Moikat kaikille;))

KorvenKukka

Hei mikä meitä nyt vaivaa?
Viime aikoina juttelut on ollunna suurissa määrin pelkkää riitelyä ja siis samalla muiden kuluttajien aliarviointia!
Eiks me voitais jutella ikäryhmäämme kuuluvalla elämänkokemuksella ja arvostaa toisiamme , hyväksyä eriävä mielipide?

Muka.vaa olisi antaa mielipiteiden hersyä ja antaa tilaa eriäville näkemyksille. Se rikastuttaisi paitsi omaa näkemystä myös koko palstaa. Jyrkät erimielisyydet pitäisi voida sanoa ilman ylilyöntejä.

Ei kai me sentäs yli 5-kymppiset aikuiset enää kisata siitä kuka ilkeimmin osaa vastata erilaisen näkemyksen omaavaa lähimmäistä vastaan?

Vaikka täällä ollaankin nimettöminä, niin toivoisin pikkaisen harkintaa siihen miten asiansa ja näkökantantaaansa tuo esille.

Toki HYVÄT provot ovat tervetulleita! Kukapa vaan osaa sen hyvän provon taiàt?

en minä ainakaan!

Muka.via juttutuokioita meille kaikille!

61

3171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivatiina

mikä siinä mummu jutussa oli luin sen läpi mutten huomannu mitään kinastelun poikastakaan vai enkö ymmärtäny.

• viivi-amaldiina

siinä ketjussa, "onko kaikki mummot kutomassa"

• Otto-Vaan

Missä kohtaa oli riitaa jutussa Yksikysymys tai Kaikki mummotko.
      Mie olen varmaan tulossa sokeeksi kun en huomannut.
      Vai onko kevyt ilta pala kiellettyä ?

• sanoo_suttura*

Miksi niitä ei ole poistettu?

Tottakai asiattomalla poistolla saa keskustelun aikaan palstan keskusteluilmapiiristä, mutta se tuntuu jotenkin liian dramaattiselta. :)

• uutta asiaa. Olen yrittänyt asiallisesti puhua, mutta jossain on metsään mennyt. Elämä on yhtä opettelua ja halujahan meillä riittää ;)

• meille kaikille

Milloin sinä olet A..N..N..A viimeksi omalla nimimerkilläsi täällä kirjoittanut? Jos olet asialliseti puskasta huutanut ja se on poistettu so what?

• hande

terwe vaan korven ruusu.
      Itse en tiedä näistä kiistelyistä, en juuri osallistu näihin.
      olen enemmänkin nostalgiamies.
      On kiritty niin paljon piikkilankaa jo tässä iässä (pian 54v), ettei huvita juuri kiistellä.
      Kokemuksista mieluummin.
      Kerro sinäkin hiukan itsestäsi.

• Olen myös nostalginen ja melkein 6kymmentävee. Vähän yli tai ali.
        Silmät on siniset mutta en katsele maailmaa sinisten silmien läpi.
        Katselen kyllä.
        Nauran myös itselleni.
        Enemmän kuitenkin nauran toisten vahingoille.
        Akvaariossani on kultakaloja.
        Viime talvena näin hevosen.
        en tykkää Erkki Junkkarisen äänestä. Paitsi jos hän laulaa sen Hopearuusuja maljassa.
        Hiukseni ovat pitkät ja runsaat, sen takia pipo joskus kiristää.
        Kerro sinä nyt enemmän itsestäsi kun tämän avautumisen jälkeen tunnistat minut helposti vaikka tuhannen miehen keskeltä.

• hande
        KorvenKukka kirjoitti:

Olen myös nostalginen ja melkein 6kymmentävee. Vähän yli tai ali.
        Silmät on siniset mutta en katsele maailmaa sinisten silmien läpi.
        Katselen kyllä.
        Nauran myös itselleni.
        Enemmän kuitenkin nauran toisten vahingoille.
        Akvaariossani on kultakaloja.
        Viime talvena näin hevosen.
        en tykkää Erkki Junkkarisen äänestä. Paitsi jos hän laulaa sen Hopearuusuja maljassa.
        Hiukseni ovat pitkät ja runsaat, sen takia pipo joskus kiristää.
        Kerro sinä nyt enemmän itsestäsi kun tämän avautumisen jälkeen tunnistat minut helposti vaikka tuhannen miehen keskeltä.

Ikätovereille kyllästymiseen saakka. Enkä jatka.

Naurat toisten vahingoille?
        Myönnät että pipo kiristää joskus liikaa...
        Olet varsin hyvä kirjoittaja, ymmärrän.
        Mutta helvetin kyyninen.
        Turhaa kysyä miksi. Siihen ei tule vastausta.
        Elämä on sinut pettänyt tai yrität nyt huijata elämääsi.
        Yksinäisyys on pahasta. Olen opetellut sitä nyt itsekin.Välillä ottaa niin pannuun, että meinaa pimppi räjähtää...

Vakavasti ottaen. Löysää hiukan. On mukava että tulit kaapistasi ulos keskustelemaan.
        Sitä me kaikki toivomme Sinulta lisää.
        Tsemppiä!

• Enkeli-trio

vaivaa ? Vai oliks sää hyllyttämäs sitä mummoketjuu?
      Elles,ni antteeks siv vaa !
      Ei siin kutomis/keinustuoli jutus ollt
      mittää pahaa,vai olenks mää jonku lukihäiriö saanu ?
      Oleppas sit sunnuntain yht valppaana,ettei tääl piret piipkuvii esil."Älä makka pualee päivää asti."

• viivi-amaldiina

lähti myös.......
      Onko sefu korvesta.

• Enkeli-trio

miäles.Mut ei sunkkaa.Mum miälest tää sefu on iha
        p.......ä
        Mitä siin heikunkeikun jutus sit oli ?

• viivi-amaldiina
        Enkeli-trio kirjoitti:

p.......ä

et poistaa ois tarvinnu.

• Heikunkeikku
        Enkeli-trio kirjoitti:

p.......ä

...harvoin. Niistäkin harvoista on moni poistettu.
        Ehkä oon vähä äklö-ihminen sheriffin mielestä.

Nyt suljen koneen.
        Kiitos juttutuokiosta :)

hyvät yöt kaikille.

• Sinimarjanen
        Heikunkeikku kirjoitti:

Nyt suljen koneen.

hyvät yöt kaikille.

kuin ihmetellä...? En ymmärrä mihin tämä kaikki oikein perustuu. Monesti aijemmin on ollut ketjuja, joita olen ihmetellyt, ettei niitä ole poistettu, mutta nyt näyttää olevan kova saneeraus menossa. Nykyisin tulee vain harvakseltaan kirjoiteltua, mutta eipä tämä nyt suuremmin innosta taas.

Hyvää Yötä!

• Enkeli-trio
        Heikunkeikku kirjoitti:

Nyt suljen koneen.

hyvät yöt kaikille.

Kukahan ton sefun pomo on ?
        Hyvää viikon loppua !

• Olen Korvesta. Asun jopa Korventiellä;)) ihan oikeesti!

• ajatellen

Korvenkukka on sama ku korpikirjailija...

• hammaslääkäri

Amalgaanipaikat (johdannaisaine amaldiinihappo) ovat myrkyllisiä. Jos ne jäävät itämään eikä niitä poisteta ne voivat vaikuttaa vaihdevuosien mielialan vaihteluihin.

Suosittelen kaikkien amangaanipaikkojen poistamista!

• //////
        hammaslääkäri kirjoitti:

Amalgaanipaikat (johdannaisaine amaldiinihappo) ovat myrkyllisiä. Jos ne jäävät itämään eikä niitä poisteta ne voivat vaikuttaa vaihdevuosien mielialan vaihteluihin.

on kaksi eri asiaa.

• hammaslääkäri kirjoitti:

mitä tarkoitat?

Ja mie oon sitä mieltä, että me 40 - 50 luvuilla syntyneet olisimme jo kaikki kuolleita jos amalgaami paikat oisi niin myrkyllisiä kuin joskus on väitetty, - vai onkohan se hiipivää plaattua, hmmm...- mistä sen tietää vaikka nää ihme muistiin vaikuttavat sairaudet onkin lähtöisin hampaittemme paikoista, - tässä lisään osaltani hysteriaa..sorry.

• henrii
        KorvenKukka kirjoitti:

Olen Korvesta. Asun jopa Korventiellä;)) ihan oikeesti!

täytyypä kuuklettaa nitä korventeitä. hymm.. hymm..

• PAKKASAKKA

Vie heti , jos et jo eilen vienny tuota pakko pullaa tuosta taustalta !!!!!Kait met menemmä paapimmaan / nuttumaan/ elkuviin / .. Seuraa siekki aikaa ja KELAA milloin alkoi mennä härän pyllyä! Mie koskan ole kellen ilkeesti vastannu , ja jos minulle on vastattu , niin , elämä on...en mie pelkää pahoja sanoja , kas ko haukkuva koira ei pure!!!! Saas sitten nähä mite Korvesta Kukkaset vastaa...

• Jos ja kun poistan mielestäni asiattoman viestin tai vastauksen, niin siinä samalla poistuu myös mahdolliset asiallisetkin kannanotot.

No sitten taas se mikä on asiallista ja mikä asiatonta; se on ihan kokonaan kiinni siitä miten minä sen ymmärrän.
        En katso keskustelua vain oman mieltymykseni kannalta vaan YRITÄN olla enemmistön kannalla..hmm nojoo, mikä se enemmistö sitten onkaan?
        Eniwei, mikäli joku kommentti ei mielestäni ole asiallinen ja koen että se saattaa loukata muita palstan käyttäjiä tai on muuten ylläpidon ohjeistuksen vastainen niin puutun asiaan. Sen takiahan täälläkin on valvontaa.

Mikäli oikeesti koette että valvonta on liian tiukkaa/löysää, niin silloin pitää laittaa palautetta palstan ylläpitäjälle.

Viimekädessä jokainen valvoja tekee ratkaisunsa oman elämänarvonsa ja -kokemuksensa mukaan ja kukaan ei voi olla kaikkien kanssa samalla aallolla. En siis minäkään. (huomatkaa että en sanonut pitkässä juoksussa );))

Tää on minun linjani ja se pysyy samana edelleeenkin.
        Yritetään viihtyä täällä kaikki me...ja muistetaan se, että tämä ei ole mikään kaatopaikka! Annetaan tilaa eriäville mielipiteille ja keskustellaan rakentavasti, ei riidellen!

Rakentavasti... Korvenkukka

• ehdotuksen?
        KorvenKukka kirjoitti:

Jos ja kun poistan mielestäni asiattoman viestin tai vastauksen, niin siinä samalla poistuu myös mahdolliset asiallisetkin kannanotot.

No sitten taas se mikä on asiallista ja mikä asiatonta; se on ihan kokonaan kiinni siitä miten minä sen ymmärrän.
        En katso keskustelua vain oman mieltymykseni kannalta vaan YRITÄN olla enemmistön kannalla..hmm nojoo, mikä se enemmistö sitten onkaan?
        Eniwei, mikäli joku kommentti ei mielestäni ole asiallinen ja koen että se saattaa loukata muita palstan käyttäjiä tai on muuten ylläpidon ohjeistuksen vastainen niin puutun asiaan. Sen takiahan täälläkin on valvontaa.

Mikäli oikeesti koette että valvonta on liian tiukkaa/löysää, niin silloin pitää laittaa palautetta palstan ylläpitäjälle.

Viimekädessä jokainen valvoja tekee ratkaisunsa oman elämänarvonsa ja -kokemuksensa mukaan ja kukaan ei voi olla kaikkien kanssa samalla aallolla. En siis minäkään. (huomatkaa että en sanonut pitkässä juoksussa );))

Yritetään viihtyä täällä kaikki me...ja muistetaan se, että tämä ei ole mikään kaatopaikka! Annetaan tilaa eriäville mielipiteille ja keskustellaan rakentavasti, ei riidellen!

Ensi kerralla, kun olet sitä mieltä että keskustelumme ei ole mielestäsi asiallista ja yrität ajatella kaikkien parasta, niin voisit tehdä oman aloituksen ja muistuttaa säännöistä ja uhata poistolla jos emme tee parannusta ja keskustele kuten suomalaisen taviksen kuuluukin keskustella.

• tuntuu
        KorvenKukka kirjoitti:

Jos ja kun poistan mielestäni asiattoman viestin tai vastauksen, niin siinä samalla poistuu myös mahdolliset asiallisetkin kannanotot.

että täällä palstalla ei saa olla enää muut kuin sefu ja ylläpito.
        Muut diskataan huitsin nevadaan, olenko oikeassa.
        Kuulutko jahveteihin vai lestadiolaisiin?

• tavis*
        ehdotuksen? kirjoitti:

Ensi kerralla, kun olet sitä mieltä että keskustelumme ei ole mielestäsi asiallista ja yrität ajatella kaikkien parasta, niin voisit tehdä oman aloituksen ja muistuttaa säännöistä ja uhata poistolla jos emme tee parannusta ja keskustele kuten suomalaisen taviksen kuuluukin keskustella.

milloin täällä on ollut taviksia viimeksi.
        kaikennäköisiä muunlaisia viisastelijoita ja psykiatreja täällä on ollut joka lähtöön aina finnairista blue1 vai mitä?

• Meriläinen
        KorvenKukka kirjoitti:

tykkää hömpästä, hömppä ei loukkaa ketään.
        Miksi niitä poistetaan.
        Eikö 50 saa pitää hauskaa?
        luin ketjun ja ihmettelen:
        Nyt poistun töihin mutta jatkan sielläkin ihmettelemistä, täällä oli muinoin kiva olla kun sai välillä nauraa ketjujen kanssa ja välillä pohtia syvällisiä, koska sellaista on ainakin tämän 50 ;ssan elämä siihen kuuluu kaikkea ja nyt pitäis joku puoli itsestä poistaa.

• PAKKASAKKA
        KorvenKukka kirjoitti:

piliis , piliis ,OTA NYT POIS TUO TAUSTA KUVITUS!!PILIIS!!!!

• sanoo_suttura*

Miksi juuri tänään näit aiheelliseksi poistaa viattoman aloituksen?

Tänään oli aloituksia laidasta laitaan ja päteäkseen ei tarvitse aina valita helpointa tietä.

• No se on vaikea määritellä.
        Ei se kuitenkaan ole sellainen että annetaan vinkki/linkki jonnekin uutiseen.
        Tai youtubeen. Hyvä aloitus sisältää aloittajan oman mielipiteen tai väitteen ja mieluusti myös oman näkemyksen noin yleisesti. Ei siis tyyliin "anoppini ei ymmärrä minua"..ilman selvitystä siitä miksi hän ei ymmärrä. Vastauksetkin olisi hyvä olla jotain muuta kuin pelkkä hymiö tai "just joo"

Sana tai kaksi aloituksessa ei myöskään ole keskustelua.

Ei hitto,. miksi mun pitää selittää ikäisilleni mitä keskustelu on?

No onneksi 105% teistä ymmärtää keskustelupalstojen nmerkityksen ja osaa myös keskustella. Olen varma että minäkin opin sen joskus!

Noista poistoista senverran että en pidä mitään muistiota niistä; jos poistan jotain niin niin poiston syy on joko minussa tai sitten jossain muussa. En edelleenkään selittele syitä sen tarkemmin. Enkä siis senkään takia voi muistaa mikä/ miksi jokin jutska on poistettu.

KorvenKukka

• sanoo_suttura*
        KorvenKukka kirjoitti:

No se on vaikea määritellä.
        Ei se kuitenkaan ole sellainen että annetaan vinkki/linkki jonnekin uutiseen.
        Tai youtubeen. Hyvä aloitus sisältää aloittajan oman mielipiteen tai väitteen ja mieluusti myös oman näkemyksen noin yleisesti. Ei siis tyyliin "anoppini ei ymmärrä minua"..ilman selvitystä siitä miksi hän ei ymmärrä. Vastauksetkin olisi hyvä olla jotain muuta kuin pelkkä hymiö tai "just joo"

Sana tai kaksi aloituksessa ei myöskään ole keskustelua.

Ei hitto,. miksi mun pitää selittää ikäisilleni mitä keskustelu on?

No onneksi 105% teistä ymmärtää keskustelupalstojen nmerkityksen ja osaa myös keskustella. Olen varma että minäkin opin sen joskus!

Noista poistoista senverran että en pidä mitään muistiota niistä; jos poistan jotain niin niin poiston syy on joko minussa tai sitten jossain muussa. En edelleenkään selittele syitä sen tarkemmin. Enkä siis senkään takia voi muistaa mikä/ miksi jokin jutska on poistettu.

KorvenKukka

herraseni. :)

Pidä keskustelu vireänä ja raiteillaan.

Adios!

• Kalle Kotton
        sanoo_suttura* kirjoitti:

herraseni. :)

Pidä keskustelu vireänä ja raiteillaan.

Adios!

Miten liikuttavan yksimielisiä palstalaiset on, kun on yhteinen vastustaja löytynyt. En ole tässä nyt ollut, mutta jotain voin päätellä.

• Meriläinen

ihmettele että täällä riidellään, minäkin tulen pahalle päälle kun tämä päänsärky mainos vaan jatkaa täällä.
      Siksi poistun paikalta aina nopeasti, ettei tarvi riidellä.
      Saa tosi pahalle päälle.

• mutta jos

parannuksia mietit niin jatkossa voisi poistaa
      1) nämä meta-aloitukset tyyliin mikä palstaa/palstalaisia vaivaa
      2) aloitukset tyyliin sejase nikki on sitä tai tätä
      3) aloitukset tyyliin rekatut on sitä tai tätä
      4) aloitukset tyyliin puskikset on sitä tai tätä

ja kaikki muut aloitukset voisi antaa olla rauhassa, jos eivät riko lakia.

• Josari

eli puhut asiaa. Kuitenkin ihmisluonnolle on kovin ominaista mollata toisia. Elämänkokemusta on monenlaista. Kaikille ei käy samat asiat ja monet ovat eri mieltä.
      Jos kirjoitellaan tänne, pitää hyväksyä eriävät mielipiteet, kuten kirjoitit.
      Miten itse hyväksyt mahdolliset mollaukset?

• T-muna

Suorita typeriä mielialapoistoja. Lupaat käyttäytyä palaan palstalle. Dee dee.

• ylläpidolle.

Seriffin tehtävä on valvoa, että suomi24 keskustelujen sääntöjä noudatetaan. Seriffin tehtävä ei ole laatia omaa säännöstöä, eikä antaa mielialansa vaikuttaa keskustelujen kulkuun ja poistoihinsa.

Tänne voi antaa palautetta, itse annoin jo.

http://www.suomi24.fi/palaute/lomake/

• http://keskustelu.suomi24.fi/sheriffi/toiminta.chtml

ja ote säännöistä:

Sheriffit saavat käyttää harkintavaltaansa poistaessaan viestejä. Joillakin keskustelupalstoilla voi olla tiukempi linja kuin toisilla palstoilla ja tämä keskustelijoiden on hyväksyttävä.

Sheriffiä ei kannata turhaan syyttää sensuroinnista. Poistetut viestit eivät useinkaan edusta keskustelun laadukkainta tasoa.

Sheriffit voivat halutessaan siivota oman palstansa turhanpäiväisistä viesteistä, kuten tyhjistä tai lähes tyhjistä

jne...

Mukavia keskusteluhetkiä.

• Menin ketjun läpi ja naiset ovat nyt nousseet parrikaadeille ja antavat sanaisten arkkujensa auveta.

Pitkään palstalta poissa olleita nimimerkkejä on pahoittelemassa poistoja. Sehän kertoo, että puskissa on lymyity.

Yhteishenki naisten kesken on kaukana kun palstalle ilmestyy ilkeilijä, joka ampuu kovilla panoksilla toista palstan naista. Siinä hässäkässä sorrutaan epäilyihin ja mukaan panetteluun, liekö se sitä palstalla peräänkuulutettua "kateutta". Tällä tarkoitan huomiota (negatiivistäkin huomiota) jota hyökätty saa osakseen. "Muita naijaan minua ei milloinkaan" periaatteella.

Riita puhdistaa ilmaa, sanotaan. Se on välillä tarpeellistakin, toivottavasti aletaan ajattelemaan aikuisten ihmisten lailla.

Poistin itse omat kirjoitukseni ja viimeisimmän ketjuni kun huomasin niiden synnyttävän riitaa.

Ketjunihan oli suunnattu nimeni kopioijalle. Muotoilin aloituksen asialliseksi. Kopiomerkki on nyt poistunut rekisteristä. Monet teistä tietävät miltä tuntuu kun nimellänne aletaan pelleilemään.

Se, että sefullamme on korpi etuliitteenä ei liity allekirjoittaneeseen millään muotoa.

• hande

Eiköhän tämä ole hyvin pitkälti naisten palsta.
        mitä nyt mie lauantaisin pölisen.
        Ei tarvitse olla mikään tilastonikkari, kun lukee viikon juttuja.(yleensä en lue).
        naiset siellä kikattelevat kuinka voisin tehdä tämän toisin,oi jos voisin.
        Asiallisille naisille anteeksi.

• sivustaseuraaja

tarkoituksenasihan on täällä haastaa vain riitää ja olet palstan ilkein ihminen teksteissäsi. Mikä sinua oikein vaivaa?

• Heikunkeikku

..etuliitteenä on varmaankin tarkkaan harkittu juttu. Myöskin puskasta heitetyt vihjailut, siitä kuka sheriffi on. Usein sopivissa kohdissa.

Jos saan sanoa mun mielipiteeni, niin en usko ollenkaan, että Sheriffi olisi nainen.

Täällä on paljon kivoja tyyppejä, joiden kanssa olisi mukava rupatella, mutta jollakin tavalla jotkut ihmiset tahtovat sekoitella puurokattilaa vähä liian suurin pyörityksin ja keskustelut menevät mönkään.

Toivotaan nyt, että kevät ja aurinko ja lämpö toisi tullessaan parempia tuulahduksia myös palstalle :)

Mukavaa päivää sinulle ja muille palstalaisille :)

• aivan niin
        Heikunkeikku kirjoitti:

..etuliitteenä on varmaankin tarkkaan harkittu juttu. Myöskin puskasta heitetyt vihjailut, siitä kuka sheriffi on. Usein sopivissa kohdissa.

Jos saan sanoa mun mielipiteeni, niin en usko ollenkaan, että Sheriffi olisi nainen.

Täällä on paljon kivoja tyyppejä, joiden kanssa olisi mukava rupatella, mutta jollakin tavalla jotkut ihmiset tahtovat sekoitella puurokattilaa vähä liian suurin pyörityksin ja keskustelut menevät mönkään.

Toivotaan nyt, että kevät ja aurinko ja lämpö toisi tullessaan parempia tuulahduksia myös palstalle :)

on valittu nimimerkiksi vuotta aiemmin kuin korpikirjailija. Olet varmasti oikeassa tuossa korpi.. päätelmässäsi. Tarkoituksenhakuista.

• nimemerkki on
        aivan niin kirjoitti:

on valittu nimimerkiksi vuotta aiemmin kuin korpikirjailija. Olet varmasti oikeassa tuossa korpi.. päätelmässäsi. Tarkoituksenhakuista.

rekisteröity jo vuonna 2001. naisia kaikki vaan miehiltä vaikuttavat. Hyvä heikunkeikku.

• sivustaseuraaja kirjoitti:

tarkoituksenasihan on täällä haastaa vain riitää ja olet palstan ilkein ihminen teksteissäsi. Mikä sinua oikein vaivaa?

Kysyit mikä minua vaivaa. Vastaan, että nyt minua vaivaa poskien kuumotus sillä tulin pitkältä sauvakävelylenkiltä. Illalla saunan ja kokovartalohieronnan jälkeen on taas mukavan lutuinen olo ei ole kolotuksia eikä vaivoja ; )

• Heikunkeikku kirjoitti:

Jos palataan historiassa taaksepäin olemme kaikki korven kätköistä tänne muljahtaneet, myös maantieteelisesti asetumme perukan takamaille.

Jotakin pystyn kirjoitetun tekstin perusteella arvioimaan. Pääsääntöisesti sukupuolen ja sivistystason.

• PAKKASAKKA,igen

ET SITTE SAANNU TUOTA HÄRÄÄ POIS TAUSTALTA!!!! MONNEY MAKES ....kivat iltamat Sinulle!

• entinen nimimerkillinen

Ei ketään kai vaivaa sen kummemmin mikää, paitsi tuo räikeä taustamainos. Ainahan täällä on ollut ja tulee olemaan jyrkkiäkin kannanottoja asioihin. Ne pitää osata jokaisen ottaa siten, ettei ne ole tarkoitettu henkilökohtaisesti ihmisille, vaan asioille. Asiat riitelevät aina katsojasta riippuen. Poistoilla niitä on ihan turha yrittää rajoittaa, sillä silloin alkaa riitelemään henkilöt, asioiden sijaan.

"Eiks me voitais jutella ikäryhmäämme kuuluvalla elämänkokemuksella ja arvostaa toisiamme , hyväksyä eriävä mielipide?"

Lainaus viittaa juuri siihen, että pitää hyväksyä myös ne itselle epämieluisat asiat. Vaikka ajattelisikin asiasta toisin, sillä mielipide se on toisenlainenkin. Joten poistoja on turha tehdä oman mielialan mukaan. Jos jokin asia ei miellytä, eikä se riko säästöjä mitenkään, niin turha niitä on poistaa. Ei yhden valvojan mieliala saa vaikuttaa keskusteluiden laatuun. Jos olet erimieltä asioista, ota keskusteluun osaa erilaisella näkökannalla, ja poista vain sääntöjen vastaiset keskustelut.

Kiinnitin myös huomioni tuohon entiseen valvojan nimimerkkiin Muka.vaa, jonka mainitse viestissaäsi. Onkohan yleensä tapana vaihtaa vain uusi nimimerkki, jos valvojalla ei ole riittävää tukea keskusteluiden poistoissa, ja jatkaa siten kuin tyhjältä pöydältä. Tämä asia oli vain huomio, ei mikään kysymys.

Viisikymppisiä ei tosiaan tarvitse yrittää laittaa johonkin tiettyyn keskutelumuottiin, sillä se ei tule onnistumaan menestyksellisesti.

• kawe

*muotittamisessa ole järjen hiventä.
        Meillä on perustuslaillinen sananvapaus ja sehän tässä parasta onkin. Niitä ylilyöntejä tulee joista provosoituu aina joku liikaa, joten taitoa vaatii suodattaa ne ja keskittyä ko. aiheisiin. ....

• juuri eloisat
        kawe kirjoitti:

*muotittamisessa ole järjen hiventä.
        Meillä on perustuslaillinen sananvapaus ja sehän tässä parasta onkin. Niitä ylilyöntejä tulee joista provosoituu aina joku liikaa, joten taitoa vaatii suodattaa ne ja keskittyä ko. aiheisiin. ....

sopuisat ja monipuolisesti etenevät ketjut poistetaan ja känkkäränkät provoilut jätetään.

• yksi henkilö päättää
        juuri eloisat kirjoitti:

sopuisat ja monipuolisesti etenevät ketjut poistetaan ja känkkäränkät provoilut jätetään.

mielialojensa mukaan. Jos luit tämän aloituksen, niin saat vastauksen kysymykseesi. En syytä yhtä valvojaa, vaan varmasti jokainen tekisi samoin. Ihminen on kykenemätön hallitsemaan tunteitaan, ja se esiintyy missä työtehtävässä tahansa.

• HTZA
        yksi henkilö päättää kirjoitti:

mielialojensa mukaan. Jos luit tämän aloituksen, niin saat vastauksen kysymykseesi. En syytä yhtä valvojaa, vaan varmasti jokainen tekisi samoin. Ihminen on kykenemätön hallitsemaan tunteitaan, ja se esiintyy missä työtehtävässä tahansa.

vihdoinkin sain kahlattua tämän ketjun läpi.
        Kirjoitelkaa, mutta älkää poistako mitään, itse, antakaa sefun sen tehdä.
        Ihan kauheaa valitusta.
        Tulee 8v. lapseni mieleen, ja sen aikainen muija.
        En minä..en minäkään.. minä en ainakaan...
        En kai minä... tokko?

• laita lumikengät jalkaan
        HTZA kirjoitti:

vihdoinkin sain kahlattua tämän ketjun läpi.
        Kirjoitelkaa, mutta älkää poistako mitään, itse, antakaa sefun sen tehdä.
        Ihan kauheaa valitusta.
        Tulee 8v. lapseni mieleen, ja sen aikainen muija.
        En minä..en minäkään.. minä en ainakaan...
        En kai minä... tokko?

Mitä sinä turhaan kahlailet täällä muiden joukossa, jos ei ole mitään sanottavaa. Kritiikki on paikallaan myös valvovalle osapuolelle. Harva täällä itse mitään poistelee, muuta kuin omia vanhoja viestejään.

Onhan se melko typerää jos voi keskustella vain niin kuin chatissa, on oltava koko aika paikalla. Jos et ole, niin sillä välin keskustelut on haihtuneet poistettuna ilmaan. Keskustelun idea onkin se, että voi ottaa kantaa myöhemminkin asioihin, eikä vain viiden minuutin päästä aloituksesta.

• mielipide!!
        yksi henkilö päättää kirjoitti:

Siis tämä "yksi henkilö poistaa mielialojensa mukaan?"
        Tarkoittanet että pitäisi olla jonkinlainen sefuraati, siis useampia ihmisiä, miettimässä mitä jollekin kirjoitukselle tehdään? Valitettavasti se ei kuulosta kovinkaan käyttökelpoiselta idealta ja varmaan ymmärrät sen jos enemmän mietit sanomaasi.
        Kyllä tämä yhden sefun järjestelmä on aivan toimiva ja tietenkään kaikki sefun toimet ei voi olla jokaisen mieleen, koska Luojan kiitos meitä kirjoittajia on jos jonkinlaista ja miljoona mielipidettä joka asiasta eli väkisinkin mielipteet ovat joskus jopa täysin vastakkaiset. Ei tämä minunkaan mielipiteeni kaikkia miellytä mutta en kaadu maailomani mukana vaikka kuka vaan olisi eri mieltä.
        Tai vaikka luuta lakaisisi kokonaan pois.

• diktaattoriko
        mielipide!! kirjoitti:

Siis tämä "yksi henkilö poistaa mielialojensa mukaan?"
        Tarkoittanet että pitäisi olla jonkinlainen sefuraati, siis useampia ihmisiä, miettimässä mitä jollekin kirjoitukselle tehdään? Valitettavasti se ei kuulosta kovinkaan käyttökelpoiselta idealta ja varmaan ymmärrät sen jos enemmän mietit sanomaasi.
        Kyllä tämä yhden sefun järjestelmä on aivan toimiva ja tietenkään kaikki sefun toimet ei voi olla jokaisen mieleen, koska Luojan kiitos meitä kirjoittajia on jos jonkinlaista ja miljoona mielipidettä joka asiasta eli väkisinkin mielipteet ovat joskus jopa täysin vastakkaiset. Ei tämä minunkaan mielipiteeni kaikkia miellytä mutta en kaadu maailomani mukana vaikka kuka vaan olisi eri mieltä.
        Tai vaikka luuta lakaisisi kokonaan pois.

Kyllä ymmärtäisin sen jos diktaattori olisi vaaleissa valittu (leikillisesti). Sillä jos laitetaan joku esim. uskovainen tähän valvojaksi, niin varmasti syntyy paljon porua. Mielipiteet ovat silloin niin erilaiset muihin käyttäjiin verrattuna. Valvoja pitäisi olla sellainen puolueeton mielipiteille. Valvoisi vain ne viestit pois, jotka selvästi on keskutelupalstan vastaisia. Ei pitäisi poistaa mitään mikä vain itsestä tuntuu siltä.

Tämän tapainen valvonta johtaa juuri tuohon diktaattorivalvontaan, täällä ei viihdy kovin moni erilailla ajatteleva tuolla systeemillä. Mutta kai se on loppujen lopuksi tarkoituskin. Ei siinä kyllä kummempaa keskuteluakaan synny, pelkkää hymistyä, että onpa kiva ilma tänään.

• diktaattoriko kirjoitti:

Kyllä ymmärtäisin sen jos diktaattori olisi vaaleissa valittu (leikillisesti). Sillä jos laitetaan joku esim. uskovainen tähän valvojaksi, niin varmasti syntyy paljon porua. Mielipiteet ovat silloin niin erilaiset muihin käyttäjiin verrattuna. Valvoja pitäisi olla sellainen puolueeton mielipiteille. Valvoisi vain ne viestit pois, jotka selvästi on keskutelupalstan vastaisia. Ei pitäisi poistaa mitään mikä vain itsestä tuntuu siltä.

Tämän tapainen valvonta johtaa juuri tuohon diktaattorivalvontaan, täällä ei viihdy kovin moni erilailla ajatteleva tuolla systeemillä. Mutta kai se on loppujen lopuksi tarkoituskin. Ei siinä kyllä kummempaa keskuteluakaan synny, pelkkää hymistyä, että onpa kiva ilma tänään.

Jos olisin seriffi niin tänäänkin maanantaina lähtisi monta jonninjoutavaa tyhjää aloitusta pois ja hivakkaan.

Älkää urputtako diktaattoreista kun, ette ymmärrä diktatuurista mitään ; ) Sana on Suomessa erittäin vapaa. Palstakirjoittelussa sana on myös vapaa kun se ei loukkaa ketään henkilökohtaisesti ja siinä on keskustelua herättävä teema.

Esimerkiksi: "On se ilimoja pitänyt", vaikkakin se on hyvin suomalainen keskustelun avaus livenä se ei riitä hyvän keskustelun aloitukseksi palstalla ; )

Esimerkiksi: Äksyilijän käyttämä TYHMÄ sana ei ole kenellekään suoraan osoitettu ja se ei siis pitäisi loukata juuri sinua.

• ei minua loukkaa mikään
        korpikirjailija kirjoitti:

Jos olisin seriffi niin tänäänkin maanantaina lähtisi monta jonninjoutavaa tyhjää aloitusta pois ja hivakkaan.

Älkää urputtako diktaattoreista kun, ette ymmärrä diktatuurista mitään ; ) Sana on Suomessa erittäin vapaa. Palstakirjoittelussa sana on myös vapaa kun se ei loukkaa ketään henkilökohtaisesti ja siinä on keskustelua herättävä teema.

Esimerkiksi: "On se ilimoja pitänyt", vaikkakin se on hyvin suomalainen keskustelun avaus livenä se ei riitä hyvän keskustelun aloitukseksi palstalla ; )

Esimerkiksi: Äksyilijän käyttämä TYHMÄ sana ei ole kenellekään suoraan osoitettu ja se ei siis pitäisi loukata juuri sinua.

Minä otan vain kantaa näihin juttuihin. Kyllä itsevaltias valvoja saa aikaan melkoista hämmennystä, jos omien mielialojensa mukaan toimii. Se on ihan sama kuin, jos joku baarinpitäjä sanoisi, että sinä ajattelet erilailla kuin minä, olet sitten hiljaa, tai saat mennä muualle keskustelemaan. Mielestäni baarinpitäjän pitää poistaa vain häiritsevät asiakkaat. Täällä ei ole ollut nyt pitkään aikaan häiritsijöitä, lukuun ottamatta kerholaisia.

Jos ei poisteltaisi turhaan, niin keskustelut ajoittuisi pitemmälle ajalle, eikä menisi pelkäksi chattailuksi. Nyt voi olla melko varma, jos joku aihe herättää mielenkiintoa enemmän, niin sitä ei huomenna enää olekkaan.

ps. Minua ei loukkaa mikään. Osaan valita mihin otan kantaa ja mitä luen, enkä ala syyttelemään muita keskustelijoita. Nyt kritiikki kohdistui poistoihin ja valvonnan laatuun.

• ei minua loukkaa mikään kirjoitti:

Minä otan vain kantaa näihin juttuihin. Kyllä itsevaltias valvoja saa aikaan melkoista hämmennystä, jos omien mielialojensa mukaan toimii. Se on ihan sama kuin, jos joku baarinpitäjä sanoisi, että sinä ajattelet erilailla kuin minä, olet sitten hiljaa, tai saat mennä muualle keskustelemaan. Mielestäni baarinpitäjän pitää poistaa vain häiritsevät asiakkaat. Täällä ei ole ollut nyt pitkään aikaan häiritsijöitä, lukuun ottamatta kerholaisia.

Jos ei poisteltaisi turhaan, niin keskustelut ajoittuisi pitemmälle ajalle, eikä menisi pelkäksi chattailuksi. Nyt voi olla melko varma, jos joku aihe herättää mielenkiintoa enemmän, niin sitä ei huomenna enää olekkaan.

ps. Minua ei loukkaa mikään. Osaan valita mihin otan kantaa ja mitä luen, enkä ala syyttelemään muita keskustelijoita. Nyt kritiikki kohdistui poistoihin ja valvonnan laatuun.

...myöntää, että joskus minä loukkaannun en ole niin paksunahkainen, vaikka osaan eroittaa virtuaali- ja live-elämän.

Palstalla on luonnollisesti kaikenlaisia ihmisiä, osa tykkää heko, heko huumorista ja lyhyistä heitoista. Osa urputtaa kurjaa elämää. Osa kirjoittaa asiaa jne. Minua kiinnostavat asia aloitukset niissä tulee pitkiä kommentteja, pidän niistä.

Luonnollisesti ylireaktiot poistoissa ärsyttää ja jotkut ketjut menettävät kiinnostuksen kun ne yhtä äkkiä pätkäistään ja monia hyviä kommentteja menee poiston myötä.

Minusta poistosysteemissä pitäisi olla mahdollisuus yhden yksittäisen kommentin poiston tekoon jolloin pitkiä ketjuja säilyisi ja juttu jatkuisi.

Muistanet sen pitkän Kysymys Reilu kerholaisille-ketjun kuka oli vahtivuorossa silloin? Se sai huimat lukijamäärät ja kommentteja tuli yli kolmesataa.

Nyt emme pysty sellaiseen irroitteluun enää. Täällä on ollut muutama hyvä kiihkeä keskusteluketju menossa ja ne ovat lopahtaneet yhteen poistoon kun samalla on joukko hyviä kommentteja lähtenyt bittitaivaaseen. Siihen se keskustelu into sitten lopahtaa.

Olet oikessa harkintaa tai systeemiin muutos yksittäisten viestien poistomahdollisuus ilman saattojoukkoa ; )

• KK,

ei meitä kaikkia mikään vaivaa, ja kunnioitan, kuinka jaksat meitä edelleenkin

Omaksi ihmeeksinikin ihmettelen riitelyä, eripuraa, jota palstalla ilmenee. Kukin palstalainen kai siitä itse oman osansa ottanee, koska kukaan ei voi muuten, kuin itse viestejä lähettää.

Ilkeily ei ole terveellistä, se mustuttaa sekä maksan, että sydämen.

Palstalaisen "muka"mukavat viestit eivät lennä, muuhun kuin tuulten kantamoisiin, sinne, minne, kukaan ei niitä löydä.

• täällä kaukana

uskaltaisi sanoa, että on ihan samaa mieltä.

Riita ei sovi tänne, eihän se silti tarkoita, että ollaan samaa mieltä, mutta antaa asioiden riidella, ei niiden takana olevien ihmisten.

Niin myös, kukkaiskielelläkään ei saa ketään haavoittaa, eikä alentaa. Kaikilla meillä on oma ihmisarvomme, jota kellään ei ole oikeus väheksyä.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7622
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      109
      5301
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3536
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3527
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2574
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      356
      1530
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      65
      1373
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    Aihe