acer aspire 5520 HIDAS!:(

Raanhaart

Minulla on hieman yli vuoden vanha Acer Aspire 5520, käyttöjärjestelmänä Windows Vista Home Premium, muistiarvot 2G ja 160G.

Ongelmani on se, että kone on älyttömän hidas. En tarkoita nettiä, vaan ihan kaikki on hidasta, esimerkiksi korttipeleissä korttien siirtäminen paikasta toiseen kestää iäisyyden, kunnes näyttöön tulee esim. "spiderpasianssi ei vastaa". Tämä sama "ei vastaa" tulee vastaan mediaplayerissä, officessa, firefoxissa, internetexplorerissa, ja kaikissa muissa ohjelmissa JOKA KERTA kun konetta käytän.

Alkaa jo todella inhottamaan:( Mediaplayerissä vika on niin paha, että musiikkia pystyy vain harvoin kuuntelemaan (ja älkää sanoko että lataa winamp, sekään ei toiminut, eikä vastannut...), musiikki rätisee ja pätkii tämän hitauden takia. Biisin käynnistyksessäkin kestää jopa minuutti.

Koneeni ei kuitenkaan aina ole ollut tällainen, ja se tuli juuri "huollosta" tietokoneista tietävältä kaverilta, joka sanoi, ettei koneessa ollut virusta (poisti kaiken mahdollisen) ja otti ylimääräiset ohjelmat yms. pois. Olin jo varma, että kaikki sitten taas toimisi, mutta ei...

kiva kun takuukin on jo ummessa.

Neuvoja?? Kiitos jo etukäteen:)

6

1557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • assgerd ehdottaa

palautusosio tallella? Jos vastaus on myönteinen jompaan kumpaan kyssäriin, palauta Vista tehdasasetuksille. Meinaan vaan, että näyttis menneen pahasti juntturaan sun nykyinen Vista-asennus...
      Pääset recovery-toimintoon, kun painat yhtä aikaa Alt ja F10-näppäimiä läppärin käynnistyksen alussa, heti kun Acer-logo tulee ruudulle. (siis, jos palautus- eli PQservice-osio on vielä kiintolevyllä - muuten pitää käyttää palautus-dvd-levyjä)

• paskanen loppu

Vuoden vanha acer 5741 ja kone muuttui takuun ummettua helvetin hitaaksi. Korjaustoiminta kesti 6 tuntia ja toinen yritys yli 12 tuntia jonka jälkeen kone ei jaksanut enään käynnistyä.

• asiantuntemattomassa käytössä sekoavia ja hidastuvia Microsoftin käyttiksiä, niistä täytyy itse osata pitää huolta tai sitten käyttää helpommin ylläpidettävää järjestelmää.

• prom

Kokeile "puhdistaa kone" esim. ajamalla CClean-ohjelma.

• 140

Hei,

minulla IHAN sama vika, kone juuri vuoden vanha ja huonommassa kunnossa kun monta vuotta vanhemmat Compaqin läppärit. Olen myös tarkistanut virukset, poistanut ohjelmia yms mutta mikään ei auta, leffoja ei voi katsella, musiikkia ei voi kuunnella...rahastuksen makua. Seuraavaksi koitan asentaa tähän XP:n.

• 3G

Acer koneisiin voi tehdä uudelleenasennuksen ilman CD-levyjä.

ALT F10 näppäinten näpyttelyä heti käynnistyksen jälkeen ja Acer Recovery lähtee käyntiin ja koneen saa palautettua tehdasasetuksiin.

Huom! C-asemalta häviää täten kaikki!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      342
      4332
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      142
      2428
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2056
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1571
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1107
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      42
      1094
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      22
      1005
    8. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      999
    9. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      989
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      931
    Aihe