ihan näinkin hölmö kysymys... Mutta mitä lentokoneeseen päälle kun maaliskuussa lähdemme phukettiin kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa. muutoinkin jos jollain vinkkejä pitkään lentomatkaan lasten kanssa. niin kovasti kiitos!!
t.thaimaaseen ekaa kertaa
mitä päälle
14
3752
Vastaukset
- vaatteet
... lapsille lentokoneeseen, ettei kiristä ja purista. Käsitavaraoihin kannattaa ottaa mukaan hellevaatteet ja vaihtaa ne lapsille ennen kuin päästään koneesta ulos, muuten ne tukahtuu. Suomessahan on hiukan kylmempi kuin Thaimaassa. Me ollaan myös lähdössä 15.3 ja meinaan pakata hellevaatteet käsitavaroihin.
Mukavaa matkaa teille:-)- päälle vain
Kaikille päälle vaatteet, joissa on mukava olla. ei mitään kiristäviä vaatteita. Sitten tosiaan lapsille voi ottaa mukaan ne h ellevaatteet ja itsellekin tietysti kannattaisi laittaa vaikka t-paita alle ja saa sitten riisua vaikka neuletakin pois päältä. Koneissa yleensä ainakin omalla kohdalla on vetänyt vähän eli siel voi olla viileää. Ainakin ikkunapaikoissa. Onko teillä finnairin kone vai muu? jos finnairin oma kone eikä vuokraama kone niin saatte peiton myös ja tyynyn, mutta muuten joudutte ne ostamaan jos haluatte.eihän ne paljon maksa mutta tiedoksi.
Olen pahoillani muiden vastaajien puolesta, koska täällä ei aina sovi kysellä mitä haluaa ilmeisti. Mutta mukavaa ja rentouttavaa matkaa!!! Milloin lähdette? me lähdemme 9.3 ja mukana myös 6v ja sitten yksi ala-asteikäinen.
- kannattaapi
Kengiksi kannattaa ottaa sandaalit tms. Jalat "turpoaa" vähän koneessa ja jos ottaa kengät pois niin ei välttämättä mene jälkaan enää kun laittaa takaisin.
- crocksit
Paljon näkyi ainakin lapsilla noita crockseja menomatkallakin. Niihin voi laittaa matkan ajaksi lämpimät mukavat sukat ja riisua perille tullessa pois. Ja käsimatkatavaroihin kevyt vaihtovaate jonka voi vaihtaa saavuttua kentällä.
Matka on pitkä joten mahdollisimman mukavat vaatteet mitkä eivät kiristä ja purista.
- kiitoss
kiitos teille asiallisille vastaajille. Otamme siis hellevaatetta käsimatkatavaroihin ja croksit jalkaan. Tämä tieto helpotti kovasti.
Täytyy aina muistaa että nuo hölmöt vastaukset kertovat aina vastaajasta itsestään paljon...
t.innolla matkaan- m-7
Tyhmiä kysymyksiä ei ole ja eikö tämä palsta ole sitäkin varten että jaetaan tietoa toisten kesken. Toivotan teille mukavaa lomaa ja muistathan liikutella jalkoja pitkällä lentomatkalla. Me lähdemme viikon päästä :)
- katoaa oudosti
Kirjoitin eilen, että suosittelen koneeseen lenkkareita, niin että on perillä salille ja lenkille ne mukana jos pitää liikunnasta ja kevyemmät rantasandaalit ruumaan. Mikäköhän siinä viestissä oli epäasiallista...?
- MangaFani <3
Joo Että Mekin ollaan lähössä maaliskuussa :D patong beachii =D miks päivä ootte lähös?
- 22.2.2009
Olin 2007 Hua Hinissä pari viikkoa ja nyt parin viikon päästä Phuketiin kahdeksi viikoksi. Ehdottomasti paras ratkaisu on kevyet kävelykengät joilla kyllä suomen talvessa nykyään pärjää ihan hyvin ja eihän kukaan kävellen kentälle mene. Farkut ovat todella hiostavat thaimaan ilmassa joten en missään tapauksessa suosittele. Itse viimeeksi minulla oli pitkälahkeiset housut joista sai lahkeet lyhennettyä polveen saakka vetoketjulahkeilla... Toinen vaihtoehto on vaihtaa koneen vessassa shortsit jalkaan vaikka se oudolta tuntuukin. Ei se ole kuin hetken juttu ja kiität itseäsi perillä. Pitkähihaisia on maahan turha varata mukaan ellei ole menossa jonnekin viidakkoon rämpimään, niillä ei ole mitään käyttöä. Sama koskee pitkälahkeisia housuja, ei mitään toimea Thaimaassa. Muistakaa että älkää ottako yhtä vaatekertaa kummempaa mukaan thaimaahan sillä uudet vaatteet siellä maksavat erittäin siis erittäin vähän ja tulomatkalla painoraja menee helposti yli, meillä meni toissavuonna jopa 30kiloa kolmella henkilöllä yli mutta siitä selvisin hymyllä ja hyvällä huumorilla
- joskus käynyt
Laita koneeseen lapsille ja itsellesi mukavan leppoisat vaatteet. Alle t-paita ja päälle vaikka neuletakki koska koneessa on viileää. Pitkät housut ja mukavat kengät esim. tennarit ja sukat. Lentosukat kannattaa hankkia ainankin aikuisille, helpottavat turvotusta jaloissa melkoisesti.
Air europan koneella matkustaessa koneeseen ei pääse Helsingissä suoraan sisäkautta vaan on kuljettava lentokenttäbussilla koneelle ja odotettava ulkona hetken koneeseen pääsyä. Mieti itse miten vähissä vaatteissa haluat siinä tapauksessa lastesi odottelevan pakkasen sattuessa. Ei siellä Thaimaassa hetkessä kuumuuteen kuole. Matka kentältä hotellille sujuu vallan mainiosti pitkissä housuissa ja t-paidassa. Bussissa on hyvä ilmastointi ja liian pienissä vaatteissa voipi bussimatkalla tulla jopa viileä. Samoin huoneiden ilmastointeja ei kannata säätää liian viileälle. Siitäkin saa helposti kurkkunsa käheäksi vaikka ei uskoisikaan. - myay thai
Väljät puuvilla housut tai verkkarit, minä en ainakaan käytä niitä lentosukkia ihan tavalliset villasukat on ok kunhan jättää ne puristavat tennissukat alta pois, muista kipristellä aika ajoin varpaita ja pyöritellä nilkkoja, voit myös tehdä muutaman turhan vessaretken jaloitellaksesi välillä ;)näin itse vältän turvotuksen jaloissa, muutama pieni venytys ei myösään tee pahaa, vettä kannattaa myös nauttia koska ohuessa ilmassa tarvitset sitä.
- henppu
Ei välttämättä toimi kaikilla nilkkojen ja varpaiden liikuttelu estämään turvotusta.. Mulla ainakin turpoaa jalat huolestuttavan paljon liikutteli niitä tai ei.. Lentosukista on jonkin verran apua.. Riippuu ihmisestä.
Mutta päälle koneeseen ehdottomasti kiristämätöntä ja hiostamatonta.. - ihmettä
"minä en ainakaan käytä niitä lentosukkia ihan tavalliset villasukat on ok"
Eihän niitä lentosukkia minkään turvotuksen takia suositella! Ehkäisee trombin muodostusta. Siksi niitä tulee käyttää jos on noinkin pitkä immobilisaatio kuin lento Thaimaaseen. Etenkin jos on muita altisteita kuten tupakointi, ylipaino tai e-pillerit. Itse en uskaltaisi lentää ilman aspiriinia ja lentosukkia!
- on valttia
Minä laittaisin pienemmille lapsille legginsit (tai shortsit tms) ja t-paidat alle ja siihen päälle pitkät housut ja jonkun pitkähihaisen. Tällä tarkenee koneessa ja ylimääräiset saa lapsilta helposti pois koneessa ennen laskeutumista (tai heti sen jälkeen).
Mieti tuo tarkeneminen kentälle ja siirtymä koneeseen kentällä.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14911191
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424256Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352684Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041613Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?821459Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396