Glub Amigo Atlantiko

ummem

Olimme Guardalavacassa joulukuussa 2008. Olimme tyytyväisiä hotelliin ja koko paikkaan. Hotellin ympäristössä on jokunen kauppa ja torialue sekä laajemmalla alueella paikallinen kylä. Ostimme paljon musiikkia. Levyjä voi kuunnella ennen ostamista. Hotellin rannalla soittaa myös orkesteri - Luinteto Bayado - jonka levy on ostamisen arvoinen. Tuliaiseksi kannattaa viedä kaikki ylimääräiset vaatteet, kosmetiikkaa, elektroniikkaa, hygieniatarvikkeita, kyniä, koska kauppasaarto vaikeuttaa tavaroiden saantia. Kuubalaisiin ystävystyy pian rannalla ja kylällä. Hotelli on siisti ja palvelu on hyvää samoin kuin ruoka (seisovat pöydät). Iltaesityksiä ei kannata jättää väliin. Turvallinen koko perheelle. Isot uima-altaat ja upea meri. Hyvää matkaa kaikille Kuubaan!

17

2714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amigoon

      Vuokrasitteko autoa , onko niitä hyvin saatavilla vai pitäisikö tehdä varaus jo etukäteen ? Entä taksin käyttö, voiko kaikki valtion takseja vai löytyykö yksityisiä ?

      • ummem

        Ei vuokrattu autoa. Pitääpi muistaa, että tiet ovat aika huonossa kunnossa. Taxeja löytyy hotellin edestä. Tekevät kiertoajeluja, mutta sopikaa hinta etukäteen ;-)


      • jrhoffa

        taksiin vasta Holguinissa. Yksityiset eivät voi kuskata matkailijoita Cuardalavacaan, mutta Holguinista voi ottaa pimeän taksin ympäristön kiertoajeluja varten.Cuba-taksi Holguiniin noin 25 CUC.


      • jrhoffa

        Moro!

        Viimeisimmän Kuuban matkan pohjalta tarkentelen vähän tuota privaattitaksin käyttöä Cuardalavacassa.
        Holguinissa paikallinen yksityisyrittäjä vakuutti privaattitaksien käytön nykyisin onnistuvan Holguinin ja Amigo Atlanticon välillä. Seuraavana päivänä lähdimme matkaan, mutta käytännössä kiertelimme sivuteitä yli kaksi tuntia vältellen poliisien tarkastuspisteitä.Maisemat olivat tosi upeat, mutta tiet valitettavan huonoja.
        Kuskilta meinasi jo usko loppua ja aikoi hankkia minulle virallisen taksin loppumatkaksi. Pääsimme kuitenkin lopulta kävelymatkan päähän hotellista.
        Takaisin ei luvannut tulla noutamaan, vaikka alunperin niin oli sovittu. Kertoi poliisien tarkastuspisteitä olevan liikaa...
        Hinta oli muuten 35 CUCia, vain 5 CUCia vähemmän kuin virallinen taksi. Mutta olipahan elämysmatka.


    • ope43

      Hei!
      Olen menossa jouluna 09 samaan hotelliin. Millainen joulu ja uusivuosi on tässä hotellissa?

      • ummem

        Valitettavasti kävin ennen joulua ja lähden ensi vuonnakin mutta kuusi oli tuotu hotellin aulaan. Joku tietää toivottavasti enemmän.


      • Nimetön
        ummem kirjoitti:

        Valitettavasti kävin ennen joulua ja lähden ensi vuonnakin mutta kuusi oli tuotu hotellin aulaan. Joku tietää toivottavasti enemmän.

        Kiit5os viestistä, kirjoitin eilen ilman lukulaseja ja aiheena piti olla joulu eikä juolu.
        Heh, en ole lukihäiriöinen


    • leando

      Haluan lisätä vielä tuohon rantaorkesteriin yhden asian. He työskentelevät siellä tippi palkalla eli pienyrittäjinä. Peruspalkkaa ei ole eikä ilmaista työpaikka ruokaisua kuten muilla kuubalaisilla. Siksi muistutan että jos he teille lupanne jälkeen soittavat,muistattehan maksaa 2-3 cuc. Heillä on myös edessä turistikauden jälkeen pitkä työttömyys jakso ja korvausta ei makseta enää.Orkesteri on myös minun henkilökohtainen suosikki ja myös suosittelen heidän levyä ostettavaksi.Orkesterin solisti on nuori pitkä poika ja tämä orkka löytyy osoitteesta guardalavaca video.Esim.kappale Ricky who

    • carinino

      Jos olette tanssi ihmisiä niin salsa kurssit alkaa iltapäivisin 5 aikoihin ja päivällä on halukkaille yksityiskohtaista opetusta. He opettevat kyllä muunakin aikana kun opitte tanssin opettajat tunnistamaan ja opettavat muutakin kuin salsaa. Kuuba on musiikin ja tanssin suuri pieni maa.Nauttikaa musiikista ja ostakaa tuliaisiksi. Suomesta on joskus vaikea löytyy ja onhan jälkikäteen muistot tutusta musiikista omaa luokkaa aina....Palaan takaisin Kuubaan myös...

      • rgkki

        Mukavaa kuultavaa sieltä..Tiedän omasta kokomuksesta että kuka kuubalainen tahansa ilman sen kummempaa tuttavuutta on valmis opettaan salsaa jos vain itse olette halukkaita. Salsan tanssiin kun ei monta metriä tilaa tarvita.Olen tanssinut mitä ihmeellisimmissä paikoissa heidän kanssa ja kyllä se jo sujuukin. Ja mikä parasta he kyllä seuraavana vuonna tulevat tervehtimään ja kysymään uusinta kierrosta.Kuubalaisilla on tanssi ja musiikki jo verissä...


    • Lisätään tuliaislistaan vielä pari nuorison toivetta. Mb3-musiikki soittimet ja led-valolamput. Kaikille tavaroille lippalakkia myöten käyttäjät löytyy.Jos joku teitä pyytää vierailulle kotiinsa niin menkää ihmeessä. Se on kuubalaisille hyvin suuri asia saada ulkolainen vieras ja jos niitä tuliaisia ei enää ole niin kaupasta voi saippuan tai hoitoaineen ostaakin.Kun annatte lahjoja niin espanjan sanat regalo para ti eli lahja sinulle auttaa asiaa.Tuntemattomille on joskus vaikeuksia saada annetuksi.He eivät aina ymmärrä että haluamme vain antaa lahjan...

      • Yordi

        Onko kukaan ollut Amigo hotellin village-huoneessa? Missä ne sijaitsee tarkalleen?


      • n,126aamua
        Yordi kirjoitti:

        Onko kukaan ollut Amigo hotellin village-huoneessa? Missä ne sijaitsee tarkalleen?

        Minuakin kiinostaisi village huoneiston sijainti ,samoin noiden bungalowien.Joulukuussa tuonne 4kk ja rista venailua.


      • Village asukas
        n,126aamua kirjoitti:

        Minuakin kiinostaisi village huoneiston sijainti ,samoin noiden bungalowien.Joulukuussa tuonne 4kk ja rista venailua.

        Village huoneet sijaitsevat erillisissä taloissa päärakennuksen vieressä. Kussakin talossa on yhteensä 16 huonetta kahdessa kerroksessa. Minä asuin huoneessa 2213 joka oli talon 2 toisessa kerroksessa. Erinomainen huone josta hieno merinäköala. Bungalow huoneet ovat eri kokoisissa pienissä taloissa päärakennuksen "edessä" eli päärakennus jää niiden ja meren väliin. Bungalow alueella on remontti menossa eli ne ovat käytössä vain osittain.


    • jotain pientä voisi

      Juu, voihan tosiaan roudata ylimääräiset t paitansa ja muut kamat mitä ei tarvitse ja samalla maksat ylimääräisestä 10 kg 80€ Finnairille ?? niinkö ?

    • Jos pakkaa tavarat järkevästi ja käyttää käsimatkatavaroiden 8 kg hyväksi niin tuskin kaikki matkalaukun 23kg tulee "omista" tavaroista tulee täyteen. Ja voihan pakata mukaan sellaiset vaatteet joita siellä käyttää ja jättää ne sinne sitten loman loputtua (pesettää ne voi hotellissa, jos haluaa). Hygienia tuotteita on siellä myynnissä, joten niitä ei tarvi aivan kaikkia kuskata täältä asti. Allas- ja rantapyyhkeet ovat hotellin puolesta!! Hauskaa matkaa Kuubaan!!

      • lpli

        Näin kerran lomalla olessani siellä suomalaisia asuvan rantakadun varrella meren puolella mutten tiedä oliko kaikki suomalaiset majotettu sinne. Toivon että joku tarkentaisi jos tietäisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe