Koiran varkauden esto laite/järjestelmä???

Heroen

Moikka! Olen usein miettiny sitä että miksi ei koirille ole vielä keksitty mitään varkaudenestojärjestelmää on taidekokoelmille hälkkärit on kassakaapeille hälkkärit ja jopa kodi hälkkärit mutta ei koirille WHY??
Esimerkiksi pennuille se olisi mun mielestä ihan sopiva niin ei tarvitsisi pelkää omalla pihamaallaan tai edes kaupan edessä et joku tulee ja ryöstää pennun. Eli kysynkin että olisiko tämmöisellä järjestelmällä käyttöä ja mitä ominaisuuksia sellaiseen sinä haluiaisit ja paljonko olisit valmis maksamaan?? Henkkoht olen kyllästynyt katselemaan kuinka koira toisensa jälkeen katoaa kuin tuhkatuuleen! ja niitä ei sitten ikinä löydetä JOTEN OLEN MIETTINYT JO PITKÄN AIKAA TÄMMÖISTÄ LEMMIKKIEMME SUOJAKSI MUTTA TARVITSEN PALAUTETTA ETTÄ MITÄ SILTÄ TOIVOISITTE??? MINKÄLAINEN SEN PITÄISI OLLA ESIM: KAULAPANTAAN KIINNITETTÄVÄ TAI KÄNNYLLÄ TOIMIVA VAI PITÄISIKÖ SIINÄ OLLA KAMERA JA KAIKKEA TÄLLAISTA HULLUMMATKIN IDEAT VOITTE LAITTAA.

3

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      - Mihin hälytin reagoisi?
      - Miten estetään hälyttimen poistaminen?

      Paras "varkaudenestolaite" on omistaja itse. Ei jätetä koiraa valvomatta kaupan eteen. Ei jätetä koiraa valvomatta omaan pihaan. Pidetään ulkokoira lukitussa häkissä. Koulutetaan koira hyvin karkaamisen estämiseksi.

      Ihmiset tekevät koiravarkaiden työn uskomattoman helpoksi. Suomalainen on kohtelias potentiaaliselle varkaallekin ja päästää esim tutustumaan omaan kotiinsa ennalta (Karpon ohjelmassa näytettyä)!

    • ensinjööri v.2007

      Koiran varkaudenestolaite?

      Kyllä pistit pahan...
      Tuleva insinööri saikin tästä mukavan pähkinän purtavaksi...

      Mitä toimintoja tarvitaan?

      1. lukitus, jonka avaamiseen menee liiaksi aikaa, jotta varas jaksaisi nähdä vaivan (5min)

      2. lukitus, jota ei voi vetää koiran ympäriltä / pään yli tai katkaista voimapihtejä kevyemmällä työkalulla

      3. brassailevalle ihmiselle GPS-seurantalaite (hahahaha...)

      No joo...

      Pieni ratkaisu, joskaan ei niin kaunis tai ehkä tarkoituksenmukainenkaan.

      Kaikkihan tietää, miltä koiran valjaat näyttävät.
      (kiertävät rintakehän ja etutassut, nousevat säkään)

      Sama systeemi siis, mutta valmistusmateriaaliksi muovipäällysteinen vaijeri.

      Tämä härdelli sitten kettingillä ja munalukolla kiinni koiraparkkiin. :D

      Tai sitten ihonalainen hälytin / seurantalaite, jonka lataus suoritetaan rektaalissa sijaitsevan pistokkeen kautta. :D

      Huonot puolet:
      Kallis
      Kirurgisesti asennettava
      Lataus koiran kannalta epämiellyttävää
      Lataukseen laitto omistajan kannalta epämiellyttävää

      Edut:
      Huomaamaton (paitsi lataustilanteessa)
      Sarjatuotanto mahdollista

    • Anonyymi

      jauhelihalakeitto

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe