Katu

normisto

Olen kuullut jostakin, että katujen leveys rakennetaan normiston mukaisesti 5,50m leveäksi.
Niin ja se loppuleveys onkin rakentamisen jälkeen 5,35m.
Talvileveys on aurauksen jälkeen 4,50m, onko normisto talvella eri kuin kesällä rakennettu tien leveys.
Tämä talvileveys kapenee kauttaaltaan Kokkolan kaduilla, kaksikaistainen katukin muuttuu yksikaistaiseksi ja niin edelleen.

Onko auraukset ulkoistettu?
Minkäläisilla sopimuksilla auraustyöt teetetään, onko sovittu tuntitaksat, jos niin on kyllä sitä jonkin verran sietää kapeitakin katuja.
Jos auraus sopimuksiin kuuluu urakalla pitää tieosuudet auki normiston levyisinä, eikä niin tapahdu silloin ei sopimuksia noudateta ja myöskin valvonta aurauksen suorittamisesta puuttuu.

Kuorma-auto ja henkilöauto eivät sovi näillä kapeilla kujilla kohtaamaan kuka peruuttaa?

Vastaisiko joku kerrostaloissa asuva, siellä kun näyttää olevan tietoa asiaan kuin asiaan, joka koskee meitä omissa tönöissä asuvia.

14

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hornassa

On otettu käyttöön palkkanormisto.
      Johtajille turhia virkoja, sekä hyviä palkkoja.
      Säästetään aurauksissa, muuten rahat eivät riitä työpöydän takana istujille.

On laskettu, että kun otetaan kääyttöön uusimmat teknologiat voidaan vähentää puolet kustannuksista.

Ja kun on otettu käyttöön uusimmat tegnologiat ei enään kannata aurata kunnolla teitä, koska netistä löytyy tietoa ettei toukokuussa ole enään lunta.

Niin ja eihän nyt toki johtajat niin paljon ansaitse, esimerkiksi 20 johtajaa maksaa veronmaksajille ainoastaan noin 150000€ kuussa muut kulut ja 100 työntekijää maksaa 250000€ kuussa muut kulut eli 100000€ enemmän.
      Näinhän kuluja lasketaan ja kustannuksia perustellaan.

• jatkunee

Kävin aamukävelyllä pyörätiellä, pääsi kävelemään vaikka lunta oli ja jalat lipsui.
        Nyt sataa taas lunta, no ei haittaa kolaan pihatiet katukivetyksen reunaan saakka.

Tiedän että kun sataa enemmän lunta, joku ylemmän tahon, mutta ei sentään Jumalan palkkalistoilla oleva auraa portinkohdalle lunta, vaikka se ei sopimuksiin, eikä myöskään kaupungilta tulleisiin ohjeisiin sisälly/kuulu.

• tuo kitinä
        jatkunee kirjoitti:

Kävin aamukävelyllä pyörätiellä, pääsi kävelemään vaikka lunta oli ja jalat lipsui.
        Nyt sataa taas lunta, no ei haittaa kolaan pihatiet katukivetyksen reunaan saakka.

Tiedän että kun sataa enemmän lunta, joku ylemmän tahon, mutta ei sentään Jumalan palkkalistoilla oleva auraa portinkohdalle lunta, vaikka se ei sopimuksiin, eikä myöskään kaupungilta tulleisiin ohjeisiin sisälly/kuulu.

alkaa..

• kitisemään

• parempia säitä

• hauskaa>>

• elvyttää
        jatkunee kirjoitti:

Kaupunki on siirtänyt minulle erilaisia rasitteita, mutta siihen ei kuulu katualueen talvikunnossa pito, eikä myöskään ylimääräistä lunta saa auralla työntää minulle "kuuluvalle" alueelle eli jo kolatulle pihalta tulevalle poistumistielle, en minäkään kolaa lunta kadulle sen jälkeen, kun kaupunki on sen aurannut, enkä muulloinkaan.

http://www.kokkola.fi/liikenne/katujen_kunnossapito/fi_FI/vastuunjakotaulukko/_files/79110872079597596/default/Vastuujakotaulukko.pdf

• tontin liittymään
        elvyttää kirjoitti:

Kaupunki on siirtänyt minulle erilaisia rasitteita, mutta siihen ei kuulu katualueen talvikunnossa pito, eikä myöskään ylimääräistä lunta saa auralla työntää minulle "kuuluvalle" alueelle eli jo kolatulle pihalta tulevalle poistumistielle, en minäkään kolaa lunta kadulle sen jälkeen, kun kaupunki on sen aurannut, enkä muulloinkaan.

http://www.kokkola.fi/liikenne/katujen_kunnossapito/fi_FI/vastuunjakotaulukko/_files/79110872079597596/default/Vastuujakotaulukko.pdf

sen jälkeen kun olen kolannut lumet pois.

Asun alueella, joka kuuluu kolmos luokaan, alla lukee, tontinomistajan ei tarvitse osallistua talvikunnossapitoon.
        Omistan tontin...

Käytännössä luokittelu tarkoittaa, että I luokassa on tiukimmat määräykset, II luokassa annetaan tiettyjä
        helpotuksia ja III luokassa tontinomistajan ei tarvitse osallistua talvikunnossapitoon.

• tarvitsekkaan osallistua
        tontin liittymään kirjoitti:

sen jälkeen kun olen kolannut lumet pois.

Asun alueella, joka kuuluu kolmos luokaan, alla lukee, tontinomistajan ei tarvitse osallistua talvikunnossapitoon.
        Omistan tontin...

Käytännössä luokittelu tarkoittaa, että I luokassa on tiukimmat määräykset, II luokassa annetaan tiettyjä
        helpotuksia ja III luokassa tontinomistajan ei tarvitse osallistua talvikunnossapitoon.

mutta kyllä sinä saat kolata ne lumet omasta liittymästäsi. Sinun omia lumiahan ne on.

• keskusteluun
        tarvitsekkaan osallistua kirjoitti:

mutta kyllä sinä saat kolata ne lumet omasta liittymästäsi. Sinun omia lumiahan ne on.

Ei sinun
        tarvitsekkaan osallistua 8.2.2009 klo 20.28
        --------------------------

Älä tule tänne levittämään valeita, jos joku siirtää lunta "minun" liittymään ne lumet eivät ole minun.
        Vain taivaalta tulevan lumen minun täytyy omia ja kolata ne pois, kenelläkään muulla ei ole oikeutta siihen lunta siirellä.

• ainakin
        tarvitsekkaan osallistua kirjoitti:

aura auraa lumet pitkin katua ja jättää tätä "katulunta" meidän pihaliittymään. Usein on jopa melkein metrin mittaisia umpijäisiä lumipaakkeja odottamassa. Eipä ole asiaa autolla pihalle ennen kuin käy kolaamassa enimmät pois. Ihmettelen vaan vanhempia ihmisiä, että millä voimilla he "paakkeja" siirtävät, kun ei omatkaan voimat meinaa aina riittää...

• sinun ei tarvitse
        keskusteluun kirjoitti:

Ei sinun
        tarvitsekkaan osallistua 8.2.2009 klo 20.28
        --------------------------

Älä tule tänne levittämään valeita, jos joku siirtää lunta "minun" liittymään ne lumet eivät ole minun.
        Vain taivaalta tulevan lumen minun täytyy omia ja kolata ne pois, kenelläkään muulla ei ole oikeutta siihen lunta siirellä.

siirtää niitä lumia pois. Kukaan ei kyllä kielläkkään niitä kolaamasta. Omia on lumesi. Kaupunki on ne luovuttanut sinulle. Kysy vaan kaupungilta. Eivät halua niitä itselleen.

• kannata aurailla

Eihän silloin ole mitään todella tarpeellista liikennettäkään. Katsokaapas vaan niin maanantaiaamuna taas on tiet työmatkaliikenteelle auki. Pimppiralliin riittää tukkosempikin tie.

• puolella aina

Kuorma-auto ja henkilöauto eivät sovi näillä kapeilla kujilla kohtaamaan kuka peruuttaa?

Vastaan kysymykseen kuka peruttaa.
      Jos kuorma-auto ei sovi omalle puolelle ajorataa, siis ole hyvä ja peruuta, pitää pysyä omalla puolen tietä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      65
      4242
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4241
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      109
      2905
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      58
      2796
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2029
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1353
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1281
    Aihe