Meille

Bokseri?!

Heippa! Ollaan mieheni kanssa ostettu maalta, metsän ja pellon keskeltä omakotitalo valtavalla pihalla, joten nyt pystytään toteuttamaan pitkälliset koira haaveet:)!

Olen aina rakastanut boksereita ja mieheni on myös nykyään innostunut rodusta,mutta...
Mieheni haluaisi kovasti (ja aikookin) hankkia myös saksanseisoja uroksen,metsästyskoiraksi.
no kysymyksiä herää siitä,että kun meillä sitten olisi uros saksans. niin pitäisi ottaa uros bokserikin!? Mitenhän nämä kaksi urosta voisi pärjätä keskenään?..no ehkä jos molemmat ottaisi pentuina samaan aikaan,mutta en näe tämmöistä tilanne niinkään mahdolliseksi.
(ja itse olisin muutenkin halunnut narttu boksun)! Yritin ehdottaa josko se saksanseisojakin voisi olla narttu,mutta ei kuulemma sovi metsästykseen,kun on juoksut jne.

Noh..voisihan sitä ottaa uros boksunkin. Onko nartuilla ja uroilla paljon eroa sitten jos vaikka koulutusta mietitään? (kerran olen ensimmäisen koirani kanssa "epäonnistunut" ja nyt pelkään samaa) mutta aion panostaa täysillä ja haluan mainion boksun meille:)!
...noh,mitäs olette sitten mieltä siihen että voisiko koiran (siis tämän boksun) laittaa siksi aikaa kun ollaan töissä koiralle tarkoitettuun ulko aitaukseen,joka on tilava ja jossa myös lämmitetty koppi!?!? ..jos sen pennusta asti totuttaisi siinä olemaan.

On niin paljon kysymyksiä ja ajateltavaa että niitä kyllä riittäisi tässä jaettavaksi,mutta jos jollain kokeneella ja fiksulla olisi antaa kommenttia etenkin noiden kahden rodun "yhdistämisestä" että voiko toimia mitenkään,niin kertokaa ihmeessä:)
Kiitos!

4

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blu-Blu-Blu

      Ei juoksut metsästystä häiritse, kun niitä on niin harvaan ja ne menevät nopeasti ohi. Ei miehesi nyt niin riippuvainen voi metsästyksestä olle, ettei lyhyitä juoksuja salli metsästyksen esteeksi.

      Miehesi taitaa vain haluta saada perheeseensä miesvoittoisen väen.

      Jos olet vähänkin epävarma koirienkoulutustaidoistasi, niin en suosittele hankkimaan urosbokseria, vaan mielummin nartun.

      On se ihme, jos miehesi ei siinä asiassa voi joustaa.

      Sekin käy, että uros- ja narttukoira on samassa taloudessa, jos uros leikataan. Ei tulisi kalliiksi. Tämä on minusta nyt paras neuvo, sillä hankalaan tilanteeseen olette toisenne johdattaneet.

    • olette..

      hankkimassa uros saksanseisojaa niin ottakaa sitten narttu bokseri. Tulevat paremmin toimeen. Urokset eivät välttämättä tule hyvin toimeen toistensa kanssa eikä myöskään kaksi narttua ole paras mahdollinen yhdistelmä.

      • ruutinas

        Eivät bokserit ja saksanseisojat yleensä ritaa toisten koirien kanssa haasta, jos ovat pentuina toisiin koiriin tottuneet. Itse omistan kaksi rottweilernarttua, jotka ovat mitä mainioimmat siskokset keskenään. Tutullanikin on lemmikkinä neljä uroskoiraa -suomenlapinkoira, shiba, seropi ja norfolkinterrieri-.


    • on aika paljon

      Boksereissa on tosi paljon eroja tossa suhtautumisessa muihin koiriin. Et voi todellakaan tuudittautua siihen että joku täällä sanoo että narttubokseri tulee koiran kun koiran kanssa toimeen, koska se on niin yksilöllistä. Parhaiten varmaan sopeutuisivat jos ovat pienestä pitäen yhdessä, mutta saksanseisojasta en tiedä, onko se sitten taas sellainen rotu jonka kanssa tarviisi olla ikäeroa muutama vuosi suuntaan tai toiseen.

      Miksi molempien koirien pitäisi olla uroksia? Jos kummallakaan ei aiota pentuja teettää, miksei koiria voisi leikkauttaa? Metsälläkin voisin kuvitella leikatun koiran toimivan paremmin, uroksilla kun on tapana lähteä myös juoksuisten narttujen hajujen perään.. Tokikaan en tiedä tästä asiasta enempää, mutta jos saksanseisoja olisi uros, niin miksei voisi ottaa narttubokserin ja käydä sen sitten leikkauttamassa?

      Nartuista sanotaan että ovat pehmeämpiä kouluttaa, mutta on taas hirveän tapauskohtaista. Tärkeintä olisi osata lukea omaa koiraa, koiran kun koiran saa sekaisin ja epävarmaksi, jos kouluttaa ja komentaa väärin. Boksereilla ei ole kaikista vahvin hermorakenne, joten väärällä koulutuksella, ja huonolla koiran lukutaidolla voi saada aikaan järkyttävää katseltavaa.

      Sanot itsekin että olet epäonnistunut ensimmäisen koirasi koulutuksessa, mitä meinasit nyt tehdä kahden eri rodun edustajan kanssa toisin? Onko teillä miehenne kanssa samanlaiset ajatukset koulutuksen suhteen? Onko koulutukseen tarkoitus hankkia apua, vai omin päinkö lähdette kouluttamaan? Onko bokserin kanssa tarkoitus harrastaa mitään vai tuleeko se vaan kotikoiraksi?

      Näitä asioita kyselen siksi että voisin neuvoa mitä ja miten kannattaisi tehdä, ja tietty selvittää onko se bokseri nyt paras rotu teidän suunnitelmiin. Nimittäin tuo ulkoaitaus kysymys jo nostaa vähän mulla karvoja pystyyn.

      Olet kai perehtynyt rotuun sen verran että tiedät että bokseri kuuluu lyhytkarvaisiin koiriin, niillä ei ole siis aluskarvaa, ja mahanalus on usein lähes karvaton?? Siis ei missään tapauksessa bokseria laiteta ulkoaitaukseen, oli koppi tai ei. Bokseri ei ole ulkokoira.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe