Onko antaa vinkkejä ja vihjeitä mitä tehdä ja missä käydä jos sää ei salli rantaeloa. Ensimmäistä kertaa Teneriffalle isä, äiti ja kaksi lasta (13v ja 17v). Loro Park tiedetään jo etukäteen. Ajateltu että linja-autolla voisi käydä ehkä jossain mutta saari on ihan vieras. Onko kaupungissa joitain käyntikohteita tai lähistöllä?
Pdl Cruz
9
1182
Vastaukset
- viajes
sitä aina jotain on keksinyt sadepäivänä. Tosin mun reissujen aikana ei usein niin ole käynyt. Pari kertaa olen hypännyt aamulla bussiin ja mennyt Americasiin. Siellä on ollut selkeämpää mutta tuuli voi olla joskus kova. Illansuussa olen tullut takaisin. Puertossa on ostoskeskuksia, hyviä kahviloita ja ravintoloita. Kirjakaupasta olen ostanut itselleni lukemiseksi lastenkirjoja ja helpohkoja espanjankielisiä pokkareita. Puerto ja lähiympäristö ovat kauniita pilviselläkin säällä. Olen käynyt kasvitieteellisessä puutarhassa, Taoron puistossa, olen kävellyt La Pazissa ja vaelluspolkua pitkin La Pazista rantaa pitkin itään.
Olen käynyt Teiden retkellä, saarikierroksella ja opastetulla vaellusretkellä vuorenrinteillä.
Olen jutustellut paikallisten kanssa ja tutustunut muutamiin turisteihin. Olemme viettäneet hauskoja tapashetkiä tuttavapariskunnan parvekkeella, olen käynyt kuuntelemassa elävää musiikkia kuppiloissa.. Ei ole tekemiset loppuneet. Olen ottanut myös kirjan mukaan mutta usein avaamatta on jäänyt. - Kulkurip
Puertossa on karnevaalit 15.2-1.3 silloin on paljon tapahtumia iltaisin. www.parasloma.com sivuihin kannataa myös tutustua ja bussimatkat on edullisia varsinkin jos ostatte bonokortin, kannataa ostaa 30e kortti kun teitä on neljä. Hyvää matkaa.
- Ranta&Tiainen
Meitä kiinnostaa myös samat asiat. Olemme keski-ikäisiä naisia jotka ensimmäistä kertaa Puerto Cruzissa. Lisää vinkkejä toivoisimme. Kiitos jo etukäteen.
- viajes
käydä Orotavan kaupungissa parin viikon päästä, en ole siellä vielä vieraillut kuin läpikulkumatkalla patikoimaan. Jäi vaan mieleen kapeat kadut ja bussista ja pakettiautosta lähti sivupeilit kun vähän törmäilivät :) Jos aurinko paistelee, Martianezin altailla on kiva käydä uimassa. Meressä en ole Puertossa uinut merivirtojen vuoksi. Jos menee karnevaaliaikaan, siellä on monta isoa kulkuetta kuin Riossa. Parhaiten on jääneet mieleen sardiinin hautajaiset, miesten korkkarikisat ja hauskat tanssit Charcolla. Itsekin pukeudun siellä mielelläni karnevaaliasuihin kun siellä muutkin samaa harrastavat.
- 4 keski-ikäistä
Pieniä vinkkejä kaivataan täälläkin eli missä kaupungissa ja sen läheisyydellä piipahtaa jos koko aikaa ei tarkene tai jaksa uima-altailla olla. Onko kivoja pubeja ja baareja? Pari nimeä olisi kiva tietää jo etukäteen.
- viajes
paljon vaihtoehtoja. Orotavan kaupunki, Laguna, Santa Cruz, Carachico, Icod de los vinos. Hotellien opaskansioissa on bussiaikatauluja. Itselleni tulostin Tjäreborgin ja Finnmatkojen sivuilta kohdeoppaat, niissä on paljon vinkkejä ja osoitteita. Puertossakin monet ravintolat ja kuppilat voivat välillä muuttua varsinkin jos omistajat vaihtuvat. Joten ajankohtaisimmat saa paikan päältä esim oppailta tai juuri sieltä saapuneilta.
- ookkekara
viajes kirjoitti:
paljon vaihtoehtoja. Orotavan kaupunki, Laguna, Santa Cruz, Carachico, Icod de los vinos. Hotellien opaskansioissa on bussiaikatauluja. Itselleni tulostin Tjäreborgin ja Finnmatkojen sivuilta kohdeoppaat, niissä on paljon vinkkejä ja osoitteita. Puertossakin monet ravintolat ja kuppilat voivat välillä muuttua varsinkin jos omistajat vaihtuvat. Joten ajankohtaisimmat saa paikan päältä esim oppailta tai juuri sieltä saapuneilta.
ja ravintoloita(viihtyisiä)on niin paljon, vaikea asettaa niitä paremmuusjärjestykseen. Charcolla ja sen ympäristössä on mukava istuskella ja kuunnella vaikka musiikkia.
- Mats
ookkekara kirjoitti:
ja ravintoloita(viihtyisiä)on niin paljon, vaikea asettaa niitä paremmuusjärjestykseen. Charcolla ja sen ympäristössä on mukava istuskella ja kuunnella vaikka musiikkia.
Hyviä neuvoja on tullut nuissa aikasemmissa kirjoituksisa. Las Vegasin alakerrassa aivan rannalla merivesialtaiden vieressä on Mäkkäri ja tiedän, etteivät lapset muuta kaipaa. Vanhemmille tornitalon vieressä on suomalainen JOrman baari, josta saa hyvää cappucinoa ja JOPA SUOMALAISTA RUOKAA, JOTEN ÄLKÄÄ UNOHTAKO STÄ!
- Heromuuli
Mats kirjoitti:
Hyviä neuvoja on tullut nuissa aikasemmissa kirjoituksisa. Las Vegasin alakerrassa aivan rannalla merivesialtaiden vieressä on Mäkkäri ja tiedän, etteivät lapset muuta kaipaa. Vanhemmille tornitalon vieressä on suomalainen JOrman baari, josta saa hyvää cappucinoa ja JOPA SUOMALAISTA RUOKAA, JOTEN ÄLKÄÄ UNOHTAKO STÄ!
Jälleen 4- viikkoa Puertossa viipyneenä. Jos haluatte tietoa Tenerifelta, kävelkääpä kalasataman lähellä olevaan info pisteeseen. Siellä Teille kerrotaan kaikki mitä haluatte tietää. Saatte ilmaiset kartat koko saaresta, kaupungeista, ym. paikoista. Erikoisesti kiinnostavista kohteista "Puertossa". Esim. iltaisin on erittäin monessa paikassa elävää musiikkia. Hienoja show esityksiä, ja tanssia. Charcon puistossa tapahtuu joka ilta jotakin, joskus jo iltapäivällä. Samoin Calle De Viejolla olevissa kitara bubeissa kannattaa iltaisin käydä vierailemassa kuuntelemassa espanjalaista kitaramusiikkia. Infossa neuvovat myös tämän vanhan luostarin, "Monster", joka on muutettu toimivaksi matkailukohteeksi, on erittäin mielenkiintoinen. Sinne voi jopa kävellä. Suosittelen!! Joka lauantai aamu kirpputori kauppahallin ylä- että alapihalla. On vilkasta, voit tehdä vaikka löytöjä!? Lauantai aamuisin yleensä tapahtuu jotain aallonmurtajan viereisellä hiekakentällä, kysykää siellä.
Aurikoisia lomapäiviä kaikille!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17213125
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545468Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454860Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392808Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1231989Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1141734Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1101552Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481