Minkälaiset ovat olleet pääsykokeet? Kuinka vaikea on pääsykokeessa englannin osa?
Lentokoneasentaja
8
12480
Vastaukset
- Nimetön
Haluaisin itse tietää saman ja sen mitä kaikkea siinä kysytää ja onko oikeasti helppo päästä läpi jos on sellainen keskiverto oppilas.
Pääsykokeet olivat tänä vuonna ei niin helpot eivätkä kovin vaikeatkaan. Matematiikan ja fysiikan osa alueissa oli paljon tarkkaavaisuutta vaativia tehtäviä. Englannin koe oli ehkä vaikein kokeista, koska siinä oli paljon päättelyä ja tekstin soveltamista. Suomen kielen koe oli helppo, vain tekstin ymmärtäminen ja hieman tekstin soveltamista. Haastattelussa kyseltiin miksi haluaa alalle ja mitä suunnitelmia on tulevaisuudelle ja onko paljon pohjatietoa alasta ja miten suhtautuu mahdolliseen paikkakunnan muuttamiseen. Osa-alueista sai pistemääriä seuraavasti matikka/fysiikka 0-5p. englanti 0-2p. suomen kieli 0-1p. haastattelu 0-2p. Lisäksi osa-alueet pisteytettiin yhden desimaalin tarkkuudella ja jokaisesta osa-alueesta tuli saada vähintään 30% maksimipistemäärästä.
- poi18
Keskiverto oppilas pääsee kyllä, jos on motivoitunut oppilas ja haastattelijat katsovat että on kiinnostusta alalle kovasti. Englanti ei ole tärkein alalla, osassa koulussa (Vantaa Varia ainakin) lentokoneasennuksen oppimateriaali on englanniksi, joten englannin ymmärrys on oltava kelpo, että ymmärtää opetuksen. Kielioppia ei tarvitse yhtään, riittää että ymmärtää englantia kun lukee, toki koulussa voi valita lisäkursseiksi englannin kieltä. Pääsykokeessa englannin kielessä oli tänä vuonna tekstin ymmärtäminen, lue teksti vastaa onko väittämät oikein vai väärin ja ympyröi parhaiten sopiva vastaus.. esim.. Oh no, looks that there are starting to rain (ei tainnut mennä oikein mutta ymmärsitte varmaa) sitten vastausvaihtoehdot:
Ok, i take my sun glasses.
Ok, i take my umbrella.
esim. tuossa oli yksi kysymys, ihan perus englanninkieltä, ei vaikeaa. - kiinnostunut1234
Millainen koeosio oli fyskiikasta ja matiikasta?
- lentokoneasentaja
Itse pääsin lentokoneasentajaksi 7.4 keskiarvolla ja voin saanoa että kannatta ihmeesä hakea kokeet ei ole vaikeita jos minäkin pääsin niistä läpi. Ja trafi pitää aika tiukkaa kirjaa noista poissaoloista, joten js olet ihminen joka ei halua käydä joka päivä koulussa nii ei kyllä kannata hakra
- Anonyymi
Mitä minun pitäisi opiskella lukiossa
- Anonyymi
Valmistuitko? Mielenkiinnosta vaan keskiarvo bout samaa luokkaa
- Anonyymi00007
Lukekaa ilmailualan sanoja englanniksi, auttaa pääsyokeissa englannin osioissa. Lukekaa tarkkaan kysymys ja vastatkaa siihen. Älkää hätäillä missään tehtävässä. Tarkistakaa vastauksia lopuksi. Itse en päässyt ensimmäisellä kerralla, toisella sitten. Työ on ollut mielenkiintoista ja palkkaus hyvä. Onnea kokeisiin, täälä odottaa mukava ja hauska työporukka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483