Koira on luultavastikkin saanut kumpaakin jalkaan haavan terävistä pienistä kivistä
Haavojen hoito, vastausta pian!
7
1580
Vastaukset
- ja sitomalla
jos on tarve..ihan kuten ihmisenkin kanssa..Apteekissa myytävänä haavan puhdistaja aine joka ei kirvele.
- hae apteekista
aerosoli- laastaria. Puhdista haava hyvin ja tyrehdytä verenvuoto. Kun haava on suht kuiva, sumuta laastaria pari kerrosta siihen. Pikku haavoille tosi näppärä konsti.
Jalkapohjaanko, niihin tassutyyny -osiinko on tullut haavoja? Vai sääriin ja niiden nahkoihinko? Etu-vai taka? Kaksijalkainen koirako kyseessä??
Pöh... Yleensä koira ei kyllä helpolla saa haavoja jalkoihinsa terävistä pienistä kivistä, ellei koiraparkaa sitten ole ulkoilutettu koiralle täysin sopimattomassa ympäristössä...
No ensinnäkin, älä enää vaadi koira juoksemaan metriäkään vikaantuneila tassuillaan. Ja seuraavaksi, jos et itse osaa arvoida vammmojen vakavuutta ja niitä hoitaa, niin eihän tässä tapauksessa muita vaihtoehtoja ole, kuin suunnata kiireesti ellääkärille.- josta ei oo vuotanut verta
olin lyhentänyt niitä anturoiden välissä olevia karvoja niin sitten jotenkin sai ne aukinaiset haavat joita se nuolee. Oon saanut tai ostanut sellasta desinfioivaa ainetta jolla puhistetaan koirien haavat, se on ruskeeta "litkua". Koira nuolee haavoja
josta ei oo vuotanut verta kirjoitti:
olin lyhentänyt niitä anturoiden välissä olevia karvoja niin sitten jotenkin sai ne aukinaiset haavat joita se nuolee. Oon saanut tai ostanut sellasta desinfioivaa ainetta jolla puhistetaan koirien haavat, se on ruskeeta "litkua". Koira nuolee haavoja
Kuka sinun käski lyhentää anturoiden välissä olevia karvoja? Miksi niitä piti lyhentää? Tai no, ihan sama kuka käski ja miksi piti, mutta jos olisit vain karvoja lyhentänyt, niin ei siitä mitään haavoja olisi koiralle syntynyt... Vai tuleeko sinulle itsellesikin päänahkaan haavoja aina parturissa käynnin jälkeen? Toivottavasti kuitenkaan ei.
Se ruskea 'litku' on desinfioivaa nestettä, Betadinea varmaankin. Sillä yritetään tappaa baktereja haavasta, sellaisia jotka voisivat olla vaarallisia valloille päästessään.
Juu, ja kyllä: koira taatusti nuolee haavojaan. Silläkeinoin ne yrittävät pitää ne puhtaina pahoista bakteereista. Usein nuolemisesta on isompi apu kuin esim. Betadinesta. Lääketieteellisesti itseäni viisaammat sanovat, että näin ei ole. Että siksi ei saa antaa koiran nuolla haavojaan. Itse olen tasan toista mieltä.
Mutta se ei ole tämän ketjun aihe, vaan mikä on?- J.P.
tiinamuori kirjoitti:
Kuka sinun käski lyhentää anturoiden välissä olevia karvoja? Miksi niitä piti lyhentää? Tai no, ihan sama kuka käski ja miksi piti, mutta jos olisit vain karvoja lyhentänyt, niin ei siitä mitään haavoja olisi koiralle syntynyt... Vai tuleeko sinulle itsellesikin päänahkaan haavoja aina parturissa käynnin jälkeen? Toivottavasti kuitenkaan ei.
Se ruskea 'litku' on desinfioivaa nestettä, Betadinea varmaankin. Sillä yritetään tappaa baktereja haavasta, sellaisia jotka voisivat olla vaarallisia valloille päästessään.
Juu, ja kyllä: koira taatusti nuolee haavojaan. Silläkeinoin ne yrittävät pitää ne puhtaina pahoista bakteereista. Usein nuolemisesta on isompi apu kuin esim. Betadinesta. Lääketieteellisesti itseäni viisaammat sanovat, että näin ei ole. Että siksi ei saa antaa koiran nuolla haavojaan. Itse olen tasan toista mieltä.
Mutta se ei ole tämän ketjun aihe, vaan mikä on?Miksi poistaa terveiden tassujen välistä karvoja? Niillä on oma tehtävänsä. Jos taas tassuissa on ihottumaa, pitkät karvat(jos ulkoilee paljon) pitävät yllä kosteutta ja voivat pahentaa olemassa olevaa ihottumaa. Betoni ja maantien suolaus aiheuttavat halkeilua ja ihottumaa. Terveet tassut eivät repeile kyllä normaalista kivistä. Lehtobeat pihavoide voi auttaa. Densinfioi ja tappaa bakteereita. Hoitaa ja suojaa tassuja. Apteekin desinfiointiaineet voivat pahentaa vain tilannetta. Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että nuoleminenkin on parempi vaihtoehto. Jos ongelmat ovat pitkäaikaisia, ne voivat olla sisäsyntyisiä, kroonisia, eivätkä esim. ruoka-aineallergiaa.
- koirien Orja
J.P. kirjoitti:
Miksi poistaa terveiden tassujen välistä karvoja? Niillä on oma tehtävänsä. Jos taas tassuissa on ihottumaa, pitkät karvat(jos ulkoilee paljon) pitävät yllä kosteutta ja voivat pahentaa olemassa olevaa ihottumaa. Betoni ja maantien suolaus aiheuttavat halkeilua ja ihottumaa. Terveet tassut eivät repeile kyllä normaalista kivistä. Lehtobeat pihavoide voi auttaa. Densinfioi ja tappaa bakteereita. Hoitaa ja suojaa tassuja. Apteekin desinfiointiaineet voivat pahentaa vain tilannetta. Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että nuoleminenkin on parempi vaihtoehto. Jos ongelmat ovat pitkäaikaisia, ne voivat olla sisäsyntyisiä, kroonisia, eivätkä esim. ruoka-aineallergiaa.
Vanha keskustelu, mutta vastaan kuitenkin.
Meillä koirat juoksevat todella lujaa ja tekevät äkkijarrutuksia ja suunnanvaihtoja, että kyllä ne tassut välillä on vaarassa. Pahat paikat on esim. kovatie, kivet, risukot, jää yritetään sitten vältää näitä.
Pitkät tassun väli karvat on inhottava koirallekkin kun lumi paakkuntuu ja jää kiinni karvoihin. Myös vesikeleillä tassun pohjat kosteat. Kynsiä leikatessa on myös kiva lyhentää ensin niitä karvoja jotka rehottavat kynsien ympärillä.
meillä anturan väli haavat puhdistettu ja ulkoilun jälkeen huuhdeltu. Välillä ulkoilun aikan käytetty "sukkaa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata912670Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2051695- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411481Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761025- 56989
- 79934
- 45877
- 62849