Mitä ajatella?

OnnetoNna

Miesystäväni on työttömänä. Kun hän tulee luokseni, on aina mukana kaljakassi. Minä itse olen lähes absolutisti. Kahden keskenkasvuisen äiti. Mies tietää, että tuo loukkaa minua. En halua, että lapseni ottavat mallia hänestä, vaikka hän muuten lasteni kanssa pärjääkin.

Olenko tiukkapipoinen räksyttäjä? Luulen, että puhuminen ei tuota tulosta.

8

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jekku Konttori

Kuka tässä nyt oikein maailmanlaajuisia neuvoja osaisi antaa,mutta minä sain kotooltani sen kaltaisen kasvatuksen,että vanhempani eivät milloinkaa nauttineet minkäänlaista alkkoholia lasten läsnäollessa.Tiesin kyllä että isäpappa otteli silloin tällöin ja taisin minäkin verottaa nuoruusvuosina hänen varastoaan salaa,mutta tämä kodin henki jäi ikuisesti mieleeni ja olen vienyt viestin perille seuraavalle sukupolvelle hyvänä ja oikeudenmukaisena muistona.
      Jätä lapsillesi hyvät muistot kodista äläkä juopottele lasten nähden.Muuta tähän aloitukseen en nyt suoralta kädeltä osaa vastata.Mutta hyvä aloitus ja kiinnostava aihe.

• Mies Lännestä

Jos mies todella sinusta tykkää ja sinua kunnioittaa hän ei luoksesi kaljakassia kanna, etenkin kun tietää asian loukkaavan sinua. Käytöksellään hän osoittaa välinpitämättömyytensä tunteitasi kohtaan.

Sano miesystävällesi vakavasti ja asiallisesti vielä kerran, ettet halua hänen kantavan kaljakassiaan luoksesi. Jos sanoillasi ei ole vaikutusta, tee siitä johtopäätös! Muutekin olen sitä mieltä, että kaljanjuonti ei ole mitenkään oikea ratkaisu työtömyyteen, mutta se onkin toinen juttu!

• reilusti,

kumpi on tärkeämpi, puuhapussi vai sinä.
      Ja tee selväksi, ettei voi nauttia molemmista luonasi.

• pitäisi saada senkin

tyypin kaaliin mahtumaan että työttömyys ei ole samaa kuin latkia jouten kaljaa. Tiedän, nalkutus on väärä tapa, ja potkia ukko ulos on taas raaka tapa. Mutta ei tässä juuri muutakaan mieleen tule.

• mutta muistavat

Toivottavasti he ei sano sulle myöhemmin, että hän oli sun pohjanoteeraus.

• ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Etkä varmaan oikeasti räksytäkään.
      Oma ratkaisuni asiaan on ollut, etten päästä ketään kotiini päihtyneenä. Aviomies sai kerran viinakassin kanssa kotiin tultuaan valita, asuuko makuuhuoneessa minun vai viinakassinsa kanssa.
      Mies valitsi viinapullot. Kun vihdoin pääsin hänestä eroon, en suostu samaan uudelleen.
      Jos mies ei hallitse alkoholinkäyttöään, hänellä ei ole mitään asiaa kotiini. Joskus voidaan ottaa kohtuullisesti yhdessä. Yksikään päihtynyt ei tule sisään kotiovestani. Eikä juomia tuoda kovin usein. Jos mies on kotonaan päihtynyt, kun minä menen sovitusti sinne, jatkan matkaani. En suostu puhumaan humalaisen kanssa puhelimessa ja sanon ettei yöllä saa soittaa.
      Pidä puolesi ennenkuin tilanne pahenee. Jos mies oikeasti välittää sinusta, hän ottaa toiveesi huomioon. Ellei välitä, parempi pistää ajoissa pihalle ja unohtaa.

• Mitä ihmettä

kaljanlatkijan kanssa seukkaat. Miehen luonteesta kertoo kaiken, että hän jo nyt vastoin tahtoasi pitää kotiasi juottolanaan.
      Entä jos menette yhteen? Hän kävelee ylitsesi mennen tullen ja lapset oppivat halveksimaan äitiään, joka antaa itseään kohdella miten tahansa.

• OnnetoNna

Kiitos. Ehkä en sittenkään ole ihan karsea tapaus. Sen vain tiedän, että ei tässä suhteessa ole kaikki kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe