Peltipoliisista asiaa

vieras123456

Ajoin tänään Oulusta Kiimikiin päin ja siinähän sattui nopeusrajoitus vaihtumaan 80km/h -> 60km/h.
Ajelin letkassa, pitäen kuitenkin mukavasti etäisyyttä eteenpäin, jonka vauhti oli siinä 80:en tienoilla. En muistanut ulkomuistista, että nopeusrajoitus tippuu tuon parikymppiä tuossa kohdin ja nopeusrajoituskylttikin oli aivan lumettunut lumipyryn johdosta.

Minulla oli siis kivasti etäisyyttä edellä menevään autoon, joka juuri ennen peltipoliisia alkoi jarruttamaan ja näytti että auto oli juuri tolpan kohdilla, kun kävi mielestäni välähdys. Katsoin kyseisellä hetkellä suoraan kohti kameraa, joka mielestäni kävi kirkkaana. Tuota ei varmaan olisi huomannut, jos ei olisi katsonut suoraan kohti. Oli pilvinen keskipäivä, joten ei kai ne kamerat niin isosti voi välähtääkkään, että sen huomaisi ilman kohti katsomista?

Siis asiaan, mietin, että jos nyt ylipäätään välähti niin miten kaukaa tuon kuvan voi kamera ottaa? Ehdin kirota, jarruttaa ja kertoa kaverilleni asiasta ennen kuin olimme tolpan ohittaneet ja matkaa oli mielestäni joku 30-40metriä. Kamera osoitti mielestäni kuitenkin suoraan kohti autoani kyseisellä hetkellä (eikä sitä autoa, joka oli sen kohdalla), vaikka matka sinänsä tuntuu pitkältä, kun normaalisti anturit ovat 15metrin päässä kamerasta. Laskettuna, että olisin ajanut 60km/h niin 30 metrin matkaan olisi kulunut n. 2sekuntia, jolloin olin ehtinyt jo kertoa asiasta kaverilleni malliin, voi v****, kamera välähti ja kaveri ehti muuttaa asentoaan ja alkaa tähystämään kameraa.

Vähän ottaa aivoon, sillä kyseessä olisivat toiset sakot neljän kuukauden sisään. Onko varma, että kortti lähtee, jos kolmannet tulevat vuoden sisään? Ensimmäiset sakot mallia 51/40 alueella, eikä nytkään voi kovin pahat olla, jos tulee. Lasketaanko tuo vuosi alkaneeksi silloin kun ensimmäiset sakot tulivat, vai kalenterivuoden mukaan?

6

1683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakosta:=)eli lappu tulee v...

mutta ei se kortti aina lähde jos ei törkyylinopeutta ole ajellut.riippuu polliisista.
      voi tietenkin lähteä jos saat ne kolmannet sakot ja noin noeaan tahtiin joten nostappa kaasujalkaa ja seuraa liikennettä äläkä kaverin tekemisiä.

• väläyksen kyllä

huomaa,vaikka auringon paisteessa.Ei ota niin kaukaa.Olet turvassa.Se on ottanut sen edellä ajaneen auton.Ei muuta kun navigaattori.Se kertoo noiden pönttöjen sijainnit ja hanaa

• Nappila

Epäilenpä, että kamera otti kuvan edelläsi ajaneesta autosta.
      Ja kameran välähdyksen kyllä huomaa vaikkei katsoisi kameraan.

Jos vuoden sisällä saat kolmet, tai kahden vuoden sisällä neljät sakot, kortti lähtee. Laskenta alkaa ensimmäisistä sakoista.

• edelliselle..

Edelliselle on varmaan välähtänyt, kuten muutkin veikkas. Itsellä välähti viime yönä Varkauden jälkeen. Ajoin kuorma-autolla mittarin mukaan 85 ja todellinen nopeus oli jotain 80 kieppeissä. Kyllä valaisi koko tienoon kun räpsähti. Soitin Leppävirralla olevaan liikenneturvakeskukseen, joka kai hoitaa kaikkia suomen kameroita, ja selitin ettei millään voinut toimia oikein. Yllätys oli, kun kaveri sanoi suoraan, että viallinen anturi tiessä ja raskaille autoille välähtää salama, mutta ei ota kuvaa, mutta tuskin sulla tuommoista sattui.

• tupajumi2

no mulle kävi nyt samoin, edellä ajoi rekka ja kun se oli kameran kohdalla niin välähti. itse tulin ehkä noin 20 metriä perässä ja ajoin 80 alueella varmaan 9 kymppiä. näytti olevan vielä aika uusi peltipollari, joten näinköhän kävi, että sakot tulee? Ihan tuntui siltä, että minustahan se se sen kuvan otti...

• Kyllä ne ottaa kuvan saikka sekunnin välein

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      258
      5230
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4241
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4101
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3647
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3600
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3405
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      19
      2763
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2606
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2536
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      65
      2417
    Aihe