Voi jumankauta en tiedä mistä alottaa, siispä kerron lyhyesti että narttu vahinkoastuttiin hoidossa ollessaan 10kk ikäisenä. Tämän jälkeen nartun ollessa 1v sen vahinkoastui leikattu uros, uroksen leikkauksesta oli astumisen aikaan kulunut siis jo yli kuukausi ja eläinlääkärikin oli sitä mieltä että ei voi pitää paikkansa mutta niin vain ultrassa näkyi sikiöpusseja! Molemmilla kerroilla tiineys keskeytettiin alizin pistoksilla jotka annettiin peräkkäisinä päivinä. No nyt on viimeisemmästä pistoksesta kulunut 2-3 viikkoa ja maha pienentynyt nartulla mutta mitäs nyt? Nuolee välillä peräpäätään mutta mitään ei sieltä tipu eikä tule. Ei vaikuta kipeältä tai mitään MUTTA miksi uros hyppii sen selkään? Minulla siis kaksi urosta, toinen leikattu ja toinen ei ja tämän leikkaamattoman kanssa on ollut päivät. Voi vittu minä sanon, antakaa nyt kun arvaan että taas se on tiineenä!!! :((((((((((((((((((((((
En kestä, tuosta kun pitäisi tulla kantanarttuni. Voisiko nyt olla niin että keskeytyspiikki olisi kuitenkin laukaissut jonkin kiiman mitä ei huomaa samalla tapaa kuin normaalin juoksun ja taas se on astuttu?!?
En kestä..
Kai tuo narttu on TAAS TIINEENÄ :((
13
2443
Vastaukset
- voihelveiootodellista
Lisään siis että olen itse ollut 5 päivää juuri työmatkalla ja mies hoitamassa koiria kotona, narttu ja leikkaamaton uros ovat olleet kokoajan yhdessä ja pitkälti ulkotarhassa eikä mies osaa katsoa tuollaisia. En siis tiedä miten pitkään uros on jo hyppinyt selkään.
- lääkäriin..
Koirallasi voi olla kohtutulehdus, aborttipiikit laukaisevat sen joskus.
Toivon että annat nartun vastuullisemmalle ihmiselle koska teillä se on vaarassa joutua synnyttämään joka juoksusta.- voihelveiootodellista
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten olisit estänyt nartun tiinehtymiset itse?? Huono provo.
Kohtutulehduksessa pitäisi kai olla jotain oireita? Tietysti tarkkailen sitä sydän pamppaillen. - oireita..
voihelveiootodellista kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten olisit estänyt nartun tiinehtymiset itse?? Huono provo.
Kohtutulehduksessa pitäisi kai olla jotain oireita? Tietysti tarkkailen sitä sydän pamppaillen.Nuolee peräpäätään ja uros pyörii sen ympärillä.
Etkö tajua että kohtutulehdus tappaa koiran mikäli pääsee liian pahaksi ja oireet ovat joskus todella epämääräiset.
Huomenna viimeistään päivystävälle.
Kysyt miten olisin estänyt tiinehtymiset, olisin pitänyt huolen ettei uros pääse sen lähelle.
On ollut kuule useita uroksia ja narttuja samaan aikaan eikä yhtään vahinkoastumista. - niin yksinkertaista
oireita.. kirjoitti:
Nuolee peräpäätään ja uros pyörii sen ympärillä.
Etkö tajua että kohtutulehdus tappaa koiran mikäli pääsee liian pahaksi ja oireet ovat joskus todella epämääräiset.
Huomenna viimeistään päivystävälle.
Kysyt miten olisin estänyt tiinehtymiset, olisin pitänyt huolen ettei uros pääse sen lähelle.
On ollut kuule useita uroksia ja narttuja samaan aikaan eikä yhtään vahinkoastumista.Kyllähän se on juuri niin yksinkertaista, että pistetään nartut eri tarhaan ja urokset eri tarhaan. Silloin, kun ovat keskenään, ollaan itse koko ajan katsomassa, jos niitä nyt yleensä pitää yhteen päästääkään.
- estänyt nartun tiineeksi
Kohtutulehduksessa pitäisi kai olla jotain oireita? Tietysti tarkkailen sitä sydän pamppaillen.tulemisen???
No, olemaan päästämättä sitä samoihin tiloihin leikkaamattoman uroksen kanssa!!
Herrajumala, jos talossanne kerran on sekä narttu että ainakin yksi leikkaamaton uros, TÄYTYYHÄN teillä olla esim. tarhoja useampi kappale niin, ettei koiria tarvitse pitää samassa tarhassa.
Jos puhelet moisia kuin "kantanarttu" yms niin täytyyhän sinulla sitten olla myös kokemusta/tietämystä koira-asioista!!
Turha sitä täällä on ainakaan valittaa, ei me olla sitä sun narttuas paksuksi pantu...!!
Ota nyt hyvä ihminen itse koiristasi se vastuu, äläkä jätä niitä tietämättömille ihmisille hoitoon, kerran on tiedossa, että narttu tuppaa pamahtelemaan paksuksi muina töinään...!!
- kärsii viaton koira...
No leikauta se toinenkin uros????
- voihelveiootodellista
Kirjoitin kyllä että narttu oli LEIKATUN UROKSEN kanssa samassa tarhassa ja ikinä juoksun aikana ei ole leikkaamattoman kanssa samassa tarhassa. Etteköhän sen tajunneetkin mutta yritätte provota.
- suomenkielenmaisteri
Kirjoitin kyllä että narttu oli LEIKATUN UROKSEN kanssa samassa tarhassa ja ikinä juoksun aikana ei ole leikkaamattoman kanssa samassa tarhassa. Etteköhän sen tajunneetkin mutta yritätte provota.
"Minulla siis kaksi urosta, toinen leikattu ja toinen ei ja tämän leikkaamattoman kanssa on ollut päivät. Voi vittu minä sanon, antakaa nyt kun arvaan että taas se on tiineenä!!!"
Tässä sanatarkka lainaus mitä aloituksessa kirjoitit. Suomen kielessä sana leikkaamaton tarkoittaa ja sitä käytetään siitä uroksesta joka edelleen voi saada, jos niin halutaan, jälkeläisiä.
Eli et kyllä kirjoittanut aloituksessasi niin kuin edellä sanoit, vaan juuri päinvastoin. Kiire? - ei ymmärrä ja ketä?
Mitä ihmettä sinä minulle huudat jos ehdotan että leikkautat myös sen toisenkin uroksen??? Parempi jos sulla ei olis ainuttakaan koiraa kun ihme kohtauksia saat, turha se on itkeä, saati huudella täällä kun se maito on jo kaatunut...
- leikattu, ettei sais pentuja?
........Saaks kysyä rotua? Miten sikiöt saa nartun mahasta pois jos keskeyttää raskauden?
- ....
Jos tiineyden keskeyttää alkuvaiheessa, niin ne sikiöt imeytyy sen nartun elimistöön, eli mitään ei tule ulos.
Jos tiineys on ehtinyt pitemmälle, niin sitten saattaa tulla kouristuksia, ja narttu "synnyttää" kuolleet sikiöt ulos.
- minun mielestä
tuo kertoo koiralla olevasta kohtutulehduksesta.
Onko koira jo hoidettu?
Vastuullisuutta jatkoon ja sitten pitkä paussi koiralle ennen mahdollista uutta tiineyttä, sen on kohtu ollut aika kovalla koetuksella elämänsä eka vuotena, sääliksi käy, koiraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697