Matkakulut

kokemuksia?????????????

siis on nyt ihan pakko tehdä uusi aloitus.
Eli jos etävanhempi asuu esim yli 200 km:n päässä lähistä, miten teillä menee matkakulut/matkajärjestelyt?

Me kun teimme sopimusta, lastenvalvoja sanoi minulle (olen lähi) että minun kannattaa suostua siihen, että matkakulut menee puoliksi, siis minä vien ja haen pe-su lapsen yli 100 km:n päähän.
Tästä kertyy vuodessa 12000 km ja minä siis yksin maksan nämä!

6

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaomituinensuositus

Mikä oli sossun pointti, että kannattaa suostua? Olisiko muuten tapahtunut jotain vai oliko uhkana, että joudut maksamaan kaiken?
      Sossut puhuvat ja antavat ymmärtää, mutta on parasta ottaa selvää omista oikeuksistaan. Lasten elättämine lähivanhempana on sen verran tiukkaa taloudellisesti, ettei siitä yleensä ole paljon toisten matkakuluihin irrotettavaksi. Jos etävanhemmalla ei ole varaa hänen pitäisi saada sossusta tukea ei lähivanhemmalta.

• jotenkin

tullut ajatelleeksi, mitä se käytännössä merkitsee. Kuulin vasta myöhemmin, että meillä onkin poikkeuksellinen tilanne.
        Lastenvalvoja sanoi vaan, että ne määrätään oikeudessa joka tapauksessa puoliksi.
        (vaikka siis emme olleet edes menossa oikeuteen)
        Harmittaa!

• oikein...

sinä viet puoleen väliin ja isä hakee siitä puolesta välistä eli kummallekin se 100 km / siivu? Maksaako muuten elaria tämän ohella? Kuinka usein viet / haet lasta? Aina voi hakea muutosta jos tuntuu ettei pystykään kustantamaan kuluja ja jos oma elämäntilanne muuttuu, esim. syntyy uusi lapsi tai työtilanne muuttuu. Oikeusministeriön sivuilla elatusmaksun laskemisesta on ohje jossa (muistaakseni) sanotaan että elatusmaksuun alentavasti vaikuttaa vasta jos matkakulut ovat yli 100 euroa / kk.

• aloittaja...

eli vien puoleen väliin asti.
        Siis 120 sinne plus 120 kotiin (vienti)
        ja 120 sinne plus 120 kotiin (haku) = yhteensä 480 km/viikonloppu
        ja joka toinen viikonloppu.

• nitta:)

Meillä kanssa isä asuu n. 200km päässä, ja tyttö on hänen luonaan noin kerran kuukaudessa. Tähän saakka isä maksanut itse matkansa junalla, joka tekee yht. 160€ kun hän hakee ja tuo neidin takaisin, mutta nyt seuraavasta tapaamiskerrasta lähtien sovimme, että minä maksan puolet matkasta tai haen tytön itse isän luota. Minusta sinänsä hölmöä, koska tytön matkat ei maksa vielä seuraavaan pariin vuoteen mitään, ja vaikka isä maksaa elatustukea kunnalle takaisin ja kunta minulle, niin silti tyttö on kuukaudesta enimmän aikaa minun luona, joten minullahan niitä kuluja tulee enemmän eikä liiemmälti olisi varaa maksaa tuota puolikasta matkaa.. Mutta toisaalta haluan kyllä että tyttö saa olla isänsäkin luona, joten jos nyt menee näin sitten ni on ihan ok. Ja lakihan velvoittaa lähivanhemman edistämään etävanhemman ja lapsen tapaamisia eli esim. puolittamaan nämä matkakulut.

• vierailut...

Exä asuu 300km päässä.Hakee lasta koulujen lomilla (jos hakee) ja kun hakee maksaa matkakustannukset itse (bensa). Koska hän maksaa pienintä elaria (130€).Hän ei myöskään osallistu mihinkään muuhun lapselle tulevaan hankintaan. Katson että hänen velvollisuus on edes maksaa matkakulut.Esim. kesällä hän ei maksa elareita siltä ajalta jonka lapsi on hänellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4757
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4634
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      76
      2883
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2226
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2015
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      16
      1707
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1399
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe