vihreä kortti

matkaaja1_

En ole käynyt vihreän kortin aikaan kertaakaan venäjällä, siis riittääkö siinä venäjän tullissa näyttää toi vihreä kortti tietysti muut asianmukaiset paperit ja pitääkö keneltä olla valtakirja. Auto on pojan nimissä ja tuossa vihreässä kortissa lukee mun nimi, niin keneltä valtakirja?
Tarkoitus olisi lähteä maanantaina lähteä käymään venäjän puolella, ylitys niiralasta.

Voisko joku ystävällisesti vastata?

12

2118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakuutus

Kuulostaa aika kummalliselta jos pojan autovakuutuksessa on sinun nimi. Vihreäkortti on kansainvälinen todistus voimassaolevasta ajoneuvon liikennevakuutuksesta, joka on ainakin Suomessa ajoneuvo kohtainen. Jos sinä hait vihreänkortin vakuutusyhtiöstä, tarkista vakuutsnumero ja ja selvitä kumman vakuutuksesta on kyse. Valtakirja on hyvä olla mukana, jos ei muuten niin kaikenvaralta.

• kirjoittaja

Siis minä olen auton haltija, poika omistaja ja minun nimissä tulee vakuutusmaksut.

• Jos vihreä kortti on Sinun nimissäsi, niin silloin ainoa mahdollisuus on, että Sinä olet auton haltija. Tällöin teoriassa et tarvitse valtakirjaa. Ota kuitenkin valtakirja pojaltasi kaiken varalta!

Jos taas et ole auton omistaja tai haltija ja vihreässä kortissa on Sinun nimesi, niin käy vakuutusyhtiöstä uusi vihreä kortti, koska siinä lienee virhe.

Jos olet ollut ennen auton haltija tai omistaja ja tältä ajalta Sinulla on vanha vihreä kortti, niin siinä ei luultavasti lue voimassaolomaiden kohdalla "RUS" ja kortti ei käy Venäjällä.

Vihreän kortin numero tulee kirjoittaa tulliselvityslomakkeen etusivun oikeaan yläkulmaan.

• Svetogorskiin

oli tullut uusi lisäys että vihreän kortin voimassaoloaika täytyy merkitä tulliselvitykseen.Ei minulta kylläkään koskaan ole katsottu että mitä siinä vihreässä kortissa lukee.

• alkup.

Missä kohdin tulliselvityslomakkeessa on se kohta mihin kirjoittaa vihreän kortin numero?ja missä kohin vihreässä kortissa on se numero, mikä pitää kirjoittaa?

• alkup. kirjoitti:

Missä kohdin tulliselvityslomakkeessa on se kohta mihin kirjoittaa vihreän kortin numero?ja missä kohin vihreässä kortissa on se numero, mikä pitää kirjoittaa?

Vihreässä kortissa ei taida olla kuin yksi numero, joka ainakin minulla alkaa FIN ...

Se on sama kuin auton vakuutuksen numero.

Tulliselvityslomakkeessa tuolle numerolle ei ole erikseen merkittyä paikkaa, vaan se kirjoitetaan etusivun oikeaan yläkulmaan. Ja nyt kannattanee kirjoittaa myös vihreän kortin voimassaoloaikakin samaan paikkaan.

Varmaan jo selvisikin, että auton haltijana et teoriassa tarvitse valtakirjaa, mutta kannattaa aina pelata varman päälle. Tästä saat kätevästi tuollaisen lomakkeen: http://autoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/23e6de00ffa202771b25f77a902580c8/1234111680/application/pdf/1572045/Nettivaltakirja03.pdf tai http://www.if.fi/web/fi/commercial.nsf/noframes/C89261D893A5266BC1256CBC0035DA81/$FILE/50924i-valtakirja.pdf

• pitermees

Nuita ja tullin porukka ei mitään kysele. Esim. en kirjota pikkulappuun viisumin numeroo, mikä tarkotus matkalla ja tulliselvitykseen en kirjottele vakuutuksen numeroita.

Eilen muuten meni vennäälle minun eessä ukko jolla ei ollu rus merkintää vihreessä kortissa ja sekin pääsi läpi sanoi vaan että "toinen kerta, toinen kerta"

Että kovin on monta käytäntöö rajoilla käytössa.

• kirjoittaja
        pitermees kirjoitti:

Nuita ja tullin porukka ei mitään kysele. Esim. en kirjota pikkulappuun viisumin numeroo, mikä tarkotus matkalla ja tulliselvitykseen en kirjottele vakuutuksen numeroita.

Eilen muuten meni vennäälle minun eessä ukko jolla ei ollu rus merkintää vihreessä kortissa ja sekin pääsi läpi sanoi vaan että "toinen kerta, toinen kerta"

Kiitos teille kaikille asiallisista vastauksista!

• kohtaa olemassa
        alkup. kirjoitti:

Olen kirjoittanut etupuolen vasempaan yläreunaan tyhjään tilaan kortin numeron ja voimassaoloajan.Riippuu virkailijasta katsoovatko, mutta noin yleensä tykkäävät että on mahdollisimman paljon käsinkirjoitettua tekstiä.Oikeaan yläkulmaan olen kirjoittanut vieläkin voimassaolevan autovakuutuksen vastaavat tiedot.Jotkut tykkäävät että on heidän takia nähty mahdollisimman paljon vaivaa.

• antoikin jo
        kohtaa olemassa kirjoitti:

Olen kirjoittanut etupuolen vasempaan yläreunaan tyhjään tilaan kortin numeron ja voimassaoloajan.Riippuu virkailijasta katsoovatko, mutta noin yleensä tykkäävät että on mahdollisimman paljon käsinkirjoitettua tekstiä.Oikeaan yläkulmaan olen kirjoittanut vieläkin voimassaolevan autovakuutuksen vastaavat tiedot.Jotkut tykkäävät että on heidän takia nähty mahdollisimman paljon vaivaa.

tyhjentävän vastauksen.

• kalle
        pitermees kirjoitti:

Torfjanovkassa virkailijat ovatkin asiallisen jouheita, melko erikoistahan se olisikin vaatia tulliselvityksen kulmaan käsinkirjoitettuna sellaisia tietoja jotka selviäävät muista vaadittavista papereista.

Melko sujuvaa on kyl Torfjanovkan meininki maahantulokortin täyttömallissa, miltei pelkkä nimi riittää. Osoittanee miten tärkeänä kansainvälistä rajanylitystä jo 50 vuotta tarjonneen laitoksen virkailijat kyseistä lappua pitäävät.

• Niiralan öltsi

Niiralasta kun menee Värtsilään niin eivät vaadi mitään numeroita tulliselvityslappuun. En minä ainakaan ole ikinä laittanut eikä siitä ole ikinä huomautettu. Kirjoittavat itse vakuutuksen numeron autositoumuksen yläkulmaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      107
      6842
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      91
      5105
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3349
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3232
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      28
      2391
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1746
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1391
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1332
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1246
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1014
    Aihe