Lontoo pilalla?

re-spoiled

Kävin eka kerran Lontoossa 1970-luvulla. Sen jälkeen lukuisia kertoja. Tuntuu, että Lontoo menee huonommaksi ja huonommaksi koko ajan. Lähes kaikki palveluammateissa olevat ovat tylyjä afrikkalaisperäisiä tai kaakkois-aasialaisia siirtolaisia. Joissakin osissa kaupunkia ei enää alkuperäisiä englantilaisia juurikaan näe. Slummimaisten seutujen tunnelma on agressiivinen. Käsiin räjähtänyt siirtolaisuus pilaa näköjään suuria alueita Lontoosta ja muista Englannin kaupungeista. Hyvää kunnon wanhaa Lontoota ei enää ole.

Nytkö UK maksaa näin survaltakautensa velkoja?

Tämä sama ilmiö on tavallinen myös muissa eurooppalaisissa kaupungeissa.

14

1794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiihto-HousuNainen

      Olet siinä oikeassa, että nimenomaan Lontooseen on viime vuosikymmeninä tullut paljon Brittiläisen Imperiumin aasialaisalueilta ihmisiä. Ruohonjuuri tasolla heidän kanssaan kanssa käyminen on minusta ainakin ollut lämmintä ja kohteliasta. Ehkä yleensä eniten juuri siirtoklaisten kanssa löytää sellaista peri Brittiläistä hieman pidättyvää ja asiallista kanssakäymuistä. Itse en ole koskaan kohdannut heidän kanssaan tylyyttä.

      Minäkin olen Britannia fani ja aluksi silloin 70 luvulla hiukan harmitti kun siellä oli paljon siirtolaisia eikä aina saanut olla tekemisissä juuri Englantilaisten kanssa, mutta hyvin nopeasti huomasin ainakin itse pitäväni kovasti erikoisesti Intialais-peräisistä briteistä. Minusta erikoisesti heissä on jotain uljasta peri Victoriaanista tyyliä. Suhatutumiseni Britanniaan on syvän romanttinen ja tunne peräinen.

      Rupea Sinäkin ajattelemaan Lontoon siirtolaisia nykyajan tasavertaisina Brittiläisen suurvallan jäseninä ajalta jolloin aurinko ei koskaan laskenut Britannian kuningaskunnasssa...

      • ihmet

        Etkö tiedä että britit ovat maailman pahimpia murhaajia. Tätä menneisyyttään millään tavalla häpeämättä käyttäytyvät edelleen. Mitään tilintekoa ei ole tehty. Hyvin ylimielisesti käyttäytyvät edelleen minne tahansa menevätkin. Suomalaisilla on aivan erityisesti myös hampaan kolossa tätä roskaväkeä kohtaan.


    • Lontoon kävijä vuodesta 1980

      Saman havainnon olen tehnyt kuin ketjun aloittaja, mutta se ei estä minua matkustamasta yhä uudelleen Lontooseen. Koska rakastan kaupunkia!

      Maahanmuuttajien asenne ärsytää minuakin. Aasialaiset kauppojen kassoilla ovat erittäin epäystävällisiä. Bayswaterin alueella paljon liikkeitä joita hallitsevat arabi-maista tulleet miehet ja eivät pidä yksinäistä (länsimaista) naisasiakasta minään. Vähän kuin kivi kengässä, semmoinen tunne tulee helposti...

      Mutta rakastan Lontoota ja käyn siellä edelleen vuosittain. Nykyään katson sellaisen hotellin jossa britti-henkilökunta. Yleensä ne ovat pieniä B&B-paikkoja jotka ovat perheen pitämiä. Kerra vuosia sitten asuin hotellissa jossa henkilökunta ei osannut englantia juuri ollenkaan - kaamea kohtelu ja palvelu, huh!

      Nyt olen taas menossa Lontooseen kevät-talvella. Yöpyminen varattu B&B-paikassa jossa henkilökunta perus-brittejä. Ja innolla odotan matkaan. Tällä kertaa en sylkäisekkään Bayswaterin arabi-kauppojen suuntaan ;)

      • tämänkertaisessa

        B&B:ssä tai niissä, joissa olet jo majoittunut, huoneita kolmelle tai neljälle? Itsekin olen miettinyt B&B-vaihtoehtoa hotelleille. Matkustan lasteni kanssa, tulevana kesänä he ovat 9 ja 12.


      • mieltä

        Harmittaa Lontooseen mennessäni, koska välillä tunnen olevani jossain Pakistanissa, Arabiassa tai Karibialla. Ennen tykkäsin Lontoosta enemmän. En halua tuntea olevani noissa turbaanimaissa tai Väli-Amerikan valtioissa mennessäni Englantiin.

        Bayswater on huonoa aluetta. Paljon ei-brittejä; paljon taskuvarkaita ja runsaasti surkeita hotelleja.


      • lontooveteraani
        mieltä kirjoitti:

        Harmittaa Lontooseen mennessäni, koska välillä tunnen olevani jossain Pakistanissa, Arabiassa tai Karibialla. Ennen tykkäsin Lontoosta enemmän. En halua tuntea olevani noissa turbaanimaissa tai Väli-Amerikan valtioissa mennessäni Englantiin.

        Bayswater on huonoa aluetta. Paljon ei-brittejä; paljon taskuvarkaita ja runsaasti surkeita hotelleja.

        Bayswaterin alueesta enkä Edgware Road. Juuri sen takia että siellä ei näy sitä alkuperäistä Lontoota enää.
        Asuin 90-luvulla Baysaterissa noin puoli vuotta kun siellä työskentelin hotellissa, mutta kun nykyään käyn Lontoossa en ikinä yöpyisi sillä alueella vaan valitsen yleensä hotellin Bloomsburyn alueelta. Hotellit Bayswaterissa ovat yleensä arabien omistettuja ja olen käynyt monessa sekä kuullut toisilta miten kamalia monet hotellit ovat. He vuokraavat minkä tahansa komeron kun vaan saavat rahaa siitä. Nyt en väitä olevani rasisti, mutta kokemuksieni perusteella en käy enkä majoitu Bayswaterissa. Siihen majoittuu erittäin suuri määrä suomalaisia ja muut pohjoismaiset ja he luulevat sitten että tämä on Lontoo! Mutta sielläpäin löytyvät halvat hotellit sekä Hyde Park aivan lähellä ja keskustaankaan ei ole pitkä matka. Toisaalta Bloomsburyn alueelta löytyy aivan samoja kriteerejä, paitsi että siinä Regents Park on ehkä lähempänä. Kun Bayswaterin alueella työskentelin hotellissa meillä kävi varkaat noin kerran kuukaudessa,tulivat sisään varauloskäytävän kautta.
        Minä asuin hotellissa ja minun huoneen ovelle tulivat myös koputtamaan,mutta onnistuin soittamaan respaan kun huomasin ketkä olivat.
        Sieltä hotellista läksin nopeasti, ja sen takia en millään asuisi Bayswaterissa. Se on Lontoon romupaikka.


      • Malet Street
        lontooveteraani kirjoitti:

        Bayswaterin alueesta enkä Edgware Road. Juuri sen takia että siellä ei näy sitä alkuperäistä Lontoota enää.
        Asuin 90-luvulla Baysaterissa noin puoli vuotta kun siellä työskentelin hotellissa, mutta kun nykyään käyn Lontoossa en ikinä yöpyisi sillä alueella vaan valitsen yleensä hotellin Bloomsburyn alueelta. Hotellit Bayswaterissa ovat yleensä arabien omistettuja ja olen käynyt monessa sekä kuullut toisilta miten kamalia monet hotellit ovat. He vuokraavat minkä tahansa komeron kun vaan saavat rahaa siitä. Nyt en väitä olevani rasisti, mutta kokemuksieni perusteella en käy enkä majoitu Bayswaterissa. Siihen majoittuu erittäin suuri määrä suomalaisia ja muut pohjoismaiset ja he luulevat sitten että tämä on Lontoo! Mutta sielläpäin löytyvät halvat hotellit sekä Hyde Park aivan lähellä ja keskustaankaan ei ole pitkä matka. Toisaalta Bloomsburyn alueelta löytyy aivan samoja kriteerejä, paitsi että siinä Regents Park on ehkä lähempänä. Kun Bayswaterin alueella työskentelin hotellissa meillä kävi varkaat noin kerran kuukaudessa,tulivat sisään varauloskäytävän kautta.
        Minä asuin hotellissa ja minun huoneen ovelle tulivat myös koputtamaan,mutta onnistuin soittamaan respaan kun huomasin ketkä olivat.
        Sieltä hotellista läksin nopeasti, ja sen takia en millään asuisi Bayswaterissa. Se on Lontoon romupaikka.

        No nyt veit kyllä sanat suustani. Totta joka sana. Itsekään en enää Bayswateriin muuttaisi/yöpyisi siellä hotellissa, mutta suomalaiset näyttävät sinne kovin usein haluavan ja luulevat koko kaupunkia sitten samanlaiseksi ns. roska-alueeksi.
        Totta tuokin, että Edgware Roadilla ei enää muita olekaan kuin arabeja. Minulla ei sinänsä ole mitään heitä vastaan, mutta kyseisellä kadulla tuntuu kuin olisi kävelyllä jossain arabialaisessa kaupungissa, ei Lontoossa.


      • painuLappiin
        lontooveteraani kirjoitti:

        Bayswaterin alueesta enkä Edgware Road. Juuri sen takia että siellä ei näy sitä alkuperäistä Lontoota enää.
        Asuin 90-luvulla Baysaterissa noin puoli vuotta kun siellä työskentelin hotellissa, mutta kun nykyään käyn Lontoossa en ikinä yöpyisi sillä alueella vaan valitsen yleensä hotellin Bloomsburyn alueelta. Hotellit Bayswaterissa ovat yleensä arabien omistettuja ja olen käynyt monessa sekä kuullut toisilta miten kamalia monet hotellit ovat. He vuokraavat minkä tahansa komeron kun vaan saavat rahaa siitä. Nyt en väitä olevani rasisti, mutta kokemuksieni perusteella en käy enkä majoitu Bayswaterissa. Siihen majoittuu erittäin suuri määrä suomalaisia ja muut pohjoismaiset ja he luulevat sitten että tämä on Lontoo! Mutta sielläpäin löytyvät halvat hotellit sekä Hyde Park aivan lähellä ja keskustaankaan ei ole pitkä matka. Toisaalta Bloomsburyn alueelta löytyy aivan samoja kriteerejä, paitsi että siinä Regents Park on ehkä lähempänä. Kun Bayswaterin alueella työskentelin hotellissa meillä kävi varkaat noin kerran kuukaudessa,tulivat sisään varauloskäytävän kautta.
        Minä asuin hotellissa ja minun huoneen ovelle tulivat myös koputtamaan,mutta onnistuin soittamaan respaan kun huomasin ketkä olivat.
        Sieltä hotellista läksin nopeasti, ja sen takia en millään asuisi Bayswaterissa. Se on Lontoon romupaikka.

        Hyi noita arabeja, onneksi oli suomalaisia täyttämässä peribritin roolia. Että osaa suomalainen juntti olla täynnä itseään.


    • arkea
      • sibyllavon

        olen yöpynyt alueen hotelleissa, ei ongelmia. Lontoon hyviä puolia on monien kulttuurien kirjo. En kaipaa perusbrittejä.


      • jo löytyy
        sibyllavon kirjoitti:

        olen yöpynyt alueen hotelleissa, ei ongelmia. Lontoon hyviä puolia on monien kulttuurien kirjo. En kaipaa perusbrittejä.

        Menepäs Helsingin Vuosaareen, niin siellä sitä rikasta kulttuurien kirjoa jo löytyykin. Ei tarvitse mennä Lontooseen saakka siitä nauttimaan.


      • Venäjälle
        sibyllavon kirjoitti:

        olen yöpynyt alueen hotelleissa, ei ongelmia. Lontoon hyviä puolia on monien kulttuurien kirjo. En kaipaa perusbrittejä.

        Jos et kaipaa perusbrittejä, niin mene Venäjälle. Siellähän niitä kansallisuuksia riittää karvaranteista olmeihin perusvenäläisiin. Ja maa on lähellä.


    • jösses

      Jos valkoiselle suomalaiselle Lontoo on "pilalla" koska se sattuu olemaan kansainvälinen metropoli - kuten suurin osa suurista kaupungeista on - niin kyllä kyse on puhtaasta rasismista.

      Huvittaa kun juntit täällä sanoo "silloin kolkytluvulla kun mää olin niin Lontoo oli vielä hyvä", siis mitäs itse kuvittelette olevanne? Peribrittejäkö? Turisteja ja maahanmuuttajia toisesta kulttuurista tekin olette. Miksi valkoinen maahanmuuttaja ei pilaa suurkaupunkia?

      Osa Lontoon identiteettiä on eri kulttuurit. Lontoo ei olisi Lontoo ilman sitä. Deal with it. Jos haluatte peribrittiläistä rasismia ja takapajuista valkonaamojen täyttämiä maisemia, suunnistakaa Englannin maaseudulle.

    • Londoner

      Lontoon tunnelmaan ja historiaan kuuluvat nimenomaan sen siirtolaiset! Brittiläinen imperiumihan rakennettiin heidän avullaan ja kustannuksellaan. Itse en ole Lontoossa saanut sen tylympää palveluakuin Hesassakaan ihan suomalaisilta. Lontoo on edelleen oma lempikaupunkini, ja mielestäni toista sen vertaista suurta cityä ei maailmassa ole. Lontoossa voi edelleen tuntea itsensä tervetulleeksi, ja muunmaalaiset antavat mukavaa lisäväriä, etenkin sille muuten haalealle brittisapuskalle. Paratiisillakin on luonnollisesti ne varjopuolensa, eihän sitä muuten tajuaisi paratiisiksi.

      Sukella Lontoon huumaan loistavalla sivulla:

      http://kaupunkilomalle.com/lontoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe