Lopetetaan tämä palsta

...

Tämä palsta ei enää alkuperäistä tarkoitustansa aja. Kysehän oli nimenomaan alunperin uusperheellisten vertaistuesta, eikö niin?
Nykyään, vaikka kuinka asiallisesti yrittääkin ongelmistaan puhua, ei saa kuin haukkuja niskaansa.
Yleensä eksiltä, jotka eivät ole ikinä uusperheeseen kuuluneet.

Ja todellakaan, täällä ei palstan alkuaikoina eksiä todellakaan haukuttu, vaan keskusteltiin ihan eri asioista. Eksiä on ruvettu arvostelemaan vasta kun he itse tulivat soppaa sotkemaan.

Kiitti ja hei.

12

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sa maa

mieltä kanssasi.Miksi noie xät tunkee tälle palstalle.KATKERUUTTAAN PURKAMAAN.

• tänne edes tulee

norkoilemaan!?
      Kannattas hommata lasit ja apua jos ei ymmärrä sanaa uusperheet...

• Exänyksä

Siis lähes jokainehan meistä on jonkin sortin exä, eikö? Palstan lopettamisen suhteen olen samaa mieltä, en ole täällä yhtään asiallista keskustelua nähnyt aikoihin. Jokaiseen asilliseenkin aloitukseen tulee väliin joku jonka mielestä hänellä on oikeus haukkua joko exä tai nyksä tai kenellä ikinä se ongelma sattuu olemaankin. Toisaalta usein täällä aloituksetkin on jo sitä sorttia että ei edes haluta astua sen toisen asemaan , vaan ei ole muuta ratkaisua kun hänen ainoa oikea mielipiteensä. No tasan ei käy onnenlahjat, onneksi minun exäni on löytänyt kai ihan fiksun naisen rinnalleen ja ainoa syy että ikinä heidän elämäänsä mitenkään puuttuisin olisi se että lapset kärsisivät jotenkin heidän kanssaan ollessaan. No toivotaan ettei näin käy koskaan kuitenkaan.

• ihme väite
        Exänyksä kirjoitti:

Siis lähes jokainehan meistä on jonkin sortin exä, eikö? Palstan lopettamisen suhteen olen samaa mieltä, en ole täällä yhtään asiallista keskustelua nähnyt aikoihin. Jokaiseen asilliseenkin aloitukseen tulee väliin joku jonka mielestä hänellä on oikeus haukkua joko exä tai nyksä tai kenellä ikinä se ongelma sattuu olemaankin. Toisaalta usein täällä aloituksetkin on jo sitä sorttia että ei edes haluta astua sen toisen asemaan , vaan ei ole muuta ratkaisua kun hänen ainoa oikea mielipiteensä. No tasan ei käy onnenlahjat, onneksi minun exäni on löytänyt kai ihan fiksun naisen rinnalleen ja ainoa syy että ikinä heidän elämäänsä mitenkään puuttuisin olisi se että lapset kärsisivät jotenkin heidän kanssaan ollessaan. No toivotaan ettei näin käy koskaan kuitenkaan.

exiä on ne, jotka ovat entisiä vaimoja tai vastaavia. Kaikki meistä eivät ole sellaisia. HTH.

• uusperhe!

Siksi on pakko tulla norkoilemaan, että tietää mistä puhuu. Ei muuten selvii vieläkään...
        Tutkiessani näitä juttuja, mietin että parempi olisi otsikko "kahden-hajonneen-perusperheen-yhteenlittoutumis-uusimuoto"- palsta.

• puoli, vaikka
        uusperhe! kirjoitti:

Siksi on pakko tulla norkoilemaan, että tietää mistä puhuu. Ei muuten selvii vieläkään...
        Tutkiessani näitä juttuja, mietin että parempi olisi otsikko "kahden-hajonneen-perusperheen-yhteenlittoutumis-uusimuoto"- palsta.

katkeransuolainen kirjoitus olikin.

Ei minulla kyllä ole uusperhettä, vaan perhe. Mieheni on ollut aiemmin naimisissa, hänellä ja exällään oli siis myös perhe, joka nyttemmin on hajonnut, ei muuttanut muotoaan.

Lapsi kuuluu sekä äitinsä että isänsä perheeseen.

• perheeseen, ja ex ukko
        puoli, vaikka kirjoitti:

katkeransuolainen kirjoitus olikin.

Ei minulla kyllä ole uusperhettä, vaan perhe. Mieheni on ollut aiemmin naimisissa, hänellä ja exällään oli siis myös perhe, joka nyttemmin on hajonnut, ei muuttanut muotoaan.

Lapsi kuuluu sekä äitinsä että isänsä perheeseen.

pitäköötnaikkosensa pois meidän kodista! Lapset eivät halua niitä naikkosia nähdä, joten saa pitää naikkoset ihan itsellään, poissa meidän silmistä.

• olikin sitten
        perheeseen, ja ex ukko kirjoitti:

pitäköötnaikkosensa pois meidän kodista! Lapset eivät halua niitä naikkosia nähdä, joten saa pitää naikkoset ihan itsellään, poissa meidän silmistä.

ihan tönkkösuolaisen katkera. ;)

• sinä aloittaja

Minäkin olen se exä. Mutta olenpa myös uusperheellinen. Uusperheen voi muodostaa myös se jätetty exäkin, ihan yhtä lailla kuin sinäkin voit. Minun uusperheeseeni ei kuulu muita kuin omia lapsiani, mutta todellakin haluan täällä kysellä välillä neuvoa. Sinulla on taas erilainen uusperhe kuin minulla.

• ja 2

1) Sinä, jolla on "uusperhe" johon kuuluu mies, jolla on lapsia (ymmärsinkö oikein?). Lapset tulevat teille n. 2 viikonloppuna kuukaudesta.
      2) Miehesi ex-vaimo, jolla lapset ovat muun ajan paitsi sen kun vierailevat teillä. Hänellä voi olla myös uusi puoliso, jolla ehkäpä lapsia, eli heilläkin uusperhe.

Kumpi on mielestäsi enemmän uusperhe, te vai miehesi ex:n perhe? Muodostatteko todella perheen? No, ehkä tavallaan. Mutta esimerkissäni ex:n perheeseen tarvitaan enemmän uusperhe-neuvoja, koska he painivat asian kanssa päivittäin.

• myös tapaus 3,

jossa toinen puoliso on lapseton ja joka yrittää olla hyvä aikuismalli lapselle.

Tapauksissa 1 ja 2 on kaikilla jo kokemusta lastenhoidosta. Tapaus 3 saa kyllä mielestäni täällä kaikkein eniten takkiinsa ja hän kuitenkin tarvitsisi eniten hyviä neuvoja.

Ne miehennielijät, jotka ovat "vieneet" joltakulta miehen, harvemmin ovat huolissaan puolisonsa lasten kasvattamisesta eivätkä myöskään kirjoittele vertaistukipalstoille.

• perhe esimerkki?

Meillä siis perhe jossa minull on 5 lasta(olen heille yksinhuoltaja),ja miehelläni 2 lasta(lapsilla eri äidit),ja mieheni on vanhimmalle lapselleen yksinhuoltaja..nuorempi käy etälapsena meillä,säännöllisesti.

Ymmärtääkseni olemme UUSPERHE kun asummekin yhdessä.

Vai vänkääkö nyt jokin tuostakin jotain muuta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe