Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä molemmista, sekä mökistä ja tynnyreistä (onko olemassa halpa ja hyvä tynnyri). Rakennutamme nyt keväällä Kontion Helmi huvilan. Sekä laitamme terassille kylpytynnyrin, vaikka olemme rannalla. On sinilevää Pien Saimaalla jään alla, saamme kaivosta veden.
kokemuksia ja vinkkejä
6
761
Vastaukset
- tynnyriä minulla ei
ole ollut, mutta jokunen mökki sentään.
Minun mökit on ollu sellaisia perinteisiä kesämökkejä (ei talviasuttavia) ja se mökkeilyn ihanuus on tullut niissä koettua. Keväällä alkaa aina pihan rapsutus ja kesällä jatkuu sellainen työleiri että ei paremmasta väliä. Metsän hoitoakin on ollut yhden mökin metsäpalstalla, siinä meni selkäkin. Välilevy onkin minulta leikattu. No kun lomat vietetty ja loput kesäviikonloput istuttu mennen tullen kuumassa autossa, niin koittaa syksy jolloin mökkiä laitetaan talvikuntoon. Onneksi talvi on aina ollut mökiltä sellaista lepoaikaa, että sellasta se on mökkeily.- moneksi
Toiset nauttii siitä kun saa mökillä tehdä töitä itsensä hyväksi, ihan omaan tahtiinsa.
Mökin voi raketaa talviasuttavaksi, niin voi nauttia siitä ympäri vuoden. Tätäkin kirjoittelen juuri mökillä takkatulen lämmössä.
Kohta menen höyryävään saunaan ja käyn välillä pyörimässä puuterilumessa. Mikäs sen mukavampaa.
- ettäkö
Kylpytynnyri. Siinäkö käytte koko poppoo pesulla. Vuoron perään. Eikös tynnyrin vesi pitäis aina välillä vaihtaa. Ja lämmittää.
Jos mökki on vain kesäkäytössä eikä saunaa tai pesuhuonetta tule, suosittelen telttaa. Silleen meillä oli kun kesällä rakennettiin. Huvilateltta. Tietenkin ilman makuu-osaa. Pihalla pata ja saavi joihin pumpulla vesi. Padasta ja saavista ämpärillä sopivan lämpöistä ja puhdasta vettä telttaan ja eikun peseytymää. Suosittelen.- SANTRA
ON MEILLÄ SAUNA JA HYVÄ ONKIN, JUURI REMONTOITU. SIELLÄ KYLLÄ PESEYDYMME.
- kylpykokemusta
SANTRA kirjoitti:
ON MEILLÄ SAUNA JA HYVÄ ONKIN, JUURI REMONTOITU. SIELLÄ KYLLÄ PESEYDYMME.
Onko Sinulla kokemusta tynnyristä? Itse kuvittelin sen olevan mitä loistavin systeemi, mutta nyt kun olen sellaiseen päässyt tutustumaan niin kylpijän kuin kylpykuntoon saattajan roolissa, niin ajatukset sen itselle hankkimisesta on muuttuneet täysin.
Kokopuinen tynnyri on pidetävä aina kosteana, kuivuttuaan haristuu niin että vesi ei pysy tynnyrissä ensimmäisen vuorokauden aikana lainkaan.
Lämitys kestää useita tunteja, verrattavissa savusaunan lämmittämiseen. Lämpötilan säätökin on vähän arpapeliä.
Vain muutama ensimmäinen kylpijä voi nauttia kylvystä siten kuin kylvystä pitäisi voida nauttia, puhdistavana ja raikkaana kokemuksena. Ihmisestä irtoaa aivan käsittämätön määrä rasvaa, ihosolukkoa, hiuksia yms. joka jää kellumaan siihen lämpimän veden pintaan, sopiva ilta-aurinko paljastaa komeasti kaiken.
Eli vaativa se tynnyri on, mutta jos tietää mitä se vaatii ja hyväksyy sen, niin hienoista elämyksistä siinä voi nauttia ympäri vuoden.
- jään alla?
Oliskohan. Suursaimaalla on alkukesästä juhannukseen saakka rannoilla vihreetä mössöä. Sitä luullaan sinileväksi vaikka on puitten siitepölyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202970Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3612653Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o482410Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä302390Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581948Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181479Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121472- 721393
- 571349
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?141321