Sikli

ei luista

Sikli toimii samalla tavalla kuin muovinen voiteenpoisto sikli. Siklejä saa minkälaisia haluaa kun menee laserleikkuu firmaan missä pystyy rosterista leikkaamaan minkälaisen itse haluaa suoran tai uritetun. Karkasupuikon saa sorvaamalla, siihenkin saa urat jotka itse haluaa. Tarkennetaan jos on tarve.

23

3429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jts-1

kysyin eräältä cnc-firmalta paljonko yksi kappale maksaisi vaikka kuzminin kopio..jalat petti..n.300e..jäi tekemättä!
      ja toi karkasupuikko on erikoisterästä..siihen ei käy mikä vaan teräs..kobolttia pitää olla joukossa just ton lämmönsiirron takia!
      jos sen tekee jostain muusta niin puikko kuumenee niin kuumaksi ettei kädessä kärsi pitää..mutta jokainenhan saa kokeilla mitä itse haluaa!

• karkaisupuikon

toisessa päässä kädensijana teflontangosta tehtyä pätkää jossa on 50 mm pituiseen tankoon tehty puoleenväliin ulottuva 10 mm reikä.
        Erinomainen laakerointi, saa jyryyttää menemään kovalla painamisella eikä käsi kärähdä ja jälki tulee hyvää.

• hiihtäjäkin

Puhu paskaa.Siinä puikossa ei tartte kobolttia eikä muutakaan tyhjänpäivästä ainetta.Teräspuikko tai mikä tahansa vaikka muovipuikko käy.Itse olen asentanut teräspultin päälle kutistesukan,joka toimii hyvin.

• jts-1
        hiihtäjäkin kirjoitti:

Puhu paskaa.Siinä puikossa ei tartte kobolttia eikä muutakaan tyhjänpäivästä ainetta.Teräspuikko tai mikä tahansa vaikka muovipuikko käy.Itse olen asentanut teräspultin päälle kutistesukan,joka toimii hyvin.

siltä ettet oikee tuu toimee ittes kanssa..saatikka sitten muitten..kyllä ottaa koville..mutta onneksi sillä ei ole minkäänlaista merkitystä..vai mitä?

• hiihtäjäkin
        jts-1 kirjoitti:

siltä ettet oikee tuu toimee ittes kanssa..saatikka sitten muitten..kyllä ottaa koville..mutta onneksi sillä ei ole minkäänlaista merkitystä..vai mitä?

Ärsyttää,kun pidätte kaikkia täällä olevia narreina.
        Tiedät varmaan yhtä hyvin kuin minäkin,että siinä puikossa ei tartte kobolttia.

• korpik

Pitää paikkasa tuo kopolttirauta ei kuumene niinkö normaali rauta. Perkele oon kokeillu.

• hiihtäjäkin
        korpik kirjoitti:

Pitää paikkasa tuo kopolttirauta ei kuumene niinkö normaali rauta. Perkele oon kokeillu.

Olisi paljon fiksumpaa,jos siinä siklissä olisi sitä kobolttia niin ei tylsysy niin helposti.
        Tosin,joissakin sähköhöylän terissä (täällä jokin BD olikin mainittu) on valmiiksi
        sitä kobolttia terissä eli kovametallia,johon mm,
        laitetaan sitä kobolttia,On muuten myrkyllinen aine,
        että terotettaessa syytä käyttää hengityssuojainta ja käsineitä.

• tuntuu ;))
        hiihtäjäkin kirjoitti:

Ärsyttää,kun pidätte kaikkia täällä olevia narreina.
        Tiedät varmaan yhtä hyvin kuin minäkin,että siinä puikossa ei tartte kobolttia.

olevan halu päästä tämän palstan kingiksi,tuolla asenteella mikä sinulla on ei vaan onnistu,taidat vastustaa kaikkea itsekeskeisessä elämässsäsi.
        taitaa olla aika tiukka panta pääsi ympärillä,löysää sitä hyvä mies!

• hiihtäjäkin
        tuntuu ;)) kirjoitti:

olevan halu päästä tämän palstan kingiksi,tuolla asenteella mikä sinulla on ei vaan onnistu,taidat vastustaa kaikkea itsekeskeisessä elämässsäsi.
        taitaa olla aika tiukka panta pääsi ympärillä,löysää sitä hyvä mies!

Itse niitä mainoskampanjoitasi,ei tartte kobolttia,ei niin, vaan höylänterä käy hyvin ja tavallinen pultti.Mulla ei tarvi olla mikään kunkku
        vaan kerron totuuden,ettei ihmisiä turhaan höynäytetä.Yksi hyvä esimerkki on ns,kestopito,sen mainostus suoraan valehtelua.Tää hiihtoharrastus kun alkaa suomessa kuolemaan,niin ajattelen sellaisia,joilla ei ole mahdollisuutta hankkia kallista sikliä eikä kobolttipuikkoa,niin sen vuoksi
        meuhkaan täällä,että halvemmatkin ratkaisut käy ko. hommaan.Vai olettako tosiaan sitä mieltä,ettei siihen käy muu kuin kuzmin ja VPK:n vehkeet.

• vp.k
        hiihtäjäkin kirjoitti:

Itse niitä mainoskampanjoitasi,ei tartte kobolttia,ei niin, vaan höylänterä käy hyvin ja tavallinen pultti.Mulla ei tarvi olla mikään kunkku
        vaan kerron totuuden,ettei ihmisiä turhaan höynäytetä.Yksi hyvä esimerkki on ns,kestopito,sen mainostus suoraan valehtelua.Tää hiihtoharrastus kun alkaa suomessa kuolemaan,niin ajattelen sellaisia,joilla ei ole mahdollisuutta hankkia kallista sikliä eikä kobolttipuikkoa,niin sen vuoksi
        meuhkaan täällä,että halvemmatkin ratkaisut käy ko. hommaan.Vai olettako tosiaan sitä mieltä,ettei siihen käy muu kuin kuzmin ja VPK:n vehkeet.

on mainostettu? Eilen ilmestyneessä Sporttimyyjä - lehdessä oli ensmmäinen maksettu mainos ja sitä sinä et ole nähnyt. Mielipide mainostuksesta sinulla kyllä on vahva vaikka tuotetta et ole edes nähnytkään, saati kokeillut.Ja kyllä sitä menee ilman mainostamistakin ja käytäjät ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä. Sunnuntaina oli yöllä pakkasta, aamulla satoi jalkarätin kokoista räntää ja sitten vettä. Keli oli Kestopidolle parhain ja laturetkeläiset tyytyväsiä, paitsi vesisateeseen. Oli siellä pari sinunlaistasi änkyrää, joiden varpaat kutisivat, hankasivat suksiaan ristiin toisen päällä. Jotain ne raaputtelivatkin ja tukkivat ladut suksi pystyssä. Se ei kuulu hiihtoon enää tänä päivänä, paitsi jos pää ei anna periksi.

• voit.,.,.,
        hiihtäjäkin kirjoitti:

vetää alahuulesi pään yli ja nielaista,tervemenoa,sinua on varmaan kusetettu joka käänteessä kun et luota kehenkään tai mihinkään.
        eikö se mene millään kaaliin että on vaihtoehto,nykyaikana ei kukaan viitsi tuommoisia omia toimimattomia virityksiä tehdä,tule tänne etelän pelipaikoille katsomaan miten asiat tehdään.
        ei taida miehellä olla kanttia naamaansa näyttää,saattaa tulla vaikka kusetetuksi.

• vp.k

kuumia tunteita ja aina lähdetään hakemaan halvempaa ratkaisua. Teräspultti sukkineen sopii parhaiten p..seen!
      Kannattaa lähteä liikeelle materiaalista, jota käsitellään. Suksen pohja on erittäin vaikea materiaalina. Se on tehty puristamalla "langoista" jotka eivät ole toisissaan kiinni "sulaneina". Kivihionnassa 99% tämän sivun lukijoista uskoo kiven leikkaavan pohjaa kuten mirkeli terästä. Väärin, ei se leikkaa lähes ollenkaan, ellei ylikuumenemista tapahdu ja silloin näkyy nukkaa pinnalla. Kivihionnassa kivi muokkaa pintaa kuten kaulin taikinaa ja tasoittaa sn kauniin kiiltäväksi. Pohja kun on 15 kertaa parasta hiiliterästä kulutuskestävämpää, mutta "löysää". Muokkauksen yhteydessä oleva vesi muodostaa pohjan vettymisen perustan. Siklauksessa tämä "vettyvä" kerros poisteaan ja siinä postamisessa ei lelut toimi.
      Jos tiivistät siklatun pinnan paljaalla teräspuikolla, kuumenee puikko nopeasti yli kriittisen lämpöpisteen, "langat" sulavat toisiinsa kiinni ja pohja on pilalla. Alkaa uusi siklaus, mutta nyt erittäin kovasta kerroksesta, joka pärskyy ja sikli hyppii.
      "Takomisessa" käyetty puikko on materiaaliltaan ja pinnanmuodoltaan kompromissi. Pintalämpö suksessa ei nouse ja tiivistä syntyy.
      Kehitys etenee huippuvauhtia (kuten siklattu suksi), mutta nyt ei panosteta nopeuden nostoo luistossa, vaan siihen että voiteluraudan saa laittaa verkonpainoksi. Sitä ei enää tultane huippuluiston aikaansaamisessa tarvitsemaan ja jää yksi muuttuja kokonaan pois - lämpötilan hallinta.Sitten suksitehtaat heräävät, ett ei painealueilla ole oleellista merkitystä luistoon. Ei suksien luisto niin monimutkainen ole kuin 40 vuotta on annettu ymmärtää. Laskin aamulla rexin tuotteita olevan tarjolla 73 erilaista. Näistä eri yhdistelmillä (kaksikerrosta) saa 5329 vaihtoehtoa ja jos ottaa kolmannen kerroksen 389017. Siitä se luisto ja pito varmasti löytyy.

• Nimetön

Potaskaa taas kerran.

• leikkuu

Suksen pohja on tosiaan teräkselle kova vastus. Mitä terästä se kunnollinen sikli on, joka leikkaa mukavasti suksen pohjaa, eikä helposti tylsy siklauksessa? Niillähän on omat koodinsa noilla teräslaaduilla...

• hyvänen aika

eikö sun olis jo aika mennä tarkastuttamaan ne munuaisesi,jotka siaitsee korviesi välissä.

• vp.k
        leikkuu kirjoitti:

Suksen pohja on tosiaan teräkselle kova vastus. Mitä terästä se kunnollinen sikli on, joka leikkaa mukavasti suksen pohjaa, eikä helposti tylsy siklauksessa? Niillähän on omat koodinsa noilla teräslaaduilla...

yelisesti kiven leikkaukseen, terottuu itsestään kiveä leikatessa.Siklin voi terottaa aina lopuksi liippaamalla sitä suksen pohjaan kuten vanhanajan partaveistä. Tässäsuhteessa se eroaa Kuzminin siklistä, jossa on neljä kannttia, kovaa ja helpoti vaurioituvaa, käytössä.

• vp.k
        hyvänen aika kirjoitti:

eikö sun olis jo aika mennä tarkastuttamaan ne munuaisesi,jotka siaitsee korviesi välissä.

älä silti menetä toivoasi, DHL tulee juuri hakemaan huippusellaisia Itävaltaan. Kattele telkkua kuunlopulla. Niissä ei ole voitelurautaa käytetty.
        Ajattelin ostaa verkon... katiska on jo.

• hjyjkjhklh
        vp.k kirjoitti:

älä silti menetä toivoasi, DHL tulee juuri hakemaan huippusellaisia Itävaltaan. Kattele telkkua kuunlopulla. Niissä ei ole voitelurautaa käytetty.

Japaniin ja kanadaan ja norjaan ja........
        Kyllä mielikuvitusta on ,mutta se todellinen tieto????

• varmasti
        vp.k kirjoitti:

kalastelija,siltä juttusi näyttää.

• vp.k
        varmasti kirjoitti:

kalastelija,siltä juttusi näyttää.

kun siklatulla hiihdettiin SM - kultaa Jämillä hiihtosuunistuksessa.

• kllllökö
        vp.k kirjoitti:

kun siklatulla hiihdettiin SM - kultaa Jämillä hiihtosuunistuksessa.

siinähän tuota on jo meriittiä kerrakseen...että hiihtosuunnistuksessa ja kultaa!

• arvosta
        kllllökö kirjoitti:

siinähän tuota on jo meriittiä kerrakseen...että hiihtosuunnistuksessa ja kultaa!

hiihtosuunnistusta? Mikä vika kovassa lajissa on? Suksien pitää luistaa myös hiihtosuunnistuksessa.

• pakuri
        vp.k kirjoitti:

Eikö ollut pikkusen puhetta myös perhokalastuksesta, eikä pelkästään verkko hommista. Taisin luvata opettaa perhon heiton sulle, vieläkö on kiinnostusta ja sitä voitelurautaa ei tarvitse perho hommista
        Oon saanut jalat kuntoon ja pystyn hiihtämään pikkulenkkejä että ihan hyvä meininki.
        Pikkusen kevennystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3649
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      44
      3605
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2831
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2559
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1539
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe