Lentokoneasentaja

!!!

Minkälaiset ovat olleet pääsykokeet? Kuinka vaikea on pääsykokeessa englannin osa?

7

10952

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Haluaisin itse tietää saman ja sen mitä kaikkea siinä kysytää ja onko oikeasti helppo päästä läpi jos on sellainen keskiverto oppilas.

• Pääsykokeet olivat tänä vuonna ei niin helpot eivätkä kovin vaikeatkaan. Matematiikan ja fysiikan osa alueissa oli paljon tarkkaavaisuutta vaativia tehtäviä. Englannin koe oli ehkä vaikein kokeista, koska siinä oli paljon päättelyä ja tekstin soveltamista. Suomen kielen koe oli helppo, vain tekstin ymmärtäminen ja hieman tekstin soveltamista. Haastattelussa kyseltiin miksi haluaa alalle ja mitä suunnitelmia on tulevaisuudelle ja onko paljon pohjatietoa alasta ja miten suhtautuu mahdolliseen paikkakunnan muuttamiseen. Osa-alueista sai pistemääriä seuraavasti matikka/fysiikka 0-5p. englanti 0-2p. suomen kieli 0-1p. haastattelu 0-2p. Lisäksi osa-alueet pisteytettiin yhden desimaalin tarkkuudella ja jokaisesta osa-alueesta tuli saada vähintään 30% maksimipistemäärästä.

• poi18

Keskiverto oppilas pääsee kyllä, jos on motivoitunut oppilas ja haastattelijat katsovat että on kiinnostusta alalle kovasti. Englanti ei ole tärkein alalla, osassa koulussa (Vantaa Varia ainakin) lentokoneasennuksen oppimateriaali on englanniksi, joten englannin ymmärrys on oltava kelpo, että ymmärtää opetuksen. Kielioppia ei tarvitse yhtään, riittää että ymmärtää englantia kun lukee, toki koulussa voi valita lisäkursseiksi englannin kieltä. Pääsykokeessa englannin kielessä oli tänä vuonna tekstin ymmärtäminen, lue teksti vastaa onko väittämät oikein vai väärin ja ympyröi parhaiten sopiva vastaus.. esim.. Oh no, looks that there are starting to rain (ei tainnut mennä oikein mutta ymmärsitte varmaa) sitten vastausvaihtoehdot:
      Ok, i take my sun glasses.
      Ok, i take my umbrella.
      esim. tuossa oli yksi kysymys, ihan perus englanninkieltä, ei vaikeaa.

• kiinnostunut1234

Millainen koeosio oli fyskiikasta ja matiikasta?

• lentokoneasentaja

Itse pääsin lentokoneasentajaksi 7.4 keskiarvolla ja voin saanoa että kannatta ihmeesä hakea kokeet ei ole vaikeita jos minäkin pääsin niistä läpi. Ja trafi pitää aika tiukkaa kirjaa noista poissaoloista, joten js olet ihminen joka ei halua käydä joka päivä koulussa nii ei kyllä kannata hakra

• Anonyymi

Mitä minun pitäisi opiskella lukiossa

• Anonyymi

Valmistuitko? Mielenkiinnosta vaan keskiarvo bout samaa luokkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      70
      17803
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      45
      5571
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      304
      2980
    4. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      45
      2766
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      181
      2533
    6. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      9
      2120
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      25
      1985
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1832
    9. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      141
      1752
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      411
      1658
    Aihe