Fimo vs Cernit

???

Kumpi on parempaa? Siis jos ajatellaan nukkekodin tavaroita ja nuken teossa? Olen kuullut ja lukenut että Fimo on tässä tapauksessa parempaa. Kuulema mattapintainen, värit parempia ja helpompi työstää.

Entä mistä näitä voi ostaa? Löytyykö ihan Tiimarista tai Sinooperista? Muistaaksi Sinooperista löytyy vain Cernittiä, muualta en ole löytänyt Fimoa kuin netistä, Ihan Kiva Kaupasta. Tulisi saman hintaiseksi kuin ostaa Cernittiä joka maksaa n. 4e.

6

3783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinellistä

Fimo on ilmeisesti pikkuisen helpompaa käsitellä monessa asiassa...

Fimoa saa myös Sinellistä: . Lempäälän Idea-Parkia lukuunottamatta kaikki myymälät ovat pääkaupunkiseudulla: http://www.sinelli.fi/stores.php

Sinellin Fimo näyttää maksavan 20 senttiä enemmän per paketti kuin Ihan Kivassa Kaupassa ja postikulut ovat samaa luokkaa (pari fimopakettia saa varmasti kirjeenä eli 2 euron postikuluilla, muuten Sinellillä 6,50 eur/pkt). Eli jos pääsee liikkeeseen, Sinelli on halvempi, muuten ei.

Täällä maksaa Fimo vain 1,90 per pkt ( postikulut), mutta kaikkia värejä ei taida saada: http://www.keijukammari.fi/index.php?main_page=index&cPath=277&zenid=23340fba70a1559a8192582f91fd3e4c

(Tuo löytyi, kun hain hakusanayhdistelmällä
      Fimo hinta
      - noin usein löytää noita verkkokauppoja näppärästi.)

Et kerro, missä käyt ostoksilla, joten tämäkin voi olla ihan turha vinkki - mutta Helsingin keskustassa kannattaa käydä Hobby-Pointissa Kampissa (heti Kampin keskuksen vieressä Fredalla), siellä on aika hyvät valikoimat Fimoa ja paljon muutakin nukkistavaraa: http://www.hobbypoint.fi/sivu.php?id=193

Sinooperin sivujen mukaan vain Cernit kuuluu heidän valikoimiinsa...

• ???

Ihan Helsinkiin asti en viitsisi "pelkän" massan takia lähteä, vajaa sata kilsaa kuitenkin sinne päin. Siskon kanssa olisi tarkoitus jossais vaiheessa siellä käydä joten laitanpa silti korvan taakse ;).

Tiimari on mulle lähin askartelu kauppa ja toinen on Sinooperi tuolla kaupungissa. Molemmista muistaakseni saa vain Cernittiä, mutta taidanpa vielä vilkaista uudelleen. Tuota Sinelliä vilkuillut olen ja tullut siihen tulokseen että aika kallis.

Eniten etsiskelen ihonväristä massaa. Tähän mennessä olen löytänyt vain valkoista ja sinistä.

• Hyvä linkki ihan suomenkiel...
      • katoppas

katoppas sellanen ko Panduro...1.99e / 56g Fimoa ja värejä löytyy ;-))

• ompelija-äiti

Sinellissä on usein postikulut 0,01€! Kannattaa kytätä. Ihan kiva kaupassa on hurjat postikulut, viimeeksi maksoi 9,50€ postit!
      Ja fimo suosin itse

• Tintturaa

Fimo ytoimii mielestäni paremmin tarkoissa töissä. Ainakin cernit erät joita olen tiimareista ynm ostanut ovat olleet kuivuneita ja niiden veivaaminen hankalaa. Ihan pikkutarkoissa hommissa tykkään käyttäâ premoa. Cernitin saatavuus on yleisesti parempi mutta mielummin tilaan verkosta ja odotan pari päivää kun haen lähi askartelukaupasta kuivunutta cerniittiä. Olen sinellista tilannut mutta välillä on kestänyt viikon että tilaus on tullut... Nykyjään tilaan pienemmistä paikoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe