Ystäväni kertoili, että hänen miehensä lasten elatusmaksun laskennan yhteydessä tuli ilmi, että hänen (ystäväni) tulot vaikuttavat jotenkin tähän laskelmaan.Mielestäni tää ei voi olla mitenkään mahdollista.
Eli ystäväni mennyt naimisiin miehen kanssa, jolla on pari lasta edellisestä liitosta.
Ystävälläni ja tällä miehellä on yksi yhteinen lapsi.
Onko tää muka
9
603
Vastaukset
- ...
Ystävän tulot vaikuttavat JOS mies yrittää vedota vaimon elatusvelvollisuuteen, niin silloin on katsottava uuden vaimon tulot ja tarkistettava onko elatuksen tarpeessa.
Niin ne miehet yrittävät lusmuilla omien lasten elatuksesta irti.- vaikuttanut
minun tulot mieheni lasten elatuslaskelmassa, mikä on mielestäni oikein, minähän en periaatteessa ole taloudellisesti vastuussa hänen lapsista, jotka edellisistä suhteista.
vaikuttanut kirjoitti:
minun tulot mieheni lasten elatuslaskelmassa, mikä on mielestäni oikein, minähän en periaatteessa ole taloudellisesti vastuussa hänen lapsista, jotka edellisistä suhteista.
niin siinä tapauksessa vaikuttaa. Ei muuten.
- ei ole oikein,
että puolisoni elatusmaksujen määrään vaikuttivat myös minun tuloni. Sos.virasto katsoi, että minä pystyn elättämään omilla tuloillani puolisoni, jolloin hänen on mahdollista maksaa korkeampaa maksua lapsistaan edelliselle vaimolleen. Viime kädessähän minä siis maksan puolisoni exälle, jotta hän voi ostaa leipää lapsille. Ei tämä minusta oikein ole mutta niin asiat menivät. Ei auttanut valittaa, sillä uhkasivat ulosotolla.
- Suomiko oikeusvaltio
Mitä jos se, jonka luona lapsi on kirjoilla muuttaa yhteen miljonäärin kanssa, niin eihän sekään vaikuta elatusmaksuihin pienentävästi.
Mutta suomihan ei ole oikeusvaltio. Ja en muuten miehen meinaa puolustaa tätä saamarin suomea jonka kirjoitan tahallaan pienellä.
Jos sota syttyy, niin so long, koittakaa pärjätä.
SUOMI ON PASKA MAA.
- ex-tiukkis
Nykyisen eli uuden puolison tulot suoranaisesti eivät vaikuta laskelmaan, mutta teidän oletetaan ja lasketaan yhdessä puolitavan teidän nykyiset asumismenot. Eli käytännössä elatusvelvollisen menot ovat pienemmät ja elatuskyky suurempi kuin yksineläjänä.
- aloittaja...
Kuinka niin elatusvelvollisen asumismenot pienemmät? Mistäs tuon tietää, jokainen tapaushan on erilainen (on voitu vaihtaa asuntoa jne)
- ja jos niin miten
Puolisollani ja minulla on kolme yhteistä lasta. Hänellä on myös kolme laste edellisestä avioliitostaan. Millä matematiikalla hänen menot ovat nyt pienemmät ja elatuskyky suurempi kuin yksin eläessään?! Tosin sos.virasto on kanssasi samaa mieltä. Heidän mielestään minä voin omilla tuloillani elättää puolisoni kuten avioliittolaki sanoo, ja näin puolisoni voi omilla tuloillaan maksaa korkeaa elatusmaksua ex vaimolleen leivän ostoon lapsilleen. Kuka siis loppujen lopuksi maksaa puolisoni kaikkien kuuden lapsen elatuksen? Mielenkiintoista -minä.
- asumismenot
ja jos niin miten kirjoitti:
Puolisollani ja minulla on kolme yhteistä lasta. Hänellä on myös kolme laste edellisestä avioliitostaan. Millä matematiikalla hänen menot ovat nyt pienemmät ja elatuskyky suurempi kuin yksin eläessään?! Tosin sos.virasto on kanssasi samaa mieltä. Heidän mielestään minä voin omilla tuloillani elättää puolisoni kuten avioliittolaki sanoo, ja näin puolisoni voi omilla tuloillaan maksaa korkeaa elatusmaksua ex vaimolleen leivän ostoon lapsilleen. Kuka siis loppujen lopuksi maksaa puolisoni kaikkien kuuden lapsen elatuksen? Mielenkiintoista -minä.
ainakin pienenis jos muuttaisin uuden puolison kanssa yhteiseen asuntoon. Paitsi jos ne yli kaksinkertaistuis nykyisestä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996074
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv973049Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282853Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262115Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774