Riittävä tuomio?

mµµ

"23-vuotias tuomittiin Imatran käräjäoikeudessa huumausainerikoksesta sekä törkeästä huumausainerikoksesta 1 vuoden ja 3 kuukauden vankeusrangaistukseen. Miestä ei ole aikaisemmin tuomittu rikoksista, joten rangaistus on ehdollinen."

14

2219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyrit?

Tuomio on ensikertalaiselle aivan oikeudenmukainen.

Nyt hänen pitää vain jatkossa katsoa, että tuomio pysyy ehdollisena.

Mitä itse olisit tuominnut?

• kaappia samanverran

Ihan oikeesti, vittu nää hörhöt on saanu jo mellastaa täällä aivan liikaa. Tämmösistä hemmoistahan saahaan lukee taas uustisotsikoissa myöhemmin. Laittas vaan kivensisään tollaset. jotenkin vituttaa tollanen "hörhöpalvonta" oikeudessa.

• avohoitoo
        kaappia samanverran kirjoitti:

Ihan oikeesti, vittu nää hörhöt on saanu jo mellastaa täällä aivan liikaa. Tämmösistä hemmoistahan saahaan lukee taas uustisotsikoissa myöhemmin. Laittas vaan kivensisään tollaset. jotenkin vituttaa tollanen "hörhöpalvonta" oikeudessa.

ottamatta kantaa ko hörhön tuomioon noin yleisesti
        voit vain päätellä mihin mentiin esim konnunsuon kohdalla...avohoitoo...aahh...mikäs...sen...mukavampaaaa...

avohoidon suuntaan sehän oli osaltaan perusteena lakkauttamiselle et rikokset vähenee ja enenevälle osalle voidaan antaa avohoitoo.....hahaa..

• Minä olisin lähettänyt jätkän puoleksivuodeksi siperiaan ja ostanut muutkin vankeihoitopalvelut venäläisiltä ja samalla olisi venäjä kuitannut sillä velkaa. Suomesta voisi silloin lakkauttaa monia muitakin vankiloita ja siirtää niitä tuottavan toiminnan piiriin.
        On tutkittu että vankeustuomiot ulkomaisissa vankiloissa parantavat rikollista mieltä paremmin kuin suomalaiset vankeinhoitolat.

• mie1234

eikun saunan taakse ja.......!!!!!

• Tänne saunan taakse....

Jos paskahousu uskallat...katellaa sit kumpi tulee takas...

• Jalmari rapu

Halvallahan toi poika möi kun oli vielä tiukkaa tavaraa. No miettiköön tekosiaan. Olihan toi laulanu kiitettävästi kun istuttivat vähän aikaa putkassa.

• Teucca Kilbelaine

mikäs on sit ton vasikan lempinimi?

• tietoa asiasta

eikös putkassa istuteta pitempään jos et kerro mitään?

• suljetaan

joudutaan tulevaisuudessa kaikki tuomitsemaan ehdolliseen vankeusrangaistukseen.Vanhasen hallituksen mukaan näin saavutetaan säästöjä.Todellisuudessa seurauksena on täydellinen kaaos kun pieni rikostentekijöiden ryhmä terrorisoi yhteiskuntaa koska tietävät etteivät koskaan saa todellista rangaistusta.

• minun mielestäni

Minä jonkin verran pystyn ymmärtämään ihmistä, joka hairahtuu kokeilemaan huumeita, miksei hallussaan pitämään.
        Sen sijaan en ymmärrä niitä, jotka ansaitsevat myymällä huumeita koukkuun jääneille. He ovat kuoleman kauppiaita.
        Huumehörhöilyyn liittyy myös tavaton määrä omaisuus- ja väkivaltarikoksia, koska jollakin se annos on maksettava.
        Terveempää olisi elää ilman, mutta kai tuo koukku on tullut tännekin jäädäkseen.

• Suuri osa
        minun mielestäni kirjoitti:

Minä jonkin verran pystyn ymmärtämään ihmistä, joka hairahtuu kokeilemaan huumeita, miksei hallussaan pitämään.
        Sen sijaan en ymmärrä niitä, jotka ansaitsevat myymällä huumeita koukkuun jääneille. He ovat kuoleman kauppiaita.
        Huumehörhöilyyn liittyy myös tavaton määrä omaisuus- ja väkivaltarikoksia, koska jollakin se annos on maksettava.
        Terveempää olisi elää ilman, mutta kai tuo koukku on tullut tännekin jäädäkseen.

omaisuusrikoksista liittyy suoraan huumeiden käytön kustantamiseen.Moni on aloittanut käyttämisen kun ei ole päässyt psyykkisten ongelmiensa kanssa ajoissa hoitoon vaan on tavallaan joutunut aloittamaan hoidon itse.Eli on huumeilla tai pillereillä saanut hetkellistä apua ongelmiinsa ja jäänyt sitten koukkuun.Tällaisissa tapauksissa pitäisin henkilöä pikemminkin uhrina kuin syyllisenä.Syylliseksi katsoisin mielummin nykyisen Suomen puutteellisen sairaanhoitojärjestelmän.Toinen tekijä on että lääkäri kiireineen kirjoittaa helposti reseptin rauhoittavia lääkkeitä ja potilas on muutamassa viikossa koukussa.Koska ko. lääkkeet menettävät nopeasti tehonsa joutuu käyttäjä lisäämään annostusta ja kierre on valmis.Lääkärin määräämä annostus ei enää riitä vaan joutuu hankkimaan lisää katukaupasta.Siinä vaiheessa sitten tulevat mukaan oikeat huumeet ja peli on menetetty.Tosin vierottaminen on täysin mahdollista mutta suurin osa ei osaa tai edes halua yrittää.

• wulgar
        minun mielestäni kirjoitti:

Valistus on vaan perseestä, kun paskahuumeliberaalidemokraatit kannattavat mietoja huumeita sillä niiden käyttäjiltä/kokeilijoilta saa helposti pillua tai persettä ja siihen niiden suosio nimenomaan perustuu.
        Ei mielenterveyspotilaat lähde etsimään mitään mömmöjä tai pilveä, vaan ne ongelmat ovat tulleet jo päihteiden väärinkäytöstä.
        Todellinen syy on että jos saat jonkun kokeilemaan, niin tavaraa itoaa ja homokin saa heterolta hanuria.

• päätytään taas!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe