kertokaa,

miten kerromme

Olen raskaana.Minulla on entisestä liitosta lapsi ja miehellä on entisestä liitosta lapsia.Miehen eksä on sanonut suoraan että hän on hankala jos teemme lapsia. Emme ole kertonu vielä,kun minulla on aika vaikea alkuraskaus. Ja tiedän,että helppoa ei tule olemaan eksän puolelta.

vinkkejä! Kokemuksia?

10

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilipanpippaa

mutta minulla ei ole antaa vinkkejä,vain kysymyksiä.
      Mitä tuo ex on uhannut tehdä perheenne kasvaessa? Jotain konkreettista?Ja mitä hän sille sinun raskaudelle loppujen lopuksi mahtaa?
      Unohda koko juttu,keskity sinä omiin ongelmiisi(hankalaan raskauteen) ja anna miehen hoitaa loput.Jos osaa..

• miehensä vaimo

Ihan asiaa puhui edellinen vastaaja. Miehen ongelma on hankala exä, jos tämä valitsee olla hankala. Saa toimia puskurina nykyisen perheensä ja entisensä välillä, älä sinä ota niistä ongelmia.

• kertoa?

Eiköhän tuo ajastaan huomaa.
      Eihän se juurikaan kuulu sille eksälle, jos teille on vauva tulossa.

• miehen ja exän

yhteisten lasten kannalta hyvä kertoa, siltikin vaikka ex olisi hankala. Itse jouduin sellaiseen tilanteeseen jossa minulle ei kerrottu ja lapset olivat hätääntyneitä ja kyselivät minulta asioista, kun eivät isältään uskaltaneet. Minä en tiennyt mitään ja suoraan sanottuna ei tuo raskauskaan tuntunut kivalta, olimmehan vielä mieheni (hänen miehensä) kanssa naimisissa. Olisi siis ollut hyvä tietää itse ensin, sitten sulatella asiaa ja kun oli aika lasten tietää olisin jo käsitellyt asian itse ja osannut olla tukena lapsilleni. Varmasti vaikutti tuo "sählinki" lastemme suhtautumiseen uuteen tulokkaaseen. Olisi heilläkin ollut helpompaa ehkä jos olisivat ottaneet huomioon. Pakkohan ei missään tapauksessa ollut, mutta täytyy ymmärtää että siitä aiheutuu pahaa mieltä ja seurauksia.

• ...---...

eihän se kuulu sille ex-vaimolle ollenkaan!!! nyt nainen ota ittees niskasta kii ja ala tehä rajaa oman perheen asioista, teidän asiat ei ex-vaimolle kuulu. ex-vaimo siellä taitaa mielissään hykerrellä ku sä pelkäät sitä ja joudut kertomaan kaiken sille. sä et tarvii sen lupia mihinkään, ennenkaikkee semmosiin asioihin mitkä on sun ja sun miehen omia juttuja ne ei sille kuulu pätkääkään.

• Ihme provoja syntyy

enemmän kuin lapsia! Et kai luule et tollanen läpi menee??? Jään mielenkiinnolla odottamaan, uusia provoja. ÖÖÖööööööööö

• asiat hankalia

eli eksä on sanonut luopuvansa huoltajuudesta omiin lapsiin ja tuovansa aikoinaan meille,jos lapsi tulee. Sanoi ettei kestä,ja mies on ihan stressaantunut. Hänelle ero oli tosi vaikeaa ja yritti itsemurhaa. Toivoisin kuulla kokemuksia samantapaisista tilanteista.

• exälle on

jäänyt näin paha mieli erosta ja kaikesta. Aina kannattaisi erot ja lasten asiat hoitaa alta pois että voisi turvallisesti ja hyvillä mielin aloittaa uutta elämää. Jos kaikki jää vähän kesken, siitä aiheutuu aina ongelmia kaikille osapuolille. Jos exä on erittäin väsynyt ja masentunut, on ehkä parempi että isä ottaa lapsen kotiinsa ja äiti tapaa häntä voimiensa rajoissa.

Vastasinkin oman tarinani tuohon ylemmäs. Olen itse juuri tämä exä joka jätettiin toisen takia, ja heille syntyi heti yhteinen lapsi. Oli henkisesti erittäin raskasta ja olisi pitänyt jaksaa olla lasten tukena, jotka olivat aivan yhtä hämillään kuin minäkin.

• luopua kuvitelmasta,

että voitte millään tavalla kontrolloida eksän reaktiota. Ainoastaan eksä voi hallita omaa mieltään ja tunne-elämäänsä, ja jos hän ei siihen kykene tai sitä halua tehdä, niin eikö se ole parempi, että lapset kasvavat teillä stabiilimmassa ilmapiirissä?

Jos eksäsi on nimenomaan stressaantunut sen takia, että pelkää eksän reaktiota, niin eikö kannata kertoa mahdollisimman pian, että pääsee tuosta stressistä eroon? Aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa omasta hyvinvoinnistaan, niin fyysisestä kuin psyykkisestäkin, ja tämä pätee niin sinuun kuin mieheesi ja tämän eksäänkin.

Meillä eksä uhkaili myös kaikella itsemurhasta tappamiseen, mutta ei sitten kuitenkaan tehnyt mitään muuta kuin soitteli säälinkeräyspuheluita aborttia ehdotellen. Nämäkin loppuivat siihen kun lapsi syntyi.

• Nimetön

Jos alkuraskaus on hankala ja keskenmeno uhkaa, niin asiaa voi tietysti vähän viivyttää.

Jos hankala olo on niin hankala, että lapset ihmettelevät, niin on syytä kertoa mahdollisimman pian. Lapsilla on oikeasti terävä huomiokyky, varsinkin avioerolapsilla.

Jossain arkisessa tilanteessa, kun olette sinä, miehesi ja lapset paikalla, on syytä kertoa kaikille yhtä aikaa. Sekä sinulla että miehelläsi on puheenvuoro, koska teillä on molemmilla lapsia. Antakaa lasten kysellä rauhassa ja vastatkaa kysymyksiin.

Tehkää lapsille tiettäväksi, että soitatte asiasta exillenne. Hoidatte sen puhelun välittömästi. Puhelussa ei tarvitse kertoa kuin se, että olette lapsille asiasta kertoneet tänään ja koska uuden lapsen odotetaan syntyvän.

Tällöin ne teidän tärkeimmät ihmisenne ovat saaneet ensimmäisenä tietää asiasta ja ne exät koska niiden kuuluu osata vastata lasten kysymyksiin. Tärkeintä on, että lapset tietävät voivansa kysyä teiltä mitä tahansa raskauteen liittyvää ja että he ovat yhtä rakkaita kuin tähänkin asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      87
      5439
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4722
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3027
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      88
      2955
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2564
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1976
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe