joo eli kerron vähän tilanteesta. Olen 18 vuotta täyttävä tyttö tässä seuraavalla vkolla.
Omaa omaisuutta on sen verran etten saa asumistukea. Kuitenkaan ei niin paljon että saisin ostettua oman kämpän, saati maksettua sähköä, vettä jne... Saisin kuitenkin isyyseläkettä joka on noin 370€/kk ja opintotukea tulee 38€/kk. Olen lukiossa.
Solukämpästä joutuisin maksaan n. 200€/kk jolloin rahaa elämiseen jäisi n.170€/kk.
ainoa vaan että solukämppiin yms on kahden vuoden jonot.
Äiti siis heittää mut periaatteessa ulos. Jos jään kotiin asumaan hän vaatii maksamaan 400€/kk hänelle.
Eli ihan mitä tahansa ideoita ja mitä teen? Oon niin pulassa ja itkenytkin kohta asiasta pari päivää...
tosi paha ongelma
6
1146
Vastaukset
- kannattaaa
mennä sinne soluasuntojen välittäjälle ja kunnan/kaupungin sossuun juttelemaan asiasta ja kertoa suoraan mikä on tilanne elikä olet lentämässä kotoo pihalle, äläkä tyydy vastaukseen "kattellaan" ei muuta kuin härkää sarvista ja tulta päin, kyllä se siitä.
- ....
"Ihana" mutsi sulla. Tuossa tilanteessa kannattaa varmaan mennä keskustelemaan sossutanttojen kanssa, niillä on kokemusta samantapaisista tilanteista.
- Vuokrannut
Opintolainaa tietenkin töihin väh kesäksi lainallahan pääosa porukoista jossain vaiheessa ainakin opiskelee omaisuus toisijaisesti realisoitavaksi jos voi.
- että...
Se mitä saat nyt, ei ole se mitä saat kun muutat kotoa pois. Asumistukea nyt et muutenkaan saisi, koska olet opiskelija, mutta opiskelijan asumislisää luultavasti kyllä.
Suosittelen vierailua Kelaan. - sosiaalitoimiston puoleen
he voivat auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193194Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o702723Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342616Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582138- 491699
- 831668
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181659Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131651- 571539