Jotkin piirretyt/animet on jääny suomalaisilta joissakin kohdissa aikas puolitiehen... Otetaampa esimerkiksi vaikka jokin 80-90-luvulla suomen tuotu anime (on nekin piirrettyjä jos joku käy tätä viel kyselee), vaikkapas Candy Candy...
Eka ongelma: Suomeen ei oo tuotu kaikkia sarjan jaksoja, vaan jokin typistetty versio jossa ei oo kun murto osa sarjan jaksoist.
Toinen ongelma: Suomalaisilla on ollu tapana tän animen kun myös muutaman muunkin animen kohalla dupata eka video kunnolla jotta ihmiset jatkossakin ostais sarjan videoit, mut loput onkin heitetty parilla-kolmella ääninäyttelijällä jolloin laatua ei voi kehua kummoseks(mm. miehiä naisten rooleissa)...
Myös dvd-boksit on tahtonu jäädä julkaisijoilta kesken... Mitä ite oon ostellu ja mitä oon netistä vähän lukenu on mm. Babarista ilmestyny boksi on vain jäävuoren huippu siitä, miten paljon niitä jaksoja on vielä julkaisematta.
Nyt tuore tapaus on monille niin tuttu juttu kun Alfred J Kwak, josta on siis myös ilmestyny boksi joka sekin on jätetty (ainakin toistaseksi) kesken.
Myös Maija Mehiläinen ja Tao Tao taitavat olla kesken? Näiden kahden tiedot oon vaan lukenu jostain...
Niin, ja sekin tässä ihmetyttää kun ei tosta Matka maailman ympäri 80 päivässä jatko-osista oo mitään tietoo, tuleeko niistäkin boksia vai ei? Onhan nekin jatkoo samallalailla kyseiselle sarjalla kuten Alfredissakin on eka ja toka tuotantokausi (asiasta voi tietty olla montaa mieltä)...
Mitäs mieltä työ ootte tästä "homman kesken jättämisestä"? Onko järkee tuottaa samaan aikaan montaa sarjaa jotka kuitenkin jätetään lojumaan keskeneräisinä? Eikö näillä julkaisijoillakin ois helpompaa tehä kerralla asiat kunnolla ja ilmotella vaik jos homma jää vähäksiaikaa kesken kun ne esim. valmistelee sarjan jatko-osien julkasuu? Mä en oo ainakaan löytäny mistään tietoo tuleeko Babarin loppujaksois viel uutta boksii ja tuo boksin kyljessä lukeva "Kaikki 39 jaksoa" antaa vähän sellasen mielikuvan, että jatkoa ei ois tulossa...
Jatkaakseni tätä virttä mainitsempahan myös tän, et Tarinatuokiosta tehdyt uudet julkaisut on myös kesken (YLLÄTYS!). Niistä on ehditty jo koota 5:n dvd:n lahjapakkaus, niin en jaksa tästäkään uskoo et jatkoa välttämättä seuraa... Mitä oon jaksojen nimiä lukenu ja vertaillu niitä niihin jaksoihin, mitä mulla on nauhalle otettu (sillon vuonna nakki ja muussi kun ne tuli telkasta), niin pystyn vähän päättelee et kaikkii jaksot ei noista 5:stä dvd:stä löydy...
Näillä mainitsemillani sarjoilla ei taida kaikilla olla edes sama julkaisija, mikä selittäis näin monen sarjan keskeneräisyyden, joten mitä järkee tässä sitten on ja miks näin moni sarja on kesken tai jätetty näin pahasti kesken?!
(Pahoittelen näin lopuksi vielä mahdollisii kirjoitusvirheitä...)
Miksi suomalaiset jättää piirretyt puolitiehen?
6
1124
Vastaukset
- NoJopas
Tottakai pännii että sarjoja julkaistaan mitensattuu. Ensin julkaistaan yksittäisiä dvd:eitä joilla on pari jaksoa, sitten tuleekin boksi (jonka ostaminen on tietysti edullisempaa kuin yksitellen), jotkut sarjat jätetään kesken. Myös boksien ulkomuotoon saisi panostaa enemmän, itselläni ainakin pistää silmään jos kotelossa on kuvia jaksoista joita ei kyseisellä julkaisulla ole. :P Tätä tapahtuu usein. Myös tekstit ovat mitä sattuu.
Tässä hieman listausta sarjojen julkaisusta:
Sarja-Julkaistut jaksot/Kaikki jaksot-Julkaisija
Alfred J. Kwak 26/52 Pan vision
Babar 39/78 Futurefilm
Hopeanuoli (leikkaamaton) 21/21 Futurefilm
Janoschin Tarinatuokio n.15?/26 FS-Film
Maija Mehiläinen 26/52 Pan vision
Matka maailman ympäri 26/26 Finnkino *
Muskettikoirat 26/26 Finnkino *
Muumien maailma 10 elokuvaksi yhdistetyt jaksot (Vaarallinen juhannus)/26 FS Film
Olipa kerran Amerikka 26/26 Pan Vision
Olipa kerran avaruus 26/26 Pan Vision
Olipa kerran elämä 26/26 Pan vision
Olipa kerran ihminen 26/26 Pan vision
Olipa kerran keksijä 26/26 Pan vision
Olipa kerran löytöretkeilijä 26/26 Pan Vision
Peukaloisen retket 52/52 (kahdessa boksissa) Finnkino
Tao Tao 26/52 Pan vision
Tohtori Sykerö 13/13 Pan vision
*Matka maailman ympäri ja Muskettikoirat ovat saaneet jatkosarjoja jotka on esitetty tv:ssä mutta ei julkaistu dvd:llä.- piirretty-ystävä
niinpä jättää hyvä sarjaan tauolle parhaa aikaan kun jäi hyvää kohtaa niin ei tiedetää koskaa mitä sarjassa oikein tapahtui on hukassa hyvä sarjasta......
- mua ainakin ärsyttää.
Oikeastihan niitä SUOMENNETTUJA jaksoja olisi siitä Babarista 43. Tuosta boksista puuttuu siis ainakin neljä jaksoa! Sepäs onkin ärsyttävää! Minne ne neljä jaksoa on unohtunut?
- jatkoa äskeiseltä
Puhut siitä, että aiotaanko esim niitä loppuja Babar jaksoja suomentaa. Minusta se on tässä vaiheessa typerää. Tai siis, en ainakaan kaiketi itse niitä välittäisi hankkia. Nimittäin niihin jaksoihin tulisi tietenkin taas aivan uudet ääninäyttelijät (ja tietenkin ne samat, jotka vaikuttavat olevan miltein jokaisessa lapsenohjelmassa nykyaikana). Babarithan on dupattu 90-luvun alussa, ääninäyttelijät ovat vanhentuneet ja varmaan äänetkin muuttuneet, jotkut saattavat olla jo kuolleita.. :(
jatkoa äskeiseltä kirjoitti:
Puhut siitä, että aiotaanko esim niitä loppuja Babar jaksoja suomentaa. Minusta se on tässä vaiheessa typerää. Tai siis, en ainakaan kaiketi itse niitä välittäisi hankkia. Nimittäin niihin jaksoihin tulisi tietenkin taas aivan uudet ääninäyttelijät (ja tietenkin ne samat, jotka vaikuttavat olevan miltein jokaisessa lapsenohjelmassa nykyaikana). Babarithan on dupattu 90-luvun alussa, ääninäyttelijät ovat vanhentuneet ja varmaan äänetkin muuttuneet, jotkut saattavat olla jo kuolleita.. :(
Ei oikein huvita alkaa mitään keräilemäänkään, kun ei voi olla varma saako tarinat myös loppuun. Ja jos saa, niin milloin. Ärh..
- Hullu 90-luku
No, se johtui ajan hengestä, 90-luku oli muutenkin sekavaa aikaa, noiden julkaisujen takana on todella hämäriä bisneksiä ja yrityksiä, joista ei ota selvää kukaan. Johtopäätöksenä voisi sanoa, että julkaisujen tasosta ja jaksoajattelusta sillä mitä julkaistiin ei kaiketi ollut kamalasti väliä, kunhan jotain. Tästä voitanee tehdä toinen johtopäätös, eli yritysten pääelinkeino ei ehkä sittenkään ollut ne videot... tai ainakaan pääosassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551196
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.901167Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171040- 17878
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45793Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112768Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64722- 12707
- 38609
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..70591