Tuli tässä mieleeni, että voisikohan tuota Audisprayta laittaa koiran korvaan? Sehän on siis pelkkää suolavettä käsittääkseni. Koirallani on todella likaiset korvat aina eikä tunnu nuo perus puhdistusaineet auttavan ja korvat tulehtuukin herkästi. Lääkärissäkin käyty ja saahan sieltä sitte aina tulehdukseen tippoja, mitkä ehkä sen hetken auttaa ja taas korvia ravistellaan ja tulee mustaa töhnää ja haisee pahalle.
Audispray
5
2525
Vastaukset
- koiran korvaan
vain ja ainoastaan korviin tarkoitettua hoitoainetta. Koiran korvan rakenne on ihan eri kuin ihmisen, se viottuu huomattavan herkästi ja jos siellä on tulehdus, nesteen joutuminen korvaan voi aiheuttaa pahempia oireitaa ja jopa koiran kuurotumiseen.
Sinuna lähtisin selvittämään mistä korvien töhkääminen johtuu. Allergia, hiiva tai vastaava. Aloitappa kertomalla mitä se koira syö.- jo kuuro.
Kyseessä siis vanha koira ja ei taida juurikaan enää kuulla, vaikka välillä vaikuttaa et kuulis just sen mitä ei pitäis. =) Ja syö mitä milloinkin, purkkiruokia joskus, mutta useimmiten itse tehtyä ruokaa ja lihaa/luita. Raksuja harvoin. Joskus luultiinkin et raksuista tulehtui korvat kun rupes haisemaan, mutta ei ole oikeastaan mikään ruokavalio auttanut. Lääkkeet tietty auttaa mut melkeinpä heti lääkkeiden loputtua on taas alkanut töhnää tulla ja haisee, mielestäni haisee hiivalle muttei lääkärissä kyllä hiivasta puhuttu vaan pelkästä tulehduksesta ja lääkkeitä saatiin.
- vedellä kostutettu
jo kuuro. kirjoitti:
Kyseessä siis vanha koira ja ei taida juurikaan enää kuulla, vaikka välillä vaikuttaa et kuulis just sen mitä ei pitäis. =) Ja syö mitä milloinkin, purkkiruokia joskus, mutta useimmiten itse tehtyä ruokaa ja lihaa/luita. Raksuja harvoin. Joskus luultiinkin et raksuista tulehtui korvat kun rupes haisemaan, mutta ei ole oikeastaan mikään ruokavalio auttanut. Lääkkeet tietty auttaa mut melkeinpä heti lääkkeiden loputtua on taas alkanut töhnää tulla ja haisee, mielestäni haisee hiivalle muttei lääkärissä kyllä hiivasta puhuttu vaan pelkästä tulehduksesta ja lääkkeitä saatiin.
liina riittää korvien putsaamiseen.
- vastauksia
vedellä kostutettu kirjoitti:
liina riittää korvien putsaamiseen.
Jossakin lukee ettei korvaa saa ainakaan hangata millään esim. paperilla tai tops-puikkoja ei saa käyttää. Ja että puhdistusainetta suorastaan kaadetaan korvaan ja hierotaan korvaa ja annetaan koiran ravistella mahdolliset vaikut pois ja sitten kevyesti pumpulin avulla pyyhitään ne ulkokorvassa olevat vaikut. Eli mikä sitten on oikea tyyli. Viimeeksi kun koira kävi lääkärissä monen muunkin asian takia niin lääkäri vaan katsoi korvaa ja otti näytteen, mutta EI puhdistanut sitä mitenkään vaan sanoi mulle, että mun pitää puhdistaa se pari kertaa päivässä ja laittaa lääkettä. Aika outoa mun mielestä ettei lääkäri sitä putsannut ja näyttänyt vaikka mallia, yleensä ne on kyllä lääkärissäkin putsattu kunnolla. Ei kyllä muuta valittamista ollut lääkärissä.
- nimimerkilläkokekmustaon
Hei olen 11 vuotias kultainennoutaja. Omistajani ei ole koskaan puhdistanut korviani, mikä risoo minua kovasti. Olen yrittänyt puhua heille, mutta eivät he tunnu ymmärtävän mitään. Henkilökohtaisesti olen käyttänyt omistajieni hammasharjoja korvieni puhdistukseen. Se toimiii hyvin, vähän kostutat harjaa ja tunget sen omaa perseesei vittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883