tämäkin -.-

kjikjik

Mikä voi olla vituttavampaa kun vanhemmat käskevät pitämään kypärää kum ajaa pyörällä !! Kaikki muut kaverini saavat ajaa pyörällä ilman kypärää, ja minun vanhemmat sen kun huutavat jos en pidä kypärää ja tulee joku rangaistus. Ens vuonna pitäs mennä yläasteelle ja siellähän en rupea käyttämään kypärää enkä muulloinkaan. Mikä avuksi?!

27

2817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiuyui

Jos kaatuu niin parempi olla kypärä suojaamassa.
      Ei oo kiva kallo auki olla kun aatteli mitä muut aattelee.

• sadefds

ei olee muodikkaitaa -.-

• aasdioads
        sadefds kirjoitti:

ei olee muodikkaitaa -.-

Onko se sitten kivaa kun makaat pää halki kadulla.. näyttääkö hyvältä?

• oiyiu

• dfsahfajfakfjsajakfj
        oiyiu kirjoitti:

http://www.lifeinfozone.com/wp-content/uploads/2007/08/dirt-bike-helmet.jpg

Ruhjeet ja vuotavat polvet paranevat.
        Päävamma voi olla ikuinen tai pitkäkestoinen.

Muutenkin se on omaksi turvaksi
        http://www.pueblo.gsa.gov/cic_text/family/bike-helmet/bikehelmet.htm

siis yksinkertaisesti:
        kypäräthän on vitun rumia ja epätyylikkäitä.
        Pitää vaa osata ajaa nii hyvin että ei kaadu.
        Nii ja mitä toho vanhemmat pakottaa, riko vaik kypärä jossai kadulla sit jos ne ostaa uuden nii sit rupee valittaa vaik väristä ja huuda VOI ***** EN KÄYTÄ TOLLAST EI *********!!!!!

• oiuyui
        dfsahfajfakfjsajakfj kirjoitti:

siis yksinkertaisesti:
        kypäräthän on vitun rumia ja epätyylikkäitä.
        Pitää vaa osata ajaa nii hyvin että ei kaadu.
        Nii ja mitä toho vanhemmat pakottaa, riko vaik kypärä jossai kadulla sit jos ne ostaa uuden nii sit rupee valittaa vaik väristä ja huuda VOI ***** EN KÄYTÄ TOLLAST EI *********!!!!!

Siinä ei ajotaidot ratkaise.

Ei ne onnettomuudet johdu huonosta ajotaidosta.

• -.-
        oiuyui kirjoitti:

Siinä ei ajotaidot ratkaise.

Ei ne onnettomuudet johdu huonosta ajotaidosta.

Kyllähän kieltämättä kypärä on halpa henkivakuutus, mutta meidän koulussa pottaa käyttää n.10 oppilasta, jotka kaikki enemmän tai vähemmän kehveleitä.
        Itse kun menin yläasteelle, niin en vain laittanut kypärää enää päähäni piste.

• oiuyuio
        -.- kirjoitti:

Kyllähän kieltämättä kypärä on halpa henkivakuutus, mutta meidän koulussa pottaa käyttää n.10 oppilasta, jotka kaikki enemmän tai vähemmän kehveleitä.
        Itse kun menin yläasteelle, niin en vain laittanut kypärää enää päähäni piste.

Eli se on vaan yläasteen juttu missä luullaan että vain tyylillä ja kova jätkä asenteella pääsee eteenpäin.
        Se asenne katoaa lukioassa ja amiksessa.

• matti1235123

itsellä oli sama homma. ajoin ilman kypärää jääräpäämäisesti niin kauan kuin tuli rangaistus ja se oli kotiaresti. arestin jälkeen taas sama ja uus aresti. sit menin kävellen niin kauan kunnes sain luvan ajaa ilman kypärää.

• matti12312412

ja ala-asteen jälkeisenä lomana sain luvan jättää kypärän kun EI SILLÄ VAAN VITTU KEHTAA MENNÄ siis se vaan on nii vitun ruma ku kaikki ckattoo, kyselee, nauraa vittu mielenterveys ja elämänilo menee siinä ja kaikki ketkä sanoo "siitä on vaan sun omalle päälle hyötyä" nii heittäkää potta päähä ja baanalle mielummin kuolen tuhannesosa varmuudel kun kuljen potta pääs

• entäs jos kolautat pääsi

ja tuleekin pieni aivovamma ei vanhempien ole pakko sinua hoitaa kotona ne voi laittaa sinut loppuelämäksi jonnekkin laitokseen jossa ei ole nettejä ei yhtään mitään ja pois et pääse.Kivaa vai.Minun lapset käyttää tai fillarin vien kirppikselle ja uutta ei tule ikinä ja samoin netti lähtee kotoa pois jos homma ei pelaa.

• HERÄILES
        entäs jos kolautat pääsi kirjoitti:

ja tuleekin pieni aivovamma ei vanhempien ole pakko sinua hoitaa kotona ne voi laittaa sinut loppuelämäksi jonnekkin laitokseen jossa ei ole nettejä ei yhtään mitään ja pois et pääse.Kivaa vai.Minun lapset käyttää tai fillarin vien kirppikselle ja uutta ei tule ikinä ja samoin netti lähtee kotoa pois jos homma ei pelaa.

Itse olet idiootti. Toi on just tyypillistä kusipäisyyttä ottaa netti pois. Aina kuulee 'jos et siivoa huonettasi netti pois, jos et tee sitä netti pois, josset et tee tätä netti pois. Vittu et osaa olla noloa porukkaa aikuisissakin.

• Ihjiajhwijdhi
        HERÄILES kirjoitti:

Itse olet idiootti. Toi on just tyypillistä kusipäisyyttä ottaa netti pois. Aina kuulee 'jos et siivoa huonettasi netti pois, jos et tee sitä netti pois, josset et tee tätä netti pois. Vittu et osaa olla noloa porukkaa aikuisissakin.

Meiän mutsi ottaa pääkatkasimest sähköt pois jos en tee sitä ja tätä ja vähän totaki.

• lapset on herttasia<3

"siis se vaan on nii vitun ruma ku kaikki ckattoo, kyselee, nauraa vittu mielenterveys ja elämänilo menee siinä"

Höhö, ei se haljennut kallo asfaltille levinneenäkään varmasti mikään kovin kaunis näky ole. Ja antakaa toisten kysellä ja nauraa rauhassa. Ja on muuten elämänilo näköjään aika pienestä kiinni :DD

Vaikka pyörällä osaisi kuinka ajaa, voi silti sattua mitä tahansa ja päähän ei tarvitse kovaakaan iskua tulla, kun siitä voi seurata elinikäisiä vaurioita tai jopa kuolema.

mielummin kuolen tuhannesosa varmuudel kun kuljen potta pääs

:DDDDDDDD

Eli toisin sanoen melko varmasti kuitenkin haluat mieluummin käyttää kypärää kuin kuolla. Tuhannesosa = 0,1% ja jos sillä varmuudella mieluummin kuolisit, niin kypärän käytölle jäisi sitten prosentteja 99,9% ;)

Voi teitä lapset, ehkä tekin vielä joku päivä tajuatte.

Ihmettelen kyllä että miten tähänkin keskusteluun osallistuneet lapset voivat ikinä ajaa mopolla (jos siis sellaisesta sattuvat haaveilemaan sitten kun ikää on tarpeeksi), koska pitäähän silloinkin käyttää kypärää? Vai alkaako silloinkin itkunpillitys siitä miten "kypärä on niiin ruma ja nolo!!!1111 ".

No mutta onneksi aina voi kävellä.

• KOSKA EI KÄYTTÄNYT KYPÄRÄÄ

siinä sulle vitutuksen aihetta

• Ohramuikku

siihen että pää sai kolauksen vai siihen että auto ajoi sen rintakehän päältä???

• boi93

mä käytän pyöräilykypärää koska mun tyttöystävä pakottaa.. eikä se ole tosiaan ainoa juttu.. sateel joudun käyttään kurahousuja ja sadetakkia ja tietty kumppareit etten tuu kipeeks ja koulus juomaan piimää vaik en tykkää siit mut se on terveellistä.

• järjelläää

Itse olen aina käyttänyt kypärää, ja kyllä on kannattanut. Yksi kavereistani ei ikinä käytä, ja olen siitä hänelle huomauttanutkin. Kerran hän sitten kaatui aika pahasti, eikä ollut kaunista jälkeä. Olisis varmasti ollut paremmassa kunnossa, jos olisi kypärää käyttänyt... Oli koko pää ruvella, ja aikamoiset kivut...

• Aina kypärä!

Sulla ei selvästi ole ongelmia kun näin pienet asiat riivaa. Siisteillä urheilijoillakin on pyörän selässä aina kaiken maailman vetimet kypärä mukaanluettuna.
      Etkö oikeesti osaa ajatella vähän omilla aivoilla? voit saada pahan päävamman ilman kypärää, mutta eihän se ole mitään verrattuna siihen että Kaverisi, vain ja ainoastaan kaverisi eivät pitäisi sitä muodikkaana! Älä sitten aja ollenkaan pyörällä! Tai aja ilman kypärää luvatta, jos jotain tapahtuu, voivathan kaverisi ainakin todeta, että et vain kuollut, vaan kuolit ''tyylikkäästi'' ;);).

• 20v. poika

Itsekin tiesin jo ala-asteella, että kypärää pitäisi käyttää kaatumisen varalta, mutta yleensä se roikkui koulun pihalle ajaessa kahvassa. Muun osan matkaa pidin päässä, mutta aina ennen koulun pihalle tuloa otin pois.
      Syykin on yksinkertainen:
      En halunnut joutua koulukiusatuksi.

Muutama oppilas piti kypärää päässä vielä koulun pihalle ajaessaan, joten he olivat aina kiusaajien silmätikkuna.
      Ei todellakaan huvittanut joutua kiusatuksi kypärän takia.

Lukiossa on sentään sen verran suvaitsevaista porukkaa, että siellä voi jo vapaasti pitää kypärää ajaessaan. Tosin ei ole tarvetta pitääkään, sillä ei ole pyörää enää kun joku manne kävi nyysimässä, eikä uuteen ole varaa.

• Luepas vaan tämä

Tiedän yhden tyypin, joka sai aivotärähdyksen kaaduttuaan pyörällä ilman kypärää. Noin. 10 vuotta sen jälkeen lääkäri totesi, että hänellä on verisuonen pullistuma aivoissa ja se jouduttiin hoitamaan leikkauksella. Sen jälkeen hänestä tuli älyllisesti jälkeenjäänyt.

Eli kypärä vaan päähän.

• janna -95

Mä ainakin arvostan ihmisii, jotka käyttää kypärää pyöräillessä. Itte en omista pyörää nii en kypärää käytä.

• Ohramuikku

... miten pyörällä edes kaadutaan!? en oo ikinä kaatunu en edes lähelläkään! kai se on sillätavalla että joillakin on vähän heikko tasapaino ...

• Ohramuikku kirjoitti:

... miten pyörällä edes kaadutaan!? en oo ikinä kaatunu en edes lähelläkään! kai se on sillätavalla että joillakin on vähän heikko tasapaino ...

No esimerkiksi pyöräilet LUJAA vauhtia rakennuksen takaa ja käännyt ja törmäät johonkuhun... juuri tänään tuli jäätyä pyörän alle. Onneksi kuskille tai minulle ei käyny kovin pahasti.

• Onko se kypärä oikeasti niiiiin kamala? Luovutaan samantien turvavöistä ja heijastimistaki, siis yäk, turvavyöhän rypistää vaatteet ja heijastin tekee niihin reikiä.
      Joku jo mainitsikin, miten sitten kun olet mopokortti-iässä? Ja mopokypärähän on melkein yhtä hoopo kuin pyöräilykypäräkin.
      Mieluummin käytän kypärää ja näytän sen ajan "rumalta" mitä pyöräilen kun makaan kallo halki asfaltilla. Ja kertoo aika paljon ihmisen arvomaailmasta jos vain yksi kypärä rumentaa täysin. Vanhempasi rakastavat sinua, eivät he vittumaisuuttaan käske sitä kypärää pitää.

• ohramuikku
      • äXDee

Kaikki mun koulun urheilulliset ja suositut pitää kypärää ihan pää pystyssä. Niinku mäkin :) Mun mielest ne jotka käyttää kypärää osottaa pitävänsä itestään huolta. Yks mun luokkalainen (ei oikeestaan mikään mun ystävä siis) sai aika kauniin jäljen päähänsä kyllä kun tais sitte ajaa ilman sitä kypärää. Kyllähän sekin väitti että "mä osaan ajaa nii hyvin etten tarvii". Siis WTF?! Se ei yleensä oo ajajasta kii vaan tilanteesta (esim. liian innokas kuski)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe