Lentokoneasentaja

!!!

Minkälaiset ovat olleet pääsykokeet? Kuinka vaikea on pääsykokeessa englannin osa?

7

11731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Haluaisin itse tietää saman ja sen mitä kaikkea siinä kysytää ja onko oikeasti helppo päästä läpi jos on sellainen keskiverto oppilas.

• Pääsykokeet olivat tänä vuonna ei niin helpot eivätkä kovin vaikeatkaan. Matematiikan ja fysiikan osa alueissa oli paljon tarkkaavaisuutta vaativia tehtäviä. Englannin koe oli ehkä vaikein kokeista, koska siinä oli paljon päättelyä ja tekstin soveltamista. Suomen kielen koe oli helppo, vain tekstin ymmärtäminen ja hieman tekstin soveltamista. Haastattelussa kyseltiin miksi haluaa alalle ja mitä suunnitelmia on tulevaisuudelle ja onko paljon pohjatietoa alasta ja miten suhtautuu mahdolliseen paikkakunnan muuttamiseen. Osa-alueista sai pistemääriä seuraavasti matikka/fysiikka 0-5p. englanti 0-2p. suomen kieli 0-1p. haastattelu 0-2p. Lisäksi osa-alueet pisteytettiin yhden desimaalin tarkkuudella ja jokaisesta osa-alueesta tuli saada vähintään 30% maksimipistemäärästä.

• poi18

Keskiverto oppilas pääsee kyllä, jos on motivoitunut oppilas ja haastattelijat katsovat että on kiinnostusta alalle kovasti. Englanti ei ole tärkein alalla, osassa koulussa (Vantaa Varia ainakin) lentokoneasennuksen oppimateriaali on englanniksi, joten englannin ymmärrys on oltava kelpo, että ymmärtää opetuksen. Kielioppia ei tarvitse yhtään, riittää että ymmärtää englantia kun lukee, toki koulussa voi valita lisäkursseiksi englannin kieltä. Pääsykokeessa englannin kielessä oli tänä vuonna tekstin ymmärtäminen, lue teksti vastaa onko väittämät oikein vai väärin ja ympyröi parhaiten sopiva vastaus.. esim.. Oh no, looks that there are starting to rain (ei tainnut mennä oikein mutta ymmärsitte varmaa) sitten vastausvaihtoehdot:
      Ok, i take my sun glasses.
      Ok, i take my umbrella.
      esim. tuossa oli yksi kysymys, ihan perus englanninkieltä, ei vaikeaa.

• kiinnostunut1234

Millainen koeosio oli fyskiikasta ja matiikasta?

• lentokoneasentaja

Itse pääsin lentokoneasentajaksi 7.4 keskiarvolla ja voin saanoa että kannatta ihmeesä hakea kokeet ei ole vaikeita jos minäkin pääsin niistä läpi. Ja trafi pitää aika tiukkaa kirjaa noista poissaoloista, joten js olet ihminen joka ei halua käydä joka päivä koulussa nii ei kyllä kannata hakra

• Anonyymi

Mitä minun pitäisi opiskella lukiossa

• Anonyymi

Valmistuitko? Mielenkiinnosta vaan keskiarvo bout samaa luokkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      74
      5009
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      15
      3398
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2690
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1747
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1566
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1342
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      231
      1206
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1025
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      53
      902
    Aihe