eli tarkoituksena olisi korvata vanhan powerin huutava 80mm tuuletin ja kotelon 120mm tuuletin uusilla, oisko kellään vinkkejä edullisista ja HILJAISISTA vaihtoehdoista? Ettei menis homma ihan päinvastaseen suuntaan melutason osalta kuin oli suunniteltu:)
mistä hiljainen tuuletin?
8
1892
Vastaukset
- Mulla
eli suosittelisin ainakin 80mm:n tuulettimeksi Papstin mallia Papst 8412N/2GL-215, hiljainenkin on, 12dB. Itelläni sellainen on jonkin aikaa ollut ja tyytyväinen siihen olen. Eikä ole hinnallakaan pilattu (omani ostin VERKKOKAUPASTA, kustansi 17,8 Eurooppaa.)
- mono
joo tuota oon itekki katellu, oulussa halvimmillaan 20€ paikkeilla, mikä kyllä kuitenkin on suhteellisen paljon noin pienestä tuulettimesta! Ja sit tuolla Finnclockers.com sivuilla valiteltiin ko. tuulettimen melusta, kuulemma "flopattaa" ikävästi, mitä ikinä lie tarkottaakaan:) Ei taida sulla olla samoja kokemuksia? Ainakin paperilla se on hiljanen, kuuleeko sitä käytännössä kuinka kauas/ollenkaan?
- Mulla
mono kirjoitti:
joo tuota oon itekki katellu, oulussa halvimmillaan 20€ paikkeilla, mikä kyllä kuitenkin on suhteellisen paljon noin pienestä tuulettimesta! Ja sit tuolla Finnclockers.com sivuilla valiteltiin ko. tuulettimen melusta, kuulemma "flopattaa" ikävästi, mitä ikinä lie tarkottaakaan:) Ei taida sulla olla samoja kokemuksia? Ainakin paperilla se on hiljanen, kuuleeko sitä käytännössä kuinka kauas/ollenkaan?
se ei pidä juurikaan ääntä, en tiedä onko sit niissä yksilöissä eroja. Mulla ainakin se lähes äänettömästi pyörii, epäilytti alussa että pyöriikö se ollenkaan =) . Kyllä se huomattavasti hiljaisempi on kuin edeltäjänsä (en edes muista merkkiä), nyt pystyy jopa hyvin nukkumaan yksiössäni tietokoneen melun vähennyttyä. Pitäs varmaan prosessorituuletinkin vaihtaa kun sen ääni kuuluu nyt selvästi...
- prooo
Mulla kirjoitti:
se ei pidä juurikaan ääntä, en tiedä onko sit niissä yksilöissä eroja. Mulla ainakin se lähes äänettömästi pyörii, epäilytti alussa että pyöriikö se ollenkaan =) . Kyllä se huomattavasti hiljaisempi on kuin edeltäjänsä (en edes muista merkkiä), nyt pystyy jopa hyvin nukkumaan yksiössäni tietokoneen melun vähennyttyä. Pitäs varmaan prosessorituuletinkin vaihtaa kun sen ääni kuuluu nyt selvästi...
www.only4pro.com
siellä on tuulettimia - mono
prooo kirjoitti:
www.only4pro.com
siellä on tuulettimia...olen katsonut sieltäkin jo moneen otteeseen:) aattelin kuitenkin ostaa jostain "lähikaupasta" niin pääsen heti värkkäämään, mutta ku ongelmana on se et en oikeen luota noihin tuulettimien mainoksiin "todella hiljainen" jne... onko jollain muulla kokemuksii tuosta Papstin 80mm 12dB tuulettimesta, onko oikeesti hiljanen?
- .....
mono kirjoitti:
Papst NGL:stä lähtee sellainen "moottorin surina" tai "flapatus" silloinkin kun tuuletin on eristetty resonoivista pinnoista ja voltteja on laskettu alas.
120 mm papst FGL toisaalta on matalilla volteilla huomattavasti hiljaisempi, asian voi helposti todeta laittamalla kummankin tuulettimen vierekkäin pyörimään minimivolteilla, NGL surisee ja FGL on hiljainen kuin kivi. - .....
mono kirjoitti:
...olen katsonut sieltäkin jo moneen otteeseen:) aattelin kuitenkin ostaa jostain "lähikaupasta" niin pääsen heti värkkäämään, mutta ku ongelmana on se et en oikeen luota noihin tuulettimien mainoksiin "todella hiljainen" jne... onko jollain muulla kokemuksii tuosta Papstin 80mm 12dB tuulettimesta, onko oikeesti hiljanen?
"ongelmana on se et en oikeen luota noihin tuulettimien mainoksiin "todella hiljainen" jne... onko jollain muulla kokemuksii tuosta Papstin 80mm 12dB tuulettimesta, onko oikeesti hiljanen?"
Eivät nämä "todella hiljaiset"/"äänettömät" tms. tuulettimet todellakaan ole hiljaisia. Varsinkin 12 voltilla ne huutavat hyvinkin äänekkäästi, ja ngl:llä tulee surinaongelma matalilla volteilla.
FGL:kään itseasiassa ei ole täysin äänetön. 3,5 voltin jännitteellä se on kohtuuhiljainen, mutta kun korva tottui matalampaan huonemeluun niin kyllä sen sen jälkeen erottaa helposti huoneen toiselle puolellekin, edellyttäen että myös HDD on vaimennettu tehokkaasti. - pettynyt
..... kirjoitti:
"ongelmana on se et en oikeen luota noihin tuulettimien mainoksiin "todella hiljainen" jne... onko jollain muulla kokemuksii tuosta Papstin 80mm 12dB tuulettimesta, onko oikeesti hiljanen?"
Eivät nämä "todella hiljaiset"/"äänettömät" tms. tuulettimet todellakaan ole hiljaisia. Varsinkin 12 voltilla ne huutavat hyvinkin äänekkäästi, ja ngl:llä tulee surinaongelma matalilla volteilla.
FGL:kään itseasiassa ei ole täysin äänetön. 3,5 voltin jännitteellä se on kohtuuhiljainen, mutta kun korva tottui matalampaan huonemeluun niin kyllä sen sen jälkeen erottaa helposti huoneen toiselle puolellekin, edellyttäen että myös HDD on vaimennettu tehokkaasti.Tuo Papstin 12dB flekti ei ole kylläkään kovin hiljainen ainakaan 12 voltilla.. 5 voltilla hädin tuskin pyörii.. Ärsyttävää nakutusta pitää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078