetut jouset. Nyt on taas hienoa ajaa.

• Renoo...
        Pena50xx kirjoitti:

Minulla on farkku, vm. 2002 ajettu 207tkm. MInulla kans kolis aina kun ajoi montun tms. yli. Pyysin tarjouksen merkkihuollosta, hinta arvio 400€, ja ei merkkihuollossa noin 360€ (siis pelkät puslan vaihdot). Minä tein näin, ostin puslat Motonetistä, hinta 120€/pari. Samoin ostin iskarit 116€/pari samoin takajouset (vahvistetut) 111€/pari. Sitten vein nämä kaikki paikalliselle, tuntemalleni autokorjaalle, joka vaihtoi noi kaikki, kustannus työstä 135€. Eli, kokonaiskustannus oli n. 482€, töineen ja sisältäen myös iskarit ja uudet vahvistetut jouset. Nyt on taas hienoa ajaa.

Tuohan kuulostaa ihan fiksulta, varsinkin kun merkkiliikkeiden hinnat tietää.

• yks vaan
        Pena50xx kirjoitti:

Mites on noiden merkkiliikkeiden alkuperäisvaraosien ja mm. motonetin tuotteiden ero? Hinnassa ainakin jonkin verran eroa motonetin hyväksi.Kaikki korjaamot kun eivät suostu vaihtamaan alle muita kuin alkuperäisosia.. Laatu eroja vai?

• korjannut
        yks vaan kirjoitti:

Mites on noiden merkkiliikkeiden alkuperäisvaraosien ja mm. motonetin tuotteiden ero? Hinnassa ainakin jonkin verran eroa motonetin hyväksi.Kaikki korjaamot kun eivät suostu vaihtamaan alle muita kuin alkuperäisosia.. Laatu eroja vai?

Ostin Motonetista kyseiset puslat ja niistä oli huonosti poistettu Rellun logot. Eli ihan alkuperäisiä osia ainakin mun kohdalle osui. Valmistajaa en nyt muista. Joku vois luetella mahdollisten osien valmistajia, niin voisin muistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      84
      3462
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      185
      1373
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      77
      1367
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1060
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1000
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      310
      952
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      869
    8. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      95
      867
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      855
    10. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      835
    Aihe