Pystyrivistä vaakariviin

Miten?

Minulla on pitkä pystyrivi numeroita , jotka haluan kääntää vaakariviin.
esim.
1
1
0
0
1
1 jne..

Tähän asti olen kopioinut tuon pystyrivin ja liittänyt sen Notepad :saan. Siinä olen valinnut tyhjät välilyönnit sekä rivinvaihdon ja korvannut ne aina yhdellä välilyönnillä. Korvauksen yhteydessä pystyrivi muuttuu vaakariviksi näppärästi. Tuon vaakarivin olen valinnut ja kopioinut (ctrl C) ja sitten liittänyt sen (ctrl v) open open officen calcissa. Tämä on tuonut automaattisesti esille Tekstin Tuonti ikkunan , josta olen valinnut erottimeksi välilyönnin.
Tämän jälkeen kaikki yksittäiset numerot ovat menneet omiin sarakkeihinsa.

Nyt ilmeisesti jonkun päivityksen johdosta tuominen ei onnistukkaan entiseen malliin , vaan O.O. liittääkin koko leikepöydän sisällön automaattisesti yhteen sarakkeeseen.
Vaikka korvaisisin välilyönnin , tai ; ei tilanne muutu miksikään.

Onko neuvoja miten saisin tekstin tuotua jälleen sillä tavalla , että tuo Tekstin tuonti-ikkuna ponnahtaisi esille liitettäessä sisältöä?

6

1559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko kokeillut toimintoa: Kopioi - Liitä määräten - Transponoi?

      Oletetaan, että numerot ovat yhtenäisesti sarakkeessa A riviltä 1 alkaen, mutta rivejä ei ole enempää kuin Calcissa on sarakkeita. Ja oletetaan, että tuloksen haluat ensimmäiselle riville.
      Siirryt A1:n, näppäilet:
      Ctrl Vaihto Alanuoli (tämä maalaa kopioitavan alueen, jonka voi toki yrittää tehdä hiirelläkin)
      Ctrl C (tämä kopioi, eli siirtää leikepöydälle kopion, jos haluat leikata, käytä Ctrl X)
      Ctrl Home (kohdistus siirtyy A1:n jälleen)
      Ctrl Vaihto V (Liitä määräten -valintaikkuna avautuu)
      Valitse ikkunasta ainakin Transponoi, mutta paljon muutakin voi valita.
      Hyväksy OK:lla.

      Calcin ohjeiden Hakemisto-välilehdeltä hakusanalla transpo(nointi) löytyy myös ohje.
      Mainitsemaasi ongelmaan apua saanet hakusanalla
      teksti s(arakkeiksi). Sulkeissa olevia osia ei tarvinne kirjoittaa.

      • periaatteessa...

        Transponoi toimii kyllä , mutta kääntää rivin muotoiluineen päivineen.
        Alkuperäiset numerot kun oli yhdistetyssä solussa , niin ne ovat myös transponoinninkin jälkeen.
        No , enkähän keksi jotain. :)


      • keinon :D
        periaatteessa... kirjoitti:

        Transponoi toimii kyllä , mutta kääntää rivin muotoiluineen päivineen.
        Alkuperäiset numerot kun oli yhdistetyssä solussa , niin ne ovat myös transponoinninkin jälkeen.
        No , enkähän keksi jotain. :)

        Teen siis samalla tavalla kuin ensimmäisessä viestissä kuvailin , mutta nyt laitan N :ssa enterin painalluksella toisen rivin 1. jälkeen ja lyön sinne yhden välilyönnin. Kun kopion rivin otan mukaan myös toisen rivin välilyönnin. Nyt liitettäessä tekstiä O.O. kysyy miten teksti tuodaan. Se toisen rivin tyhjä välilyönti ei näy missään. :)


      • keinon :D kirjoitti:

        Teen siis samalla tavalla kuin ensimmäisessä viestissä kuvailin , mutta nyt laitan N :ssa enterin painalluksella toisen rivin 1. jälkeen ja lyön sinne yhden välilyönnin. Kun kopion rivin otan mukaan myös toisen rivin välilyönnin. Nyt liitettäessä tekstiä O.O. kysyy miten teksti tuodaan. Se toisen rivin tyhjä välilyönti ei näy missään. :)

        Calcilla saa myös yhdistettyjen solujen sarakkeesta pinossa olevat luvut riville eri soluihin aiemmin manitulla "Teksti sarakkeiksi" -toiminnolla, käyttäen sopivaa erotinta, vaikkapa välilyöntiä.

        Toinen juttu on sitten, että voisiko aineistosi kaivata juurikin esittämääsi ulkopuolista ohjelmaa välissä muokkaamiseen. Sekin on mahdollista, että se on toiminto, johon olet aikoinaan tottunut, kun Calcissa ei vielä ollut tuota tarpeellista toimintoa, muttei se enää ole välttämätön. Kun aineistosi ei ole tässä näkyvissä, asia jää siltä osalta vähän epävarmaksi, mutta yleisemmin käyttäjille ulkopuolisen ohjelman käyttö lieneekin tarpeetonta.


      • nhwlswbsfpj
        tuttumies kirjoitti:

        Calcilla saa myös yhdistettyjen solujen sarakkeesta pinossa olevat luvut riville eri soluihin aiemmin manitulla "Teksti sarakkeiksi" -toiminnolla, käyttäen sopivaa erotinta, vaikkapa välilyöntiä.

        Toinen juttu on sitten, että voisiko aineistosi kaivata juurikin esittämääsi ulkopuolista ohjelmaa välissä muokkaamiseen. Sekin on mahdollista, että se on toiminto, johon olet aikoinaan tottunut, kun Calcissa ei vielä ollut tuota tarpeellista toimintoa, muttei se enää ole välttämätön. Kun aineistosi ei ole tässä näkyvissä, asia jää siltä osalta vähän epävarmaksi, mutta yleisemmin käyttäjille ulkopuolisen ohjelman käyttö lieneekin tarpeetonta.

        nguDUA zrjupaszalva, [url=http://tpvafntyrdsq.com/]tpvafntyrdsq[/url], [link=http://lznrdlhdkxlp.com/]lznrdlhdkxlp[/link], http://gfpakgxyojqw.com/


      • gbrtcaf
        periaatteessa... kirjoitti:

        Transponoi toimii kyllä , mutta kääntää rivin muotoiluineen päivineen.
        Alkuperäiset numerot kun oli yhdistetyssä solussa , niin ne ovat myös transponoinninkin jälkeen.
        No , enkähän keksi jotain. :)

        DmsjUY razwoggrspmd, [url=http://fngijvugyqrw.com/]fngijvugyqrw[/url], [link=http://nkgowymldwzn.com/]nkgowymldwzn[/link], http://yzaanllwqzcy.com/


    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe