Scribus tahtoo että minun dokumenttini vaikka siinä ei ole kirjaintakaan tehdä dokumentistani sellaisen että siinä Times Romania käytössä. Georgialla (lihavoidulla ja normaalilla) teen ja olen tarkistanut teksti kentät missään ei ole Times Romania käytössä silti kismittää että se änkee tuon helkutin tyhmän oletuksen dokumentin fontti listaan pdf exportissa menee kohta hermot eikä ole pdfän tekosoftia varaa ostaakkaan jne. Vai onko niin että kaikki ohjelmat pitäisi nykyään koodata käyttöjärjestelmästä alkaen ihan itse lainamatta yhtään koodia MISTÄÄN.
Scribus ja sen omituinen tahto
2
367
Vastaukset
- Jaska Perusjaska
Jos scribuksesta löytyy jonkinlainen fontinhallinta, niin kokeile korvata Times New Roman vaikka sillä Georgialla ja tehdä sitten pdf.
Jossain voi olla välilyönti- tai rivinvaihtomerkki times new romanilla, joten kyseinen fontti kummittelee niin taittotiedostossa kuin pdf:ssäkin.
Hieman työnkulkua korjaamalla nuo saa häviämään.
Esim. maalaamalla teksti ja sitten vasta kappaletyylin tai fontin muuttaminen jättää usein noita tyhjiä merkkejä.
Kun tuo tekstin taitto-ohjelmaan, kannattaa ensin muuttaa se kokonaan leipätekstiksi ja sitten vasta tehdä esim. otsikkojen muotoilut.
Taittopöydälle jää myös helposti tyhjiä tekstilaatikoita, jos tuo tekstin ensin siihen.
Joka tapauksessa fontinhallinnan kautta ylimääräiset fontit on helppo poistaa jälkikäteenkin, vaikka niitä olisi missä.
Voi tietysti olla, että tuo on joku bugikin. En ole scribusta käyttänyt.- nimimerkki
Noh asia ratkesi näin tekstikentän fontin valitsen ennen kuin muokkaan tai liimaan tekstiä siihen. ps. vaikka kirjain vain kävisi timesistä dokumentista ja poistuisi niin se väittää että dokumentti käyttää sitä tuossa pdfän luonti ikkunassa ja kun valmista pdfää katselee vaikka acrobat readerilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun443116Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081907Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171890Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si771645- 181492
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431388- 261322
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901309Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1081123UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1071117