Minkälaiset ovat olleet pääsykokeet? Kuinka vaikea on pääsykokeessa englannin osa?
Lentokoneasentaja
7
11662
Vastaukset
- Nimetön
Haluaisin itse tietää saman ja sen mitä kaikkea siinä kysytää ja onko oikeasti helppo päästä läpi jos on sellainen keskiverto oppilas.
Pääsykokeet olivat tänä vuonna ei niin helpot eivätkä kovin vaikeatkaan. Matematiikan ja fysiikan osa alueissa oli paljon tarkkaavaisuutta vaativia tehtäviä. Englannin koe oli ehkä vaikein kokeista, koska siinä oli paljon päättelyä ja tekstin soveltamista. Suomen kielen koe oli helppo, vain tekstin ymmärtäminen ja hieman tekstin soveltamista. Haastattelussa kyseltiin miksi haluaa alalle ja mitä suunnitelmia on tulevaisuudelle ja onko paljon pohjatietoa alasta ja miten suhtautuu mahdolliseen paikkakunnan muuttamiseen. Osa-alueista sai pistemääriä seuraavasti matikka/fysiikka 0-5p. englanti 0-2p. suomen kieli 0-1p. haastattelu 0-2p. Lisäksi osa-alueet pisteytettiin yhden desimaalin tarkkuudella ja jokaisesta osa-alueesta tuli saada vähintään 30% maksimipistemäärästä.
- poi18
Keskiverto oppilas pääsee kyllä, jos on motivoitunut oppilas ja haastattelijat katsovat että on kiinnostusta alalle kovasti. Englanti ei ole tärkein alalla, osassa koulussa (Vantaa Varia ainakin) lentokoneasennuksen oppimateriaali on englanniksi, joten englannin ymmärrys on oltava kelpo, että ymmärtää opetuksen. Kielioppia ei tarvitse yhtään, riittää että ymmärtää englantia kun lukee, toki koulussa voi valita lisäkursseiksi englannin kieltä. Pääsykokeessa englannin kielessä oli tänä vuonna tekstin ymmärtäminen, lue teksti vastaa onko väittämät oikein vai väärin ja ympyröi parhaiten sopiva vastaus.. esim.. Oh no, looks that there are starting to rain (ei tainnut mennä oikein mutta ymmärsitte varmaa) sitten vastausvaihtoehdot:
Ok, i take my sun glasses.
Ok, i take my umbrella.
esim. tuossa oli yksi kysymys, ihan perus englanninkieltä, ei vaikeaa. - kiinnostunut1234
Millainen koeosio oli fyskiikasta ja matiikasta?
- lentokoneasentaja
Itse pääsin lentokoneasentajaksi 7.4 keskiarvolla ja voin saanoa että kannatta ihmeesä hakea kokeet ei ole vaikeita jos minäkin pääsin niistä läpi. Ja trafi pitää aika tiukkaa kirjaa noista poissaoloista, joten js olet ihminen joka ei halua käydä joka päivä koulussa nii ei kyllä kannata hakra
- Anonyymi
Mitä minun pitäisi opiskella lukiossa
- Anonyymi
Valmistuitko? Mielenkiinnosta vaan keskiarvo bout samaa luokkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait523295Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso31044Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3910- 18827
Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68800Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60724Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä44684Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es24666- 42610
Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4607