Keltaisella Tallink-takson taksilla maksaa 60 kroonia d-terminaalista Viru-hotellille. Ei paha.
Keltaiset taksit siistejä
19
1135
Vastaukset
- sma takas
keskustasta kassien kanssa 3 ihmistä laivaan. Ystävällinen palvelu ja haipakkaa tultiin. http://www.tallinktakso.ee/en/content/pricelist/
numero 1921 siirty eilen kännyn muistiin.- tallinkcard
Itse käytän nykyään pelkästään Tallink taksoja ovat ystävällisiä ja lisäksi saa Tallink cardilla bonusta.
Taksi helppo tilata kännykällä tilauksen yhteydessä sanovat taksin numeron mikä tulee hakemaan ja kysyvät nimen niin taksi tietää ottaa oikeat henkilöt kyytiin.
Lisäksi kuljettavat ovat kuukausipalkalla niin ei ole sitä pelkoa että huijaavat niin kuin täällä monessakin keskusteluketjussa pelätään. - Erikoisporo
tallinkcard kirjoitti:
Itse käytän nykyään pelkästään Tallink taksoja ovat ystävällisiä ja lisäksi saa Tallink cardilla bonusta.
Taksi helppo tilata kännykällä tilauksen yhteydessä sanovat taksin numeron mikä tulee hakemaan ja kysyvät nimen niin taksi tietää ottaa oikeat henkilöt kyytiin.
Lisäksi kuljettavat ovat kuukausipalkalla niin ei ole sitä pelkoa että huijaavat niin kuin täällä monessakin keskusteluketjussa pelätään.Tallinkin taksit ovat mielestäni positiivinen lisä Tallinnan taksitarjontaan, vaikka itse pyrinkin välttämään kaikkea, mikä liittyy Tallinkiin.
Olen vuosien kuluessa käyttänyt paljon taksia Tallinnassa, luultavasti ainakin kaikkia isoja firmoja. Kyytien hinnat ovat olleet milloin mitäkin. Tiedän suurin piirtein, mitä eri pituisten ja eri vuorokaudenaikoina ajettujen kyytien tulisi maksaa, mutta en ole koskaan sanallakaan puuttunut ylihintoihin. Edullistahan pirssillä ajaminen on joka tapauksessa Suomeen verrattuna.
Periaatteessa olen sitä mieltä, että ylihinnan periminen, taksamittarin kiihdyttäminen ja siten poron kusettaminen on väärin, eikä siihen pitäisi alistua - mutta. Asiaanhan on Tallinnan kaupungin taholta puututtu jo muutama vuosi sitten, mutta en osaa sanoa, onko tilanne varsinaisesti parantunut.
Tallinkin taksin idea, jossa kuljettajille maksetaan kuukausipalkkaa, vähentää varmastikin kusetusta, koska kuljettajan leipä on turvatumpi kuin pelkistä kyytimaksuista riippuvaisilla kuskeilla. Voi myös olla, että taksamittarin rukkaaminen omatoimisesti on mahdotonta, jos auto-kuljettaja-yhdistelmä ei ole joka päivä sama. Silti epäilen, että pyrkimystä jonkin sortin puljaamiseen kuitenkin esiintyy, sillä palkanlisä on aina palkanlisä.
Tallinkin taksikuskit ovat poikkeuksellinen ilmiö Tallinnan taksimaailmassa. Esimerkiksi Tulikan osalta järjestelmä on ainakin ollut pääsääntöisesti seuraavanlainen. Autot ovat firman omistamia (tai liisaamia tai mitä vain) ja kuljettajat ovat "vuokranneet" autot käyttöönsä päivävuokraa vastaan. Muutama vuosi sitten kerrottiin uudehkon Mersun päivävuokran olevan 700 kroonia. Kun päivvuokraan lisätään vielä mahdollisesti päivystyspaikasta maksettava "suojeluraha", jonka todenperäisyydestä liikkuu huhuja, on ymmärrettävää, että paine kusettaa poroa on kova.
Lopuksi kerron vielä, kuinka itse olen toiminut Tallinnassa viime vuodet, mitä tulee takseihin. Minulla on sattuman kautta löytynyt ukrainalaissyntyinen vähän yli 50-vuotias luottotaksari. Hänellä on oma auto, vaatimaton Opel, mutta kumminkin. Auto on Tulikan väreissä, joten hän on Tulikan keskuksen piirissä. Lisäksi hänellä on aivan kaupungin keskustassa "oma" parkkipaikka, josta ei tarvinne maksaa suojelurahaa, koska paikka on hänen ystävänsä omistaman talon edessä. Näin hän ainakin on kertonut. Kun saavun Tallinnan satamaan tai tarvitsen muuten pirssiä Tallinnassa, soitan Jurille, ja hän saapuu normaalisti 3-5 minuutissa paikalle. Mittaria ei laiteta päälle, koska hinta sovitaan. Hinta ei ole varmastikaan alle normitaksan, mieluummin yli sen, ja kyydin päätteeksi maksan yleensä reilusti ekstraa. viimeksi Tallinnassa käydessäni vein Jurille litran lekan Russkij Standartia. kaikki tämä liittyy siihen, että saadakseen ensiluokkaista palvelua ja luotettavan kyydin, täytyy paitsi olla ystävällinen, myös maksaa hieman ekstraa . Se kannattaa varmuudella.
Varsinkin näinä synkän taloustilanteen aikoina luotettotaksari Tallinnassa on erityisen hyvä asia. Kun Virossa menee huonosti, myös taksarit alkavat arvostaa pitkäaikaisia asiakkaitaan entistä enemmän. Omasta luottotaksaristani Jurista täytyy sanoa ainoastaan yksi negatiivinen puoli; hän ei ole liikenteessä yöaikaan, ellei erikseen ole sovittu, eli öisin olen joutunut käyttämään normipirssejä, joista luotettavimpia ja rehellisiä ovat olleet ne muutamat harvat naiskuljettajat. Naisiakin nimittäin on Tallinnan pirssissä tullut joskus vastaan. - tttttttttttttt
Erikoisporo kirjoitti:
Tallinkin taksit ovat mielestäni positiivinen lisä Tallinnan taksitarjontaan, vaikka itse pyrinkin välttämään kaikkea, mikä liittyy Tallinkiin.
Olen vuosien kuluessa käyttänyt paljon taksia Tallinnassa, luultavasti ainakin kaikkia isoja firmoja. Kyytien hinnat ovat olleet milloin mitäkin. Tiedän suurin piirtein, mitä eri pituisten ja eri vuorokaudenaikoina ajettujen kyytien tulisi maksaa, mutta en ole koskaan sanallakaan puuttunut ylihintoihin. Edullistahan pirssillä ajaminen on joka tapauksessa Suomeen verrattuna.
Periaatteessa olen sitä mieltä, että ylihinnan periminen, taksamittarin kiihdyttäminen ja siten poron kusettaminen on väärin, eikä siihen pitäisi alistua - mutta. Asiaanhan on Tallinnan kaupungin taholta puututtu jo muutama vuosi sitten, mutta en osaa sanoa, onko tilanne varsinaisesti parantunut.
Tallinkin taksin idea, jossa kuljettajille maksetaan kuukausipalkkaa, vähentää varmastikin kusetusta, koska kuljettajan leipä on turvatumpi kuin pelkistä kyytimaksuista riippuvaisilla kuskeilla. Voi myös olla, että taksamittarin rukkaaminen omatoimisesti on mahdotonta, jos auto-kuljettaja-yhdistelmä ei ole joka päivä sama. Silti epäilen, että pyrkimystä jonkin sortin puljaamiseen kuitenkin esiintyy, sillä palkanlisä on aina palkanlisä.
Tallinkin taksikuskit ovat poikkeuksellinen ilmiö Tallinnan taksimaailmassa. Esimerkiksi Tulikan osalta järjestelmä on ainakin ollut pääsääntöisesti seuraavanlainen. Autot ovat firman omistamia (tai liisaamia tai mitä vain) ja kuljettajat ovat "vuokranneet" autot käyttöönsä päivävuokraa vastaan. Muutama vuosi sitten kerrottiin uudehkon Mersun päivävuokran olevan 700 kroonia. Kun päivvuokraan lisätään vielä mahdollisesti päivystyspaikasta maksettava "suojeluraha", jonka todenperäisyydestä liikkuu huhuja, on ymmärrettävää, että paine kusettaa poroa on kova.
Lopuksi kerron vielä, kuinka itse olen toiminut Tallinnassa viime vuodet, mitä tulee takseihin. Minulla on sattuman kautta löytynyt ukrainalaissyntyinen vähän yli 50-vuotias luottotaksari. Hänellä on oma auto, vaatimaton Opel, mutta kumminkin. Auto on Tulikan väreissä, joten hän on Tulikan keskuksen piirissä. Lisäksi hänellä on aivan kaupungin keskustassa "oma" parkkipaikka, josta ei tarvinne maksaa suojelurahaa, koska paikka on hänen ystävänsä omistaman talon edessä. Näin hän ainakin on kertonut. Kun saavun Tallinnan satamaan tai tarvitsen muuten pirssiä Tallinnassa, soitan Jurille, ja hän saapuu normaalisti 3-5 minuutissa paikalle. Mittaria ei laiteta päälle, koska hinta sovitaan. Hinta ei ole varmastikaan alle normitaksan, mieluummin yli sen, ja kyydin päätteeksi maksan yleensä reilusti ekstraa. viimeksi Tallinnassa käydessäni vein Jurille litran lekan Russkij Standartia. kaikki tämä liittyy siihen, että saadakseen ensiluokkaista palvelua ja luotettavan kyydin, täytyy paitsi olla ystävällinen, myös maksaa hieman ekstraa . Se kannattaa varmuudella.
Varsinkin näinä synkän taloustilanteen aikoina luotettotaksari Tallinnassa on erityisen hyvä asia. Kun Virossa menee huonosti, myös taksarit alkavat arvostaa pitkäaikaisia asiakkaitaan entistä enemmän. Omasta luottotaksaristani Jurista täytyy sanoa ainoastaan yksi negatiivinen puoli; hän ei ole liikenteessä yöaikaan, ellei erikseen ole sovittu, eli öisin olen joutunut käyttämään normipirssejä, joista luotettavimpia ja rehellisiä ovat olleet ne muutamat harvat naiskuljettajat. Naisiakin nimittäin on Tallinnan pirssissä tullut joskus vastaan.Eli Tallinkin Taksit ovatkin juuri tulleet kuvioihin siksi että kaikenlaisista sekalaisista systeemeistä pääästäisiin eroon. Siitä voisi kyllä ottaa oppia jopa Suomeenkin...
Muuten huomasitko, pata kattilaa soimaa...suhtaudut kyynisesti virolaisiin: että epäilet että jonkin sortin puljaamista esiintyy....Entä oma Jurin puljaamisesi..... - runo....
Erikoisporo kirjoitti:
Tallinkin taksit ovat mielestäni positiivinen lisä Tallinnan taksitarjontaan, vaikka itse pyrinkin välttämään kaikkea, mikä liittyy Tallinkiin.
Varsinkin näinä synkän taloustilanteen aikoina luotettotaksari Tallinnassa on erityisen hyvä asia. Kun Virossa menee huonosti, myös taksarit alkavat arvostaa pitkäaikaisia asiakkaitaan entistä enemmän. Omasta luottotaksaristani Jurista täytyy sanoa ainoastaan yksi negatiivinen puoli; hän ei ole liikenteessä yöaikaan, ellei erikseen ole sovittu, eli öisin olen joutunut käyttämään normipirssejä, joista luotettavimpia ja rehellisiä ovat olleet ne muutamat harvat naiskuljettajat. Naisiakin nimittäin on Tallinnan pirssissä tullut joskus vastaan.Todistaa ainoastaan, että sulla on aikaa kirjoitella, kotosoffalta...
- Erikoisporo
tttttttttttttt kirjoitti:
Eli Tallinkin Taksit ovatkin juuri tulleet kuvioihin siksi että kaikenlaisista sekalaisista systeemeistä pääästäisiin eroon. Siitä voisi kyllä ottaa oppia jopa Suomeenkin...
Muuten huomasitko, pata kattilaa soimaa...suhtaudut kyynisesti virolaisiin: että epäilet että jonkin sortin puljaamista esiintyy....Entä oma Jurin puljaamisesi.....Huomasin kyllä asenteellisuuteni kirjoittaessani viestiä, kuten olen huomannut aina - siitä lähtien, kun olen Viroon ja virolaisiin ensi kerran tutustunut. Asenne on varmastikin väärä, kun se on melkeinpä kategorinen, mutta koska tunnistan ja tunnustan sen, ei se minua niin häiritse. Myönnän toisaalta myös kernaasti virolaisten hyvät puolet, että sikäli.
Ja mitä tulee taksari-Juriin, en katso tähän asiakas-taksari-suhteeseen liittyvän minkäänmoista puljaamista. Minä maksan ystävällisestä, luotettavasta ja asiantuntevasta palvelusta ekstraa - molemmat osapuolet ovat varmasti tyytyväisiä. Jos edellä tarkoitettiin puljaamisella sitä, että maksan huijauksen vuoksi ylihintaa, käsitys oli väärä. Kun ensimmäisen kerran olin ko. kuskin kyydissä, mittari kyllä raksutti, ja tismalleen oikeaan tahtiin. Juri ei siis yrittänyt kusettaa.
Ja siitähän tässä on pohjimmiltaan kyse. Minulle on aivan samantekevää, mitä se pirssikyyti maksaa, kunhan minua ei kuseteta. Olen aikojen kuluessa antanut rehellisille Tallinnan taksareille taatusti isompia tippejä, kuin mitä he olisivat tienanneet kiihdyttämällä taksamittaria. Kysymys ei ole siis rahasta vaan periaatteesta.
Mutta tämä palstahan on edelleenkin enimmäkseen rahaan liittyvien keskustelujen tyyssija; "mistä saa halvimmalla?", "mitä kaljaloota maksaa?", "missä on halvin kampaamo?". Ymmärrän kyllä, ettei minua ymmärretä, jos en ole kiinnostunut kahdesta eurosta.
Mutta lopuksi; keltaiset taksit ovat tosiaan hyvä lisä Tallinnan taksimaailmaan. saapa nähdä, kuinka kauan putiikki pysyy tuolla konseptilla pystyssä. Kuukausipalkkainen taksari voi olla kohta hiukan liian kallis ratkaisu, varsinkin kun emoyhtiön tilanne on mikä se on. - Carlo
Erikoisporo kirjoitti:
Huomasin kyllä asenteellisuuteni kirjoittaessani viestiä, kuten olen huomannut aina - siitä lähtien, kun olen Viroon ja virolaisiin ensi kerran tutustunut. Asenne on varmastikin väärä, kun se on melkeinpä kategorinen, mutta koska tunnistan ja tunnustan sen, ei se minua niin häiritse. Myönnän toisaalta myös kernaasti virolaisten hyvät puolet, että sikäli.
Ja mitä tulee taksari-Juriin, en katso tähän asiakas-taksari-suhteeseen liittyvän minkäänmoista puljaamista. Minä maksan ystävällisestä, luotettavasta ja asiantuntevasta palvelusta ekstraa - molemmat osapuolet ovat varmasti tyytyväisiä. Jos edellä tarkoitettiin puljaamisella sitä, että maksan huijauksen vuoksi ylihintaa, käsitys oli väärä. Kun ensimmäisen kerran olin ko. kuskin kyydissä, mittari kyllä raksutti, ja tismalleen oikeaan tahtiin. Juri ei siis yrittänyt kusettaa.
Ja siitähän tässä on pohjimmiltaan kyse. Minulle on aivan samantekevää, mitä se pirssikyyti maksaa, kunhan minua ei kuseteta. Olen aikojen kuluessa antanut rehellisille Tallinnan taksareille taatusti isompia tippejä, kuin mitä he olisivat tienanneet kiihdyttämällä taksamittaria. Kysymys ei ole siis rahasta vaan periaatteesta.
Mutta tämä palstahan on edelleenkin enimmäkseen rahaan liittyvien keskustelujen tyyssija; "mistä saa halvimmalla?", "mitä kaljaloota maksaa?", "missä on halvin kampaamo?". Ymmärrän kyllä, ettei minua ymmärretä, jos en ole kiinnostunut kahdesta eurosta.
Mutta lopuksi; keltaiset taksit ovat tosiaan hyvä lisä Tallinnan taksimaailmaan. saapa nähdä, kuinka kauan putiikki pysyy tuolla konseptilla pystyssä. Kuukausipalkkainen taksari voi olla kohta hiukan liian kallis ratkaisu, varsinkin kun emoyhtiön tilanne on mikä se on.Kiitos hyvästä puheenvuorosta! Olen itsekin näitä ketjuja lukiessani ihmetellyt, eikö kerta kaikkiaan mikään muu jaksa meitä suomalaisia kiinnostaa kuin se, mitä Virosta saa HALVALLA.Viinaa ja sitä toista v:llä alkavaa.Mikä hiton siirtomaa se meille on!
Viro on äärimmäisen kiinnostava maa, jolla on uskomattoman vaiherikas jos kohta monin tavoin tuskallinen historia. Kuitenkin se on aina onnistunut säilyttämään oman kansallisen virolaisuutensa: kielensä ja kulttuurinsa. Hyvin vähän meillä on heille opettamista.
Tallinnan takseista en oikein mitään tiedä, kun en niitä koskaan käytä: normaalisti rantauduttuani käyn tankkaamassa ja suuntaan auton keulan kohti mökkiämme Tartumaalla.
Mutta kysyn: kuka on ne pahat tavat opettanut. Kenestä riipuu sortovallan jatkuminen, myös meistä, sanoi Brecht aikoinaan. Niin kauan kuin Tallinna on tiheässä kännissä öykkäröiviä suomalaisia, lienee turha odottaa, että metsä vastaisi paremmin kuin sinne huudetaan. - harvinaisen
Carlo kirjoitti:
Kiitos hyvästä puheenvuorosta! Olen itsekin näitä ketjuja lukiessani ihmetellyt, eikö kerta kaikkiaan mikään muu jaksa meitä suomalaisia kiinnostaa kuin se, mitä Virosta saa HALVALLA.Viinaa ja sitä toista v:llä alkavaa.Mikä hiton siirtomaa se meille on!
Viro on äärimmäisen kiinnostava maa, jolla on uskomattoman vaiherikas jos kohta monin tavoin tuskallinen historia. Kuitenkin se on aina onnistunut säilyttämään oman kansallisen virolaisuutensa: kielensä ja kulttuurinsa. Hyvin vähän meillä on heille opettamista.
Tallinnan takseista en oikein mitään tiedä, kun en niitä koskaan käytä: normaalisti rantauduttuani käyn tankkaamassa ja suuntaan auton keulan kohti mökkiämme Tartumaalla.
Mutta kysyn: kuka on ne pahat tavat opettanut. Kenestä riipuu sortovallan jatkuminen, myös meistä, sanoi Brecht aikoinaan. Niin kauan kuin Tallinna on tiheässä kännissä öykkäröiviä suomalaisia, lienee turha odottaa, että metsä vastaisi paremmin kuin sinne huudetaan.hyvää tekstiä,olen kanssasi samaa mieltä!
- myös...
Erikoisporo kirjoitti:
Varsinkin näinä synkän taloustilanteen aikoina luotettotaksari Tallinnassa on erityisen hyvä asia. Kun Virossa menee huonosti, myös taksarit alkavat arvostaa pitkäaikaisia asiakkaitaan entistä enemmän. Omasta luottotaksaristani Jurista täytyy sanoa ainoastaan yksi negatiivinen puoli; hän ei ole liikenteessä yöaikaan, ellei erikseen ole sovittu, eli öisin olen joutunut käyttämään normipirssejä, joista luotettavimpia ja rehellisiä ovat olleet ne muutamat harvat naiskuljettajat. Naisiakin nimittäin on Tallinnan pirssissä tullut joskus vastaan.ostaa sille jurille uuden auton.!
- taitaa harmittaa
Carlo kirjoitti:
Kiitos hyvästä puheenvuorosta! Olen itsekin näitä ketjuja lukiessani ihmetellyt, eikö kerta kaikkiaan mikään muu jaksa meitä suomalaisia kiinnostaa kuin se, mitä Virosta saa HALVALLA.Viinaa ja sitä toista v:llä alkavaa.Mikä hiton siirtomaa se meille on!
Mutta kysyn: kuka on ne pahat tavat opettanut. Kenestä riipuu sortovallan jatkuminen, myös meistä, sanoi Brecht aikoinaan. Niin kauan kuin Tallinna on tiheässä kännissä öykkäröiviä suomalaisia, lienee turha odottaa, että metsä vastaisi paremmin kuin sinne huudetaan.***Olen itsekin näitä ketjuja lukiessani ihmetellyt, eikö kerta kaikkiaan mikään muu jaksa meitä suomalaisia kiinnostaa kuin se, mitä Virosta saa HALVALLA.***
Lyhyesti ja ytimekkäästi, EI... - puhuu asiaa
myös... kirjoitti:
ostaa sille jurille uuden auton.!
Juri on myös mun luottokuskini, päivystää AIA-kadulla Bachus-viinakaupan lähellä, kannattaa kokeilla ennenkun alkaa irvailemaan, jos uskallta kyytiin, kerro Jaskalta terkkuja:-)
- Erikoisporo
puhuu asiaa kirjoitti:
Juri on myös mun luottokuskini, päivystää AIA-kadulla Bachus-viinakaupan lähellä, kannattaa kokeilla ennenkun alkaa irvailemaan, jos uskallta kyytiin, kerro Jaskalta terkkuja:-)
Jaska, annoit sitten yhteisen luottotaksarimme tarkat koordinaatit. Toivottavasti kaikenmaailman mottipäät eivät sen seurauksena hakeudu Jurin kyydittäviksi. Tai mikäpä siinä, bisnestähän se vain lisää. Bisnestä, joka tuntuu olleen alamaissa jo hyvän tovin Tallinnassa, ainakin jurin kertoman mukaan.
Sen verran mainitusta Bachhuksen viinakaupasta täytyy todeta, että siinä on sitten sellainen putiikki, että tylympää palvelua saa jopa Tallinnan mittapuulla hakea. Olen silloin tällöin käynyt ihan laiskuuttani ko. kaupassa, ja joka ainut kerta samat mammat tiskin takana kieltäytyvät ymmärtämästä mitään muita kuin slaavilaisia kieliä, ja suhtautuvat muutoinkin totaalisen yliolkaisesti minuun, poroon, vaikka olen varmasti kohteliaimmasta ja ystävällisimmästä päästä heidän asiakkaitaan. Mutta samapa tuo. - Otappa
Erikoisporo kirjoitti:
Jaska, annoit sitten yhteisen luottotaksarimme tarkat koordinaatit. Toivottavasti kaikenmaailman mottipäät eivät sen seurauksena hakeudu Jurin kyydittäviksi. Tai mikäpä siinä, bisnestähän se vain lisää. Bisnestä, joka tuntuu olleen alamaissa jo hyvän tovin Tallinnassa, ainakin jurin kertoman mukaan.
Sen verran mainitusta Bachhuksen viinakaupasta täytyy todeta, että siinä on sitten sellainen putiikki, että tylympää palvelua saa jopa Tallinnan mittapuulla hakea. Olen silloin tällöin käynyt ihan laiskuuttani ko. kaupassa, ja joka ainut kerta samat mammat tiskin takana kieltäytyvät ymmärtämästä mitään muita kuin slaavilaisia kieliä, ja suhtautuvat muutoinkin totaalisen yliolkaisesti minuun, poroon, vaikka olen varmasti kohteliaimmasta ja ystävällisimmästä päästä heidän asiakkaitaan. Mutta samapa tuo.Juri mukaasi Bacchukseen, ni palvelu on ihan toista luokkaa, muuten oon kanssasi aivan samaa mieltä,, Jurilla oli ennen kyseisen kaupan mainos autonsa kyljessä, ei ole enää?
Toisaalta, ovat nostaneet hintansa sellaisiin sfääreihin, etten ainakaan minä enää astu siihen kauppaan.
Juri osaa kyllä pitää puolensa paukapäitä vastaan:-)..ja toivottavasti saa tämän ansiosta lisää kyydittäviä.
- harasoo
Moni on kehunut Tallinkin taksoja että pitää kokeilla vaikka laivoja en käytäkään enää. Uudet paatit on aika kylmiä ja kolkkoja mielestäni mutta kultakortit ja muut on kun työ(siis entisille) kavereille matkoja järjestelen aikani kuluksi.
Jos Tallink takso osoittautuu hyväksi niin sitten suosittelen kaikille.
Tähän asti on Raadio takso ollut suosikki. Silloin harvoin kun tarvii. - Seatele
On kiva kun taas voi matkustaa turvalliseti takseillakin !
- halpaa ja helppoa
Ja bussilla pääsee joko ilmatteeks tai sitten 10eek, riippuen millä bussilla menee. Halpaa, helppoa ja vaivatonta. Ja toisekseenn ei tarvitse pelätä että taxikuski poikkeaa reitiltä ja ensin ryövää ja sitten vetää turpaan. Tätäkin on sattunut!!!!!!
- porot banaanilla ja
maksakaa ittenne kipeeks. Minä menen pimeellä satama viru 40.
- pimeellä menijä
porot banaanilla ja kirjoitti:
maksakaa ittenne kipeeks. Minä menen pimeellä satama viru 40.
Ei sinne sun kukkaroon enää paljon jääkään kun maksat ton 40 pimeestä, jos ylipäätä päädyt satamaan ollenkaan.
Minä menen Virusta ilmasex satamaan bussilla. Ahhhaajhhaaaaa ku naurattaa. Kyllä tää elämä on helppoa... - elämä opettaa
Harmillista jos taksi on ryövännyt, sellaista sattuu mutta harvinaista kai yleensä.
Itse nyt käytän mitä taksia milloinkin. Aina joku tuttu löytyy. Bussit kun ei kulje osoitteeni luo eikä varsinkaan kanna matkatavaroitani perille. Jokainen tavallaan. Kyllähän sitä joskus pummillakin ajeltiin, vetoa lyötiin. Mutta kun virolaiset keksi korkean tarkastusmaksun niin lopetettiin se huvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770