Missä luuraa tämä viiminen elinkustannusindeksi?? Pääsis harkitteen nostanko vuokraa vai jätänkö entisen voimaan .Oletteko nostaneet vuokraa joka vuosi, nyt kun on tämmönen tiukan rahan aikakin niin kannattasko tuo?
Hemmetti missä se viipyy??
6
973
Vastaukset
- Pankkimasa
Tuorein julkistus: 14.1.2009
Tilastokeskuksen laskema kuluttajahintojen vuosimuutos eli inflaatio oli joulukuussa 3,5 prosenttia. Marraskuussa se oli 3,6 prosenttia. Viime vuoden keskimääräinen inflaatio oli 4,1 prosenttia.
Seuraava julkistus: 13.2.2009
Seuraava julkistettava lukema on siis vielä pienempi.- korjaan
Mutta missä pisteluku josta vuokra lasketaan?
- santtu
korjaan kirjoitti:
Mutta missä pisteluku josta vuokra lasketaan?
http://www.stat.fi/til/khi/2008/12/khi_2008_12_2009-01-14_tau_002.html
Ja jos et jaksa tuota avata, niin vastaus on 1736 (eli joulukuu 2008)
- Löytäjän iloa
Tilastokeskuksen sivuilta kuten aikaisemmatkin pisteluvut tämän hetkinen joka tapauksessa alku pisteluku täytyy merkitä vuokrasopimukseen.Täytyy muistaa ettei pelkästään indeksiin sidottu vuokra nosta realitulosta vaan pitää tulot ennallaan tasokorotusta lisäksi myös jos aiot rahoiksi pistää.Kyllähän vuokra pitää 1 krt v nostaa vastikkeetkin ym nousevat vuosittain.
- noususta
Vuokranantajana minun on todettava, että ei ne hoitovastikkeet läheskään aina nouse vuosittain. :)
Ne ihmiset, jotka asuvat vakituisesti siinä kiinteistössä/as.oy:ssa, jossa minulla on sijoitusasunto, haraavat vastikkeenkorotuksia vastaan kuten yleensä kaikki tekevät.
Ja suuria korjauksiahan ei ole syytä maksattaa vuokralaisella. Lähinnä moraalinen kysymys. - Löytäjän iloa
noususta kirjoitti:
Vuokranantajana minun on todettava, että ei ne hoitovastikkeet läheskään aina nouse vuosittain. :)
Ne ihmiset, jotka asuvat vakituisesti siinä kiinteistössä/as.oy:ssa, jossa minulla on sijoitusasunto, haraavat vastikkeenkorotuksia vastaan kuten yleensä kaikki tekevät.
Ja suuria korjauksiahan ei ole syytä maksattaa vuokralaisella. Lähinnä moraalinen kysymys.Meidän taloyhtiössä pyritään jatkuvasti nostamaan vastikkeita hyvin siinä on onnistuttukin hyvä niin.Pyrin asunnon ylläpitokustannukset kattamaan vuokralla siinä ei tietenkään täysin voi onnistua koska kuluja on paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862