Ehdottaisin, että otettaisiin porukalla Tornion ABC:n rahtaritilan puute esille. Matkanjohtajille on tilat, niitä ei kuulema vartian mukaan käytetä lainkaan. Mutta meitä rahtareita sinne ei päästetä. Siellä on kunnon lepotila telkkari yms..
Josko tarpeeksi moni kysyy miksi ei ole rahtareille lepotilaa, auttaisikohan se asiaa?
Tietenkin meistä on haittaa kun pysäköimme heidän markettinsa parkkipaikalle, jopa ostamme sieltä ruokaa ja käymme kuppilassa.
Tässä olisi aihetta asialliselle keskustelulle!
Bonusta vallan tyrkytetään
ABC Tornio poikotoi rahtareita
29
6549
Vastaukset
- jaloillasi
käy nesteellä, siellä on rekkaparkki.
- abc nesteessä
Niin se varmaan on auki 24h
- Rahtari-82
abc nesteessä kirjoitti:
Niin se varmaan on auki 24h
Lahdessa Renkomäen ABC on ihan samanlainen.... Ikkuna paku kuskeille on hyvät tilat mitä ei käytetä, mut rahtareita sinne ei päästetä....
- rahtareilla
Rahtari-82 kirjoitti:
Lahdessa Renkomäen ABC on ihan samanlainen.... Ikkuna paku kuskeille on hyvät tilat mitä ei käytetä, mut rahtareita sinne ei päästetä....
ole mukana oma makuuhuone siinä kuskin penkin takana, mikä velvollisuus huoltoasemilla on järjestää teille ilmainen hotelli huone.
- kopissakaan
rahtareilla kirjoitti:
ole mukana oma makuuhuone siinä kuskin penkin takana, mikä velvollisuus huoltoasemilla on järjestää teille ilmainen hotelli huone.
Juu kyllä siinä hyvä makuupeti on, mutta siinä ei ole vessaa, ei suihkua, kaikilla ei ole telkkaria...vaan bussikuskeille on tarjolla, eivätkä nämä hyväkkäät edes käytä niitä. Harvinaista se kyllä onkin että bussikuski kesken reissun menisi suihkuun...ei, kyllä ne yön yli reissussa olevat lankkiperseet jossain hotellissa yöpyvät tai kulkevat välissä laivalla, siellä saavat hytin jossa on suihku. Rahtimiehet kun yöpyvät siinä "omassa hotellissa" eivät pääse suihkuun ellei joku ystävällinen huoltamoyrittäjä sitä tarjoa. Jos bussikuskien taukotila on hyvin vähällä käytöllä, annettakoon rahtarienkin käyttää sitä ettei mene ihan hukkaan koko paikka.
- porissa
Rahtari-82 kirjoitti:
poriporipori,voihan tikkula
- Bussiammattilainen
Ehkä rahtareitten jäljiltä on mennyt viemärit tukkoon.
Siksi on mukavampi päästää taukohuoneeseen siistejä bussikuskeja.
Pitäähän se jokin kvaliteetti olla.
Ps. Boikotoi on oikea kirjoitusasu. Tuo poikotoi lienee joku savolainen pilkkitermi- ykstoinenmikkovaan
Kyllä ihan rahtarikin pääsee tiloihin jos osaa käyttäytyä..ainakin jos on jonkin kilpakaluston kuski.
Terveisni tornio toivottaa tervetulleeksi.
no jooh kieltämättä jonkun kilpatallin rekan kuski on yleensä vähän muutakin kuin pelkkä rahtitollo. - yrjö jaakonpoika
3kk sitten kainuusta masalaan muuttanut tadilainen
- PAskasakkia!
PAskasakkia!
- rr
hirtä ittes.. paskasakkia kirjoittaja...
- ökjt
rr kirjoitti:
hirtä ittes.. paskasakkia kirjoittaja...
Kyllä on porukka piloille hemmoteltua. Itse aloittelin 35 vee sitten eikä suihkuja ollut taukopaikoilla kun Mustionsuon grillillä. Jos oikein muistan. Mutta toi että tilojen rakentaminen on tullut kalliiksi. Varmana totta ja totta on myös että ABC-ketju ottaa kaikki takasin erinomaisen korkeilla hinnoilla.
- Päätäsi!
Mikään tai kukaan ei velvoita abc asemia tarjoamaan rekkamiehille taukotiloja. Kyseessä on ilmainen etu joka löytyy suurimmalta osalta abc asemia. On kuitenkin sellaisia asemia joiden pihalla ei ole tilaa rekoille, näin ollen ei ole katsottu tarpeelliseksi järjestää taukotiloja rekkamiehille kun ei ne siihen pihaan kuitenkaan mahdu. Joten, pysytään pois niiltä asemilta joissa sitä rekkaparkkia ei ole. Oletteko muuten koskaan miettineet miten helvetin kalliiksi abc asemille on tullut noiden rekkaparkkien rakentaminen, maansiirtotyöt, maamassat, asfaltit, viemäröinti ym. Puhutaan todella isoista rahoista! Katsokaa peiliin, vähän nöyryyttä kun mangutte lisää ilmaisia etuja! Minä en ainakaan "poikotoi" tornion abc asemaa, en ole siellä koskaan käynyt enkä käy, se ei ole boikotointia vaan menen mieluummin tornion tai kemin nesteelle joissa on rekkaparkki.
- pönttökuski
asiaa puhut,ollaan kiitollisia niihin mestoihin joihin meidät toivotetaan tervetulleeksi ja yritetään käyttäytyä fiksusti siellä.
- Hattu kouraan.
Kyllä meidän pitää olla kiitollisia ABC ketjulle, sen myötä myös kilpailijat ovat havahtuneet rakentamaan isoja liikennemyymälöitä joissa kunnon rekkaparkit.
- huolto aseman siivooja..
Hattu kouraan. kirjoitti:
Kyllä meidän pitää olla kiitollisia ABC ketjulle, sen myötä myös kilpailijat ovat havahtuneet rakentamaan isoja liikennemyymälöitä joissa kunnon rekkaparkit.
vielä teille kuraperseille,paskotta pöntöt täyteen huoltoasemilla,sit teille pitäs vielä olla rahti paikkoja.ei kiitos rahtareille.paskokaa ne kurapaskat niille p-paikoille niin kun ennenkin,taidatta paskova renkaan juureen,siltähän noi p-paikat näyttää,rahtarin paskaa keskellä asfalttia,sikoja olette ette muuta tartte kun ne p-paikat ja ei huoltoasemia rahtareille......
- rr
huolto aseman siivooja.. kirjoitti:
vielä teille kuraperseille,paskotta pöntöt täyteen huoltoasemilla,sit teille pitäs vielä olla rahti paikkoja.ei kiitos rahtareille.paskokaa ne kurapaskat niille p-paikoille niin kun ennenkin,taidatta paskova renkaan juureen,siltähän noi p-paikat näyttää,rahtarin paskaa keskellä asfalttia,sikoja olette ette muuta tartte kun ne p-paikat ja ei huoltoasemia rahtareille......
on tainnu venakot olla viikon makoilemas.. pitäähän jonku paskahommat tehä..
- Ekivainaa
Juu taas vaan nöyryyttä ja anteeksipyytelemistä omasta olemassaolosta. Kyllähän se ikävää on että ollaan tuolla tiellä tukkimassa liikennettä ja tarvitaan paljon tilaa parkkipaikoilta. Että anteeksi vaan iso ABC ketju ja kaikki maailman ihmiset että ollaan olemassa.
- Auto-
huolto aseman siivooja.. kirjoitti:
Anteron suusta tulee niin feikkiä niin feikkiä. Älkää kollegat alentuko tällasille vastaileen, vaikka itse sen teinkin.
- tilaa yöpyä...
ne ostaakin enemmän.
- juyhbutruh
siinäpä muutama hyvä syy kiertää kaukaa moiset mestat.
-vain äärimmäisessä hädässä alennun käyttämään ABC:n "palveluita" mutta vielä tänä vuonna ei ole niin huonosti mennyt että yhdellekään aakkosasemalle olisi tarvinnut stopata. - Sama juttu täällä.
juyhbutruh kirjoitti:
-vain äärimmäisessä hädässä alennun käyttämään ABC:n "palveluita" mutta vielä tänä vuonna ei ole niin huonosti mennyt että yhdellekään aakkosasemalle olisi tarvinnut stopata.Saanut todella huonoa kohtelua ja palvelua ABC-Asemilla. Uskollisesti olen yrittänyt aina vaan itselle toistella, että se on tilapäistä sattumaa.
Nyt meni kuppi nurin Karkkilan Masuuni ABC muutama päivä sitten menin syömään ja tilasin ruokaannkoksen listalta. Sellainen nuori vaalea neito toi annoksen pöytään ja paiskasi sen niin kuin koiralle, että kastike lensi pöydälle.
Ei anteeksipyyntöä ei pyyhkimistä. Pyyhin itse pöydän ja söin puolikylmän annoksen ja lähdin menee. Hyvästi ABC, jos jonkun henki on kysymyksessä, niin sitten on kait poikettava. On turha mainita, että en itse käyttäydy kohteliasti.
30 vuotta tienpäällä ulkomailla ja kotimaassa, on opettanut tapoja ja myös muistamaan mukavat taukopaikat, vaikka eväs olisi siellä hiukan kalliimpaakin. - huomaa
Sama juttu täällä. kirjoitti:
Saanut todella huonoa kohtelua ja palvelua ABC-Asemilla. Uskollisesti olen yrittänyt aina vaan itselle toistella, että se on tilapäistä sattumaa.
Nyt meni kuppi nurin Karkkilan Masuuni ABC muutama päivä sitten menin syömään ja tilasin ruokaannkoksen listalta. Sellainen nuori vaalea neito toi annoksen pöytään ja paiskasi sen niin kuin koiralle, että kastike lensi pöydälle.
Ei anteeksipyyntöä ei pyyhkimistä. Pyyhin itse pöydän ja söin puolikylmän annoksen ja lähdin menee. Hyvästi ABC, jos jonkun henki on kysymyksessä, niin sitten on kait poikettava. On turha mainita, että en itse käyttäydy kohteliasti.
30 vuotta tienpäällä ulkomailla ja kotimaassa, on opettanut tapoja ja myös muistamaan mukavat taukopaikat, vaikka eväs olisi siellä hiukan kalliimpaakin.että kesän kiireaikana on kaikissa taukopaikoissa selvä alimiehitys mutta nimenomaan ABC-asemilla on tilanne pahin. Jahka syksy saa rupeaa taas rahtarinkin rahat kelpaamaan. Nyt kannattaa panna muistiin missä meidät kanta-asiakkaat huomioidaan kiireessäkin
- freeeeee
juyhbutruh kirjoitti:
-vain äärimmäisessä hädässä alennun käyttämään ABC:n "palveluita" mutta vielä tänä vuonna ei ole niin huonosti mennyt että yhdellekään aakkosasemalle olisi tarvinnut stopata.Kyllä mielestäni ABC ketju on tiennäyttäjä miten olisi muidenkin asemien pitänyt käyttäytyä 20 vuotta jo sitten: ILMAISET suiku/saunatilat,jopa pyykinpesukoneet,kuivausrummut,ilmaiset nettiyhteydet,isot pihat (ei tarvi olla ässällä henkilövaunujen seassa,tässä vain muutama esimerkki?
Sitten kun ruuasta puhutaan,niin olen myös ulkomailla että kotimaassa silmäillyt tilannetta asemilla,täytyy todeta että ylpeänä suomalaisena syön ABC:n rauhallisessa tilavassa asemassa ruokaani ja aina olen saman kohtelun saanut kuin muutkin ihmiset? Olenko kenties siistimpi?
Tietekin NYKYÄÄN (3 vuoden sisällä) on ilmestynyt suomeen tasokkaita TB ym. asemia, mutta nekin sai "potkua" vasta ABC "uhasta!"
Oiken naurattaa kun mennä vuosina syötiin rasvasta lihapiirakkaa jossain Taavetin harvinaisessa yöbaarissa ja oltiin niin rekkakuskeja kun silmät punasina löysi 400km ajon jälkeen tuon ainokaisen rasvabaarin.
MIETTIKÄÄ pojat ketä varten nuo tilat(paitsi Tornio) on tehty? Ainakin minulle ne toi melkoisen helpotuksen kun yötäpäivää olivat auki ja sauna oli kuumana,eri asia voi olla jollekkin päivävuorolaiselle joka on löytänyt jonkun paikallisen Helvin Baarin missä tarjoillaa joka päivä herkulliset lihapullat kello 11.00-12.30. - traktorilla
freeeeee kirjoitti:
Kyllä mielestäni ABC ketju on tiennäyttäjä miten olisi muidenkin asemien pitänyt käyttäytyä 20 vuotta jo sitten: ILMAISET suiku/saunatilat,jopa pyykinpesukoneet,kuivausrummut,ilmaiset nettiyhteydet,isot pihat (ei tarvi olla ässällä henkilövaunujen seassa,tässä vain muutama esimerkki?
Sitten kun ruuasta puhutaan,niin olen myös ulkomailla että kotimaassa silmäillyt tilannetta asemilla,täytyy todeta että ylpeänä suomalaisena syön ABC:n rauhallisessa tilavassa asemassa ruokaani ja aina olen saman kohtelun saanut kuin muutkin ihmiset? Olenko kenties siistimpi?
Tietekin NYKYÄÄN (3 vuoden sisällä) on ilmestynyt suomeen tasokkaita TB ym. asemia, mutta nekin sai "potkua" vasta ABC "uhasta!"
Oiken naurattaa kun mennä vuosina syötiin rasvasta lihapiirakkaa jossain Taavetin harvinaisessa yöbaarissa ja oltiin niin rekkakuskeja kun silmät punasina löysi 400km ajon jälkeen tuon ainokaisen rasvabaarin.
MIETTIKÄÄ pojat ketä varten nuo tilat(paitsi Tornio) on tehty? Ainakin minulle ne toi melkoisen helpotuksen kun yötäpäivää olivat auki ja sauna oli kuumana,eri asia voi olla jollekkin päivävuorolaiselle joka on löytänyt jonkun paikallisen Helvin Baarin missä tarjoillaa joka päivä herkulliset lihapullat kello 11.00-12.30.sitä lietelantaa pellolle ja käy siinä maajussien ABC :llä juomassa pikkukahvi
- kasvua?
traktorilla kirjoitti:
sitä lietelantaa pellolle ja käy siinä maajussien ABC :llä juomassa pikkukahvi
mutta avauksesi kertoo paljon kuinka "paljon" olet kuljetusalaa nähnyt?
Olen maatilan hoitajiakin nähnyt varmasti ABC:llä mutta kait nuokin ihmisiä on?
Kerro nyt jotain oleellista asiasta jos """KOKEMUS""" riittää?
Mielestäni kerroin ihan oikeasti KOKEMUKSIINI! perustuvat tosi tarinat! Kyllä voin myös vastata kirjoituksiin vaikka PANSSARIVAUNU,kuten armejassa opetettiin sanomaan mahdollisimman raskasta jos ei tiennyt oikeaa vastausta? - eikä ilmaista lounasta
freeeeee kirjoitti:
Kyllä mielestäni ABC ketju on tiennäyttäjä miten olisi muidenkin asemien pitänyt käyttäytyä 20 vuotta jo sitten: ILMAISET suiku/saunatilat,jopa pyykinpesukoneet,kuivausrummut,ilmaiset nettiyhteydet,isot pihat (ei tarvi olla ässällä henkilövaunujen seassa,tässä vain muutama esimerkki?
MIETTIKÄÄ pojat ketä varten nuo tilat(paitsi Tornio) on tehty? Ainakin minulle ne toi melkoisen helpotuksen kun yötäpäivää olivat auki ja sauna oli kuumana,eri asia voi olla jollekkin päivävuorolaiselle joka on löytänyt jonkun paikallisen Helvin Baarin missä tarjoillaa joka päivä herkulliset lihapullat kello 11.00-12.30.Kyllä se rahtarisaunan ja kentän hinta on aakkosasemien tuotteitten hinnassa maksettava. Ilmaisia lounaita ei ole eikä tule. Ollaan kai me melko iso ryhmä kävijöitä jos vuositasolla ajatellaan, eli aika monta euroa sinne kannetaan kahvia ja ruokaa joka päivä ostettaessa.
- freeee
eikä ilmaista lounasta kirjoitti:
Kyllä se rahtarisaunan ja kentän hinta on aakkosasemien tuotteitten hinnassa maksettava. Ilmaisia lounaita ei ole eikä tule. Ollaan kai me melko iso ryhmä kävijöitä jos vuositasolla ajatellaan, eli aika monta euroa sinne kannetaan kahvia ja ruokaa joka päivä ostettaessa.
Kyllä myönnän ettei se periaatteessa ole ilmainen,mutta monesti syön sen aamupalan/lounaan/illallisen tai yhden noista kyseisellä asemalla.
Kyllä se jossain kuitenkin ostaa tuon ruuan,niin miksei asemalla jos muutkin pavelut lähellä? Toiseksi,voit EDELLEEN ajaa pihaan ja mennä saunaan(monesti vielä pestä vaatteet/kuivata) sen jälkeen poistua alueelta ilman että senttiäkään on kadonnut lompakosta!
Itse kyllä omistan sen verran "sydäntä" että ne muutamat eurot tiputan ennemmin paikkaan jossa edes hieman huomioidaan kuskeja?
Omistan Saunalahden puhelinliittymän,se tarjoaa minulle tällähetkellä hyvän itselle sopivan liittymän,mutta olen tilanteen vaatiessa valmis vaihtamaan!!
- samalla lailla
eli eikös sitä sillo piä poikotoija takaisin sitä kyseessä olevaa pensa-asemaa, niin mää tekisin kyllä...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941783
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591196Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181188- 961058
- 63848
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6774Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.141723- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690