Varmaan tästä on keskusteltukin mutta kysyisin vielä oletteko jaksaneet käydä sytojen välissä töissä vai olitteko vain hoitopäivän ja mahdolliseti seuraavan päivän sairaslomalla?Vai olitteko koko sytojakson sairaslomalla?
Kuinka paljon tulee kuluja hoidoista/lääkkeistä?Tietysti polimaksut mutta muita kustannuksia?
työssäkäynti
25
5665
Vastaukset
- Kacadu
Käyn tiputuksessa joka kolmas viikko. Tiputus viikon olen saikulla ja kaksi seuraavaa töissä. Näin toistaiseksi. Jos oireet pahenee niin saikku pitenee :-) Ja ihan itseni takia töissä. Vähän itsensä huijaamista, että voi elää normi elämää niin kuin mikään ei olisikaan.
- Raspikurkku
menen minäkin ainakin toistaiseksi. Oksaaliplatiini ja Avastin-tiputus joka kolmas viikko sitten kaksi viikkoa Xelodaa ja viikko lääkevapaata. Tiputusviikko vp:ssä ja seuraavat töissä. Neljäs hoitojakso on nyt menossa eikä vielä ole kerrottu montako on vielä tulossa.
- rintasyöpää.
Raspikurkku kirjoitti:
menen minäkin ainakin toistaiseksi. Oksaaliplatiini ja Avastin-tiputus joka kolmas viikko sitten kaksi viikkoa Xelodaa ja viikko lääkevapaata. Tiputusviikko vp:ssä ja seuraavat töissä. Neljäs hoitojakso on nyt menossa eikä vielä ole kerrottu montako on vielä tulossa.
alussa kävin töissä,ensimmäisen tiputuksen jälkeen jaksoin - ei ollut oikeastaan mitään sivuvaikutuksia.
Toisen hoidon jälkeen olin puolitoista viikkoa töissä mutta sitten jouduin jo hakemaan sairauslomaa :(
Katsotaan nyt kuinka käy seuraavan hoidon jälkeen , luultavasti jatkan sairauslomaa
hoitojen loppuun saakka..
On alkanut väsyttää ja muutenkin olo on sellainen ettei oikein jaksa työtä pitkine matkoineen.
Kyllä jokainen hoidoissa käyväsaa itse arvioida jaksaako töissä vai ei.
Tottakai työ on sillätavalla hyväksi,että ei tunne itseään niin sairaaksi,kuin kotona ollessaan eikä ala seinät ahdistamaan..
Muuten, hiusten häipyessä aloin nähdä itseni sairaampana kuin ennen sitä..:-)) - toip.satunnaisesti vieraileva
rintasyöpää. kirjoitti:
alussa kävin töissä,ensimmäisen tiputuksen jälkeen jaksoin - ei ollut oikeastaan mitään sivuvaikutuksia.
Toisen hoidon jälkeen olin puolitoista viikkoa töissä mutta sitten jouduin jo hakemaan sairauslomaa :(
Katsotaan nyt kuinka käy seuraavan hoidon jälkeen , luultavasti jatkan sairauslomaa
On alkanut väsyttää ja muutenkin olo on sellainen ettei oikein jaksa työtä pitkine matkoineen.
Tottakai työ on sillätavalla hyväksi,että ei tunne itseään niin sairaaksi,kuin kotona ollessaan eikä ala seinät ahdistamaan..
Muuten, hiusten häipyessä aloin nähdä itseni sairaampana kuin ennen sitä..:-))Siitä diagnoosin kuulemisesta lähtien viimeisen sädetyshoitokerran jälkeen vielä vajaa parisen kuukautta kesälomine eli yhteensä 10 kk. Työni luonne,syövän aggressiivinen laatu ja rankat hoidot olivat sellaisia, ettei ollut mahdollista käydä töissä välillä. Lääkäri itse passitti minut sairausloman jatkolle saatuaan patologin tuloksen poisleikatun syövän koepalasta,paitsi olin diagnoosin päivästä leikkauspäivään asti sairauslomalla pyynnöstäni.
Olen työelämässä jo neljä kuukautta. Seuraava kontrollikäynti on maaliskuun alussa. Jännittää näin aikaisin! - Raspikurkku
rintasyöpää. kirjoitti:
Muuten, hiusten häipyessä aloin nähdä itseni sairaampana kuin ennen sitä..:-))reagointi hoitoihin. Toisaalta eri sytot vaikuttavat eri tavoin. Esim. tuo Eloxatin mitä minuun työnnetään ei ole sieltä pahimmasta päästä, hiusten lähteminenkin on epätodennäköistä. Avastin taas ei ole sytostaatti ollenkaan.
- ovat jännityksen
toip.satunnaisesti vieraileva kirjoitti:
Siitä diagnoosin kuulemisesta lähtien viimeisen sädetyshoitokerran jälkeen vielä vajaa parisen kuukautta kesälomine eli yhteensä 10 kk. Työni luonne,syövän aggressiivinen laatu ja rankat hoidot olivat sellaisia, ettei ollut mahdollista käydä töissä välillä. Lääkäri itse passitti minut sairausloman jatkolle saatuaan patologin tuloksen poisleikatun syövän koepalasta,paitsi olin diagnoosin päivästä leikkauspäivään asti sairauslomalla pyynnöstäni.
Olen työelämässä jo neljä kuukautta. Seuraava kontrollikäynti on maaliskuun alussa. Jännittää näin aikaisin!paikka meille kaikille vaikka kuinka luottaa ja tuntee ettei
mitään ole niin siitä hulimatta hiki nousee pintaan kun menee kuulemaan tulokset.
Se on normaalia meille mutta toivotaan ja luotetaan että sinullakaan ei mitään poikkeavaa sitten maaliskuun kontrollissa.
Minulla kesäkuussa mutta vielä tässä vaiheessa en sitä ajattele vaikka tiedänkin että kesäkuun lähestyessä jännitys alkaa..;((
Tätä meidän elämä on ja tulee olemaan mutta mehän elämme ja olemme olemassa
ainakin perheemme ja muiden lähimmäistemme iloksi:)) - syöpäläinen.
Raspikurkku kirjoitti:
reagointi hoitoihin. Toisaalta eri sytot vaikuttavat eri tavoin. Esim. tuo Eloxatin mitä minuun työnnetään ei ole sieltä pahimmasta päästä, hiusten lähteminenkin on epätodennäköistä. Avastin taas ei ole sytostaatti ollenkaan.
taxo cef on raskas hoito,menee hiukset,kynnet ja voimat:(
Ainakin minun kohdalla on näin. - minullakin
syöpäläinen. kirjoitti:
taxo cef on raskas hoito,menee hiukset,kynnet ja voimat:(
Ainakin minun kohdalla on näin.taxot ja cefit ja 10 kuukautta sairauslomaa. En olisi missään nimessä pystyntyt töihin, jouduin olemaan useamman kerran sairaalassa hoitojen aikana alhaisten veriarvojen (leukkarit ja neutrofiilit) vuoksi, Hiukset lähti ja kynnet oli varpaissa teipeillä kiinni mutta kaikkista vaikeinta ehkä oli ne veriripulit kun limakalvot oli niin tohjona. Nyt on kaikki hyvin, olen ollut jo vuoden töissä ja voin tosi hyvin.
- syöpäläinen.
minullakin kirjoitti:
taxot ja cefit ja 10 kuukautta sairauslomaa. En olisi missään nimessä pystyntyt töihin, jouduin olemaan useamman kerran sairaalassa hoitojen aikana alhaisten veriarvojen (leukkarit ja neutrofiilit) vuoksi, Hiukset lähti ja kynnet oli varpaissa teipeillä kiinni mutta kaikkista vaikeinta ehkä oli ne veriripulit kun limakalvot oli niin tohjona. Nyt on kaikki hyvin, olen ollut jo vuoden töissä ja voin tosi hyvin.
..että sinun kohdallasi kaikki on jo ohi elettyä aikaa ja olet jaksanut jo vuoden käydä töissä.
Saitko myös jatkoksi tamofen hoidon viideksi vuodeksi,minulle se kai tulee myös koska syöpäni on horm.positiivinen.
Hyvää jatkoa elämääsi ja perässä tulen ja sairauslomani jatkuu varmaankin vielä sadehoitojen ajan.
Vai miten lienee käytäntö joko täytyy jaksaa töihin kun sytot loppuu ja ennen sädehoitojen aloittamista? - hoitoja
syöpäläinen. kirjoitti:
..että sinun kohdallasi kaikki on jo ohi elettyä aikaa ja olet jaksanut jo vuoden käydä töissä.
Saitko myös jatkoksi tamofen hoidon viideksi vuodeksi,minulle se kai tulee myös koska syöpäni on horm.positiivinen.
Hyvää jatkoa elämääsi ja perässä tulen ja sairauslomani jatkuu varmaankin vielä sadehoitojen ajan.
Vai miten lienee käytäntö joko täytyy jaksaa töihin kun sytot loppuu ja ennen sädehoitojen aloittamista?Minulla ei ole mitään hoitoja, syöpäni ei ollut horm.positiivinen. Sädehoidot sain toisella paikkakunnalla, matkaa yli 200 kilometriä, Asuin viikot potilaskodissa ja olin tietysti sairauslomalla. Kontrolleissa kuljin 3 kuukauden välein syöpäpolilla, nyt 4 kuukauden välein. Jaksamista sinullekin syöpäläinen. Hoida itseäsi, helli itseäsi, ulkoile, lepää ja nuku paljon, kerää voimia ja ole sairauslomalla ihan hyvällä omatunnolla. Käytä kaikki positiivinen energiasi itsesi paranemiseen. Sinä ja terveytesi on nyt kaikkein tärkeintä, kyllä ne siellä työpaikalla pärjäävät.
- syöpäläinen.
hoitoja kirjoitti:
Minulla ei ole mitään hoitoja, syöpäni ei ollut horm.positiivinen. Sädehoidot sain toisella paikkakunnalla, matkaa yli 200 kilometriä, Asuin viikot potilaskodissa ja olin tietysti sairauslomalla. Kontrolleissa kuljin 3 kuukauden välein syöpäpolilla, nyt 4 kuukauden välein. Jaksamista sinullekin syöpäläinen. Hoida itseäsi, helli itseäsi, ulkoile, lepää ja nuku paljon, kerää voimia ja ole sairauslomalla ihan hyvällä omatunnolla. Käytä kaikki positiivinen energiasi itsesi paranemiseen. Sinä ja terveytesi on nyt kaikkein tärkeintä, kyllä ne siellä työpaikalla pärjäävät.
työpaikallani,en sitä epäile yhtään ,ei sota yhtä miestä kaipaa,vai miten se oli..
Minullakin olisi sitten sädehoitoihinkin noin tunnin matka suuntaansa että sekin rajoittaa töissä käynnin
Kiitos sinulle lepään kyllä välillä menee koko päivä melekein nukkuessa:)) - sitten
Raspikurkku kirjoitti:
reagointi hoitoihin. Toisaalta eri sytot vaikuttavat eri tavoin. Esim. tuo Eloxatin mitä minuun työnnetään ei ole sieltä pahimmasta päästä, hiusten lähteminenkin on epätodennäköistä. Avastin taas ei ole sytostaatti ollenkaan.
tämä avastin on ?
Mihin tarkoitukseen hoidossasi? - Raspikurkku
sitten kirjoitti:
tämä avastin on ?
Mihin tarkoitukseen hoidossasi?lääke joka ehkäisee syöpäkasvaimen verisuoniston kehittymisen ja estää näin syövän kasvun. On ilmeisesti melko uusi lääke. Minulla on levinnyt paksusuolen syöpä joka on tehnyt etäpesäkkeitä maksaan eli ennusteltaan hyvin huono. Kolmen hoitojakson jälkeen ct-kuvauksessa todettiin että etäpesäkkeet ovat pienentyneet niin että tuntuu purevan.
- että on
Raspikurkku kirjoitti:
lääke joka ehkäisee syöpäkasvaimen verisuoniston kehittymisen ja estää näin syövän kasvun. On ilmeisesti melko uusi lääke. Minulla on levinnyt paksusuolen syöpä joka on tehnyt etäpesäkkeitä maksaan eli ennusteltaan hyvin huono. Kolmen hoitojakson jälkeen ct-kuvauksessa todettiin että etäpesäkkeet ovat pienentyneet niin että tuntuu purevan.
tehnyt niitä pesäkkeitä maksaan..mutta kyllä tämä tämän ajan lääketiede pystyy nekin hävittämään,,usko pois!
Toista oli parikymmentä vuotta sitten ,isäni elinaikaan,ei ollut toivoakaan.
Nyt kun etäpesäkkeet on saaatu pienemmiksi,on toivoa että saadaan kokonaan pois:-))) - nainen -
Raspikurkku kirjoitti:
miehet jaksavat porskuttaa läpi hoitojen,ja tietysti jokainen voimiensa mukaan.
Ja toisaalta pysyy elämänmenossa kiinni,tapaa ihmisiä ja sellaista.
Olin lomalla noin 8kk.mutta sitten aloitin työt aika pian hoitojen päätyttyä,
se kannatti siinä mielessä ettei jäänyt kotiin vatvomaan kokemiaan ja
lapsetkin tajusivat näin äidin tervehtyneen ja elämä jatkuu ennallaan ja toivon mukaan kauan kuten myös teillä kaikilla. - yuihg
Raspikurkku kirjoitti:
lääke joka ehkäisee syöpäkasvaimen verisuoniston kehittymisen ja estää näin syövän kasvun. On ilmeisesti melko uusi lääke. Minulla on levinnyt paksusuolen syöpä joka on tehnyt etäpesäkkeitä maksaan eli ennusteltaan hyvin huono. Kolmen hoitojakson jälkeen ct-kuvauksessa todettiin että etäpesäkkeet ovat pienentyneet niin että tuntuu purevan.
tilanne sinulla on maksan leikkauksen suhteen?Aidilläni on paksusuolesta leikatun kasvaimen jälkeen ilmestynyt kaksi metastaasia maksaan ja hänellä alkoi nyt Eloxatin ja Xeloda hoito. Tarkoituksena olisi leikkaus.Mietin vain että olisiko tämä Avastin sitten parempi lääke tässä vaiheessa.
- kustannukset
mahdolliset matkat hoitoihin,omavastuu osuus noin 10e/matka,maksukatto noin 160e/vuosi.
Lääkkeiden omavastuuosuus,mm. pahoinvoinnin estolääkitys
Hoitokerta 6 euroa.
Peruukista saa maksu sitoomuksen.
Työ/ sairauslomapalkka : kelan päiväraha 300 arkipäivää.- hoidot tulossa
Siis mitä hintaluokkaa ovat pahoinvoinnin estolääkkeet(omavastuuosuus)?Tietysti lääkkeitä on monenlaisia,mutta mitkä ovat yleisimmin käytetyt?
- lääkekustannuksista
hoidot tulossa kirjoitti:
Siis mitä hintaluokkaa ovat pahoinvoinnin estolääkkeet(omavastuuosuus)?Tietysti lääkkeitä on monenlaisia,mutta mitkä ovat yleisimmin käytetyt?
Tiputuksissa annettiin samalla kertaa muistaakseni sytot, kortisoni ja pahoinvointilääkkeet. Jokaiselle potilaalle oli kait tehty oma tippapullo, jossa noita aineita oli sopivana sekoituksena. Tämä kaikki maksoi yhden poliklinikkakäynnin verran.
Varmuuden vuoksi lääkäri kirjoitti reseptin pahoinvointilääkkeelle kotioloihin, muistaakseni Kytrill tai jotain sinnepäin. Hain sen apteekista varmuuden vuoksi, mutta tarpeettomana se jäi käyttämättä. Hintaa ja Kelan korvauksen osuutta en valitettavasti muista, kun tuosta on jo jokunen vuosi kulunut. Jos olisin kokenut asian kalliiksi, olisi se varmastikin jäänyt mieleen.
Hormoonilääkitys tai oikeammin estrogeenin estolääkitys, jos sellaista tarvitaan, kestää näiden polikliníkalla saatujen lääke- ja muiden hoitojen jälkeen tyypillisesti useita vuosia(5v tai enemmänkin). Nämä pillerit eivät maksa potilaalle mitään. Niitä saa apteekista hakea kolmen kuukauden satsin kerrallaan tai vaikka vähemmänkin, mutta joka kerta joutuu maksamaan apteekin toimitusmaksun (5€), joten kannattaa ottaa kerralla se maksimiannos. - kortisooni..
lääkekustannuksista kirjoitti:
Tiputuksissa annettiin samalla kertaa muistaakseni sytot, kortisoni ja pahoinvointilääkkeet. Jokaiselle potilaalle oli kait tehty oma tippapullo, jossa noita aineita oli sopivana sekoituksena. Tämä kaikki maksoi yhden poliklinikkakäynnin verran.
Varmuuden vuoksi lääkäri kirjoitti reseptin pahoinvointilääkkeelle kotioloihin, muistaakseni Kytrill tai jotain sinnepäin. Hain sen apteekista varmuuden vuoksi, mutta tarpeettomana se jäi käyttämättä. Hintaa ja Kelan korvauksen osuutta en valitettavasti muista, kun tuosta on jo jokunen vuosi kulunut. Jos olisin kokenut asian kalliiksi, olisi se varmastikin jäänyt mieleen.
Hormoonilääkitys tai oikeammin estrogeenin estolääkitys, jos sellaista tarvitaan, kestää näiden polikliníkalla saatujen lääke- ja muiden hoitojen jälkeen tyypillisesti useita vuosia(5v tai enemmänkin). Nämä pillerit eivät maksa potilaalle mitään. Niitä saa apteekista hakea kolmen kuukauden satsin kerrallaan tai vaikka vähemmänkin, mutta joka kerta joutuu maksamaan apteekin toimitusmaksun (5€), joten kannattaa ottaa kerralla se maksimiannos.pillereitten hintaa,niitä otetaan muutama aina ennen tiputusta,tiputus päivänä ja parina sen jälkeen..muistaakseni näin.
- kävin
Sain 6 kertaa sytostaatteja tiputuksella 3 viikon välein rintasyöpään. Ensimmäisen tiputuksen jälkeen olin sairauslomalla 3 viikkoa, kun haluttiin katsoa miten asia etenee ja kuinka reagoin lääkitykseen. Sen jälkeen olin töissä muuten paitsi tiputuspäivänä.
Hoidot ovat tietysti yksilöllisiä samoin kuin sivuvaikutuksetkin. Hiuksethan siinä lähti, mutta käytin peruukkia töissä ollessani ja ulkona liikkuessani. Peruukit ovat nykyisin niin hyviä ja peruukkivalintani oli niin onnistunut, ettei edes oma äitini heti huomannut, että minulla on peruukki. Pahoinvointia ei ollut, kiitos nykyajan lääkityksen. Jonkunnäköistä poukkoilevaa särkyä esiintyi satunnaisesti, mutta niistä selvittiin ihan apteekista ilman reseptiä saatavilla kipulääkkeillä kuten Panadol. Makuaisti muuttui ja ajoittain ruoka ei maistunut miltään tai kaikki maistui samalta.
Lääkäri kait olisi kirjoittanut sairauslomaakin, mutta en halunnut sitä, sillä ajattelin, että sittenhän minä vasta sairastunkin, jos pyörin yksikseni kotosalla ja mietin sairautta 24 tuntia vuorokaudessa, hyvä vaan jos jaksaa ja jos on muuta tekemistä.- sama kirjoittaja
Sytostaattien jälkeen tulivat sädehoidot, 25 kertaa jokaisena arkipäivänä 5 viikon ajan. Olisin tuolloinkin ehkä jaksanut käydä töissä, mutta pyysin sairauslomaa, koska sädehoito oli jokapäiväistä ja vähän eri aikoina ja työpaikan ja hoitopaikan välillä oli pitkä matka. Ajattelin silloin paitsi itseäni niin myös työkavereitani: työkaverit turhaan stressaantuisivat asiasta, kun joutuisivat joka päivä miettimään milloinka olen lähdössä hoitoihin ja ehkä olisin itsekin siinä stressaantunut.
Sädehotojakso olis siis hyvä hengähdystauko kuukausia jatkuneessa 'rumbassa'. Sen jälkeen oli hyvä palata töihin mieli virkistyneenä ja tietoisena siitä, että kaikenlainen ramppaaminen oli ohi. - työssä käynti
riippuu myös siitä,mitä työtä tekee.
Ehkä raskas työ ei onnistu mutta kyllä minä jaksan käydä töissä.
Olen " konttororotta",kevyt ja kiireetön työ,,
Välillä sekoilen mutta onneksi on ymmärtävä työnantaja. - lasissa
sama kirjoittaja kirjoitti:
Sytostaattien jälkeen tulivat sädehoidot, 25 kertaa jokaisena arkipäivänä 5 viikon ajan. Olisin tuolloinkin ehkä jaksanut käydä töissä, mutta pyysin sairauslomaa, koska sädehoito oli jokapäiväistä ja vähän eri aikoina ja työpaikan ja hoitopaikan välillä oli pitkä matka. Ajattelin silloin paitsi itseäni niin myös työkavereitani: työkaverit turhaan stressaantuisivat asiasta, kun joutuisivat joka päivä miettimään milloinka olen lähdössä hoitoihin ja ehkä olisin itsekin siinä stressaantunut.
Sädehotojakso olis siis hyvä hengähdystauko kuukausia jatkuneessa 'rumbassa'. Sen jälkeen oli hyvä palata töihin mieli virkistyneenä ja tietoisena siitä, että kaikenlainen ramppaaminen oli ohi.Olen rintasyöpäpotilas ja olin 9 kuukautta sairauslomalla. Meillä töissä täytyy tehdä töitä sata lasissa ja työni on henkisesti kovin vaativaa, kriisissä olevien ihmisten auttamista. Koin, että olin itsekin kriisissä enkä olisi voinut auttaa toisia. Toisaalta minulle palkattiin pätevä sijainen ja hänellekin olisi ollut vaikeaa jos joka aamu olisi mietitty kumpi menee töihin.
- osa-aika sairauspäiväraha
Kun syöpä on hoidettu ja jos haluaa aloittaa ensin työt osa-aikaisella
sairaspäivärahalla Se on helpompi paluu ja rahallisestikaan ei häviä.Osa-ajan palkka töistä ja loput kelalta: sairaspäivärahasta puolet:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298