Lentokoneasentaja

!!!

Minkälaiset ovat olleet pääsykokeet? Kuinka vaikea on pääsykokeessa englannin osa?

8

12480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Haluaisin itse tietää saman ja sen mitä kaikkea siinä kysytää ja onko oikeasti helppo päästä läpi jos on sellainen keskiverto oppilas.

    • Pääsykokeet olivat tänä vuonna ei niin helpot eivätkä kovin vaikeatkaan. Matematiikan ja fysiikan osa alueissa oli paljon tarkkaavaisuutta vaativia tehtäviä. Englannin koe oli ehkä vaikein kokeista, koska siinä oli paljon päättelyä ja tekstin soveltamista. Suomen kielen koe oli helppo, vain tekstin ymmärtäminen ja hieman tekstin soveltamista. Haastattelussa kyseltiin miksi haluaa alalle ja mitä suunnitelmia on tulevaisuudelle ja onko paljon pohjatietoa alasta ja miten suhtautuu mahdolliseen paikkakunnan muuttamiseen. Osa-alueista sai pistemääriä seuraavasti matikka/fysiikka 0-5p. englanti 0-2p. suomen kieli 0-1p. haastattelu 0-2p. Lisäksi osa-alueet pisteytettiin yhden desimaalin tarkkuudella ja jokaisesta osa-alueesta tuli saada vähintään 30% maksimipistemäärästä.

    • poi18

      Keskiverto oppilas pääsee kyllä, jos on motivoitunut oppilas ja haastattelijat katsovat että on kiinnostusta alalle kovasti. Englanti ei ole tärkein alalla, osassa koulussa (Vantaa Varia ainakin) lentokoneasennuksen oppimateriaali on englanniksi, joten englannin ymmärrys on oltava kelpo, että ymmärtää opetuksen. Kielioppia ei tarvitse yhtään, riittää että ymmärtää englantia kun lukee, toki koulussa voi valita lisäkursseiksi englannin kieltä. Pääsykokeessa englannin kielessä oli tänä vuonna tekstin ymmärtäminen, lue teksti vastaa onko väittämät oikein vai väärin ja ympyröi parhaiten sopiva vastaus.. esim.. Oh no, looks that there are starting to rain (ei tainnut mennä oikein mutta ymmärsitte varmaa) sitten vastausvaihtoehdot:
      Ok, i take my sun glasses.
      Ok, i take my umbrella.
      esim. tuossa oli yksi kysymys, ihan perus englanninkieltä, ei vaikeaa.

    • kiinnostunut1234

      Millainen koeosio oli fyskiikasta ja matiikasta?

    • lentokoneasentaja

      Itse pääsin lentokoneasentajaksi 7.4 keskiarvolla ja voin saanoa että kannatta ihmeesä hakea kokeet ei ole vaikeita jos minäkin pääsin niistä läpi. Ja trafi pitää aika tiukkaa kirjaa noista poissaoloista, joten js olet ihminen joka ei halua käydä joka päivä koulussa nii ei kyllä kannata hakra

      • Anonyymi

        Mitä minun pitäisi opiskella lukiossa


      • Anonyymi

        Valmistuitko? Mielenkiinnosta vaan keskiarvo bout samaa luokkaa


    • Anonyymi00007

      Lukekaa ilmailualan sanoja englanniksi, auttaa pääsyokeissa englannin osioissa. Lukekaa tarkkaan kysymys ja vastatkaa siihen. Älkää hätäillä missään tehtävässä. Tarkistakaa vastauksia lopuksi. Itse en päässyt ensimmäisellä kerralla, toisella sitten. Työ on ollut mielenkiintoista ja palkkaus hyvä. Onnea kokeisiin, täälä odottaa mukava ja hauska työporukka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe