annan anteeksi

heille `

annan anteeksi heille,
jotka eivät ymmärrä
millaista on olla
suurien tunteiden
äärellä

sillä he eivät
tiedä mitä on
RAKASTAA

8

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä..

tiedät, mitä
      muut tietävät tai
      eivät tiedä?

Varmaan jää
      elämässä yksin,
      jos ei luota siihen,
      että muutkin kuin
      itse osaavat rakastaa..?

• heille `

se pilkkaruno, johon tämän runoni tein vastaukseksi. Se, jossa minua vaihteeksi verrattiin korppiin. Sinänsä uusi ja tuore vertauskuva.

Tuo vastauksesi kertoo erilaisesta asennoitumisesta rakkauteen, kuin mitä minulla on. "Osaa rakastaa" ei mielestäni tarkoita samaa, kuin "rakastaa". Rakkautta joko on tai ei ole, ei sitä "osata". Ja se, että itse on rakastunut ei anna syytä olettaa, että myös kohde on rakastunut. Oikea rakkaus ei vaadi rakkautta osakseen, se on pyyteetöntä, sitä vaan rakastaa ja haluaa rakkaansa onnen eteen tehdä niin paljon, kuin se kulloisessakin tilanteessa on mahdollista.

Minä en näe yksinolossa mitään ongelmaa. Jos en voi olla rakastamani henkilön kanssa, olen mieluummin yksin, kuin että otan jonkun statuksen vuoksi kaverin, johon minulla ei ole lämpöisiä tunteita.

Kiitos kommentistasi, joka kertoi omaa näkemystäsi tuntemattoman henkilön sinulle tuntemattomin tuntein kirjoitetusta runosta.

• Flaika
        heille ` kirjoitti:

se pilkkaruno, johon tämän runoni tein vastaukseksi. Se, jossa minua vaihteeksi verrattiin korppiin. Sinänsä uusi ja tuore vertauskuva.

Tuo vastauksesi kertoo erilaisesta asennoitumisesta rakkauteen, kuin mitä minulla on. "Osaa rakastaa" ei mielestäni tarkoita samaa, kuin "rakastaa". Rakkautta joko on tai ei ole, ei sitä "osata". Ja se, että itse on rakastunut ei anna syytä olettaa, että myös kohde on rakastunut. Oikea rakkaus ei vaadi rakkautta osakseen, se on pyyteetöntä, sitä vaan rakastaa ja haluaa rakkaansa onnen eteen tehdä niin paljon, kuin se kulloisessakin tilanteessa on mahdollista.

Minä en näe yksinolossa mitään ongelmaa. Jos en voi olla rakastamani henkilön kanssa, olen mieluummin yksin, kuin että otan jonkun statuksen vuoksi kaverin, johon minulla ei ole lämpöisiä tunteita.

Kiitos kommentistasi, joka kertoi omaa näkemystäsi tuntemattoman henkilön sinulle tuntemattomin tuntein kirjoitetusta runosta.

puhuin äidistäni, en suinkaan sinusta.

punkt

• .....
        heille ` kirjoitti:

Vastaus :) Todella! Kiitos itsellesi vastauksesta. Mutta miten voit arvostella
        sitä, että jollakin on ystävä, johon ei ole niin
        lämpimiä tunteita? Onko se mielestäsi
        jotenkin huonompaa kuin se, että on yksin?
        Jos on, niin sano,
        missä siitä kerrotaan? Kirja ym.,
        niin käyn lainaamassa ja tiedän sen
        jälkeen, mikä on itselleni oikein
        ja mikä väärin :)

• padme_amidala
        Flaika kirjoitti:

puhuin äidistäni, en suinkaan sinusta.

punkt

..voi vitsi, kun toissakesänä olin tuolla suhde-palstalla riepoteltavana, niin vieläkin tarraan liian herkästi negaatioihin.

Se oli muuten hyvä runo, olisit laittanut nikilläsi, niin en olisi niin tuohduksissani ollut

*naurattaa vieläkin*

• Flaika
        padme_amidala kirjoitti:

..voi vitsi, kun toissakesänä olin tuolla suhde-palstalla riepoteltavana, niin vieläkin tarraan liian herkästi negaatioihin.

Se oli muuten hyvä runo, olisit laittanut nikilläsi, niin en olisi niin tuohduksissani ollut

*naurattaa vieläkin*

Miten mua ei naurata yhtään tämä vähäjärkisen lapsen leikkimistä muistuttava mediapelleily?

• padme_amidala
        ..... kirjoitti:

Vastaus :) Todella! Kiitos itsellesi vastauksesta. Mutta miten voit arvostella
        sitä, että jollakin on ystävä, johon ei ole niin
        lämpimiä tunteita? Onko se mielestäsi
        jotenkin huonompaa kuin se, että on yksin?
        Jos on, niin sano,
        missä siitä kerrotaan? Kirja ym.,
        niin käyn lainaamassa ja tiedän sen
        jälkeen, mikä on itselleni oikein
        ja mikä väärin :)

..itsestäni. Mitä varten minä olisin jonkun vieraan ihmisen kanssa, jollei minulla ole tunteita/halua siihen. Tähän ohjeeseen ei ole kirjaa, se on minun oma elämänohjeeni. Minä elän niin, että voin hyvällä omallatunnolla käydä nukkumaan. Se on se status, jota minä tavoittelen.

Minä en osaa erottaa erotiikkaa rakkaudesta, niikuin joku toinen saattaa tehdä. Vasta rakstuneena minuun herää outoa kaipuuta suuteloihin ja sen semmoiseen.

Huomaa, että tarkoitan tässä rakkautta ja erotiikkaa, en ystävyyttä. Ennenvanhaan, kun naiset eivät käyneet niin paljon töissä ja heidän palkkansa olivat pienemmät, oli hyvätuloisen miehen löytäminen toimeentulon elinehto. Minulla ainakin on niin hyvät tulot, etten senkään takia ole pakotettu mihinkään mitä en halua.

Jos etsit kirjaa, jossa annetaan elämänohjeita, niin tunnetuin niistä on Raamattu. Sellainenhan on jokaisessa kodissa, joten sitä ei tarvitse lähteä ostamaan.

Muutoin olen sitä mieltä, että jokainen löytää omat elämänohjeensa omasta sydämestään sitä kuuntelemalla. Minulla ei ole mitään tarvetta tuomita/opastaa kenenkään tekemisiä tai tekemättä jättämisiä, miksi sen tekisin?

• padme_amidala
        Flaika kirjoitti:

Miten mua ei naurata yhtään tämä vähäjärkisen lapsen leikkimistä muistuttava mediapelleily?

..jos liikaa uppoutuu tänne netin syövereihin. Eilen kävin ihmettelemässä Huuhaa-palstalla, että mihin sieltäkin on hauskuus hävinnyt. Siellä mietittiin mikä nikki minkäkin toisen nikin takana piileksii (ns. moninikkisyystauti). Ei ollut yhtään niin hauskaa, kuin taannoin. Vai olenko minä lopultakin irtautumassa tästä oudosta keskustelutavasta. Livessä on paljon helpompaa keskustella, kun näkee toisen ilmeistä, mikä on tarkoitettu todeksi ja mikä ei.

No ainakin se nyt on totta, että jotakin lämmintä ruokaa pitää keittää tuolle jälkeläiselle.

Mukavaa päivän jatkoa sinulle : )

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      182
      13660
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4950
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      155
      3728
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe