Pinnacle Studio ultimate 12 HIDAS!!

mitentähänsaaliikettä?

Pliis auttakaa, matskua ei edes ole niin paljon, ehkä 2 h edestä. Pinnacle vaan raksuttaa NIIN tuhottoman hitaasti, yhteen toimintoon saattaa kestää jopa minuutteja. Matskut tulevat ulkoiselta kovalevyltä, ja koneessani on muuten melko paljon vielä tilaa - muuten tosi hyvä ja ihka uus kone. Missä vika??!

29

4363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vjdeosta

      Jos työstät teräväpiirtovideoa, hitaus on normaalia varsinkin jos video no peräisin muistikortti videokamerasta, joka on AVCHD muotoa.
      Uusikin kone voi olla hidas, jos se on karvalakkimallia.

      • ömmmmmmmmmmmmm

        mitä tuolla tarkoitit? Joo videot on juuri sonyn muistikorttikamerasta. Lisäksi unohdin sanoa että ohjelma kaatuu n. 5 min välein. "pinnacle studio ei vastaa". Mulla on 64 bittinen vista.
        Ähh. aikasemmin ollu studio 9 ja 10. 9 tais joskus toimia 10 kyllä ei ja XP:n kanssa oli ihan samoja ongelmia. Ois kai pitäny ostaa macci tai jottain


      • ####¤¤¤¤
        ömmmmmmmmmmmmm kirjoitti:

        mitä tuolla tarkoitit? Joo videot on juuri sonyn muistikorttikamerasta. Lisäksi unohdin sanoa että ohjelma kaatuu n. 5 min välein. "pinnacle studio ei vastaa". Mulla on 64 bittinen vista.
        Ähh. aikasemmin ollu studio 9 ja 10. 9 tais joskus toimia 10 kyllä ei ja XP:n kanssa oli ihan samoja ongelmia. Ois kai pitäny ostaa macci tai jottain

        Mulla neliydin prosessori ja 8Gt muistia ja silti raksuttaa kauan ei kyllä ole koskaan kaatunut.


    • hanki parempi

      sullon hias kone, videoeditointia ei kannata alkaa millään anttilan konepaketeilla :)

      kaikki on oltava sitä varten..paitti äänikortti, sille on ihan sama mikä se on :)

      eli prossu,kiintolevy,muistit ja näyttis valitte sitä varten et muokataan videoita.. prossusta ja muisteista annan ohjeeksi et se kallein ja nopein!!

      :)

      • ömmmmmmmm

        Ne ovat juuri tehty sitä varten. prossu onkin normaalia tehokkaampi, ja se on kasatttu Servitissä juuri editointia varten. nyt en just muista ulkoa mitä mallia nuo osat ovat mutta tehokkaaksi niitä sanottiin, kun vertailin. Kone kaatui tosiaan nyt (ei tunnista rautaa?) jokin tämmöinen ongelma, eli käyttis tosiaan hajos. perseestä kaikki tekniikka ku mikkää ei toimi


      • ömmmmmmm
        ömmmmmmmm kirjoitti:

        Ne ovat juuri tehty sitä varten. prossu onkin normaalia tehokkaampi, ja se on kasatttu Servitissä juuri editointia varten. nyt en just muista ulkoa mitä mallia nuo osat ovat mutta tehokkaaksi niitä sanottiin, kun vertailin. Kone kaatui tosiaan nyt (ei tunnista rautaa?) jokin tämmöinen ongelma, eli käyttis tosiaan hajos. perseestä kaikki tekniikka ku mikkää ei toimi

        tekis mieli tappaa ittesä suunnillee, uudet editointi projektit mitä olin hartaasti tehny, ja joista varmuuskopioita en tietenkää ollu tajunnu tehä vielä, KATOSIVAT ja kaikki pitää alottaa alusta saatanan hitaalla pinnaclella mihin käytin hulluna rahaa. kiitos kaikille. vempaimet monimutkastuu ja laatu huononee


      • Vihainen2
        ömmmmmmm kirjoitti:

        tekis mieli tappaa ittesä suunnillee, uudet editointi projektit mitä olin hartaasti tehny, ja joista varmuuskopioita en tietenkää ollu tajunnu tehä vielä, KATOSIVAT ja kaikki pitää alottaa alusta saatanan hitaalla pinnaclella mihin käytin hulluna rahaa. kiitos kaikille. vempaimet monimutkastuu ja laatu huononee

        Sama juttu, monien viikkojen työt katosivat bittitaivaaseen! Oli ulkoisella kovalevyllä, ei varmuuskopioita. Sitten kun piti alkaa polttaa moviesta DVDtä niin eipä enää avautuneetkaan moviet. Voi h......i! Mitään muuta ei kadonnut, kuin elokuvatiedostot. Kaikki alkaa siis taas alusta. Hirveän hidas kovallakin pöytäkoneella. Ei voi suositella kenellekään !!! Ostakaa joku muu, niin selviätte varmasti pienemmillä harmeilla!!!


    • Miksi meidän pitää yrittää...

      Oman kevyen kokemuksen mukaan en koskaan enää pyri käsittelemään videota ulkoiselta lähteeltä.

      Käsiteltävä videomateriaali samalla kovalevyllä kuin softakin, niin ei kulu koneen tehoja ja väylänopeuksia siirtelyyn. Yleensä tuntuu että tietokoneen sisäisenä väylänä C:\ on se kaikkein nopein. Muistikorttipaikat tai USB:t voivat hidastaa tosi paljon - hyvässäkin koneessa.

      Videoiden editointi itse taitaa vielä olla jonkin asteinen masokistinen harrastus ;-)

      • voi...

        Viestisi oli täyttä puppua.
        Mikään ei pitänyt paikkaansa.


      • ####¤¤¤¤

        Homma kyllä menee niin että jos koneteho on liian alhainen niin kyllä tökkii editointi.

        Tosiaan kaikki materiaali mitä on, kannattaa tuoda kovalevylle.

        Itsellä on canonin hf100, kun tuon materiaalin koneelle en käsittele kuin tuommoista 20min pätkää kerralla.

        Turhaa sitä resursseja tuhlaa, kun ei kuitenkaan voi kaikkia yhtä aikaa käsitellä.

        Tosiaan mulla Pinnacle 12 ja konetehot neliydin prossu ja 8Gt muistia.


    • hidas se

      Kannattaa aina tehdä yksi vaihe ja odottaa että ohjelma tekee sen valmiiksi. Jos tekee monta päällekkäin niin mulla saattaa koko softa kaatua tai menee ainakin mahtavasti jumiin. Mitä nopeampi prosessori sen sutjakammin hommat etenee.

      • ömmmmmmmmmmmm

        kuinka varmuuskopiointi sitten onnistuu? jos kone joskus kaatuu, videomateriaalit löytyvät onneksi kovalevyltä. mutta jotta projekti säilyy ehjänä, riittääkö että koipioin tallennetun projektin koneelta ulkoiselle?


      • studioohjelma

        Paras tapa päästä tällaisista editointi ongelmista on HÄVITTÄÄ KOKO PINACLEN STUDIO ohjelmat poi koneelta ja hankkia kunnollinen editointi ohjelma.Pinaclen studio ohjelmat kaatuu aina vaikka olis kuinka nopea kone paitsi jos teet kaikki TODELLA HITAAAASTIII.Löytyy useita hyvin pyöriviä ohjelmia AVCHD:n editoimiseen
        eikä vaadi mitään super koneita kuten pinacle vaatii eikä silti toimi kunnolla.Itse siirryin Vegasiin ei töki eikä sekoile vaikka olis vikkelämminkin liikkeellä


      • vIHAINEN3
        studioohjelma kirjoitti:

        Paras tapa päästä tällaisista editointi ongelmista on HÄVITTÄÄ KOKO PINACLEN STUDIO ohjelmat poi koneelta ja hankkia kunnollinen editointi ohjelma.Pinaclen studio ohjelmat kaatuu aina vaikka olis kuinka nopea kone paitsi jos teet kaikki TODELLA HITAAAASTIII.Löytyy useita hyvin pyöriviä ohjelmia AVCHD:n editoimiseen
        eikä vaadi mitään super koneita kuten pinacle vaatii eikä silti toimi kunnolla.Itse siirryin Vegasiin ei töki eikä sekoile vaikka olis vikkelämminkin liikkeellä

        Hirveän hidas, kadottaa tiedostot, kaatuilee!!! Hävitän pois, ei ikinä enää tuota !!! Suosittelen tekemään samoin! SUSI MIKÄ SUSI!


    • hermoheikki

      ..tän ohjelmiston kanssa...aina kun rupeaa polttamaan niin OHJELMA EI VASTAA.. KYL TOSI ON ETTÄ PINNACLE ON PERSEESTÄ..

      • joo...

        Sun kone on perseestä
        Mulla Pinnacle toimii kuin unelma.


      • werf2efwe

        Sinulla on ensisijaisena ongelmana Windows. Toissijaisena Pinacle.
        Jos haluat tehdä videotyöt hermoja menettämättä, hanki Mac.

        Nimimerkillä....
        Kokemusta on, mutta winpeeceistä vain sen verran etten enää edes yritä.
        (tämä viesti on kirjoitettu win/pc:llä, siihen se sopii hyvin -ja mikkisoftan omien pyörittämiseen
        älkää puhuko moviemakerista)


      • naftaa koneeseen
        werf2efwe kirjoitti:

        Sinulla on ensisijaisena ongelmana Windows. Toissijaisena Pinacle.
        Jos haluat tehdä videotyöt hermoja menettämättä, hanki Mac.

        Nimimerkillä....
        Kokemusta on, mutta winpeeceistä vain sen verran etten enää edes yritä.
        (tämä viesti on kirjoitettu win/pc:llä, siihen se sopii hyvin -ja mikkisoftan omien pyörittämiseen
        älkää puhuko moviemakerista)

        FCP:llä leikkaaminen. Kuinka teet sen näppäimistöllä, ei hiirellä?
        Matolaatikkohan on vain ihmisille jotka eivät halua uida valtavirran mukana. Pukeutuvat samettihousuihin ja parta, siis ne kolme karvaa rehottavat ja ollaan niin ammattilaista että hirvittää...
        Olette valmis maksamaan ylihintaa raudasta ja vielä enemmän ohjelmista. Muka ei ole viruksia matomaailmassa, olisiko aika jo myöntää että niitä on.
        Amiga kuoli ja puucee valtasi maailman........


      • werf2efwe
        naftaa koneeseen kirjoitti:

        FCP:llä leikkaaminen. Kuinka teet sen näppäimistöllä, ei hiirellä?
        Matolaatikkohan on vain ihmisille jotka eivät halua uida valtavirran mukana. Pukeutuvat samettihousuihin ja parta, siis ne kolme karvaa rehottavat ja ollaan niin ammattilaista että hirvittää...
        Olette valmis maksamaan ylihintaa raudasta ja vielä enemmän ohjelmista. Muka ei ole viruksia matomaailmassa, olisiko aika jo myöntää että niitä on.
        Amiga kuoli ja puucee valtasi maailman........

        Kuka final cutista puhui.
        Adoben ohjelmistot ovat saman hintaisia molemmille.
        Enkä todellakaan ole virukseen tai koneen kaatumiseen macilla törmännyt.


    • PÄREENSÄ POLTTANUT M

      KAIKKI PINNACLEN TUOTTEET.. EI NÄISTÄ OLE KUN HARMIA JA VASTUUNKANTAJA EI LÖYDY MAAHANTUOJASTA EIKÄ PINNACLEN TEKNISESTÄ TUESTA..

      • Kiesus.

        Varmaan yksi ja sama vastailee omiin provoihinsa koko ketjussa.
        Eikun postoon....


    • PETTYNYT PINNACLE

      AIKAISEMMIN YRITIN PINNACLE 12 PLUSSALLA..KUNNON KONEELLA..KAATUUA AINA KUN PAINAN TEE LEVY.. VITUTTI KUN VIIKKOJEN DUUNIT HUKKAAN.. TUKI JA MAAHANTUOJA OLIVATASENTEELLA NO VOI VOI..
      NYT HANKIN VERSION 14 PITÄISI TOIMIA JA OLLA HYVÄ.. MUTTA VISTAAN EI EDES LÄHTENYT ASENTUMAAN.. VAIKKA GIGANTISSA VANTAALLA NIMEN OMAAN VÄITTIVÄT.. XP HEN ASENTUI MUTTA KYLLÄKIN HIENOMPI ULKOASU KUN 12 STA, MUTTA SISÄLTÄ SAMAA PASKAA.. PAINIKETTA TEE LEVY, NIIN KAATUU.. SAMOIN ONGELMIA KAMEROIDEN TUNNISTAMISESSA.. PITÄISIKÖHÄN TEHDÄ JO RIKOSILMOITUS MAAHANTUOJAA VASTAAN, KUN PITÄÄVÄT MEITÄ EDITOIJIA AIVAN PELLEINÄ.. VARMASTI OVAT ITSEKKIN TIETOISIA NÄIDEN VERSIOIDEN ONGELMISTA, MUTTA RAHAT POIS.. MIELSTÄNI KYSEINEN TUOTE EI OLE MARKKINOITAVAKSI KELPAAVAA KAMAA..

      • toimii se

        Ensinnäkin ota Cpas lock näppäimistöstäsi pois päältä.
        Jo tekstistäsi ja kirjoitustavastasi humaa ettei tuolla tyylillä tietokonetta käsitellä.
        Jos Pinnacle ei polta DVD levyä, syy on mitä ilmeismmin koneessasi. Tai koneellasi on muita poltto-ohjelmia häiritsemässä Pinnaclea.


      • Cvokka
        toimii se kirjoitti:

        Ensinnäkin ota Cpas lock näppäimistöstäsi pois päältä.
        Jo tekstistäsi ja kirjoitustavastasi humaa ettei tuolla tyylillä tietokonetta käsitellä.
        Jos Pinnacle ei polta DVD levyä, syy on mitä ilmeismmin koneessasi. Tai koneellasi on muita poltto-ohjelmia häiritsemässä Pinnaclea.

        Mun pinnacle 11 tökkii kun teen valmiista matskusta tiedoston.Eli jos olen lisännyt kuvaan siirtymäkohtia niin ääni pomppaa.Leikepöydällä kaikki toimii.
        64 bittinen vista 4 ydin prossulla ja 8 gigan muistilla yritän jotain nysvätä.olisko kone alitehonen vai miks tökkii?


      • Pinnacle fani
        Cvokka kirjoitti:

        Mun pinnacle 11 tökkii kun teen valmiista matskusta tiedoston.Eli jos olen lisännyt kuvaan siirtymäkohtia niin ääni pomppaa.Leikepöydällä kaikki toimii.
        64 bittinen vista 4 ydin prossulla ja 8 gigan muistilla yritän jotain nysvätä.olisko kone alitehonen vai miks tökkii?

        aloita uusi keskustelu
        Ei tällaiseen sontaketjuun kukaan viitsi asiallisesti vastata.


      • Munamies123
        Pinnacle fani kirjoitti:

        aloita uusi keskustelu
        Ei tällaiseen sontaketjuun kukaan viitsi asiallisesti vastata.

        Jos Sinun PS 2 Ultimate On waretettu niin en ihmettele jos pätkii : --D


    • sullekuiuiiiweioaios

      mmm... otsikkokertoo : ------------D

    • 19+8=27

      kauan sitten oli pinnacle, tykkäsin siitä kovasti. käyttöjärjestelmästä en tykännyt. nykyään harrastan ilmaisia softia ilmaisella käyttöjärjestelmällä ja olen tyytyväinen. Ei kaikki ole alkuun helppoa ollut, mutta tilanne paranee hyvää vauhtia teräväpiirtovideoidenkin kohdalla. vistalla saa heittää vesilintua. tiedän kyllä pari joilla sekin on toiminut mukisematta pari vuotta, mutta kun samalle koneelle laitetaan useita käyttäjiä joista jokainen sorvaa omiaan, niin eipä ole häävi käyttöjärjestelmä.

      • Jep joo

        Mulla on Pinnacle Studio HD ja koneen speksit: 2007 kasattu Intel P4 3.00Gt. 1.5Gt DDR1, Gf 7300 Gt 256. eli hidas kone mutta pystyy editoimaan HD-videota. Tosin tökkii siirtymissä ja muissa efekteissä, mutta ei ole kaatunut kertaakaan. Polttamaan ei pysty, loppuvalmisteluissa ennen polttamista renderointi kestää todella kauan, ja sitten herjaa että polttaminen ei onnistu aseta tyjä levy asemaan... Koneen päivitys kohta ajankohtainen !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe