Moikka! Olen usein miettiny sitä että miksi ei koirille ole vielä keksitty mitään varkaudenestojärjestelmää on taidekokoelmille hälkkärit on kassakaapeille hälkkärit ja jopa kodi hälkkärit mutta ei koirille WHY??
Esimerkiksi pennuille se olisi mun mielestä ihan sopiva niin ei tarvitsisi pelkää omalla pihamaallaan tai edes kaupan edessä et joku tulee ja ryöstää pennun. Eli kysynkin että olisiko tämmöisellä järjestelmällä käyttöä ja mitä ominaisuuksia sellaiseen sinä haluiaisit ja paljonko olisit valmis maksamaan?? Henkkoht olen kyllästynyt katselemaan kuinka koira toisensa jälkeen katoaa kuin tuhkatuuleen! ja niitä ei sitten ikinä löydetä JOTEN OLEN MIETTINYT JO PITKÄN AIKAA TÄMMÖISTÄ LEMMIKKIEMME SUOJAKSI MUTTA TARVITSEN PALAUTETTA ETTÄ MITÄ SILTÄ TOIVOISITTE??? MINKÄLAINEN SEN PITÄISI OLLA ESIM: KAULAPANTAAN KIINNITETTÄVÄ TAI KÄNNYLLÄ TOIMIVA VAI PITÄISIKÖ SIINÄ OLLA KAMERA JA KAIKKEA TÄLLAISTA HULLUMMATKIN IDEAT VOITTE LAITTAA.
Koiran varkauden esto laite/järjestelmä???
3
415
Vastaukset
- Anonyymi
- Mihin hälytin reagoisi?
- Miten estetään hälyttimen poistaminen?
Paras "varkaudenestolaite" on omistaja itse. Ei jätetä koiraa valvomatta kaupan eteen. Ei jätetä koiraa valvomatta omaan pihaan. Pidetään ulkokoira lukitussa häkissä. Koulutetaan koira hyvin karkaamisen estämiseksi.
Ihmiset tekevät koiravarkaiden työn uskomattoman helpoksi. Suomalainen on kohtelias potentiaaliselle varkaallekin ja päästää esim tutustumaan omaan kotiinsa ennalta (Karpon ohjelmassa näytettyä)! - ensinjööri v.2007
Koiran varkaudenestolaite?
Kyllä pistit pahan...
Tuleva insinööri saikin tästä mukavan pähkinän purtavaksi...
Mitä toimintoja tarvitaan?
1. lukitus, jonka avaamiseen menee liiaksi aikaa, jotta varas jaksaisi nähdä vaivan (5min)
2. lukitus, jota ei voi vetää koiran ympäriltä / pään yli tai katkaista voimapihtejä kevyemmällä työkalulla
3. brassailevalle ihmiselle GPS-seurantalaite (hahahaha...)
No joo...
Pieni ratkaisu, joskaan ei niin kaunis tai ehkä tarkoituksenmukainenkaan.
Kaikkihan tietää, miltä koiran valjaat näyttävät.
(kiertävät rintakehän ja etutassut, nousevat säkään)
Sama systeemi siis, mutta valmistusmateriaaliksi muovipäällysteinen vaijeri.
Tämä härdelli sitten kettingillä ja munalukolla kiinni koiraparkkiin. :D
Tai sitten ihonalainen hälytin / seurantalaite, jonka lataus suoritetaan rektaalissa sijaitsevan pistokkeen kautta. :D
Huonot puolet:
Kallis
Kirurgisesti asennettava
Lataus koiran kannalta epämiellyttävää
Lataukseen laitto omistajan kannalta epämiellyttävää
Edut:
Huomaamaton (paitsi lataustilanteessa)
Sarjatuotanto mahdollista - Anonyymi
jauhelihalakeitto
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708