Hei saksanmaan reissaajat!
Millainen se Kasselin mäki oikeasti on ja minkä tien varrella? Kaikkialla kerrotaan että se on pitkä ja jyrkkä, mutta tahtoisin tietää siitä enemmän, koska matka "mäelle" on pian edessä.
Kasselin mäki?
3
3718
Vastaukset
- nipottaja
Minusta sana on väärä. Autobaanoilla ei ole varsinaisesti mäkiä, mutta kun nousua ja laskua on reilunlaisesti, niin puhutaan mäistä. Tässä tapauksessa tarkoitetaan Kasselin seudulla olevista maaston korkeuseroja A7:n varrella (Rhön 950 m). Toinen vastaava on sitten vähän Stuttgartista itään.
Nämä "mäet" eli oikeammin vuoret ovat sen takia vaarallisia, että jos sää on huono, kuten lumisateinen ja pakastaa, niin on syytä ajaa todella varovasti, koska tie saattaa olla liukas. Myös asuntovaunuille pitkä nousu on raskas.
Saksa ei ole samanlaista tasankoa kuin kuin Suomi, vaan korkeuserot ovat nollan alapuolelta (pohjoisessa ja luoteessa) aina Baijerin Zugspizteen, 2962 m)huomattavia, myös lyhyellä matkalla.
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Gebirge_und_Höhenzüge_in_Deutschland
Ilmiselvästi saksalaisille itselleen tämä alue ei näytä olevan ongelmakohta, koska netistä ei löydy mitään erityistä - ja itse sitä kerran kuussa vuosikausia ajaneena en myöskään löydä mitään ihmeellistä.- linkistä
sehän selvitti paljon (wasserkuppe-rhön).
Taitaa osua matkan varrelle. Pitää katsoa kartalta.
- Anonyymi
Veden pakilla sen scaanialla ylös talvella kyl scaania vetää jos pyörä pitää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222271Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052221- 522147
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2251492- 301406
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201096- 261096