Virkailijan ehdotus

ei hakijana enään...

Olen kuntoutustuella ja työkkärin täti lähes vaatimalla vaati etten olisi heillä jatkossa vajaakuntoisena työnhakijana.
Vastausta en siihen saanut miksi hän moista ehdotti, joten en suostunut.

Mistä moinen into lempata pois tilastoista?

10

960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunistaminen...

Tavoitteena on tilastojen kaunistaminen. Työkkäreissä on myös tulospalkkiojärjestelmä...

Suomen aidot työttömyysluvut ovat ihan toista luokkaa kuin mitä viralliset tilastot osoittavat.

• tuossa..

Kyllä vajaakuntoinen työnhakija näkyy työttömänä tilastoissa. Se tuossa on takana kun vajaakuntoisille on omat työllistämisrahat, myös palkkatukiehto parempi ja mahdollisuudet kunttouttaviin töihin osoittamiseen esim. sosiaaliseen yritykseen ym.

Kyllä virkailija oli siinä mielessä oikeassa, jos on työrajoitetta, vajaakuntoisuutta tai muuta terveyspulmaa, niin se pitää näkyä miten rajottaa mahdollista työllistymistä.

• Kummallinen tyyppi oot
        tuossa.. kirjoitti:

Kyllä vajaakuntoinen työnhakija näkyy työttömänä tilastoissa. Se tuossa on takana kun vajaakuntoisille on omat työllistämisrahat, myös palkkatukiehto parempi ja mahdollisuudet kunttouttaviin töihin osoittamiseen esim. sosiaaliseen yritykseen ym.

Kyllä virkailija oli siinä mielessä oikeassa, jos on työrajoitetta, vajaakuntoisuutta tai muuta terveyspulmaa, niin se pitää näkyä miten rajottaa mahdollista työllistymistä.

Ensinnäkin, monet työnantajat suorastaan metsästävät vajaakuntoisiksi nimettyjä, koska "niitä" (kuten eräs yrittäjä sanoi) voi kusettaa mennen tullen ja "ne" (kuten eräs yrittäjä sanoi) "ovat tosi huokeata työvoimaa".

Itse asiassa erääseen porvarisukulaiseeni menivät välit poikki, kun sain pari tuntia kuunnella hänen höpinöitään "vajaakuntoisista" ja "niiden" käytöstä.

Tarkentaisitko vielä väitettäsi palkkatukiehdon "paremmuudesta"? Siis tarkoitat että se on edullisempi työnantajalle?

Mahdollisuudet "kunttouttaviin töihin osoittamiseen esim. sosiaaliseen yritykseen ym." taas ovat tasan samat kuin kenellä tahansa muullakin, sen verran väljä lainsäädäntö on tänä päivänä.

Selittäisitkö vielä tarkemmin, missä ja miten "se pitää näkyä miten rajottaa mahdollista työllistymistä." Kyllä työnantaja siinä työhönottohaastattelussa nuo asiat itselleen selvittää.

• Koville palkoille piakkoin

-Työkkäreissä on myös tulospalkkiojärjestelmä...--

Minkälainen on tämä tulospalkkiojärjestelmä työkkäreissä? Koskeeko se kaikkia työkkärissä töissä olevia, vai vaan tiettyjä esim. vajaakuntoisten kanssa työskenteleviä? Ei kait sentään tavallisia keskusneitejä ja työkkärin siivoojia ja tilitysten tekijöitä? Vai koskeeko?

Olen erittäin kiinnostonut tästä systeemistä tietämään lisää. Voisiko olla niin, että tulevan laman aikana kannattaisi kerrankin mennä valtiolle töihin, jos kunnon tulospalkkaus toimii.

Vastauksestasi päätelleen, tulospalkkaus siis negatiivisesti,eli mitä enemmän saa työnhakijoita pois kirjoilta, sitä parempi palkkaus. Uskomattoman kiinnostavaa!

• näin on
        Kummallinen tyyppi oot kirjoitti:

Ensinnäkin, monet työnantajat suorastaan metsästävät vajaakuntoisiksi nimettyjä, koska "niitä" (kuten eräs yrittäjä sanoi) voi kusettaa mennen tullen ja "ne" (kuten eräs yrittäjä sanoi) "ovat tosi huokeata työvoimaa".

Itse asiassa erääseen porvarisukulaiseeni menivät välit poikki, kun sain pari tuntia kuunnella hänen höpinöitään "vajaakuntoisista" ja "niiden" käytöstä.

Tarkentaisitko vielä väitettäsi palkkatukiehdon "paremmuudesta"? Siis tarkoitat että se on edullisempi työnantajalle?

Mahdollisuudet "kunttouttaviin töihin osoittamiseen esim. sosiaaliseen yritykseen ym." taas ovat tasan samat kuin kenellä tahansa muullakin, sen verran väljä lainsäädäntö on tänä päivänä.

Selittäisitkö vielä tarkemmin, missä ja miten "se pitää näkyä miten rajottaa mahdollista työllistymistä." Kyllä työnantaja siinä työhönottohaastattelussa nuo asiat itselleen selvittää.

"Tarkentaisitko vielä väitettäsi palkkatukiehdon "paremmuudesta"? Siis tarkoitat että se on edullisempi työnantajalle?"

Vajaakuntoisen työllistymiseen on herkemmin palkkatuki isompi ja pidempiaikainen, jopa ns. pysyvä tuki työllistäjälle on mahdollinen.

"Mahdollisuudet "kunttouttaviin töihin osoittamiseen esim. sosiaaliseen yritykseen ym." taas ovat tasan samat kuin kenellä tahansa muullakin, sen verran väljä lainsäädäntö on tänä päivänä."

TE-toimistojen prorisoinnissa vajaakuntoisille on varattu määrärahoja työllisyystoimiin, jolloin tuota kautta on helpompi päästä kuntoututavaan työhön joko, palkkatuettuna tai esim. työkokeilu ensin ja siitä vaikka ns. tuettuun työhön. On myös omat työvoimaresurssit esim. työmarkkinoille paluuta avustamaan, työpaikan hakuun tueksi ym.

"Selittäisitkö vielä tarkemmin, missä ja miten "se pitää näkyä miten rajottaa mahdollista työllistymistä." Kyllä työnantaja siinä työhönottohaastattelussa nuo asiat itselleen selvittää."

Työllistämisen kannalta, jos on tiedot oikein ja ajantasalla ei vahigossa esim. yritetä allergista työllistää sellaiseen työhön, joka aiheuttaa herkistymistä. Etkö tiedä että tulee tosi herkästi karenssi, jos kieltäytyy työstä? Ellei etukäteen ole tiedot TE-toimistolla esim. työrajoitteesta ko. työalaan.

Periaatehan on työnhakijalle voidaan osoittaa mitä työtä vaan josta ns. kohtuudella oletetaan selviävän, eikä 3 kk ammattisuoja ole voimassa. Tuota "kohtuudella" tulkitaan usein hyvinkin tiukasti, mutta se vaihtelee eri TE-toimistoissa kyllä jonkin verran.

Voit toki olla suuttunut, mutta kuten varmasti tiedät TE-toimisto on näissä se joka määrittää ja työnantaja ottaa työhön, jos ottaa ja käyttää tukia, jos katsoo sen tarpeelliseksi ja saa niitä.

• näin..........................

Jos sinulle tulee toimeentulotuen tarvetta, niin silloin tulee olla työnhakijana työvoimatoimistossa. Tosin vajaakuntoisen tapaus voi olla toinen.

Toinen asia miksi tulee olla työnhakijana, olen eläkkeen karttuminen. Eläkettä kaiketi karttuu työttömänäkin ollessaan, että parempi pitää itsensä työttömien kirjoilla. Paremmin tietävät korjatkoot oletustani.

• lempata sinut

ulos sieltä tilastoja rumentamasta,jos haluaa
      mutta luulen ,että jos vapaaehtoisesti lähdet voi tää päätös ikävällä tavalla tulla eteesi.

Minullehan on monta ja joka kerta ehdotettu ,että en olisi työn hakijana työkkärissä ,kun en kumminkaan mihinkään töihin ikinä aioa mennä ja muutekin olen vastemielinen yhteiskunnan vapaamatkustaja.Nyt olen elinkautisella karensilla mutta mitään ttt tuen laskua ei ole tullut .luulen että jos haistatan pitkät työkkärille,niin -40% tulee heti.

• ehdotettiin

että suostuisinko olemaan vajaakuntoinen, niin voisin paremmin päästä töihin. Siis minulla on sairaus mutta se ei ole toistaiseksi haitannu elämääni

• huonommalla palkalla

Vajaakuntoisesti pääsääntöisesti työllistetään huonompiin hommiin heikommalla palkalla.

Yleensä "kovin homma" työpaikalla vajaakuntoiselle on kahvinkeitto ja kopiointi, joita esim. 'akateemiset' yleensä pitävät itselleen sopimattomina hommina.

Lisäksi joillakin työpaikalla on tilausta syntipukille tai sylkykupille, mihin hommaan vajaakuntoisen katsotaan olevan erinomaista materiaalia.

• ölölölöl

Meilläpäin on ainakin vajaakuntoisille ns."oma työkkäri" itse en siellä ole mutta kun olen ollut palkkatukityössä niin hyvin monet ovat tuolta toisesta työkkäristä olleet harjoittelemassa. Siellä "työkkärissä" ovat sellaiset jotka eivät pysty normaaliin työhön..esim.mielenterveyshenkilöt,alkoholistit,jotain vaikka selkäsairautta sairastavat. kaikkea näitä on ollut työkamuina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5585
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2966
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2624
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1986
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1449
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe