Hei! Kokematon täällä kyselee, onko Thaimaassa riittävän sateetonta rantalomailuun huhtikuun parilla vikalla viikolla? Jos on niin missä päin, onko väliä? Jos ei niin mihinköhän sitä voisi mennä tuolloin, onko vinkkejä?
huhtikuussa thaimaahan?
4
4882
Vastaukset
- sofii2009
huhtikuun lopussa on kuumaa ja pilvistä, ajoittain ripotteleekin mutta ei häiritsevästi. hua hin , cha am seudut vähäsateisimpia, mutta muuallakin on ihan kelvollinen lomasää. Eli hyvin voi tuohon ajankohtaan samoin kuin varsinaisen sadekaudenkin aikana matkustaa ja lomailla. Itse olen ko ajankohtaan ollut sekä phuketissa että hua hinissä, joissa molemmissa vielä siitti vilskettä ja sää suosi.
- Oukkidouggihouppi
Huhtikuun pari vikaa viikkoa on sateiden puolesta niitä pelkäävälle vielä oikein hyvää aikaa vierailla Thaimaassa vaikka missä. Monessa kohteessa silloin kuumuus on sateita paljon suurempi vaiva - ja itse asiassa virkistäviä sadekuuroja oikein odotellaan ja toivotaan tulevaksi.
Kas tästä linkistä voit tarkastella nopeasti ja helposti kuinka paljon vettä satelee eripuolella Thaimaata eri kuukausina ja kuinka lämmintä on.
http://www.travelfish.org/thailand-weather.php
Tuon linkin sisältöä kannattaa tarkastella myös Thaimaan "sadekaudesta" huolestuneiden. Sateet niin sanotulla sadekaudella kun vaihtelevat paljonkin eri puolella maata. Jos vaikka joku, suunnittelee matkaa kesäkuussa Etelä-Thaimaahan, on Koh Samui silloin oikein hyvä valinta, paljon parempi kuin Phuket. Näiden - ei niin kaukana toisistaan sijaitsevien - paikkakuntien erot johtuvat monsuunituulien suunnasta. Siis siitä kuinka ilmanvirtaukset pääsääntöisesti kulkevat mihinkin kolmeen vuoden aikaan - ja miten virtaukset kuljettavat sadepilviä ja kuinka nämä osuvat mantereeseen luovuttaakseen Jumalallisen vetensä. Kesäkuuta ja etenkin Marraskuuta, kannattaa tarkastella tässä valossa noista taulukoista juuri Phuketin ja Koh Samuin tapauksessa.
Kas tässä sitten toinen linkki mistä löytyy vaikka millaista tietoa Thaimaan säistä kiinnostuneelle. Kun olette Thaimaahan menossa, tarkastelette vaikkapa kahden seuraavan viikon ennusteita, niin unohtakaa wundergrauntit ja vastaavat säälinkit. Niiden sateettomanakin aikana maalailevat uhkakuvat, ukkospilvet salamoineen ja sateineen, ovat syyttä suotta säikyttäneet niin monet, niin monet, ekaa kertaa Thaimaahan matkaavat. Katsokaa siis täältä:
http://www.tmd.go.th/en/
Vinkkinä vielä sellainen juddu, jotta kannattaa tämän foorumin lisäksi googlettaa itsensä esimerkiksi Thaiklupi :n ja Thairyn sivuille. Niitä moderoidaan asiallisesti ja niiltä löytyy - muka tyhmiinkin - kysymyksiin asiallisia vastauksia.
Oikein hyvää matkaa Thaimaahan, olkoon karmasi sinulle suosiollinen. - kijo
Kiitos molemmille kommenteista, niistä oli paljon apua, eli uskaltaa lähteä jos ei kuumuutta pelkää ;)
- mikkis37
Hei oon tänään illalla menossa Bangkokiin 23.40 lennolla ja sieltä pattayalle... Tuu hitossa sinne ettei tarvii ainakaa olla ainut suomalainen siellä..:) Mun puh no. on 0505642961
soittele jos oot menos sinne päin..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455010Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481149- 131063
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10101981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713