Liian pitkät sukset?

takana kolisee yhteen

Tuli ostettua elämäni ensimmäiset luistelusukset luottaen myyjän ammattitaitoon. Hyvältähän se selitys kuulosti, mutta kun pääsi hiihtämään niin totuus tuli vastaan. Sukset kolisee takana yhteen... Voisko olla tekniikkavika vai liian pitkät sukset? Oma pituus 179 cm. Suksien pituus 193cm. Painoa se kyseli vaan, että tais valita sen perusteella nuo sukset :(

8

4255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolisee

paljo huonommin olis jos ei kolisis.T:Aku Ankka.

• jts-1

ei noi pitäs liian pitkät olla..ehkä vähän yläkanttiin..itellä on luikkarit 12cm yli oman pituuden!
      ja toisekseen pitempi suksi luistaa paremmin eikä uppoa niin helposti!

• kolinat loppuu

Ei muuta kuin lisää hiihtoa, kyllä se kolina siitä loppuu. Itelläkin aikanaan kolisi, mutta pari talvea meni opetellessa kolinasta pois. Nyt taipuu kuokka, mogren ja wassu, kaikki yhtä helposti, aloittaessa tuli vaan kuokittua jatkuvasti.

• onh

että näin

• mad-1

Mulla on pituutta 174 ja luikkarit on 191 ja toiset 192. Kyllä ne kolisi ennen mutta muutaman vuoden harjottelu on tuottanu tulosta ja nykyään ei tartte mennä enää kuokalla joka paikas. Ja sitä myöten on kolinaki loppunu.
      Harjottelua vain.......

• hiihtäjäkin

Siteen liian eteen,joka on monesti suuri virhe.
        Sidettä ei saa asentaa tasapainopisteeseen vaan
        2cm sen taakse,joskus olen kokeillut jopa 5cm.
        Paremmin liukuu ylämäkeen.

• ahdistaa

Jos suksi olisi vaikkapa 190 cm niin ero siellä takapäässä on 1,5 cm 193 cm pitkiin, eli ei paljon. Eiköhän se vika löydy tekniikasta, liian suuri suksikulma kuokkiessa. Suksikulma pienemmäksi ja Mogrenia kehiin!

• koliseee

Kyllähän tolla jauhojärvelläkin kolisee, kun elixirissä opettaa videolla noita tekniikoita.
      Siis ylämäessä kuokalla.
      Itsellä kolisee kuokkiessa 192 cm:llä suksilla, mutta ei toisilla 187 cm:llä.
      Itse olen tismalleen samanpituinen ja myös miettinyt tuota mahdollisesti oikeata suksen pituutta.
      Tekniikastahan se on hyvin pitkälti kiinni hiihtähän nuo kilpailijat lyhyetkin järjestäen pisimällä mallilla.
      Wassulla ja mogrenilla ei kolise minulla tolla pidemmällä, mutta kuokalla kyllä joka kyllä vähän harmittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe