Onnellisia?

joskus edes?

niin,voitaisko joskus edes olla onnellisia jostakin mitä meillä on?

luultavasti meillä jokaisella tällä palstalla kirjoittelevilla on asiat jotenkin mallillaan, osalla vuokra-asunnossa ja osalla ikiomassa ja ja osalla velalla omassa?

itse olen puolivuokralainen eli asun asossa ja elämä on mallillaa kaikin puolin, on rahaa vuokraan ja paljon muuhunkin kuten on veljelläni joka asuu velkaomassa ja vanhemmillani jotka asuvat ikiomassa.

meillä jokaisella on erilainen elämäntilanne ja halu asumismuodon suhteen.

itse asustelen siksi puolivuokralla että olen aikoinani ikioman myytyäni tehdä ympärivuotisen kesämökin pks-alueelle...veljeni asusteli aikansa vuokralla yksityisellä ja perheen kasvaessa ja vakavaraisuudenkin hankki sitten velkaoman...

vanhempani taasen ovat sukupolvea joka ei maksanut korkoja ja asunnon hinta on yli kuusinkertaistunut viimeisten 20 vuoden aikana...he ovat olleet eläkkeellä jo vuosia ja nauttineet olostaan ja halvasta asumisestaan...pienistä 5000€/kk eläkkeistä jää rahaa kivasti vielä kaikkeen mitä ihminen vielä eläkkeellä pystyy ja haluaa.

itse saan luultavasti tänä vuonna mökkini valmiiksi ja vaihdan puolivuokra-asuntoni pienempään tai ostan hki-hanko akselilta yksiön ja asustelen mökilläni suurimman osan ajastani...töissä käyn kun jaksan koska yrittäjän voin valita pitkälti työpäivät ja kloajat...

ikää on jo sen verran että velkaa en ota....

mutta kaikkien meidän edun mukaista on jos asuminen olisi halvempaa suomessa....vaikka tietysti moni heti ajattelee toisin, mutta uskokaa että jos asuminen olisi järkihintaista ei suomessa nytkään olisi mitään hätää suurimmalla osalla kansaa...rahaa olisi jäänyt kuluttamiseen ja lompakkoon jo vuosia jokaisella, nyt suurimman osan kansaa rahat seisovat kalliissa asumisessa, niin vuokra kuin velkaomassakin....ne joilla on oma ovat hyvässä asemassa mutta heitä on kovin vähän...ja yleensä asunto nykyhinnoilla on vaippaiästä eläkeikään pankin omaisuutta....miettikääpä sitä aikaa kun asunnot maksettiin pois 10v lainoilla? sitten jäi rahaa muuhun elämiseen ja suomi pyöri aika kivasti....

tällä menolla ei pyöri pitkään, meillä ei ole mitään mitä kiinassa ei vois tehdä, palvelualat ja rakentaminen ovat ainoita jotka täällä pysyy...nokiat ja metsot menee jos haluaa...milloinkohan kone lähtee? nojoo,asian vierestä.

että näin ennen venemessuille lähtöä...katselen XO-veneiden avomallista sopivaa itselleni muuten....

3

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiat hyvin.

Odottamani hintojen lasku on käynnissä ja näyttää säästävän minulta monta kymmentä tonnia silkkaa rahaa. Olen todella tyytyväinen tilanteeseen, eikä tulisi mieleenkään moittia jonkun muun asumismuotoa, jota täällä valitettavan paljon näkee. Se on täysin järjetöntä, eikä ihminen, jolla omat asiat ovat kunnossa, koe sellaiseen minkäänlaista tarvetta.

• kerrankin ...

...tällä palstalla.

Asiat ovat juuri niin kuin kirjoitit: asumisen kalleus ei ole tavallisten suomalaisten etu.
      Emme myöskään pysty jatkossa tuottamaan tavaraa vientiin jos asuminen on hirmuhintaista.

Siksi asumisella keinottelu olisi lopetettava tai sitä olisi ainakin rajoitettava voimakkaasti.

• pienistä

eläkkeistä "pienistä 5000€/kk eläkkeistä jää rahaa", Tarkoittaa että ovat ennen eläkeelle jäädessään tienanneet 10-15,000 kuukaudessa. Käytännössä ovat eläkkeet noin puolet viimeisistä kuukausi palkoistaan.Suurin osa elää 1000-1500 euron kk eläkkeillä ja myös paljon ihmisiä alle sen ja köyhyysrajan .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5951
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe