Kuka hoitaa asunnon myynnin, omaisuuden, hautajaiset j.n.e. Pitäisikö järjestää omat hautajaiset ennen kuolemaa. Olisiko järkevää ottaa yhteyttä asianajajaan elossa ollessa.? Voisiko lakimiehiin luottaa luovuttamalla kaikki henkilötiedot?
Jos kuolee ilman
4
322
Vastaukset
- Ei ole ketään
Jos ei ole ketään omaisia eikä jätä jälkeensä testamenttia, niin ole huoletta. Kyllä valtio/kunta pojastaan/tyttärestään huolta pitää.
Laittaa kuoppaan ja pistää omaisuuden lihoiksi.
Miksi tuhlata rahoja elämänsä aikana johonkin asianajajaan kun sillä ei sinulle ole mitään väliä kuolemasi jälkeen. - ei ole ketään
läheistä tai sukulaista hoitamassa asioita kuoleman jälkeen, niin yhteiskunta hoitaa ne.
Mutta kannattaa eläessään tehdä testamentti omaisuudesta vaikka jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle. Moni testamenttaa omaisuuden esim eläinsuojeluun, vanhusten hyväksi tai nimeää mihin haluaa.
Esim serkut eivät peri mitään jos on niin käynyt ettei ole läheisimpiä sukulaisia elossa. Seuraavaa:
Tee testamentti minun hyväkseni niin ei tarvitse pohtia tuollaisia asioita, vaan voit ihan rauhassa siirtyä ajasta ikuisuuteen. Minä kyllä hoidan asiat sen jälkeen. Myös muut henkilöt, joilla ei ole omaisia, voivat kääntyä minun puoleeni luottamuksella testamenttiasioissaan. Olen valmis ottamaan vastaan sekä isonmpia, että myöskin vähäpätöisempiä sekä kiinteää, että mahdollisesti myös irtainta omaisuutta..- hyvä sydän sullako?
Otatko myös vainajan velat maksettaviksesi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1807537Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa893741"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1243647Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma832941Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.472476Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1172462- 1362004
- 571414
Miksi suorittamisesta tulee
Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a591342Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3811342